TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 921 resultats.

  • 5è fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada
    Escolta àudio

    5è fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada

    "Si al matí la Simfonia núm. 6 de Prokófiev ha estat plàcida, a la tarda, la Turangalila d'Olivier Messiaen es mostra força més complicada. L'Anne està trasbalsada per la notícia i, per descomptat, ni Prokófiev ni Messiaen són capaços de transportar-la als records de sexe salvatge com ho va fer Xostakóvitx." Així comença el 5è fragment de la primera novel·la de Jordi Campoy Boada, "La noia del violoncel", que ha publicat Columna Edicions (Gener 2019) Veu: Adolf Beltran Música: "Adagio, ma non troppo", 2n mov. del Concert per a violoncel i orquestra en si m, op. 104, d'Antonín Dvorák.

  • Novetat: Els tres duets per a violoncel, op. 54 d'Offenbach
    Escolta àudio

    Novetat: Els tres duets per a violoncel, op. 54 d'Offenbach

    A Jacques Offenbach, a qui coneixem principalment per les seves operetes, se'l coneix com a compositor, no obstant, abans va ser un virtuós violoncel·lista. L'àlbum està integrat per algunes de les obres per a violoncel que va compondre, els tres duets per a violoncel, op. 54. Els intèrprets són Paul Christopher i Milovan Paz. És un disc del segell Human Metronome.

  • Parlant de música: La cançó del tururut i el cuplet
    Escolta àudio

    Parlant de música: La cançó del tururut i el cuplet

    Un cuplet és una cançó lleugera amb textos picants i de vegades satírics. El gènere va ser molt popular a Catalunya, sobretot a començament del segle XX, i la paraula prové del francès "couplet," que, com "cobla" en català, vol dir 'conjunt de versos' (en el cas de la cobla sardanista, 'conjunt de músics'). Tot plegat ve del llatí "cōpŭla", que vol dir 'unió'.

  • 4t fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada
    Escolta àudio

    4t fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada

    "L'Anne penja del violoncel mentre les primeres notes de la Simfonia núm. 6 de Dmitri Xostakóvitx li martellegen el cap. Malgrat tot, intenta recompondre's sobre la cadira perquè ningú no s'adoni del seu estat abatut." Així comença el 4t fragment de la primera novel·la de Jordi Campoy Boada, "La noia del violoncel", que ha publicat Columna Edicions (Gener 2019) Veus: Adolf Beltran i Victòria Palma Música: "Largo", 1r mov. de la Simfonia n. 6 en si m, op. 54, de Dmitri Xostakóvitx.

  • Novetat: Christian Thielemann dirigeix el concert de cap d'any del 2019
    Escolta àudio

    Novetat: Christian Thielemann dirigeix el concert de cap d'any del 2019

    El concert de cap d'any d'aquest 2019 es va retransmetre a través de més de 90 països i el van seguir uns 40 milions de telespectadors de tot el món. Sota la batuta de Christian Thielemann, la Filharmònica de Viena va interpretar un programa amb obres de la família Strauss, però també d'altres compositors, com ara Carl Michael Ziehrer i Josef Hellmesberger II. L'enregistrament es va fer l'1 de gener d'aquest 2019, al Musikverein de Viena.

  • 3r fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada
    Escolta àudio

    3r fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada

    "Dilluns i dimarts té gravació als estudis Abbey Road, la segona casa de la LSO. Brahms i Mahler l'esteran esperant amb els ulls ben oberts i miraran amb lupa cada nota que l'Anne deixi escapar del seu violoncel." Així comença el 3r fragment de la primera novel·la de Jordi Campoy Boada, "La noia del violoncel", que ha publicat Columna Edicions (Gener 2019) Veus: Adolf Beltran i Victòria Palma Músiques: "Allegro", 1r mov. del Doble concert per a violí, violoncel i orquestra en la m, op. 102, de Johannes Brahms; i l'"Andante", 2n mov. de la Sonata per a violí i teclat en Do, KV 6, de Mozart.

  • Novetat: El jove violocel·lista francès Edgar Moreau interpreta Offenbach i Gulda
    Escolta àudio

    Novetat: El jove violocel·lista francès Edgar Moreau interpreta Offenbach i Gulda

    Edgar Moreau interpreta dos concerts per a violoncel: el Gran concert "Concert militar", en Sol, de Jacques Offenbach, de qui aquest 2019 es commemora el bicentenari del seu naixement; i el Concert per a violoncel, orquestra de vent i banda, de Friedrich Gulda. Moreau els interpreta amb l'Orquestra Les Forces Majeures, dirigida per Raphaël Merlin. L'àlbum l'ha editat el segell Erato.

