TOTS ELS ÀUDIOS

  • Companys de viatge 11: La flauta, la guitarra i el piano de Victoria de los Ángeles
    Escolta àudio

    Companys de viatge 11: La flauta, la guitarra i el piano de Victoria de los Ángeles

    Helena Mora, presidenta de la Fundació Victoria de los Ángeles, ens parla de la relació de la soprano catalana amb els seus instruments.

    Helena Mora, presidenta de la Fundació Victoria de los Ángeles, ens parla de la relació de la soprano catalana amb els seus instruments.

  • Kalina Macuta: "He viscut moments emocionants amb aquest violí, com si el toqués el mateix Manén"
    Escolta àudio

    Kalina Macuta: "He viscut moments emocionants amb aquest violí, com si el toqués el mateix Manén"

    La violinista Kalina Macuta i el pianista Daniel Blanch interpreten música de Joan Manén a la Sala 4 Alícia de Larrocha de L'Auditori. Conversem amb ells, i parlem també del músic i la seva relació amb aquest violí, i amb altres instruments.

    La violinista Kalina Macuta i el pianista Daniel Blanch interpreten música de Joan Manén a la Sala 4 Alícia de Larrocha de L'Auditori. Conversem amb ells, i parlem també del músic i la seva relació amb aquest violí, i amb altres instruments.

  • Joan Manén va donar el seu violí Étienne Maire al Museu de la Música de Barcelona el 1964
    Escolta àudio

    Joan Manén va donar el seu violí Étienne Maire al Museu de la Música de Barcelona el 1964

    Marisa Ruiz ens parla del violí que va pertànyer al músic català, un dels seus instruments preferits. Aquests últims anys el violí s'ha restaurat, i ha pogut tornar a sonar.

    Marisa Ruiz ens parla del violí que va pertànyer al músic català, un dels seus instruments preferits. Aquests últims anys el violí s'ha restaurat, i ha pogut tornar a sonar.

  • El taller del lutier 10: Catalunya, capital mundial del carilló
    Escolta àudio

    El taller del lutier 10: Catalunya, capital mundial del carilló

    Comencem el programa parlant del Congrés Mundial de Carillonistes que tindrà lloc el juliol de l'any que ve a Catalunya. Serà en una conversa amb l'Anna Maria Reverté. També us expliquem què és la Fagotada. Serà de la mà de Pau Santacana, fagotista, professor de fagot i un dels impulsors d'aquesta iniciativa adreçada a estudiants de fagot catalans. Xavier Díaz-Latorre ens presenta els seus instruments de corda polsada (tiorbes, llaüts i guitarres) a la secció "Companys de viatge". I acabem, un dia més, amb "El manxaire". Aquest cop, Jaume Ayats ens parla d'un episodi curiós de la nostra història. Va tenir lloc a la ciutat de Balaguer l'any 1707, i les cargoles marines en són protagonistes.

    Comencem el programa parlant del Congrés Mundial de Carillonistes que tindrà lloc el juliol de l'any que ve a Catalunya. Serà en una conversa amb l'Anna Maria Reverté. També us expliquem què és la Fagotada. Serà de la mà de Pau Santacana, fagotista, professor de fagot i un dels impulsors d'aquesta iniciativa adreçada a estudiants de fagot catalans. Xavier Díaz-Latorre ens presenta els seus instruments de corda polsada (tiorbes, llaüts i guitarres) a la secció "Companys de viatge". I acabem, un dia més, amb "El manxaire". Aquest cop, Jaume Ayats ens parla d'un episodi curiós de la nostra història. Va tenir lloc a la ciutat de Balaguer l'any 1707, i les cargoles marines en són protagonistes.

