TOTS ELS ÀUDIOS

  • Verdi i la "trilogia popular"
    Escolta àudio

    Verdi i la "trilogia popular"

    Per què "Rigoletto", "Il trovatore" i "La traviata" s'apleguen sota el títol de "trilogia popular", quan no tenen res a veure entre elles? Descobrim com és el Verdi de la inflexió cap a la maduresa, una setmana abans de la transmissió de "Rigoletto" des del Liceu.

    Per què "Rigoletto", "Il trovatore" i "La traviata" s'apleguen sota el títol de "trilogia popular", quan no tenen res a veure entre elles? Descobrim com és el Verdi de la inflexió cap a la maduresa, una setmana abans de la transmissió de "Rigoletto" des del Liceu.

  • Radiografia d'una altra ària
    Escolta àudio

    Radiografia d'una altra ària

    Analitzem l'ària "Dove sono", que canta la Comtessa d'Almaviva al tercer acte de "Le nozze di Figaro" de Mozart, i n'escoltem diverses versions... tot i que les comparacions siguin sempre odioses...

    Analitzem l'ària "Dove sono", que canta la Comtessa d'Almaviva al tercer acte de "Le nozze di Figaro" de Mozart, i n'escoltem diverses versions... tot i que les comparacions siguin sempre odioses...

  • Continuem el glossari operístic
    Escolta àudio

    Continuem el glossari operístic

    Us heu aturat mai a saber la diferència entre obertura i preludi? I què podem dir sobre els recitatius secs o acompanyats? Sabeu què és una stretta? I algun cop heu sentit, despullats, els leitmotivs wagnerians? Ho descobrim en aquest programa.

    Us heu aturat mai a saber la diferència entre obertura i preludi? I què podem dir sobre els recitatius secs o acompanyats? Sabeu què és una stretta? I algun cop heu sentit, despullats, els leitmotivs wagnerians? Ho descobrim en aquest programa.

  • L'òpera i el mite d'Orfeu
    Escolta àudio

    L'òpera i el mite d'Orfeu

    Ho sabíeu, que Orfeu marca els inicis de l'òpera com a espectacle? De Peri i Monteverdi a Gluck, passant per l'"Orpheus" de Telemann que veurem al Liceu, ens fixarem en el tractament que l'òpera ha fet d'aquest mite d'origen grec que ha esdevingut universal.

    Ho sabíeu, que Orfeu marca els inicis de l'òpera com a espectacle? De Peri i Monteverdi a Gluck, passant per l'"Orpheus" de Telemann que veurem al Liceu, ens fixarem en el tractament que l'òpera ha fet d'aquest mite d'origen grec que ha esdevingut universal.

  • Homenatge a la soprano Edita Gruberová
    Escolta àudio

    Homenatge a la soprano Edita Gruberová

    Amb motiu de la recent mort de la soprano Edita Gruberová, recuperem l'entrevista que li fèiem el 2008, coincidint amb el 40è aniversari del debut operístic de la soprano eslovaca.

    Amb motiu de la recent mort de la soprano Edita Gruberová, recuperem l'entrevista que li fèiem el 2008, coincidint amb el 40è aniversari del debut operístic de la soprano eslovaca.

  • Glossari operístic (1)
    Escolta àudio

    Glossari operístic (1)

    Què és una ària? I una cavatina? I una cabaletta? Bel canto és sinònim d'òpera? I què és un concertant? I per què el paper del cor en l'òpera? Descobrim el primer episodi d'allò que podem anomenar "Glossari operístic".

    Què és una ària? I una cavatina? I una cabaletta? Bel canto és sinònim d'òpera? I què és un concertant? I per què el paper del cor en l'òpera? Descobrim el primer episodi d'allò que podem anomenar "Glossari operístic".

  • Veus paral·leles (1)
    Escolta àudio

    Veus paral·leles (1)

    Radiografiem una ària, "Celeste Aida", del primer acte d'Aida. Corelli, Bergonzi, Tucker, Caruso i Del Monaco ens marcaran la pauta a partir de diferents interpretacions no sempre d'acord amb allò que hi havia escrit a la partitura de Giuseppe Verdi.

    Radiografiem una ària, "Celeste Aida", del primer acte d'Aida. Corelli, Bergonzi, Tucker, Caruso i Del Monaco ens marcaran la pauta a partir de diferents interpretacions no sempre d'acord amb allò que hi havia escrit a la partitura de Giuseppe Verdi.

  • Fa vint anys... òpera verista
    Escolta àudio

    Fa vint anys... òpera verista

    Fa vint anys inauguràvem la primera temporada d'"Una tarda a l'òpera" amb l'audició d'"Andrea Chénier". Avui recordem un dels títols fonamentals del verisme i analitzem alguns dels fragments més significatius de l'òpera de Giordano, comparant-los amb algunes músiques populars del París de la Revolució Francesa.

    Fa vint anys inauguràvem la primera temporada d'"Una tarda a l'òpera" amb l'audició d'"Andrea Chénier". Avui recordem un dels títols fonamentals del verisme i analitzem alguns dels fragments més significatius de l'òpera de Giordano, comparant-los amb algunes músiques populars del París de la Revolució Francesa.

