La selecció

  • Saludem la tardor
    Escolta àudio

    Saludem la tardor

    Saludem l'arribada d'aquesta estació amb una col·lecció de peces amb sonoritats de tardor.

    Saludem l'arribada d'aquesta estació amb una col·lecció de peces amb sonoritats de tardor.

  • Tres alumnes de Johann Sebastian Bach
    Escolta àudio

    Tres alumnes de Johann Sebastian Bach

    Johann Sebastian Bach no només va escriure algunes de les principals partitures de la música clàssica occidental, sinó que va ser mestre de diverses generacions de músics. Amb aquesta selecció, redescobrim obres de tres dels seus deixebles: Johann Gottlieb Goldberg, Johann Ludwig Krebs i Johann Gottfried Muthel.

    Johann Sebastian Bach no només va escriure algunes de les principals partitures de la música clàssica occidental, sinó que va ser mestre de diverses generacions de músics. Amb aquesta selecció, redescobrim obres de tres dels seus deixebles: Johann Gottlieb Goldberg, Johann Ludwig Krebs i Johann Gottfried Muthel.

  • Quatre mirades al mar
    Escolta àudio

    Quatre mirades al mar

    Una selecció basada en quatre aquarel·les sonores que descriuen el mar. Música de Felix Mendelssohn, Maurice Ravel, Ralph Vaughan-Williams i Edward Elgar.

    Una selecció basada en quatre aquarel·les sonores que descriuen el mar. Música de Felix Mendelssohn, Maurice Ravel, Ralph Vaughan-Williams i Edward Elgar.

  • El re major és un to militar?
    Escolta àudio

    El re major és un to militar?

    El fet que una obra estigui en re major no vol dir que sigui militar, però hi ha una tendència a escriure la música d'ambient militar en aquesta tonalitat. Avui, a "Tots els matins del món", hem explorat alguns d'aquests casos, amb obres de Louis Spohr, Antonio Vivaldi i Wolfgang Amadeus Mozart.

    El fet que una obra estigui en re major no vol dir que sigui militar, però hi ha una tendència a escriure la música d'ambient militar en aquesta tonalitat. Avui, a "Tots els matins del món", hem explorat alguns d'aquests casos, amb obres de Louis Spohr, Antonio Vivaldi i Wolfgang Amadeus Mozart.

  • Les simfonies de Camille Saint-Saëns
    Escolta àudio

    Les simfonies de Camille Saint-Saëns

    El dia 16 de desembre del 2021 es commemorarà el centenari de la mort d'un dels referents indiscutibles de la música francesa: Camille Saint-Saëns. I avui hem dedicat la selecció a tres de les cinc simfonies d'aquest compositor, les úniques numerades.

    El dia 16 de desembre del 2021 es commemorarà el centenari de la mort d'un dels referents indiscutibles de la música francesa: Camille Saint-Saëns. I avui hem dedicat la selecció a tres de les cinc simfonies d'aquest compositor, les úniques numerades.

  • Ocells
    Escolta àudio

    Ocells

    El cant dels ocells ha acompanyat l'existència humana des de sempre. I la seva presència, a banda d'ensenyar-nos el pas dels dies i de les estacions, també han servit com a inspiració a molts compositors, des de temps medievals fins als nostres dies. En aquesta selecció sentim música de William Williams, Ottorino Respighi, Charles Villiers Stanford, Bohuslav Martinu i George i Ira Gershwin basada en el so dels ocells.

    El cant dels ocells ha acompanyat l'existència humana des de sempre. I la seva presència, a banda d'ensenyar-nos el pas dels dies i de les estacions, també han servit com a inspiració a molts compositors, des de temps medievals fins als nostres dies. En aquesta selecció sentim música de William Williams, Ottorino Respighi, Charles Villiers Stanford, Bohuslav Martinu i George i Ira Gershwin basada en el so dels ocells.

  • Danses de les primeres òperes de Georg Friedrich Händel
    Escolta àudio

    Danses de les primeres òperes de Georg Friedrich Händel

    Fem un repàs d'algunes danses de les primeres òperes que va escriure el compositor barroc, durant l'etapa en què va viure i estudiar a Hamburg.

    Fem un repàs d'algunes danses de les primeres òperes que va escriure el compositor barroc, durant l'etapa en què va viure i estudiar a Hamburg.

  • Els títols de les simfonies de Haydn
    Escolta àudio

    Els títols de les simfonies de Haydn

    Hi ha un aspecte que ha contribuït a popularitzar algunes obres, més enllà del seu encant, que és que tinguin un sobrenom. Amb aquesta selecció explorem algunes de les simfonies més conegudes de Joseph Haydn, que precisament tenen un títol afegit.

    Hi ha un aspecte que ha contribuït a popularitzar algunes obres, més enllà del seu encant, que és que tinguin un sobrenom. Amb aquesta selecció explorem algunes de les simfonies més conegudes de Joseph Haydn, que precisament tenen un títol afegit.

