Literatura i música

  • "Un quartet", de Jordi Ibáñez Fanés
    Escolta àudio

    "Un quartet", de Jordi Ibáñez Fanés

    "Tot això ho he pensat recordant el llibre de Cabrera Infante i l'estranya lectura de F..., tornant de passejar amb la mare aquests dies, o aixecant les mans del piano després de tocar a quatre mans amb ella la música de Déodat de Séverac o de Ravel, perquè aquests dies també l'he engrescada al piano a quatre mans." Així comença el 5è fragment de la novel·la "Un quartet", de Jordi Ibáñez Fanés, publicada per Tusquets Editores dins la col·lecció "Ull de Vidre". Veu: Adolf Beltran Músiques: "Totó déguisée en Suisse d'église", d'"En vacances", recull de peces romàntiques per a piano, de Déodat de Séverac. I "Le jardin féerique" del recull de peces infantils "Ma mère l'oye", de Maurice Ravel.

  • 8è fragment de "Infinit. Història d'un moment", de Gabriel Josipovici
    Escolta àudio

    8è fragment de "Infinit. Història d'un moment", de Gabriel Josipovici

    Traducció de Ferran Ràfols Gesa. Còmplices Editorial. Veu: Adolf Beltran "Assistim al relat de la particularíssima vida de Tancredo Pavone tal com la recorda, i ens l'explica, el que va ser el seu criat, Massimo, que en l'entrevista que configura el llibre ens serveix d'intermediari per a conèixer el Pavone viatger, el noble sicilià faldiller, l'opinador excèntric, i per sobre de tot, el músic i l'artista. Perquè tal com ens recorda el mateix Pavone «la persona que ens pot ajudar a meravellar-nos és l'artista»." (Fragment d'una foto de Bruno Charoy)

  • 10è fragment de la novel·la "I, de sobte, el paradís", de Núria Perpinyà
    Escolta àudio

    10è fragment de la novel·la "I, de sobte, el paradís", de Núria Perpinyà

    "Costa recordar-la... Quina era la meva contrasenya, estimat diari? Ho he provat amb un munt: Elexina. Lexa3. Luxalux. Què li passa al meu cap? Ja no connecto idees, com diu la doctora. Com he pogut oblidar el més important?" Així comença el 10è fragment de la novel·la "I, de sobte, el paradís", de Núria Perpinyà (Comanegra, setembre 2018). Contraportada: "L'Elexa és addicta a internet. La perfecta hikikomoro. Es fa dir llunàtica, la música és la seva droga i el menjar li fa fàstic. L'Índia, que és el més semblant que té a una amiga, es veu mig obligada a acompanyar-la a una clínica de desintoxicació digital aïllada de tot, en un paradís de muntanya. A Lúbol hi coneixeran esperpèntiques 'tuitstars', un conseller de Benestar Social que no hi veu més enllà del seu perfil i doctors que, naturalment, tenen coses a amagar." Foto: Manuel Bausc Veus: Dolors Martínez (Elexa) i Xavier Chavarria (@LaRotlla) Música: Fragment de la Sequenza I, de Luciano Berio.

  • 7è fragment de la novel·la "I, de sobte, el paradís", de Núria Perpinyà
    Escolta àudio

    7è fragment de la novel·la "I, de sobte, el paradís", de Núria Perpinyà

    "Tot i que tinc la informació gràcies al servei informàtic de la Lúbol, pregunto a l'Elexa pel seu blog. No vull fer gala del meu poder. Prefereixo que ella me'n parli." Així comença el 7è fragment de la novel·la "I, de sobte, el paradís", de Núria Perpinyà (Comanegra, setembre 2018). Contraportada: "L'Elexa és addicta a internet. La perfecta hikikomoro. Es fa dir llunàtica, la música és la seva droga i el menjar li fa fàstic. L'Índia, que és el més semblant que té a una amiga, es veu mig obligada a acompanyar-la a una clínica de desintoxicació digital aïllada de tot, en un paradís de muntanya. A Lúbol hi coneixeran esperpèntiques 'tuitstars', un conseller de Benestar Social que no hi veu més enllà del seu perfil i doctors que, naturalment, tenen coses a amagar." Foto: Manuel Bausc Veus: Lídia Orriols (Dra. Neuska) i Dolors Martínez (Elexa).

  • 2n fragment de la novel·la "I, de sobte, el paradís", de Núria Perpinyà
    Escolta àudio

    2n fragment de la novel·la "I, de sobte, el paradís", de Núria Perpinyà

    "La comunió entre l'Elexa i la música és intensa. Al conservatori, treu bones notes d'harmonia, però no se'n surt amb els instruments. D'aquí la seva frustració. No obstant això, comprèn les combinacions laberíntiques dels sons. La seva devoció, però, és excessiva. L'Elexa està posseïda per la xarxa, per l'anorèxia i per la música." Així comença el 2n fragment de la novel·la "I, de sobte, el paradís", de Núria Perpinyà (Comanegra, setembre 2018). Contraportada: "L'Elexa és addicta a internet. La perfecta hikikomoro. Es fa dir llunàtica, la música és la seva droga i el menjar li fa fàstic. L'Índia, que és el més semblant que té a una amiga, es veu mig obligada a acompanyar-la a una clínica de desintoxicació digital aïllada de tot, en un paradís de muntanya. A Lúbol hi coneixeran esperpèntiques 'tuitstars', un conseller de Benestar Social que no hi veu més enllà del seu perfil i doctors que, naturalment, tenen coses a amagar." Foto: Manuel Bausc Veus: Lídia Orriols i Dolors Martínez.

