Assaig general

  • Presentem l'espectacle The Opera Locos que s'estrena avui al Poliorama
    Escolta àudio

    Presentem l'espectacle The Opera Locos que s'estrena avui al Poliorama

    The Opera Locos és el títol de l'espectacle amb què la companyia Yllana torna a Barcelona després de 8 anys. Es tracta d'un dels seus espectacles més celebrats per la crítica i el públic, estrenat l'abril de 2018 i guanyador d'un premi Max al millor espectacle musical el 2019 i que ja han vist més de 100.000 persones d'arreu del món. Ara arriba al Teatre Poliorama, on es pot veure fins al proper 13 de març. N'hem parlat amb David Ottone, un dels directors artístics de l'obra i soci fundador de la companyia.

    The Opera Locos és el títol de l'espectacle amb què la companyia Yllana torna a Barcelona després de 8 anys. Es tracta d'un dels seus espectacles més celebrats per la crítica i el públic, estrenat l'abril de 2018 i guanyador d'un premi Max al millor espectacle musical el 2019 i que ja han vist més de 100.000 persones d'arreu del món. Ara arriba al Teatre Poliorama, on es pot veure fins al proper 13 de març. N'hem parlat amb David Ottone, un dels directors artístics de l'obra i soci fundador de la companyia.

  • Fem un tast del nou àlbum del trompetista Òscar Latorre, "A Pathway to Become"
    Escolta àudio

    Fem un tast del nou àlbum del trompetista Òscar Latorre, "A Pathway to Become"

    El trompetista Òscar Latorre culminarà dilluns que ve una sèrie de concerts a Barcelona, dins el Festival Internacional de Jazz de la ciutat. Serà l'última d'aquesta tongada d'actuacions per presentar el repertori del disc "A Pathway to Become", editat per Seed Music, que ha estat la seva carta de presentació i credencial perquè aficionats i crítica l'hagin destacat com un dels joves valors en alça del panorama jazzístic actual.

    El trompetista Òscar Latorre culminarà dilluns que ve una sèrie de concerts a Barcelona, dins el Festival Internacional de Jazz de la ciutat. Serà l'última d'aquesta tongada d'actuacions per presentar el repertori del disc "A Pathway to Become", editat per Seed Music, que ha estat la seva carta de presentació i credencial perquè aficionats i crítica l'hagin destacat com un dels joves valors en alça del panorama jazzístic actual.

  • Presentem la pròxima producció operística del Liceu: "La dama de piques", de Txaikovski
    Escolta àudio

    Presentem la pròxima producció operística del Liceu: "La dama de piques", de Txaikovski

    "La dama de piques" tornarà a partir de demà, dimecres, al Liceu, cent anys després de l'estrena a Barcelona. La prestigiosa soprano Sondra Radvanovsky i la mezzosoprano Dolora Zajick han cancel·lat la seva participació (la primera per la mort de la seva mare) i seran substituïdes per Lianna Haroutounian i Irina Churilova i Larissa Diadkova respectivament, en un repartiment que completen noms com Elena Zaremba i Larissa Diadkova, Rodion Pogossov i Andrey Zhilikhovsky i els catalans David Alegret, Antoni Lliteres, Cristina Faus, Mireia Pintó, Gemma Coma-Alabert, Marc Sala, Mercedes Gancedo i Serena Sáenz, entre d'altres. El mestre Dmitri Jurowski dirigirà el Cor i l'Orquestra del Liceu, així com el Cor Infantil VEUS - Amics de la Unió de Granollers. N'hem parlat amb Víctor Garcia de Gomar, director artístic del Liceu, i Gilbert Deflo, director d'escena de l'òpera.

    "La dama de piques" tornarà a partir de demà, dimecres, al Liceu, cent anys després de l'estrena a Barcelona. La prestigiosa soprano Sondra Radvanovsky i la mezzosoprano Dolora Zajick han cancel·lat la seva participació (la primera per la mort de la seva mare) i seran substituïdes per Lianna Haroutounian i Irina Churilova i Larissa Diadkova respectivament, en un repartiment que completen noms com Elena Zaremba i Larissa Diadkova, Rodion Pogossov i Andrey Zhilikhovsky i els catalans David Alegret, Antoni Lliteres, Cristina Faus, Mireia Pintó, Gemma Coma-Alabert, Marc Sala, Mercedes Gancedo i Serena Sáenz, entre d'altres. El mestre Dmitri Jurowski dirigirà el Cor i l'Orquestra del Liceu, així com el Cor Infantil VEUS - Amics de la Unió de Granollers. N'hem parlat amb Víctor Garcia de Gomar, director artístic del Liceu, i Gilbert Deflo, director d'escena de l'òpera.

