TOTS ELS ÀUDIOS

  • El SEM: l'atenció mèdica i el tracte humà a les emergències
    Escolta àudio

    El SEM: l'atenció mèdica i el tracte humà a les emergències

    Aquest és un "Connexions" especial. Acompanyem una unitat del SEM (Sistema d'Emergències Mèdiques) per les carreteres gironines on hi ha més accidents. El doctor Juan Carlos Palacio i Eduard Iglesias (tècnic d'emergències sanitàries) ens expliquen els perills que amaguen i les conductes al volant que solen propiciar els sinistres. Però també descobrim com actuen com a professionals i com viuen interiorment el fet d'ajudar persones en una emergència.

    Aquest és un "Connexions" especial. Acompanyem una unitat del SEM (Sistema d'Emergències Mèdiques) per les carreteres gironines on hi ha més accidents. El doctor Juan Carlos Palacio i Eduard Iglesias (tècnic d'emergències sanitàries) ens expliquen els perills que amaguen i les conductes al volant que solen propiciar els sinistres. Però també descobrim com actuen com a professionals i com viuen interiorment el fet d'ajudar persones en una emergència.

  • Montcada i Reixac: Una ciutat entre vies
    Escolta àudio

    Montcada i Reixac: Una ciutat entre vies

    Ramon Bueno, Antoni Mollet i Ramon Sánchez són membres de plataforma Tracte Just-Soterrament Total. Ens fan de guia en un recorregut per Montcada. El soterrament de la R-2 sembla ben encarat a partir del 2020, però, mentrestant, reclamen que es renovin les tanques de protecció de la via, que es millori el pas de vianants als passos a nivell i que hi hagi un millor accés a les estacions. Només una de les cinc que hi ha al municipi està adaptada.

    Ramon Bueno, Antoni Mollet i Ramon Sánchez són membres de plataforma Tracte Just-Soterrament Total. Ens fan de guia en un recorregut per Montcada. El soterrament de la R-2 sembla ben encarat a partir del 2020, però, mentrestant, reclamen que es renovin les tanques de protecció de la via, que es millori el pas de vianants als passos a nivell i que hi hagi un millor accés a les estacions. Només una de les cinc que hi ha al municipi està adaptada.

  • Bus Barcelona-Manresa: els usuaris, tips d'avaries
    Escolta àudio

    Bus Barcelona-Manresa: els usuaris, tips d'avaries

    Agafem la línia de bus Barcelona-Manresa que opera la Hispano Igualadina, del grup Monbus. Acompanyem l'Esther, que ens explica que sovint els vehicles s'avarien, hi ha retards, cinturons de seguretat trencats o que es queda gent a terra per falta de capacitat. Ens diu que ho han denunciat a l'empresa i a la Generalitat, però que no passa res. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ens avança, però, que en vista de tantes queixes obriran una auditoria a l'empresa.

    Agafem la línia de bus Barcelona-Manresa que opera la Hispano Igualadina, del grup Monbus. Acompanyem l'Esther, que ens explica que sovint els vehicles s'avarien, hi ha retards, cinturons de seguretat trencats o que es queda gent a terra per falta de capacitat. Ens diu que ho han denunciat a l'empresa i a la Generalitat, però que no passa res. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ens avança, però, que en vista de tantes queixes obriran una auditoria a l'empresa.

  • Estació d'autobusos de Sants: una terminal poc adaptada
    Escolta àudio

    Estació d'autobusos de Sants: una terminal poc adaptada

    El 7 de novembre, un grup de persones amb diferents graus de discapacitat es van concentrar a l'Estació d'Autobusos de Sants. Volien cridar l'atenció sobre el deficient grau d'adaptació d'algunes infraestructures i reivindicar l'accessibilitat universal. Els vam acompanyar i els vam dedicar aquest capítol del "Connexions" perquè servís d'altaveu a la crida a eliminar barreres que vulneren drets.

    El 7 de novembre, un grup de persones amb diferents graus de discapacitat es van concentrar a l'Estació d'Autobusos de Sants. Volien cridar l'atenció sobre el deficient grau d'adaptació d'algunes infraestructures i reivindicar l'accessibilitat universal. Els vam acompanyar i els vam dedicar aquest capítol del "Connexions" perquè servís d'altaveu a la crida a eliminar barreres que vulneren drets.

  • Manual per no viatjar com sardines en llauna
    Escolta àudio

    Manual per no viatjar com sardines en llauna

    Des de la prolongació dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell aquest estiu, els usuaris que agafen el tren a Sant Quirze del Vallès en hora punta del matí es queixen que els trens ja hi arriben plens. I que, si tenen la sort de pujar-hi, han de viatjar com sardines. Però en Joan Carles, la M.del Mar, l'Elisenda i l'Olga saben trucs per poder viatjar més còmodament. I els han volgut compartir al "Connexions". Moltes gràcies!

