La selecció

  • Schubert per a violí i piano
    Escolta àudio

    Schubert per a violí i piano

    Una selecció de les sis obres que Franz Schubert va dedicar al violí i al piano. Amb fragments de les sonates D. 408 i D. 574; el Rondo, D. 895 i la Fantasia, D. 934.

    Una selecció de les sis obres que Franz Schubert va dedicar al violí i al piano. Amb fragments de les sonates D. 408 i D. 574; el Rondo, D. 895 i la Fantasia, D. 934.

  • Obertures de Daniel Auber
    Escolta àudio

    Obertures de Daniel Auber

    Música sorgida després de la caiguda de Napoleó i durant els temps de la restauració monàrquica. Les òperes de Daniel Auber van recollir alguns dels èxits mes clamorosos de l'època i en aquesta selecció hi trobareu algunes de les seves obertures.

    Música sorgida després de la caiguda de Napoleó i durant els temps de la restauració monàrquica. Les òperes de Daniel Auber van recollir alguns dels èxits mes clamorosos de l'època i en aquesta selecció hi trobareu algunes de les seves obertures.

  • La Passió segons Sant Joan de Bach
    Escolta àudio

    La Passió segons Sant Joan de Bach

    Aprofitant l'excusa que és dijous de Setmana Santa dediquem la selecció a l'audició d'una sèrie de fragments de "La Passió segons Sant Joan", de Johann Sebastian Bach.
    Per gaudir de pàgines d'aquesta qualitat i profunditat tan extraordinàries no ens cal esperar que arribi Setmana Santa. Però també és cert que l'arribada d'aquest moment del calendari cristià ens hi predisposa d'una manera ben especial.

    Aprofitant l'excusa que és dijous de Setmana Santa dediquem la selecció a l'audició d'una sèrie de fragments de "La Passió segons Sant Joan", de Johann Sebastian Bach. Per gaudir de pàgines d'aquesta qualitat i profunditat tan extraordinàries no ens cal esperar que arribi Setmana Santa. Però també és cert que l'arribada d'aquest moment del calendari cristià ens hi predisposa d'una manera ben especial.

  • Lliçons de tenebres per al Dimecres Sant a París
    Escolta àudio

    Lliçons de tenebres per al Dimecres Sant a París

    Sota el títol genèric de "Lliçons de tenebres", descobrim una forma musical típica del barroc francès, desenvolupada a partir de les antigues "Lamentacions de Jeremies", de caràcter polifònic i que ja des del segle XV s'adreçaven als anomenats "serveis de tenebres", anomenats així per la foscor que es generava a partir de l'extinció gradual de les espelmes durant el servei.

    Sota el títol genèric de "Lliçons de tenebres", descobrim una forma musical típica del barroc francès, desenvolupada a partir de les antigues "Lamentacions de Jeremies", de caràcter polifònic i que ja des del segle XV s'adreçaven als anomenats "serveis de tenebres", anomenats així per la foscor que es generava a partir de l'extinció gradual de les espelmes durant el servei.

  • Stabat Mater
    Escolta àudio

    Stabat Mater

    L'anomenat "Stabat Mater" és un text en llatí que va servir de base a una seqüència gregoriana utilitzada per l'església catòlica des del segle XIII. Som davant d'una meditació sobre el patiment de Maria, mare de Jesús, veient al seu fill penjat a la creu...

    El caràcter profundament dramàtic d'aquesta narració ha estat un incentiu per a molts compositors a escriure algunes pàgines de bellesa commovedora. En sentim alguns exemples escrits per Vivaldi, Pergolesi, Haydn i Dvorák.

    L'anomenat "Stabat Mater" és un text en llatí que va servir de base a una seqüència gregoriana utilitzada per l'església catòlica des del segle XIII. Som davant d'una meditació sobre el patiment de Maria, mare de Jesús, veient al seu fill penjat a la creu... El caràcter profundament dramàtic d'aquesta narració ha estat un incentiu per a molts compositors a escriure algunes pàgines de bellesa commovedora. En sentim alguns exemples escrits per Vivaldi, Pergolesi, Haydn i Dvorák.

  • Obertures d'oratoris de Händel
    Escolta àudio

    Obertures d'oratoris de Händel

    En aquesta selecció us proposem col·lecció d'obertures de les que Georg Friedrich Handel va escriure per encertar la interpretació dels seus oratoris.

    Ens hem centrat en els oratoris que Handel va escriure quan ja vivia a Londres. Oratoris, per tant en anglès, que va esdevenir el seu vaixell salvavides professional a partir de la dècada de 1730, quan les seves òperes havien començat el camí imparable de declivi en els gustos del públic londinenc.

