Catalunya al dia

Barcelona posa els patinets sota la lupa

La Guàrdia Urbana ha imposat aquest any una mitjana de 2.000 sancions al mes per infraccions a usuaris de patinets i altres vehicles de mobilitat personal

Miquel Jarque i Quim BalaguerActualitzat

La Guàrdia Urbana de Barcelona ha posat en marxa aquesta setmana un dispositiu per reforçar el control dels vehicles de mobilitat personal amb l'objectiu de reduir la sinistralitat relacionada amb aquest tipus d'aparells, cada vegada més habituals als carrers de la ciutat.

Tot i que des del gener la policia local ja fa un control exhaustiu de patinets, segways i altres vehicles d'aquest tipus, aquest any ja han mort dues persones que anaven en patinet i més de 540 d'aquests vehicles s'han vist implicats en accidents.

Aquest 2021 dos usuaris de patinet han mort a Barcelona

Fins al mes de setembre s'han interposat 14.200 denúncies a usuaris particulars de vehicles de mobilitat personal que circulaven incomplint la normativa municipal vigent en aquells moments.

Si també es computen les infraccions comeses per vehicles de mobilitat personal d'activitat econòmica -com ara repartidors- la xifra de sancions s'enfila a prop de 18.000 des de començament d'any, unes 2.000 al mes.

Les infraccions s'han disparat des de començament d'any (Ajuntament de Barcelona)

Davant d'aquesta tendència, la Guàrdia Urbana augmenta la pressió contra els conductors de patinet amb més controls, com explica Jordi Oliveras, portaveu de la Guàrdia Urbana de Barcelona:

"Circular per les voreres i amb auriculars posats són les infraccions més freqüents i que causen un risc als altres usuaris de la via. I per això la Guàrdia Urbana serà inflexible amb els comportament que representin un risc per a la resta d'usuaris."
 

L'Ajuntament de Barcelona va aprovar el 2017 la primera regulació municipal de l'Estat en relació amb la circulació dels vehicles de mobilitat personal amb la modificació de l'Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles.

La normativa prohibia la circulació de vehicles de mobilitat personal per sobre les voreres i per altres zones de vianants. Així es vol garantir la seguretat viària, millorar la convivència amb la resta d'usuaris de la via i reduir la sinistralitat relacionada amb aquest tipus de vehicle.

Els patinets es multipliquen a Barcelona

Les vies per on sí que es poden desplaçar són els carrers de plataforma única, els carrils bici en vorera, els carrils bici en calçada, les calçades de carrers zona 30 i els parcs.

A Barcelona la velocitat màxima d'un patinet elèctric ha de ser és de 25 km/h, 10 si el carril bici per on circula és a la vorera. El casc és obligatori per als models mes potents i igual que amb la resta de vehicles no es poden portar posats auriculars.
 

ARXIVAT A:
PolicialTrànsit
Anar al contingut