  • Eduard Iniesta celebrarà els 25 anys de carrera artística amb un concert al Palau
    Escolta àudio

    Eduard Iniesta celebrarà els 25 anys de carrera artística amb un concert al Palau

    El dilluns 31 de gener, el Palau de la Música Catalana acollirà un concert especial amb el qual el músic Eduard Iniesta celebrarà 25 anys de trajectòria. És la carrera d'un artista que sempre ha fugit de les classificacions i de les cotilles de qualsevol tendència sonora: barceloní d'origen, el seu interès per les músiques mediterrànies l'ha marcat des de ben aviat, com també el rock, el món de la cançó i la música clàssica. Especialitzat en instruments de doble corda i amb experiència en el món simfònic, també ha participat en espectacles familiars, en el món del teatre i de la publicitat, i ha publicat una desena de discos. Per això, el concert del dia 31 vol ser una síntesi de tots els camps que ha abraçat, amb una mirada actual.

    El dilluns 31 de gener, el Palau de la Música Catalana acollirà un concert especial amb el qual el músic Eduard Iniesta celebrarà 25 anys de trajectòria. És la carrera d'un artista que sempre ha fugit de les classificacions i de les cotilles de qualsevol tendència sonora: barceloní d'origen, el seu interès per les músiques mediterrànies l'ha marcat des de ben aviat, com també el rock, el món de la cançó i la música clàssica. Especialitzat en instruments de doble corda i amb experiència en el món simfònic, també ha participat en espectacles familiars, en el món del teatre i de la publicitat, i ha publicat una desena de discos. Per això, el concert del dia 31 vol ser una síntesi de tots els camps que ha abraçat, amb una mirada actual.

  • Coneixem els detalls del curs "Flamenc 3.0" de producció musical del Taller de Músics
    Escolta àudio

    Coneixem els detalls del curs "Flamenc 3.0" de producció musical del Taller de Músics

    El Taller de Músics ha posat en marxa un taller que posa en contacte el món del flamenc amb les tècniques de producció de les anomenades músiques urbanes. Es tracta del curs anomenat "Flamenco 3.0" i n'hem parlat amb un dels professionals que l'imparteixen, el músic Carlos Cuenca.

    El Taller de Músics ha posat en marxa un taller que posa en contacte el món del flamenc amb les tècniques de producció de les anomenades músiques urbanes. Es tracta del curs anomenat "Flamenco 3.0" i n'hem parlat amb un dels professionals que l'imparteixen, el músic Carlos Cuenca.

  • El pianista Ignasi Cambra torna a actuar avui al Palau
    Escolta àudio

    El pianista Ignasi Cambra torna a actuar avui al Palau

    El pianista català va debutar a la sala modernista l'any 2015 i avui hi oferirà la seva tercera actuació, amb un programa format per quatre Impromptus de Chopin, l'exigent Sonata núm. 2 de Scriabin i els Intermezzi op. 118 i les dues rapsòdies op. 79 de Brahms. Una proposta que Cambra va dissenyar de manera intuïtiva i que està donant bons resultats. N'hem parlat amb ell.

    El pianista català va debutar a la sala modernista l'any 2015 i avui hi oferirà la seva tercera actuació, amb un programa format per quatre Impromptus de Chopin, l'exigent Sonata núm. 2 de Scriabin i els Intermezzi op. 118 i les dues rapsòdies op. 79 de Brahms. Una proposta que Cambra va dissenyar de manera intuïtiva i que està donant bons resultats. N'hem parlat amb ell.

  • La companyia Milnotes torna a representar la sarsuela "La corte de Faraón" a Granollers
    Escolta àudio

    La companyia Milnotes torna a representar la sarsuela "La corte de Faraón" a Granollers

    "La corte de Faraón" és una sarsuela amb música de Vicente Lleó i llibret de Guillermo Perrín i Miguel de Palacios que es va estrenar a Madrid l'any 1910. La companyia Milnotes en va fer una adaptació que va presentar ara fa onze anys al Teatre Auditori de Granollers. Fruit de l'èxit d'aquella producció, ara hi torna amb una funció aquest diumenge, a les 7 del vespre, sota la direcció musical de Dani Pérez i artística de Joan Garrido, amb qui n'hem parlat.