  • 10è fragment de la novel·la "Sara i els silencis", de Maria Escalas (Amsterdam, setembre 2018)
    Escolta àudio

    10è fragment de la novel·la "Sara i els silencis", de Maria Escalas (Amsterdam, setembre 2018)

    10è fragment de la novel·la "Sara i els silencis", de Maria Escalas (Amsterdam, setembre 2018) Veus: Adolf Beltran (narrador) i Dolors Martínez (Sara). Música: "Introit. Kyrie" de la "Missa de Rèquiem", de Giovanni Bottesini.

  • 3r fragment d'"El nebot de Wittgenstein", de Thomas Bernhard (Flâneur , 2018)
    Escolta àudio

    3r fragment d'"El nebot de Wittgenstein", de Thomas Bernhard (Flâneur , 2018)

    3r fragment d'"El nebot de Wittgenstein", de Thomas Bernhard (Flâneur, 2018) Veu: Adolf Beltran. Música: Preludi del 1r acte de l'òpera "Tristany i Isolda", WWV 90, de Richard Wagner. Sinopsi: "'El nebot de Wittgenstein' és un llibre sobre l'amistat. Bernhard hi explica la relació que durant molts anys va mantenir amb Paul Wittgenstein, nebot del famós filòsof Ludwig Wittgenstein. El llibre el protagonitzen, doncs, la veu narradora, amb les seves digressions i marrades habituals, i Paul Wittgenstein, un personatge imprevisible, melòman empedreït i amb una visió del món tan ingènua com lúcida."

  • 4t fragment de "Salabror", 1r premi Sant Boi de Lluçanès de novel·la breu 2017, d'Agustí Clua.
    Escolta àudio

    4t fragment de "Salabror", 1r premi Sant Boi de Lluçanès de novel·la breu 2017, d'Agustí Clua.

    4t fragment de "Salabror", 1r premi Sant Boi de Lluçanès de novel·la breu 2017, d'Agustí Clua. Editorial: Cossetània Edicions Veu: Adolf Beltran Música: "Ländler No. 5 in B Minor", de les "Dotze danses alemanyes" per a piano, D 790, de Schubert.

  • "Els seus superiors solitaris", poema de W. H. Auden (Nova York, 1907 - Viena, 1973)
    Escolta àudio

    "Els seus superiors solitaris", poema de W. H. Auden (Nova York, 1907 - Viena, 1973)

    "Els seus superiors solitaris", poema del llibre "UN ALTRE TEMPS", amb poemes de W. H. Auden que Marcel Riera ha traduït al català (Edicions de 1984) Veu: Adolf Beltran. Música: "Sospiri" per a corda, arpa i orgue, op. 70, d'Edward Elgar. Una obra composta entre els anys 1913 i 1914. L'estrena es va fer el 15 d'agost de 1914 a Queen's Hall de Londres , dirigit per Sir Henry Wood.

  • "Nosaltres també havíem conegut hores daurades", poema de W. H. Auden (NY, 1907 - Viena, 1973)
    Escolta àudio

    "Nosaltres també havíem conegut hores daurades", poema de W. H. Auden (NY, 1907 - Viena, 1973)

    "Nosaltres també havíem conegut hores daurades", poema del llibre "UN ALTRE TEMPS", amb poemes de W. H. Auden que Marcel Riera ha traduït al català (Edicions de 1984) Veu: Adolf Beltran. Música: Arranjament per a piano i violí que Fritz Kreisler va fer de l'obra Lotus Land, Op.47 No.1, de Cyril Scott, compositor anglès que va morir 3 anys abans que Auden, el 1970.

  • 4t fragment del llibre "La mona de l'assassí", de Jakob Wegelius ("El jardí secret", de Viena)
    Escolta àudio

    4t fragment del llibre "La mona de l'assassí", de Jakob Wegelius ("El jardí secret", de Viena)

    4t fragment del llibre "La mona de l'assassí", de Jakob Wegelius ("El jardí secret", de Viena) Traducció: Elena Martí i Segarra. Veu: Dolors Martínez. Música: "O gente da minha terra", fado de Mariza amb música de Tiago Machado i lletra d'Amália Rodrigues.

  • 3r fragment del llibre "La lección de música", de Pascal Quignard (Editorial Funambulista)
    Escolta àudio

    3r fragment del llibre "La lección de música", de Pascal Quignard (Editorial Funambulista)

    3r fragment del llibre "La lección de música", de Pascal Quignard (Editorial Funambulista) Aquest llibre va ser l'origen de "Tots els matins del món", d'aquest mateix autor. Veu: Adolf Beltran

  • "Cançó de Mefistòfeles", de J. W. Goethe. Versió de Josep Lleonart.
    Escolta àudio

    "Cançó de Mefistòfeles", de J. W. Goethe. Versió de Josep Lleonart.

    "Cançó de Mefistòfeles", de J. W. Goethe. Versió de Josep Lleonart. Llibre: "Poesies", de J.W Goethe, publicat per Proa, el novembre del 2000. Edició a cura de Miquel Desclot. Veu: Adolf Beltran Poema enllaçat amb la 3a de les Gesänge, Op.75, "Aus Goethes Faust (Mephistos Flohlied)", de Ludwig van Beethoven.

  • "Prometeu", de J. W. Goethe. Versió de Feliu Formosa.
    Escolta àudio

    "Prometeu", de J. W. Goethe. Versió de Feliu Formosa.

    "Prometeu", de J. W. Goethe. Versió de Feliu Formosa. Llibre: "Poesies", de J.W Goethe, publicat per Proa, el novembre del 2000. Edició a cura de Miquel Desclot. Veu: Adolf Beltran Poema enllaçat amb "Prometheus", d'Hugo Wolf.