TOTS ELS ÀUDIOS
Lluís Claret: "Les suites de Bach són com un mirall davant del qual et veus com ets"
El violoncel·lista andorrà recorda els dos enregistraments que ha fet fins ara de les "Sis suites per a violoncel sol" de Johann Sebastian Bach.
El violoncel·lista andorrà recorda els dos enregistraments que ha fet fins ara de les "Sis suites per a violoncel sol" de Johann Sebastian Bach.
Fusta d'intèrpret: Andris Nelsons, trompetista
El director d'orquestra letó va agafar la trompeta en l'última edició del Concert de Cap d'Any de Viena, l'1 de gener, que era la primera que dirigia. Foto: Hans Punz/ AFP
El director d'orquestra letó va agafar la trompeta en l'última edició del Concert de Cap d'Any de Viena, l'1 de gener, que era la primera que dirigia. Foto: Hans Punz/ AFP
De què estan fetes les cerres dels arquets?
El lutier de Musitekton ens parla aquesta vegada del material de què estan fetes les cerres dels arquets dels instruments de corda. Foto: deviolines.com
El lutier de Musitekton ens parla aquesta vegada del material de què estan fetes les cerres dels arquets dels instruments de corda. Foto: deviolines.com
Mario d'Amico Holzmann: "La restauració del gran orgue de Notre Dame no sabem quin camí tindrà"
Parlem de l'estat dels orgues de la catedral de Notre Dame, i ho fem amb un dels responsables del taller d'orgueneria que va fer l'última restauració del gran orgue Cavaillé-Coll.
Parlem de l'estat dels orgues de la catedral de Notre Dame, i ho fem amb un dels responsables del taller d'orgueneria que va fer l'última restauració del gran orgue Cavaillé-Coll.
La col·lecció d'instruments de Ferran Sáez
Capítol 170. Comencem escoltant una conversa amb el filòsof i escriptor Ferran Sáez, autor del llibre "La vida aèria", Premi Carles Rahola d'Assaig 2019. Més endavant el guitarrer Joan Pellisa ens parla de la transformació de la guitarra, des del barroc fins al Romanticisme. El lutier Josep Saguer ens parla de la costella dels violins i les violes a la secció "Estirant el fil". I, finalment, Clara Sen ens explica el contingut del cicle "4 Mirades a la Col·lecció" que el Museu de la Música posarà en marxa aviat.
Foto: Ferran Sáez i la seva tiorbaCapítol 170. Comencem escoltant una conversa amb el filòsof i escriptor Ferran Sáez, autor del llibre "La vida aèria", Premi Carles Rahola d'Assaig 2019. Més endavant el guitarrer Joan Pellisa ens parla de la transformació de la guitarra, des del barroc fins al Romanticisme. El lutier Josep Saguer ens parla de la costella dels violins i les violes a la secció "Estirant el fil". I, finalment, Clara Sen ens explica el contingut del cicle "4 Mirades a la Col·lecció" que el Museu de la Música posarà en marxa aviat. Foto: Ferran Sáez i la seva tiorba
Clara Sen ens parla de les '4 Mirades a la Col·lecció', del Museu de la Música
La cap de programes del Museu de la Música de Barcelona ens explica una nova iniciativa impulsada pel Museu que comença ben aviat. Foto: Sara Guasteví/ Museu de la Música
La cap de programes del Museu de la Música de Barcelona ens explica una nova iniciativa impulsada pel Museu que comença ben aviat. Foto: Sara Guasteví/ Museu de la Música
Què és la costella d'un violí?
Josep Saguer ens parla aquesta setmana d'un accessori que porten instruments com el violí o la viola.
Josep Saguer ens parla aquesta setmana d'un accessori que porten instruments com el violí o la viola.
Guitarres i guitarrers a Catalunya: L'evolució de la guitarra, del Barroc al Romanticisme
Joan Pellisa ens parla aquest mes de quines transformacions va tenir la guitarra al llarg d'uns cent anys, entre els segles XVIII i XIX.