  • María Bayo o l'herència d'una tradició
    Escolta àudio

    María Bayo o l'herència d'una tradició

    Cavalli, Mozart i Rossini, a més d'incursions en un repertori més dramàtic són etiquetes que marquen l'estil de la soprano navarresa María Bayo, hereva de la gran escola de cant espanyola.

    Cavalli, Mozart i Rossini, a més d'incursions en un repertori més dramàtic són etiquetes que marquen l'estil de la soprano navarresa María Bayo, hereva de la gran escola de cant espanyola.

  • Sophie Koch, la discreció i l'excel·lència fetes mezzo
    Escolta àudio

    Sophie Koch, la discreció i l'excel·lència fetes mezzo

    Veu exquisida i musicalitat que es du a les venes. Aquestes són les característiques de la mezzosoprano francesa Sophie Koch, que sentirem en el monogràfic que li dediquem.

    Veu exquisida i musicalitat que es du a les venes. Aquestes són les característiques de la mezzosoprano francesa Sophie Koch, que sentirem en el monogràfic que li dediquem.

  • Naturalment, un contratenor: Bejun Mehta
    Escolta àudio

    Naturalment, un contratenor: Bejun Mehta

    NATURALMENT, UN CONTRATENOR: BEJUN MEHTA
    En el capítol de contratenors, és difícil trobar-ne amb veu natural, o simuladament natural i sense que
    se'ls notin els artificis. Aquest és el cas del nord-americà Bejun Mehta, fill i nebot de músics i intèrpret que, tot i el seu repertori netament barroc i clàssic, mai ha fet lletjos a l'òpera contemporània.

    NATURALMENT, UN CONTRATENOR: BEJUN MEHTA En el capítol de contratenors, és difícil trobar-ne amb veu natural, o simuladament natural i sense que se'ls notin els artificis. Aquest és el cas del nord-americà Bejun Mehta, fill i nebot de músics i intèrpret que, tot i el seu repertori netament barroc i clàssic, mai ha fet lletjos a l'òpera contemporània.

  • Una soprano grecoalemanya: Anja Harteros
    Escolta àudio

    Una soprano grecoalemanya: Anja Harteros

    UNA SOPRANO GRECOALEMANYA: ANJA HARTEROS
    Des de Munic es projecta al món, tot i les seves escadusseres actuacions fora de Centreeuropa. Anja Har
    teros és una cantant de tècnica solida, de carrera consolidada i de trajectòria consensuada i aclamada per públic i crítica. Una soprano d'èxit, i que aglutina el rigor germànic amb la llum hel·lènica al servei d'un repertori sempre ben triat.

    UNA SOPRANO GRECOALEMANYA: ANJA HARTEROS Des de Munic es projecta al món, tot i les seves escadusseres actuacions fora de Centreeuropa. Anja Harteros és una cantant de tècnica solida, de carrera consolidada i de trajectòria consensuada i aclamada per públic i crítica. Una soprano d'èxit, i que aglutina el rigor germànic amb la llum hel·lènica al servei d'un repertori sempre ben triat.

  • De Polònia i amb amor: Piotr Beczala
    Escolta àudio

    De Polònia i amb amor: Piotr Beczala

    Amb els anys, s'ha convertit en un dels tenors més reclamats de tots els teatres del món. La de Piotr Beczala és i ha estat una de les trajectòries més coherents i consolidades dels tenors contemporanis. Seriós i compromès amb el que fa, el seu és un repertori ampli i de gran volada lírica.

    Amb els anys, s'ha convertit en un dels tenors més reclamats de tots els teatres del món. La de Piotr Beczala és i ha estat una de les trajectòries més coherents i consolidades dels tenors contemporanis. Seriós i compromès amb el que fa, el seu és un repertori ampli i de gran volada lírica.

  • Un baix-baríton austral: Erwin Schrott
    Escolta àudio

    Un baix-baríton austral: Erwin Schrott

    UN BAIX BARÍTON AUSTRAL: ERWIN SCHROTT
    Seductor en estat pur i especialista en rols malèfics, el baix baríton uruguaià Erwin Schrott és una veri
    table referència, avui dia, en papers diabòlics. De Mozart a Puccini, passant per Donizetti o Verdi, la de Schrott és una de les veus greus més aclamades del nostre temps.

    UN BAIX BARÍTON AUSTRAL: ERWIN SCHROTT Seductor en estat pur i especialista en rols malèfics, el baix baríton uruguaià Erwin Schrott és una veritable referència, avui dia, en papers diabòlics. De Mozart a Puccini, passant per Donizetti o Verdi, la de Schrott és una de les veus greus més aclamades del nostre temps.

  • Un tenor eminentment wagnerià: Klaus Florian Vogt
    Escolta àudio

    Un tenor eminentment wagnerià: Klaus Florian Vogt

    Alemany, molt alemany, i wagnerià, molt wagnerià, Klaus Florian Vogt és un dels millors tenors lírics del moment especialistes en l'obra de Richard Wagner. Habitual a Bayreuth, en descobrirem la veu i les seves peculiaritats, fins i tot en repertori no wagnerià.

    Alemany, molt alemany, i wagnerià, molt wagnerià, Klaus Florian Vogt és un dels millors tenors lírics del moment especialistes en l'obra de Richard Wagner. Habitual a Bayreuth, en descobrirem la veu i les seves peculiaritats, fins i tot en repertori no wagnerià.

Anar al contingut