    En aquesta selecció us proposem col·lecció d'obertures de les que Georg Friedrich Handel va escriure per encertar la interpretació dels seus oratoris. Ens hem centrat en els oratoris que Handel va escriure quan ja vivia a Londres. Oratoris, per tant en anglès, que va esdevenir el seu vaixell salvavides professional a partir de la dècada de 1730, quan les seves òperes havien començat el camí imparable de declivi en els gustos del públic londinenc.

  • Souvenirs de viatge
    Escolta àudio

    Souvenirs de viatge

    Músiques inspirades per un viatge, escrites per Glinka, Smetana, Doppler, Severac i Vieuxtemps.

    Músiques inspirades per un viatge, escrites per Glinka, Smetana, Doppler, Severac i Vieuxtemps.

  • Adagio
    Escolta àudio

    Adagio

    Una selecció musical construïda a partir d'un disc històric: "Adagio", amb l'Orquestra Filharmònica de Berlín dirigida per Herbert von Karajan.

    Una selecció musical construïda a partir d'un disc històric: "Adagio", amb l'Orquestra Filharmònica de Berlín dirigida per Herbert von Karajan.

  • Kyries de Wolfgang Amadeus Mozart
    Escolta àudio

    Kyries de Wolfgang Amadeus Mozart

    Obres que ens acosten a la Setmana Santa i que ens fan reviure grans moments de la música sacra de Wolfgang Amadeus Mozart.

    Obres que ens acosten a la Setmana Santa i que ens fan reviure grans moments de la música sacra de Wolfgang Amadeus Mozart.

  • Fantasies cromàtiques
    Escolta àudio

    Fantasies cromàtiques

    Un recull per a paladars musicals refinats: tocates i fantasies de caràcter cromàtic de Girolamo Frescobaldi, Jan Pieterszoon Sweelinck, Johann Sebastian Bach i Béla Bartók.

    Un recull per a paladars musicals refinats: tocates i fantasies de caràcter cromàtic de Girolamo Frescobaldi, Jan Pieterszoon Sweelinck, Johann Sebastian Bach i Béla Bartók.

  • Obertures de Vivaldi (I)
    Escolta àudio

    Obertures de Vivaldi (I)

    Una selecció per gaudir de l'inici de la primavera amb obertures d'algunes de les òperes primerenques d'Antonio Vivaldi.

    Una selecció per gaudir de l'inici de la primavera amb obertures d'algunes de les òperes primerenques d'Antonio Vivaldi.

  • Abril
    Escolta àudio

    Abril

    Una col·lecció de músiques per donar la benvinguda a l'abril. Obres de Simpson, Durón, Donizetti, Bizet, Txaikovski, Leoncavallo, Vives, Capllonch i Villanueva.

    Una col·lecció de músiques per donar la benvinguda a l'abril. Obres de Simpson, Durón, Donizetti, Bizet, Txaikovski, Leoncavallo, Vives, Capllonch i Villanueva.

  • Mia vita
    Escolta àudio

    Mia vita

    Una selecció dedicada als amors més personals amb músiques d'Arbeau, Monteverdi, Schelle, Smetana, Strauss i Spross.

    Una selecció dedicada als amors més personals amb músiques d'Arbeau, Monteverdi, Schelle, Smetana, Strauss i Spross.

  • Alla Gallarda
    Escolta àudio

    Alla Gallarda

    La gallarda és una dansa de parella en tres temps que va aparèixer a Llombardia vers el 1480. En comparació amb altres balls solemnes, ràpidament va guanyar terreny i es va convertir en un ball de saló popular al segle XVI. En aquesta selecció us oferim un recull de gallardes de Claude Gervaise, Pierre Attaignant, Heinrich Scheidemann, Antonio Valente, John Dowland, Christopher Simpson i Jean-Henri D'anglabert.

    La gallarda és una dansa de parella en tres temps que va aparèixer a Llombardia vers el 1480. En comparació amb altres balls solemnes, ràpidament va guanyar terreny i es va convertir en un ball de saló popular al segle XVI. En aquesta selecció us oferim un recull de gallardes de Claude Gervaise, Pierre Attaignant, Heinrich Scheidemann, Antonio Valente, John Dowland, Christopher Simpson i Jean-Henri D'anglabert.

  • Les hores
    Escolta àudio

    Les hores

    Metaformes musicals sobre el pas del temps firmades per Ponchielli, Koechlin, Strauss, Mompou i Glass.

    Metaformes musicals sobre el pas del temps firmades per Ponchielli, Koechlin, Strauss, Mompou i Glass.

Anar al contingut