  • El manxaire 10: L'atac de Balaguer de 1707
    Escolta àudio

    El manxaire 10: L'atac de Balaguer de 1707

    En la secció que Jaume Ayats, etnomusicòleg i director del Museu de la Música de Barcelona, ens porta cada setmana, aquest cop ens parla d'un fet històric, relacionat amb al Guerra de Successió, que té com a protagonistes uns curiosos instruments, cargoles marines. (Foto: Esther Fernández/ Museu de la Música de Barcelona)

    En la secció que Jaume Ayats, etnomusicòleg i director del Museu de la Música de Barcelona, ens porta cada setmana, aquest cop ens parla d'un fet històric, relacionat amb al Guerra de Successió, que té com a protagonistes uns curiosos instruments, cargoles marines. (Foto: Esther Fernández/ Museu de la Música de Barcelona)

  • Fusta d'intèrpret: Dudley Moore, pianista
    Escolta àudio

    Fusta d'intèrpret: Dudley Moore, pianista

    L'actor anglès va ser també un gran pianista i compositor, a més d'un excel·lent divulgador musical. Aquí el descobrim en aquesta faceta menys coneguda, interpretant una paròdia de la música de Beethoven, que té com a base la melodia de la 'Marxa del Coronel Bogey', que es va popularitzar especialment gràcies a la pel·lícula 'El pont del riu Kwai'.

    L'actor anglès va ser també un gran pianista i compositor, a més d'un excel·lent divulgador musical. Aquí el descobrim en aquesta faceta menys coneguda, interpretant una paròdia de la música de Beethoven, que té com a base la melodia de la 'Marxa del Coronel Bogey', que es va popularitzar especialment gràcies a la pel·lícula 'El pont del riu Kwai'.

  • Companys de viatge 10: Els llaüts, tiorbes i guitarres de Xavier Díaz-Latorre
    Escolta àudio

    Companys de viatge 10: Els llaüts, tiorbes i guitarres de Xavier Díaz-Latorre

    Aquesta setmana no parlem d'un sol company de viatge sinó de diversos. Són els instruments que acompanyen habitualment a Xavier Díaz-Latorre.

    Aquesta setmana no parlem d'un sol company de viatge sinó de diversos. Són els instruments que acompanyen habitualment a Xavier Díaz-Latorre.

  • Què és una Fagotada?
    Escolta àudio

    Què és una Fagotada?

    Pau Santacana, fagotista i professor de fagot, ens parla de la 'Fagotada', una trobada d'estudiants d'aquest instrument, que fa poc va celebrar la vuitena edició.

    Pau Santacana, fagotista i professor de fagot, ens parla de la 'Fagotada', una trobada d'estudiants d'aquest instrument, que fa poc va celebrar la vuitena edició.

  • El juliol del 2017 Catalunya acollirà el Congrés Mundial de Carillonistes
    Escolta àudio

    El juliol del 2017 Catalunya acollirà el Congrés Mundial de Carillonistes

    Anna Maria Reverté, carillonista titular del Palau de la Generalitat, ens explica detalls d'aquesta important notícia sobre el carilló. El nostre país acollirà per primera vegada la reunió més important d'intèrprets i experts en aquest instrument.

    Anna Maria Reverté, carillonista titular del Palau de la Generalitat, ens explica detalls d'aquesta important notícia sobre el carilló. El nostre país acollirà per primera vegada la reunió més important d'intèrprets i experts en aquest instrument.

  • El taller del lutier 9: El piano Clementi que va tornar a sonar
    Escolta àudio

    El taller del lutier 9: El piano Clementi que va tornar a sonar

    Aquesta setmana parlem d'una història bonica, un instrument que després de molts anys mut va tornar a fer sentir la seva veu. Es tracta d'un piano Clementi del 1824 que era a casa de l'Anna Cuatrecasas. Sentim les converses que vam tenir amb l'Anna, la propietària de l'instrument, la pianista Marina Rodríguez Brià i el "pianer" Jaume Barmona. A la secció "Companys de viatge", el bandoneonista Marcelo Mercadante ens parla del seu instrument. El concurs aquesta vegada posa en joc invitacions per anar a veure l'espectacle "Planeta Clarinet" a L'Auditori, i Jaume Ayats, "El manxaire", ens parla de saltiris.