  • 2n fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada
    Escolta àudio

    2n fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada

    "L'Anne sempre ha pensat que en la vida tot ha de tenir la seva justa mesura. Els sentiments, per exemple, han de ser escrupolosament rebuts i lliurats amb una meticulositat exquisida. Què passa quan el violoncel emet una nota que, per culpa d'una mala execució, queda una mil·lèsima desafinada respecte de la resta de l'orquestra?" Així comença el 2n fragment de la primera novel·la de Jordi Campoy Boada, "La noia del violoncel", que ha publicat Columna Edicions (Gener 2019) Veu: Adolf Beltran Música: "Introducció", 1r mov. de la "Simfonia Turangalila" d'Olivier Messiaen.

  • Novetat: La soprano Grace Davidson canta John Dowland
    Escolta àudio

    Novetat: La soprano Grace Davidson canta John Dowland

    Gairebé 400 anys després, les cançons de John Dowland continuen interprentant-se i tenint un públic que sempre està encantat i agraït de poder-les sentir. La soprano Grace Davidson i el llaütista David Miller es presenten amb aquest àlbum dedicat al primer llibre de cançons i aires d'aquest compositor, llaütista i cantant del Renaixement anglès (1563 - 1626). L'àlbum l'ha editat Signum Records.

  • 1r fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada
    Escolta àudio

    1r fragment de la novel·la "La noia del violoncel", de Jordi Campoy Boada

    "L'Anne s'ha despertat amb la sensació que ha de fer alguna cosa especial que no recorda. Mentre fa mandres al llit, dóna voltes al tema del robatori. En els vuit anys que fa que toca amb la London Symphony Orchestra, mai havia vist res semblant." Així comença la primera novel·la de Jordi Campoy Boada, "La noia del violoncel", que ha publicat Columna Edicions (Gener 2019) Veus: Adolf Beltran i Victòria Palma Músiques: '"Adagio. Moderato", 1r mov. del Concert per a violoncel i orquestra en mi m, op. 85, d'Edward Elgar. I "Vivace", duet per a dos violoncels, op. 53 n. 4, de Reinhold Glière.

  • Novetat: Jean-Louis Beaumadier, el "Paganini del piccolo"
    Escolta àudio

    Novetat: Jean-Louis Beaumadier, el "Paganini del piccolo"

    El flautista francès Jean-Louis Beaumadier va ser alumne de Jean-Pierre Rampal, que l'anomenava el "Paganini del piccolo", i del seu pare, Joseph Rampal. L'àlbum, editat pel segell francès Skarbo, està integrat per obres de diversos compositors escrites a finals del segle XIX.

  • Fragment del VII poema de "Cançons de rem i de vela", de Josep Maria de Sagarra
    Escolta àudio

    Fragment del VII poema de "Cançons de rem i de vela", de Josep Maria de Sagarra

    Veu: Adolf Beltran Música: "Adagio sostenuto", 1r mov. de la Sonata per a piano n. 14 en do # m "Clar de lluna", op. 27 n. 2, de Ludwig van Beethoven.

  • Novetat: 40è aniversari del conjunt vocal Chanticleer
    Escolta àudio

    Novetat: 40è aniversari del conjunt vocal Chanticleer

    Amb motiu del 40è aniversari del conjunt vocal Chanticleer, anomenat "Orquestra de veus", el segell Warner Classics ha editat l'àlbum "Then and There, Here and Now", que aplega obres de diversos compositors que van viure entre els segles XVI i XX. Chanticleer, format per veus exclusivament masculines, es va fundar el 1978 a San Francisco.

  • Parlant de música: La verra
    Escolta àudio

    Parlant de música: La verra

    Una verra és el mateix que una truja. Però "verra" també és una manera col·loquial d'anomenar el contrabaix de la cobla, probablement per les grans dimensions i pel so, greu com un gardeny.

  • "Cançó", poema de Màrius Torres
    Escolta àudio

    "Cançó", poema de Màrius Torres

    Escrit el 18 de novembre de 1942, va ser l'últim poema que va escriure Màrius Torres, que moria el 29 de desembre d'aquell mateix any. Veu: Adolf Beltran Música: Transcripció per a piano que Franz Liszt va fer del lied "Wonne der Wehmut" (Delícies de la malenconia), de Ludwig van Beethoven.