Els aparcaments per a autocaravanes que molts ajuntaments catalans han posat en marxa els darrers anys estan causant malestar entre el sector del càmping. Consideren que els deixa en desavantatge i que els fan competència deslleial.  Les autocaravanes i les furgonetes equipades s'han convertit en un veritable boom els darrers anys (ACN) Els empresaris reclamen als consistoris que compleixin dos requisits que ells estan obligats a respectar: cobrar la taxa turística i fer el registre de les persones que acullen per informar-ne els Mossos.  El president de l'Associació de Càmpings de Muntanya i del Pirineu Català, Josep Sans, reconeix que els ajuntaments tenen el dret d'habilitar àrees de pernoctació gratuïta, però defensa que han de seguir unes exigències mínimes.   "El més greu és que qui ho faci siguin els ajuntaments, que són els que després a nosaltres ens obliguen a complir totes les normatives."  Els arguments dels ajuntaments La majoria d'ajuntaments, en canvi, defensen que aquests aparcaments són molt útils per agrupar aquest tipus de turismes. Sobretot per evitar que envaeixin el medi natural, un fenomen que s'ha accentuat des que va començar la desescalada de la pandèmia.    Un dels primers municipis que van habilitar una àrea gratuïta per a autocaravanes al Pirineu va ser Rialp, al Pallars Sobirà, fa més de deu anys. L'alcalde, Gerard Sabarich, subratlla que no poden tenir una persona controlant l'espai les 24 hores del dia.  "Això és com posar portes al camp. Que ens expliquin quin ha de ser el model perquè potser ens obligaran a tancar-ho tot i a col·lapsar més el medi natural, els pobles i els carrers." Els càmpings acusen els ajuntaments de fer-los competència deslleial (ACN) L'alcaldessa de la Vall de Boí, Sònia Bruguera, comparteix que és molt difícil de controlar, però aposta per convertir un parell d'àrees del municipi en zones de pagament. "Hi hauria una barrera i una sèrie de serveis. Ho trauríem a licitació perquè algú ho pugui gestionar i guanyar-s'hi la vida i, alhora, ho puguem tenir controlat." El delta de l'Ebre és un dels espais que han viscut una explosió de visitants i autocaravanes arran de la pandèmia 5 euros per dia  A Fulleda, a la comarca de les Garrigues, ja fan pagar cinc euros al dia per estacionar a la zona d'aparcament regulat. L'alcalde, Jordi Arbós, creu que la resta d'ajuntaments haurien d'adoptar aquest model. "Quan algú arriba ha de trucar a un número de telèfon o, si no, durant el dia hi passa alguna persona que li explica quins serveis té i li cobra els cinc euros." Malgrat tot, l'alcalde de Fulleda reconeix que han perdut visitants des que han habilitat altres àrees d'autocaravanes gratuïtes a la comarca.