TOTS ELS ÀUDIOS

  • "Cielito lindo": Rolando Villazón
    Escolta àudio

    "Cielito lindo": Rolando Villazón

    El tenor que va voler ser Plácido Domingo. L'ascensió i la caiguda d'un dels millors tenors de la primera dècada del segle XXI.

    El tenor que va voler ser Plácido Domingo. L'ascensió i la caiguda d'un dels millors tenors de la primera dècada del segle XXI.

  • Sondra Radvanovsky
    Escolta àudio

    Sondra Radvanovsky

    Molt estimada al Liceu, on ha inaugurat la temporada 2020-2021 al costat de Piotr Beczala, la soprano nord-americana és de les més aclamades internacionalment per la seva veu àmplia i generosa en projecció i per la versatilitat del seu repertori, amb una atenció especial als papers lírics i spinto.

    Molt estimada al Liceu, on ha inaugurat la temporada 2020-2021 al costat de Piotr Beczala, la soprano nord-americana és de les més aclamades internacionalment per la seva veu àmplia i generosa en projecció i per la versatilitat del seu repertori, amb una atenció especial als papers lírics i spinto.

  • Natalie Stutzman
    Escolta àudio

    Natalie Stutzman

    Rara avis en el panorama líric actual, Stutzman es pot considerar una de les contralts del momento. La veu obscura, abundant en harmònics, es posa al servei -sobretot- de l'òpera barroca, sense oblidar les incursions de la cantant francesa en el terreny de la dirección musical.

    Rara avis en el panorama líric actual, Stutzman es pot considerar una de les contralts del momento. La veu obscura, abundant en harmònics, es posa al servei -sobretot- de l'òpera barroca, sense oblidar les incursions de la cantant francesa en el terreny de la dirección musical.

  • Carlos Álvarez
    Escolta àudio

    Carlos Álvarez

    Baríton malagueny d'indubtable projecció internacional, Carlos Álvarez ha estat i segueix sent un dels Don Giovanni més interessants de l'actualitat, sense oblidar les seves actuacions al servei de papers verdians com els de Rodrigo ("Don Carlo"), Rigoletto o Iago ("Otello"). En sintetitzem la carrera en aquest programa.

    Baríton malagueny d'indubtable projecció internacional, Carlos Álvarez ha estat i segueix sent un dels Don Giovanni més interessants de l'actualitat, sense oblidar les seves actuacions al servei de papers verdians com els de Rodrigo ("Don Carlo"), Rigoletto o Iago ("Otello"). En sintetitzem la carrera en aquest programa.

  • Elina Garanca
    Escolta àudio

    Elina Garanca

    Aproximació a la mezzosoprano letona, molt amant de la cultura hispànica i que ha incorporat al seu repertori el personatge de Carmen, entre d'altres. Una veu dúctil i sensual, d'ampli repertori, amb una discografia i videografia abundant i reconeguda internacionalment.

    Aproximació a la mezzosoprano letona, molt amant de la cultura hispànica i que ha incorporat al seu repertori el personatge de Carmen, entre d'altres. Una veu dúctil i sensual, d'ampli repertori, amb una discografia i videografia abundant i reconeguda internacionalment.

  • Ildebrando d'Arcangelo
    Escolta àudio

    Ildebrando d'Arcangelo

    Repassem la veu i la trajectòria artística del baix italià Ildebrando d'Arcangelo, cèlebre per les seves interpretacions d'òperes de Mozart, Verdi i del belcanto romàntic, a més de títols barrocs de G. F. Händel. Una veu fosca, rotunda i impecable en fraseig i expressivitat. I un dels baixos més mediàtics del moment.

    Repassem la veu i la trajectòria artística del baix italià Ildebrando d'Arcangelo, cèlebre per les seves interpretacions d'òperes de Mozart, Verdi i del belcanto romàntic, a més de títols barrocs de G. F. Händel. Una veu fosca, rotunda i impecable en fraseig i expressivitat. I un dels baixos més mediàtics del moment.

  • Xavier Sabata
    Escolta àudio

    Xavier Sabata

    Català universal per la seva projecció arreu i contratenor conegut i reconegut per les seves interpretacions d'òpera barroca (Cavalli, Vivaldi, Händel), el contratenor català, nascut a Avià (Berguedà), ha inclòs també el lied i l'òpera contemporània en el seu ja ampli currículum.

    Català universal per la seva projecció arreu i contratenor conegut i reconegut per les seves interpretacions d'òpera barroca (Cavalli, Vivaldi, Händel), el contratenor català, nascut a Avià (Berguedà), ha inclòs també el lied i l'òpera contemporània en el seu ja ampli currículum.

  • Natalie Dessay
    Escolta àudio

    Natalie Dessay

    La soprano francesa més destacada de les darreres dècades, amb uns inicis com a líricolleugera i la transformació cap a un repertori més líric o fins i tot dramàtic. Parlarem també de la faceta com a "cantactriu" d'una de les millors veus de l'actualitat.