    "La corte de Faraón" és una sarsuela amb música de Vicente Lleó i llibret de Guillermo Perrín i Miguel de Palacios que es va estrenar a Madrid l'any 1910. La companyia Milnotes en va fer una adaptació que va presentar ara fa onze anys al Teatre Auditori de Granollers. Fruit de l'èxit d'aquella producció, ara hi torna amb una funció aquest diumenge, a les 7 del vespre, sota la direcció musical de Dani Pérez i artística de Joan Garrido, amb qui n'hem parlat.

  • El segell Ventilador Music posa en marxa el podcast "Gèneres regenerats"
    Escolta àudio

    El segell Ventilador Music posa en marxa el podcast "Gèneres regenerats"

    En aquesta societat actual en què els continguts corren com la pólvora i gairebé ens sobrepassen, val la pena aturar-nos un moment en el com i el perquè d'aquest fenomen creixent a les xarxes socials que són els podcasts sobre música. Avui ens hem fixat en aquesta nova iniciativa del segell i agència de management independent Ventilador Music. El seu podcast té com a objectiu la recerca de nous públics, posar en valor la diversitat musical i despertar l'interès pels continguts més rigorosos i crítics. Ens ho ha explicat Jósep Gómez, coordinador de l'empresa.

    En aquesta societat actual en què els continguts corren com la pólvora i gairebé ens sobrepassen, val la pena aturar-nos un moment en el com i el perquè d'aquest fenomen creixent a les xarxes socials que són els podcasts sobre música. Avui ens hem fixat en aquesta nova iniciativa del segell i agència de management independent Ventilador Music. El seu podcast té com a objectiu la recerca de nous públics, posar en valor la diversitat musical i despertar l'interès pels continguts més rigorosos i crítics. Ens ho ha explicat Jósep Gómez, coordinador de l'empresa.

  • Coneixem el nou director titular de l'OBC, Ludovic Morlot
    Escolta àudio

    Coneixem el nou director titular de l'OBC, Ludovic Morlot

    Ludovic Morlot, que serà el nou director titular de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) a partir de la propera temporada, torna a dirigir la formació aquest cap de setmana en el programa que porta per títol "Allò que em diu l'amor", amb obres de Bach, Betsy Jolas (estrena nacional), Schumann, Carter i Mahler, i amb el pianista Pierre-Laurent Aimard com a solista convidat. Just abans dels concerts d'aquest cap de setmana, Morlot està atenent aquests dies els nombrosos mitjans de comunicació que el volen conèixer i us resumim quines són les seves intencions al capdavant de l'OBC.

    Ludovic Morlot, que serà el nou director titular de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) a partir de la propera temporada, torna a dirigir la formació aquest cap de setmana en el programa que porta per títol "Allò que em diu l'amor", amb obres de Bach, Betsy Jolas (estrena nacional), Schumann, Carter i Mahler, i amb el pianista Pierre-Laurent Aimard com a solista convidat. Just abans dels concerts d'aquest cap de setmana, Morlot està atenent aquests dies els nombrosos mitjans de comunicació que el volen conèixer i us resumim quines són les seves intencions al capdavant de l'OBC.

  • El projecte (Òh!)pera crearà quatre òperes que es representaran en diversos espais del Liceu
    Escolta àudio

    El projecte (Òh!)pera crearà quatre òperes que es representaran en diversos espais del Liceu

    El proper mes de juliol veurà la llum el resultat del projecte (Òh)pera! impulsat pel Liceu, la Regidoria de Turisme i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, el Disseny Hub i escoles de disseny de la ciutat. Fomentar l'experimentació i aprenentatge de joves estudiants de diverses disciplines a través d'una experiència real de creació operística és l'objectiu d'aquest projecte estratègic del teatre de la Rambla, que vol donar resposta a quatre reptes. N'han parlat en roda de premsa el director general del Liceu, Valentí Oviedo, Mireia Escobar, directora del Disseny Hub Barcelona, i el director artístic del Liceu, Víctor García de Gomar.

    El proper mes de juliol veurà la llum el resultat del projecte (Òh)pera! impulsat pel Liceu, la Regidoria de Turisme i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, el Disseny Hub i escoles de disseny de la ciutat. Fomentar l'experimentació i aprenentatge de joves estudiants de diverses disciplines a través d'una experiència real de creació operística és l'objectiu d'aquest projecte estratègic del teatre de la Rambla, que vol donar resposta a quatre reptes. N'han parlat en roda de premsa el director general del Liceu, Valentí Oviedo, Mireia Escobar, directora del Disseny Hub Barcelona, i el director artístic del Liceu, Víctor García de Gomar.

