La selecció

  • Obres de la història de la ràdio
    Escolta àudio

    Obres de la història de la ràdio

    Una selecció de peces que, d'una manera o una altra, es poden associar a episodis importants de la comunicació audiovisual. Música de Wagner, Rodrigo, Barber i Charpentier.

    Una selecció de peces que, d'una manera o una altra, es poden associar a episodis importants de la comunicació audiovisual. Música de Wagner, Rodrigo, Barber i Charpentier.

  • Obres vocals de Carl Philipp Emmanuel Bach
    Escolta àudio

    Obres vocals de Carl Philipp Emmanuel Bach

    Un recull dedicat a la música del segon fill de Bach, Carl Philipp Emmanuel Bach. Un compositor que recordem amb la seva música vocal.

    Un recull dedicat a la música del segon fill de Bach, Carl Philipp Emmanuel Bach. Un compositor que recordem amb la seva música vocal.

  • Grieg Simfònic
    Escolta àudio

    Grieg Simfònic

    Una recopilació d'alguns dels moments simfònics més memorables escrits per Edvard Grieg.

    Una recopilació d'alguns dels moments simfònics més memorables escrits per Edvard Grieg.

  • Bruixes
    Escolta àudio

    Bruixes

    Un recull d'algunes obres inspirades en les bruixes escrites per Humperdinck, Dvorák, Vives, Chapí i Falla.

    Un recull d'algunes obres inspirades en les bruixes escrites per Humperdinck, Dvorák, Vives, Chapí i Falla.

  • Obertures instrumentals de cantates de J. S. Bach
    Escolta àudio

    Obertures instrumentals de cantates de J. S. Bach

    En aquesta selecció us presentem un recull d'obertures de cantates de Bach escrites per a les setmanes prèvies a la Setmana Santa.

    En aquesta selecció us presentem un recull d'obertures de cantates de Bach escrites per a les setmanes prèvies a la Setmana Santa.

  • Dumka
    Escolta àudio

    Dumka

    "Dumka" és un terme musical, introduït en la llengua ucraïnesa, que designa una cançó popular eslava caracteritzada pel seu caràcter lent i èpic.

    Una part natural del procés de transferir la forma popular tradicional a un mitjà clàssic formal va ser l'apropiació de la forma "dumka" per compositors eslaus, sobretot per Antonín Dvorák . Així, en música clàssica, va passar a significar "un tipus de música instrumental que implica canvis sobtats que van de la malenconia a l'eufòria."

    En aquesta selecció fem un repàs d'alguns "dumky" firmats per Dvorák, Janácek, Prokófiev i Clarke.

    "Dumka" és un terme musical, introduït en la llengua ucraïnesa, que designa una cançó popular eslava caracteritzada pel seu caràcter lent i èpic. Una part natural del procés de transferir la forma popular tradicional a un mitjà clàssic formal va ser l'apropiació de la forma "dumka" per compositors eslaus, sobretot per Antonín Dvorák . Així, en música clàssica, va passar a significar "un tipus de música instrumental que implica canvis sobtats que van de la malenconia a l'eufòria." En aquesta selecció fem un repàs d'alguns "dumky" firmats per Dvorák, Janácek, Prokófiev i Clarke.

  • Obres per a piano i orquestra de Chopin
    Escolta àudio

    Obres per a piano i orquestra de Chopin

    Les "Variacions sobre 'La ci darem la mano'" van ser la primera obra de Chopin per a piano i orquestra. En la seva carrera, va escriure dos concerts i tres peces concertants més, però sempre es va mantenir relativament indiferent als elements orquestrals i sovint utilitzava l'orquestra com un mer acompanyament de la part del piano, molt més brillant. Tot i això, les peces concertants que va escriure són indubtablement de qualitat i en aquesta selecció en recollim algunes.

    Les "Variacions sobre 'La ci darem la mano'" van ser la primera obra de Chopin per a piano i orquestra. En la seva carrera, va escriure dos concerts i tres peces concertants més, però sempre es va mantenir relativament indiferent als elements orquestrals i sovint utilitzava l'orquestra com un mer acompanyament de la part del piano, molt més brillant. Tot i això, les peces concertants que va escriure són indubtablement de qualitat i en aquesta selecció en recollim algunes.

  • Barbers
    Escolta àudio

    Barbers

    Us presentem un recull de peces relacionades amb els barbers. Hi trobem música de Rossini, Paisiello, Briccialdi, Barbieri, Cornelius i Barber.

    Us presentem un recull de peces relacionades amb els barbers. Hi trobem música de Rossini, Paisiello, Briccialdi, Barbieri, Cornelius i Barber.

  • Música inspirada en la joventut
    Escolta àudio

    Música inspirada en la joventut

    Un recull de peces en què la joventut és la protagonista, escrites per Weber, Schumann, Jánacek, Txaikovski, Mahler, Leschetizky i Vives.

    Un recull de peces en què la joventut és la protagonista, escrites per Weber, Schumann, Jánacek, Txaikovski, Mahler, Leschetizky i Vives.

  • Simfonies de joventut de Schubert
    Escolta àudio

    Simfonies de joventut de Schubert

    Franz Schubert va néixer el 31 de gener del 1797 i, per tant, avui fa 225 anys. I per celebrem-ho, hem dedicat una selecció a algunes de les simfonies juvenils del compositor vienès.