Joan Pellisa ens parla aquest mes de quines transformacions va tenir la guitarra al llarg d'uns cent anys, entre els segles XVIII i XIX.
La presència dels instruments (i dels lutiers) a 'La vida aèria' de Ferran Sáez
El filòsof, escriptor i professor universitari ens parla del dietari que li ha valgut el Premi Carles Rahola d'assaig. A la foto, Ferran Sáez tocant la tiorba que li va fer el lutier Jaume Bosser
El filòsof, escriptor i professor universitari ens parla del dietari que li ha valgut el Premi Carles Rahola d'assaig. A la foto, Ferran Sáez tocant la tiorba que li va fer el lutier Jaume Bosser
Bach i la viola
Capítol 169. Obrim programa amb una conversa amb el violista (i violinista) Emilio Moreno, que ens parla del seu últim treball discogràfic, "The Melancholic Bach", que ha gravat al costat del clavecinista Aarón Zapico. Descobrim també com sonen alguns dels tubs de l'orgue de la catedral de Praga, de la mà de Natalie Grenzing. Jordi Ballester ens desxifra 'El fris de Beethoven', de Gustav Klimt, a "L'art dels instruments". Estirem el fil, una setmana més, amb el lutier Josep Saguer. I, finalment, Jaume Ayats, "El manxaire", ens parla d'una novetat relacionada amb el Museu de la Música de Barcelona.
Foto: Carmen HacheCapítol 169. Obrim programa amb una conversa amb el violista (i violinista) Emilio Moreno, que ens parla del seu últim treball discogràfic, "The Melancholic Bach", que ha gravat al costat del clavecinista Aarón Zapico. Descobrim també com sonen alguns dels tubs de l'orgue de la catedral de Praga, de la mà de Natalie Grenzing. Jordi Ballester ens desxifra 'El fris de Beethoven', de Gustav Klimt, a "L'art dels instruments". Estirem el fil, una setmana més, amb el lutier Josep Saguer. I, finalment, Jaume Ayats, "El manxaire", ens parla d'una novetat relacionada amb el Museu de la Música de Barcelona. Foto: Carmen Hache
El manxaire: La nova taula interactiva del Museu de la Música
Jaume Ayats ens explica una novetat relacionada amb el museu que dirigeix. Foto: Sara Guasteví/ Museu de la Música de Barcelona
Jaume Ayats ens explica una novetat relacionada amb el museu que dirigeix. Foto: Sara Guasteví/ Museu de la Música de Barcelona
Què és un provador d'instruments?
Aquesta setmana el lutier Josep Saguer ens parla d'un personatge important en el procés de construcció d'un violí, la persona de confiança que els prova. Foto: Niek Verlaan/ Pixabay
Aquesta setmana el lutier Josep Saguer ens parla d'un personatge important en el procés de construcció d'un violí, la persona de confiança que els prova. Foto: Niek Verlaan/ Pixabay
Natalie Grenzing fa sonar alguns dels tubs de l'orgue de la catedral de Praga
Aquest nou instrument s'està enllestint al taller d'orgueneria Grenzing del Papiol.
Aquest nou instrument s'està enllestint al taller d'orgueneria Grenzing del Papiol.
L'art dels instruments: El fris de Beethoven, de Gustav Klimt
Jordi Ballester es fixa en aquesta ocasió en una de les obres més representatives de l'artista austríac.
Jordi Ballester es fixa en aquesta ocasió en una de les obres més representatives de l'artista austríac.
E. Moreno: "Bach tocava la viola, i molt bé, tot i que va escriure molt poc per a aquest instrument"
"The melancholic Bach" és el títol de l'enregistrament que Emilio Moreno ha dedicat a la música de viola de Johann Sebastian Bach, al costat del clavecinista Aarón Zapico. Foto: Carmen Hache
"The melancholic Bach" és el títol de l'enregistrament que Emilio Moreno ha dedicat a la música de viola de Johann Sebastian Bach, al costat del clavecinista Aarón Zapico. Foto: Carmen Hache