  • El Gran Conjunt de Música Tradicional de l'ESMUC actuarà per primera vegada al CAT
    Escolta àudio

    El Gran Conjunt de Música Tradicional de l'ESMUC actuarà per primera vegada al CAT

    Dissabte, el Centre Artesà Tradicionàrius (CAT) té reservat un espai per al concert que oferirà un dels grans conjunts de l'ESMUC, concretament el corresponent a l'àmbit de la música tradicional. Per primer cop, l'espai del barri barceloní de Gràcia acollirà el directe d'aquesta formació, com a reflex del reforçament de la col·laboració entre el centre docent i el festival de música d'arrel Tradicionàrius. Aquest concert, emmarcat en la 35a edició del festival, tindrà un repertori especial, escollit pel músic Marçal Ramon. Serà ell mateix qui es posarà al capdavant del conjunt de més de vint instruments com a director i amb la il·lusió afegida de ser exalumne de l'ESMUC. N'hem pogut parlar amb ell.

    Dissabte, el Centre Artesà Tradicionàrius (CAT) té reservat un espai per al concert que oferirà un dels grans conjunts de l'ESMUC, concretament el corresponent a l'àmbit de la música tradicional. Per primer cop, l'espai del barri barceloní de Gràcia acollirà el directe d'aquesta formació, com a reflex del reforçament de la col·laboració entre el centre docent i el festival de música d'arrel Tradicionàrius. Aquest concert, emmarcat en la 35a edició del festival, tindrà un repertori especial, escollit pel músic Marçal Ramon. Serà ell mateix qui es posarà al capdavant del conjunt de més de vint instruments com a director i amb la il·lusió afegida de ser exalumne de l'ESMUC. N'hem pogut parlar amb ell.

  • Fem un tast del disc "Concert Bal", de Tino di Geraldo
    Escolta àudio

    Fem un tast del disc "Concert Bal", de Tino di Geraldo

    El músic francoespanyol Tino di Geraldo, bateria i compositor amb un currículum llarguíssim, i una de les primeres figures de la fusió i del nou flamenc, entre altres àmbits. Avui ens hi fixem amb motiu del seu últim disc, titulat "Concert Bal". Un disc que reuneix tant temes propis com alguna versió, que passa pel flamenc, el jazz i els sons llatins i per la barreja de tot plegat, i on hi figura un elenc de músics d'alçada: de Javier Colina a Jorge Pardo, i de Perico Sambeat al pianista cubà Javier Massó, conegut artísticament com "Caramelo de Cuba". Un àlbum, a més, concebut des del minut zero per portar-lo a un escenari, i ell mateix ens n'ha donat totes els detalls.

    El músic francoespanyol Tino di Geraldo, bateria i compositor amb un currículum llarguíssim, i una de les primeres figures de la fusió i del nou flamenc, entre altres àmbits. Avui ens hi fixem amb motiu del seu últim disc, titulat "Concert Bal". Un disc que reuneix tant temes propis com alguna versió, que passa pel flamenc, el jazz i els sons llatins i per la barreja de tot plegat, i on hi figura un elenc de músics d'alçada: de Javier Colina a Jorge Pardo, i de Perico Sambeat al pianista cubà Javier Massó, conegut artísticament com "Caramelo de Cuba". Un àlbum, a més, concebut des del minut zero per portar-lo a un escenari, i ell mateix ens n'ha donat totes els detalls.

  • Música Z, el cicle de concerts en centres cívics amb la col·laboració del Conservatori del Liceu
    Escolta àudio

    Música Z, el cicle de concerts en centres cívics amb la col·laboració del Conservatori del Liceu

    Música Z és el nom del nou cicle de concerts que té lloc des d'aquest gener fins al mes de març en diversos centres cívics de la ciutat de Barcelona en col·laboració amb el Conservatori Superior de Música del Liceu. L'objectiu, compartit per totes dues parts, és aportar noves experiències als joves músics que s'estan formant, ja que actuar davant d'un públic divers i proper s'entén com una part fonamental del procés d'aprenentatge i adquisició d'experiència. N'hem parlat amb Victor Estapé, director acadèmic del Conservatori del Liceu, i amb Sergi Díaz, director de Cultura i Educació als Barris de l'Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona.