    Franz Schubert va néixer el 31 de gener del 1797 i, per tant, avui fa 225 anys. I per celebrem-ho, hem dedicat una selecció a algunes de les simfonies juvenils del compositor vienès.

  • Prestos del segle XVIII
    Escolta àudio

    Prestos del segle XVIII

    Una selecció a tempo de presto amb obres del segle XVIII frmades per Bach, Mozart, Haydn, Boccherini i Beethoven.

    Una selecció a tempo de presto amb obres del segle XVIII frmades per Bach, Mozart, Haydn, Boccherini i Beethoven.

  • Concerts juvenils de Mendelssohn
    Escolta àudio

    Concerts juvenils de Mendelssohn

    Explorem algunes de les obres juvenils de Felix Mendelssohn, de caràcter concertant, que va escriure quan era adolescent.

    Explorem algunes de les obres juvenils de Felix Mendelssohn, de caràcter concertant, que va escriure quan era adolescent.

  • Músiques inspirades en "La tempesta" de William Shakespeare
    Escolta àudio

    Músiques inspirades en "La tempesta" de William Shakespeare

    "La tempesta" és una obra teatral de William Shakespeare, possiblement la darrera, escrita el 1611. Per això, ha estat vista com un testament literari en forma de teatre, que es va publicar per primera vegada juntament amb la resta el 1623.

    L'obra narra la història de Pròsper, duc de Milà, i la seva filla Miranda, desterrats a una illa deserta. Aquest duc és un mag que desencadena la tempesta que dona títol a la peça i que només vol venjar-se. Per això, entra en contacte amb l'altre món, personificat en Ariel. Al final renuncia a la rancúnia i permet que la seva filla trobi l'amor.

    En aquesta selecció, repassem algunes obres escrites per a aquesta obra teatral. Peces de Matthew Locke, Thomas Linley, Ernest Chausson, Jean Sibelius i Piotr Ilitx Txaikovski.

    "La tempesta" és una obra teatral de William Shakespeare, possiblement la darrera, escrita el 1611. Per això, ha estat vista com un testament literari en forma de teatre, que es va publicar per primera vegada juntament amb la resta el 1623. L'obra narra la història de Pròsper, duc de Milà, i la seva filla Miranda, desterrats a una illa deserta. Aquest duc és un mag que desencadena la tempesta que dona títol a la peça i que només vol venjar-se. Per això, entra en contacte amb l'altre món, personificat en Ariel. Al final renuncia a la rancúnia i permet que la seva filla trobi l'amor. En aquesta selecció, repassem algunes obres escrites per a aquesta obra teatral. Peces de Matthew Locke, Thomas Linley, Ernest Chausson, Jean Sibelius i Piotr Ilitx Txaikovski.

  • Música per al rei Jordi III i la reina Carlota
    Escolta àudio

    Música per al rei Jordi III i la reina Carlota

    Tant per al rei Jordi III del Regne Unit com per a la reina Carlota, la música va ser de la màxima importància. Particularment durant els primers dies del seu matrimoni, van fer concerts regulars a les residències reials.

    La reina Carlota era una apassionada de la música. No només va donar un gran suport tant als músics nous com als establerts, sinó que també va ser experta en el clavicèmbal.

    Els gustos del rei eren alhora apassionats i conservadors. El seu gust per Händel era decidit i en els seus darrers anys va donar concerts de la música de Händel a la Sala de Presència de la Reina, i sovint escrivia ell mateix els programes. Com Carlota, el rei era expert en el clavicèmbal, tot i que també tocava el piano i la flauta.

    Amb aquesta selecció, repassem algunes de les músiques escrites per al rei Jordi III i la reina Carlota, amb obres de William Boyce, Karl Friedrich Abel, Johann Christian Bach, Wolfgang Amadeus Mozart i Georg Friedrich Händel.

    Tant per al rei Jordi III del Regne Unit com per a la reina Carlota, la música va ser de la màxima importància. Particularment durant els primers dies del seu matrimoni, van fer concerts regulars a les residències reials. La reina Carlota era una apassionada de la música. No només va donar un gran suport tant als músics nous com als establerts, sinó que també va ser experta en el clavicèmbal. Els gustos del rei eren alhora apassionats i conservadors. El seu gust per Händel era decidit i en els seus darrers anys va donar concerts de la música de Händel a la Sala de Presència de la Reina, i sovint escrivia ell mateix els programes. Com Carlota, el rei era expert en el clavicèmbal, tot i que també tocava el piano i la flauta. Amb aquesta selecció, repassem algunes de les músiques escrites per al rei Jordi III i la reina Carlota, amb obres de William Boyce, Karl Friedrich Abel, Johann Christian Bach, Wolfgang Amadeus Mozart i Georg Friedrich Händel.

  • Obertures de Franz von Suppé
    Escolta àudio

    Obertures de Franz von Suppé

    Franz von Suppé va ser un compositor austríac d'operetes lleugeres i obertures, de qui explorem la seva música en aquesta selecció.

    Franz von Suppé va ser un compositor austríac d'operetes lleugeres i obertures, de qui explorem la seva música en aquesta selecció.

Anar al contingut