    Aquesta setmana parlem d'una història bonica, un instrument que després de molts anys mut va tornar a fer sentir la seva veu. Es tracta d'un piano Clementi del 1824 que era a casa de l'Anna Cuatrecasas. Sentim les converses que vam tenir amb l'Anna, la propietària de l'instrument, la pianista Marina Rodríguez Brià i el "pianer" Jaume Barmona. A la secció "Companys de viatge", el bandoneonista Marcelo Mercadante ens parla del seu instrument. El concurs aquesta vegada posa en joc invitacions per anar a veure l'espectacle "Planeta Clarinet" a L'Auditori, i Jaume Ayats, "El manxaire", ens parla de saltiris.

  • El manxaire 9: El saltiri, un instrument tradicional català?
    Escolta àudio

    El manxaire 9: El saltiri, un instrument tradicional català?

    Aquesta vegada Jaume Ayats ens parla d'un instrument que era molt present en la vida musical catalana del segle XVIII, el saltiri. A la imatge, saltiri de Salvador Bofill, de 1762. (Foto: Gabriel Serra/ Museu de la Música).

    Aquesta vegada Jaume Ayats ens parla d'un instrument que era molt present en la vida musical catalana del segle XVIII, el saltiri. A la imatge, saltiri de Salvador Bofill, de 1762. (Foto: Gabriel Serra/ Museu de la Música).

  • Companys de viatge 9: El bandoneó AA de Marcelo Mercadante
    Escolta àudio

    Companys de viatge 9: El bandoneó AA de Marcelo Mercadante

    El músic argentí, instal·lat des de fa molts anys a casa nostra, ens parla dels seus instruments, i també del bandoneó i d'Astor Piazzolla.

    El músic argentí, instal·lat des de fa molts anys a casa nostra, ens parla dels seus instruments, i també del bandoneó i d'Astor Piazzolla.

  • Jaume Barmona: "Si ets capaç de construir un piano, se suposa que també pots restaurar-lo"
    Escolta àudio

    Jaume Barmona: "Si ets capaç de construir un piano, se suposa que també pots restaurar-lo"

    El pianer de Gràcia ens parla de l'instrument Clementi d'Anna Cuatrecasas, que va restaurar fa uns mesos i va deixar com a nou. (Foto: Olga Giralt)

    El pianer de Gràcia ens parla de l'instrument Clementi d'Anna Cuatrecasas, que va restaurar fa uns mesos i va deixar com a nou. (Foto: Olga Giralt)

  • Marina Rodríguez Brià: "Clementi va ser el primer compositor que es va posar a fabricar pianos"
    Escolta àudio

    Marina Rodríguez Brià: "Clementi va ser el primer compositor que es va posar a fabricar pianos"

    La pianista ens parla de Muzio Clementi i de l'instrument amb el que ha gravat un disc compacte. En destaca les característiques principals i també d'on li ve l'interès per aquest músic.

    La pianista ens parla de Muzio Clementi i de l'instrument amb el que ha gravat un disc compacte. En destaca les característiques principals i també d'on li ve l'interès per aquest músic.

  • Anna Cuatrecasas: "El meu piano va ser un moble durant molt de temps"
    Escolta àudio

    Anna Cuatrecasas: "El meu piano va ser un moble durant molt de temps"

    La propietària del Clementi de 1824 ens obre casa seva per ensenyar-nos el seu instrument, i per explicar-nos com l'han recuperat després d'unes quantes dècades sense sonar.

    La propietària del Clementi de 1824 ens obre casa seva per ensenyar-nos el seu instrument, i per explicar-nos com l'han recuperat després d'unes quantes dècades sense sonar.

Anar al contingut