    Música Z és el nom del nou cicle de concerts que té lloc des d'aquest gener fins al mes de març en diversos centres cívics de la ciutat de Barcelona en col·laboració amb el Conservatori Superior de Música del Liceu. L'objectiu, compartit per totes dues parts, és aportar noves experiències als joves músics que s'estan formant, ja que actuar davant d'un públic divers i proper s'entén com una part fonamental del procés d'aprenentatge i adquisició d'experiència. N'hem parlat amb Victor Estapé, director acadèmic del Conservatori del Liceu, i amb Sergi Díaz, director de Cultura i Educació als Barris de l'Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona.

  • Recordem Manuel Cabero amb motiu de la seva mort ahir als 95 anys
    Escolta àudio

    Recordem Manuel Cabero amb motiu de la seva mort ahir als 95 anys

    El pedagog, director de cors i fundador del Cor Madrigal el 1951 ens va deixar ahir, diumenge, de manera discreta i modesta, com havia volgut viure, tot i haver estat al capdavant d'un projecte que va adquirir una importància cabdal en la renovació del cant coral a Catalunya la segona meitat del segle XX. Va ser àmpliament guardonat per la seva trajectòria i l'any 2002 va rebre la Creu de Sant Jordi. Hem repassat la seva trajectòria infatigable al servei de la música del nostre país amb Mireia Barrera, Pere-Lluís Biosca i Montserrat Cadevall, presidenta de la Federació Catalana d'Entitats Corals, on Cabero era membre emèrit de l'equip tècnic.

    El pedagog, director de cors i fundador del Cor Madrigal el 1951 ens va deixar ahir, diumenge, de manera discreta i modesta, com havia volgut viure, tot i haver estat al capdavant d'un projecte que va adquirir una importància cabdal en la renovació del cant coral a Catalunya la segona meitat del segle XX. Va ser àmpliament guardonat per la seva trajectòria i l'any 2002 va rebre la Creu de Sant Jordi. Hem repassat la seva trajectòria infatigable al servei de la música del nostre país amb Mireia Barrera, Pere-Lluís Biosca i Montserrat Cadevall, presidenta de la Federació Catalana d'Entitats Corals, on Cabero era membre emèrit de l'equip tècnic.

  • Descobrim "Electrogralla", el projecte de Roger Andorrà que casa la gralla amb els sons electrònics
    Escolta àudio

    Descobrim "Electrogralla", el projecte de Roger Andorrà que casa la gralla amb els sons electrònics

    La primavera del 2018, ara fa una mica més de tres anys, el jove músic Roger Andorrà presentava a l'ESMUC el seu projecte final: una proposta anomenada "Electrogralla", on l'instrument tradicional feia amistat amb els elements electrònics, i amb una posada en escena on els pedals i l'ordinador eren eines clau de tot el conjunt. Aquella aventura va començar a despertar l'interès de programadors: era una proposta versàtil que tant podia acompanyar una colla castellera com a final de festa, com sonar en un auditori, un concert vermut o en un concert de nit amb públic ballant. La bona rebuda va fer que a Roger Andorrà se li acudís compilar tot allò en un disc, i per això va buscar l'ajut del saxofonista i compositor Llibert Fortuny, que ja l'havia assessorat al principi del projecte. Ens recorda Roger Andorrà que el mentor va acceptar la invitació i es va convertir per primer cop en productor d'un disc.

    La primavera del 2018, ara fa una mica més de tres anys, el jove músic Roger Andorrà presentava a l'ESMUC el seu projecte final: una proposta anomenada "Electrogralla", on l'instrument tradicional feia amistat amb els elements electrònics, i amb una posada en escena on els pedals i l'ordinador eren eines clau de tot el conjunt. Aquella aventura va començar a despertar l'interès de programadors: era una proposta versàtil que tant podia acompanyar una colla castellera com a final de festa, com sonar en un auditori, un concert vermut o en un concert de nit amb públic ballant. La bona rebuda va fer que a Roger Andorrà se li acudís compilar tot allò en un disc, i per això va buscar l'ajut del saxofonista i compositor Llibert Fortuny, que ja l'havia assessorat al principi del projecte. Ens recorda Roger Andorrà que el mentor va acceptar la invitació i es va convertir per primer cop en productor d'un disc.

Anar al contingut