    Des de la prolongació dels Ferrocarrils de la Generalitat a Sabadell aquest estiu, els usuaris que agafen el tren a Sant Quirze del Vallès en hora punta del matí es queixen que els trens ja hi arriben plens. I que, si tenen la sort de pujar-hi, han de viatjar com sardines. Però en Joan Carles, la M.del Mar, l'Elisenda i l'Olga saben trucs per poder viatjar més còmodament. I els han volgut compartir al "Connexions". Moltes gràcies!

  • Estació Granollers Centre: unes obres polèmiques
    Escolta àudio

    Estació Granollers Centre: unes obres polèmiques

    Les obres que fa Renfe a l'estació de Granollers Centre s'han allargat més del compte. La solució que va donar la companyia mentre reformava els passos subterranis va generar molta polèmica: una passera elevada a les vies, amb prop d'una seixantena de graons, que va complicar l'accés a molts usuaris. Els que tenien problemes de mobilitat van haver d'anar a una altra estació. La visitem amb en Ramon Bosch, un usuari habitual, i ens explica els problemes que han hagut de suportar durant prop de vuit mesos.

    Les obres que fa Renfe a l'estació de Granollers Centre s'han allargat més del compte. La solució que va donar la companyia mentre reformava els passos subterranis va generar molta polèmica: una passera elevada a les vies, amb prop d'una seixantena de graons, que va complicar l'accés a molts usuaris. Els que tenien problemes de mobilitat van haver d'anar a una altra estació. La visitem amb en Ramon Bosch, un usuari habitual, i ens explica els problemes que han hagut de suportar durant prop de vuit mesos.

  • Carretera N-340 a l'Ebre. Lentitud i imprudències
    Escolta àudio

    Carretera N-340 a l'Ebre. Lentitud i imprudències

    La carretera N-340 és una de les que té més accidents a Catalunya. Circulem amb en Llorenç Navarro entre L'Ametlla de Mar i L'Aldea. Ens anem trobant amb diverses dificultats per circular-hi i constatem algunes imprudències que s'hi fan.

    La carretera N-340 és una de les que té més accidents a Catalunya. Circulem amb en Llorenç Navarro entre L'Ametlla de Mar i L'Aldea. Ens anem trobant amb diverses dificultats per circular-hi i constatem algunes imprudències que s'hi fan.

  • Estrenem el bus exprés Mollet-Barcelona
    Escolta àudio

    Estrenem el bus exprés Mollet-Barcelona

    Fem el trajecte Mollet-Barcelona el dia que s'estrena la línia de bus exprés: la xarxa d'autobusos directes. Triguem 30 minuts. Ho aprofitem per parlar amb els usuaris: en valoren la rapidesa, pel fet que no facin parades, i la comoditat, amb serveis com el wifi o la premsa. En canvi, el preu és un dels aspectes que alguns millorarien. Tot i estar integrat, demanen revisar el sistema.

    Fem el trajecte Mollet-Barcelona el dia que s'estrena la línia de bus exprés: la xarxa d'autobusos directes. Triguem 30 minuts. Ho aprofitem per parlar amb els usuaris: en valoren la rapidesa, pel fet que no facin parades, i la comoditat, amb serveis com el wifi o la premsa. En canvi, el preu és un dels aspectes que alguns millorarien. Tot i estar integrat, demanen revisar el sistema.

  • Què passa al Túnel de Vallvidrera de FGC mentre dormim?
    Escolta àudio

    Què passa al Túnel de Vallvidrera de FGC mentre dormim?

    Cada nit, durant tot aquest any, el Túnel de Vallvidrera de Ferrocarrils de la Generalitat, per on passen 454 trens cada dia, es transforma quan acaba de passar l'últim tren. Entra tot de maquinària i operaris per canviar les vies i garantir-ne el manteniment. Només es disposa de tres hores i tres quarts de temps efectiu per treballar perquè s'han de fer les comprovacions abans que passi el primer tren del dia següent. Molta gent ha d'estar coordinada perquè no falli res i el servei no ho noti.

    Cada nit, durant tot aquest any, el Túnel de Vallvidrera de Ferrocarrils de la Generalitat, per on passen 454 trens cada dia, es transforma quan acaba de passar l'últim tren. Entra tot de maquinària i operaris per canviar les vies i garantir-ne el manteniment. Només es disposa de tres hores i tres quarts de temps efectiu per treballar perquè s'han de fer les comprovacions abans que passi el primer tren del dia següent. Molta gent ha d'estar coordinada perquè no falli res i el servei no ho noti.

  • Autobús 24, cap al Carmel entre molts turistes
    Escolta àudio

    Autobús 24, cap al Carmel entre molts turistes

    Acompanyem Joaquim Gascó, veí del Carmel, cap al seu barri a dalt de l'autobús 24 de TMB. Com que passa pel Park Güell, venint de la Pedrera, és un dels autobusos que han de combinar el servei veïnal i turístic. Descobrim com aquesta dualitat fa de mal portar.