    La soprano francesa més destacada de les darreres dècades, amb uns inicis com a líricolleugera i la transformació cap a un repertori més líric o fins i tot dramàtic. Parlarem també de la faceta com a "cantactriu" d'una de les millors veus de l'actualitat.

  • Anna Netrebko
    Escolta àudio

    Anna Netrebko

    Per molts, la diva del moment. Per altres, una intèrpret excel·lent. Repassarem els grans èxits de la soprano russa, des dels primers passos al teatre Mariinski fins a les darreres actuacions en teatres tan emblemàtics com el Metropolitan Opera House. Sense oblidar l'evolució i els canvis en el seu repertori.

    Per molts, la diva del moment. Per altres, una intèrpret excel·lent. Repassarem els grans èxits de la soprano russa, des dels primers passos al teatre Mariinski fins a les darreres actuacions en teatres tan emblemàtics com el Metropolitan Opera House. Sense oblidar l'evolució i els canvis en el seu repertori.

  • Leo Nucci, el baríton que Verdi hauria somiat
    Escolta àudio

    Leo Nucci, el baríton que Verdi hauria somiat

    Supervivent d'una generació que s'extingeix, Leo Nucci és un dels millors barítons Verdi del moment, present encara als escenaris mundials sota la pell de Nabucco, Macbeth o, sobretot, Rigoletto.

    Supervivent d'una generació que s'extingeix, Leo Nucci és un dels millors barítons Verdi del moment, present encara als escenaris mundials sota la pell de Nabucco, Macbeth o, sobretot, Rigoletto.

  • Nina Stemme, una valquíria escandinava
    Escolta àudio

    Nina Stemme, una valquíria escandinava

    Soprano lírica amb ribets de dramàtica o soprano dramàtica amb ribets de lírica? Descobrim en aquest programa qui hi ha darrere d'un dels grans noms de l'òpera actual: la sueca Nina Stemme.

    Soprano lírica amb ribets de dramàtica o soprano dramàtica amb ribets de lírica? Descobrim en aquest programa qui hi ha darrere d'un dels grans noms de l'òpera actual: la sueca Nina Stemme.

  • Ildar Abdrazakov, el baix que venia del fred
    Escolta àudio

    Ildar Abdrazakov, el baix que venia del fred

    Destacat per les seves interpretacions de Verdi, Ildar Abdrazakov és el baix rus més reconegut a escala internacional. La versatilitat i el color de la seva veu el fan apte per a altres repertoris, que sentirem en aquest programa.

    Destacat per les seves interpretacions de Verdi, Ildar Abdrazakov és el baix rus més reconegut a escala internacional. La versatilitat i el color de la seva veu el fan apte per a altres repertoris, que sentirem en aquest programa.

  • L'òpera i el segle XXI
    Escolta àudio

    L'òpera i el segle XXI

    Acabem la sèrie reflexionant sobre els nous reptes de l'espectacle operístic en els primers 20 anys del segle XXI de la mà d'alguns dels grans noms: Benjamin, Adès, Turnage i Saariaho.

    Acabem la sèrie reflexionant sobre els nous reptes de l'espectacle operístic en els primers 20 anys del segle XXI de la mà d'alguns dels grans noms: Benjamin, Adès, Turnage i Saariaho.

  • L'òpera a la segona meitat del segle XX
    Escolta àudio

    L'òpera a la segona meitat del segle XX

    L'òpera a la segona meitat del segle XX
    La recomposició europea i la seva traducció operística. La represa de la tradició amb criteris de modern
    itat: Britten i Menotti. Les antiòperes (Ligeti, Zimmermann) i l'experimentació performativa (Glass). Més enllà del minimalisme: Adams.

    L'òpera a la segona meitat del segle XX La recomposició europea i la seva traducció operística. La represa de la tradició amb criteris de modernitat: Britten i Menotti. Les antiòperes (Ligeti, Zimmermann) i l'experimentació performativa (Glass). Més enllà del minimalisme: Adams.

  • L'òpera al segle XX abans de la Segona Guerra Mundial
    Escolta àudio

    L'òpera al segle XX abans de la Segona Guerra Mundial

    L'òpera a l'Europa i la Nord-amèrica de la primera meitat del segle XX (1900-1940), amb els grans noms centreuropeus (Schreker, Zemlinski, Hindemith, Krenek, Berg, Schönberg, Korngold), de França (Debussy), de l'URSS (Xostakòvitx) o dels Estats Units (Gershwin). Òpera, societat, filosofia, política i barbàrie.

    L'òpera a l'Europa i la Nord-amèrica de la primera meitat del segle XX (1900-1940), amb els grans noms centreuropeus (Schreker, Zemlinski, Hindemith, Krenek, Berg, Schönberg, Korngold), de França (Debussy), de l'URSS (Xostakòvitx) o dels Estats Units (Gershwin). Òpera, societat, filosofia, política i barbàrie.

Anar al contingut