  • Romàntics catalans
    Escolta àudio

    Romàntics catalans

    Viatgem cap a la creació musical catalana del romanticisme amb alguns dels seus protagonistes: Ramon Carnicer, Vicenç Cuyàs, Ferran Sor i Joan Baptista Pujol.

    Viatgem cap a la creació musical catalana del romanticisme amb alguns dels seus protagonistes: Ramon Carnicer, Vicenç Cuyàs, Ferran Sor i Joan Baptista Pujol.

  • Intermezzi de cambra
    Escolta àudio

    Intermezzi de cambra

    És dijous i ja coneixeu la dita... és ben al mig! Per això, avui ho celebrem amb una selecció d'intermezzi cambrístics. Sentim música d'Edvard Grieg, Johannes Brahms, Aleksandr Borodin i Claude Debussy.

    És dijous i ja coneixeu la dita... és ben al mig! Per això, avui ho celebrem amb una selecció d'intermezzi cambrístics. Sentim música d'Edvard Grieg, Johannes Brahms, Aleksandr Borodin i Claude Debussy.

  • Centenari Ariel Ramírez
    Escolta àudio

    Centenari Ariel Ramírez

    Ariel Ramírez va néixer a Santa Fe el dia 4 de setembre del 1921. Aquest dissabte, doncs, va fer 100 anys del seu naixement. Una bona excusa per recordar la música d'aquest músic, compositor i pianista argentí.

    Ariel Ramírez va néixer a Santa Fe el dia 4 de setembre del 1921. Aquest dissabte, doncs, va fer 100 anys del seu naixement. Una bona excusa per recordar la música d'aquest músic, compositor i pianista argentí.

  • Els darrers oratoris de Händel
    Escolta àudio

    Els darrers oratoris de Händel

    Una selecció dedicada als últims oratoris escrits per Georg Friedrich Händel. Sentirem fragments de "Solomon", "Theodora", "The choice of Hercules", "Jephtha" i "The triumph of time and truth".

    Una selecció dedicada als últims oratoris escrits per Georg Friedrich Händel. Sentirem fragments de "Solomon", "Theodora", "The choice of Hercules", "Jephtha" i "The triumph of time and truth".

  • Tres obertures de la dècada de 1820
    Escolta àudio

    Tres obertures de la dècada de 1820

    Comencem la temporada amb una selecció d'obertures creades als anys 20 del segle XIX. Música de Ludwig van Beethoven, Felix Mendelssohn i Hector Berlioz escrita ara fa just 200 anys.

    Comencem la temporada amb una selecció d'obertures creades als anys 20 del segle XIX. Música de Ludwig van Beethoven, Felix Mendelssohn i Hector Berlioz escrita ara fa just 200 anys.

  • Grans finals musicals
    Escolta àudio

    Grans finals musicals

    A "Tots els matins del món" tanquem la temporada amb una selecció de moviments conclusius de gran obres del repertori: moments brillants, vibrants, d'aquells que ens recarreguen energia.

    A "Tots els matins del món" tanquem la temporada amb una selecció de moviments conclusius de gran obres del repertori: moments brillants, vibrants, d'aquells que ens recarreguen energia.

  • Les tempestes de Beethoven
    Escolta àudio

    Les tempestes de Beethoven

    Beethoven parlava sovint de la natura i fins i tot la sovintejava, com és prou sabut. Ell mateix va escriure en certa ocasió: "La meva voluntat és quedar-me vivint al camp. La meva desgraciada sordesa no em turmenta aquí, és com si els arbres em diguessin: 'Alegria, alegria! Goig al bosc! Calma suau!' Que el vent no em retingui a Viena! M'estimo més un arbre que una persona".

    En els seus escrits, Beethoven va expressar la seva gran passió per la natura, on solia passejar sol. Assegurava sentir-se més comprès a prop d'arbredes i ocells que d'éssers humans, percepció que es va aguditzar a mesura que la seva sordesa es tornava més pronunciada. Naturalment, aquesta estima va tenir una traducció musical en diverses obres, que resseguim en aquesta selecció.

    Beethoven parlava sovint de la natura i fins i tot la sovintejava, com és prou sabut. Ell mateix va escriure en certa ocasió: "La meva voluntat és quedar-me vivint al camp. La meva desgraciada sordesa no em turmenta aquí, és com si els arbres em diguessin: 'Alegria, alegria! Goig al bosc! Calma suau!' Que el vent no em retingui a Viena! M'estimo més un arbre que una persona". En els seus escrits, Beethoven va expressar la seva gran passió per la natura, on solia passejar sol. Assegurava sentir-se més comprès a prop d'arbredes i ocells que d'éssers humans, percepció que es va aguditzar a mesura que la seva sordesa es tornava més pronunciada. Naturalment, aquesta estima va tenir una traducció musical en diverses obres, que resseguim en aquesta selecció.

Anar al contingut