    Acompanyem Joaquim Gascó, veí del Carmel, cap al seu barri a dalt de l'autobús 24 de TMB. Com que passa pel Park Güell, venint de la Pedrera, és un dels autobusos que han de combinar el servei veïnal i turístic. Descobrim com aquesta dualitat fa de mal portar.

  • Carretera N-230: Un perill diferent a cada tram
    Escolta àudio

    Carretera N-230: Un perill diferent a cada tram

    La carretera N-230, de Lleida a la Vall d'Aran, té moltes cares. Revolts al nord que la fan perillosa, rotondes al sud que la fan lenta. I molts camions. Mentre no es converteixi en A-14, aquesta via demana extremar la precaució per circular-hi. Ho comprovem acompanyant en Paco Boya, exsíndic d'Aran.

    La carretera N-230, de Lleida a la Vall d'Aran, té moltes cares. Revolts al nord que la fan perillosa, rotondes al sud que la fan lenta. I molts camions. Mentre no es converteixi en A-14, aquesta via demana extremar la precaució per circular-hi. Ho comprovem acompanyant en Paco Boya, exsíndic d'Aran.

  • Combinacions en transport públic per entrar a Barcelona ràpid al matí
    Escolta àudio

    Combinacions en transport públic per entrar a Barcelona ràpid al matí

    Fem un recorregut similar al que fan cada dia desenes de milers de persones: entrar a primera hora del matí a Barcelona des de l'Àrea Metropolitana amb una combinació de transports públics. Acompanyem Carles Garcia, estudiant universitari, des de Badalona a la UPC amb autobús, tren i metro.

    Fem un recorregut similar al que fan cada dia desenes de milers de persones: entrar a primera hora del matí a Barcelona des de l'Àrea Metropolitana amb una combinació de transports públics. Acompanyem Carles Garcia, estudiant universitari, des de Badalona a la UPC amb autobús, tren i metro.

  • C-16: Embussats per anar a la neu
    Escolta àudio

    C-16: Embussats per anar a la neu

    La carretera C-16, coneguda com l'Eix del Llobregat, ha tornat a tenir embussos quilomètrics aquesta temporada d'esquí. Pugem al cotxe de l'alcalde de Bagà, Nicolàs Viso, i fem amb ell els 17 quilòmetres que separen el seu municipi de Berga. Durant el trajecte, ens va mostrant els punts més conflictius a l'espera que la prolongació de l'autovia i un carril reversible, previstos per la Generalitat, descongestionin aquesta via els caps de setmana.

    La carretera C-16, coneguda com l'Eix del Llobregat, ha tornat a tenir embussos quilomètrics aquesta temporada d'esquí. Pugem al cotxe de l'alcalde de Bagà, Nicolàs Viso, i fem amb ell els 17 quilòmetres que separen el seu municipi de Berga. Durant el trajecte, ens va mostrant els punts més conflictius a l'espera que la prolongació de l'autovia i un carril reversible, previstos per la Generalitat, descongestionin aquesta via els caps de setmana.

  • Torre de control de l'aeroport de Barcelona: com treballen els controladors?
    Escolta àudio

    Torre de control de l'aeroport de Barcelona: com treballen els controladors?

    Avui no són els usuaris sinó els treballadors qui expliquen la infraestructura on treballen. Perquè n'hem fet una de molt especial. Des de la torre de control de l'aeroport de Barcelona es poden arribar a gestionar fins a 90 operacions d'aterratges i enlairaments cada hora. Aprofitant que per primera vegada es va obrir als mitjans de comunicació, hi vam gravar un "Connexions". Sentim els controladors com es comuniquen amb les tripulacions dels avions i ens expliquen què fan per evitar tot de perills potencials.

    Avui no són els usuaris sinó els treballadors qui expliquen la infraestructura on treballen. Perquè n'hem fet una de molt especial. Des de la torre de control de l'aeroport de Barcelona es poden arribar a gestionar fins a 90 operacions d'aterratges i enlairaments cada hora. Aprofitant que per primera vegada es va obrir als mitjans de comunicació, hi vam gravar un "Connexions". Sentim els controladors com es comuniquen amb les tripulacions dels avions i ens expliquen què fan per evitar tot de perills potencials.

  • Agafem els Ferrocarrils a Rubí... si hi podem entrar!
    Escolta àudio

    Agafem els Ferrocarrils a Rubí... si hi podem entrar!

    Des de l'ampliació dels FGC a Terrassa, molts usuaris de Rubí es queixen que els trens van tan plens a l'hora punta del matí per anar a Barcelona que a vegades ni hi poden entrar. I que s'han quedat sense trens amb origen en aquesta estació als moments de més demanda. Ho comprovem acompanyant en Roger Cuartielles un dilluns a les 8 del matí.

    Des de l'ampliació dels FGC a Terrassa, molts usuaris de Rubí es queixen que els trens van tan plens a l'hora punta del matí per anar a Barcelona que a vegades ni hi poden entrar. I que s'han quedat sense trens amb origen en aquesta estació als moments de més demanda. Ho comprovem acompanyant en Roger Cuartielles un dilluns a les 8 del matí.

Anar al contingut