Inspirats per l'edat mitjana

  • Olivier Messiaen: "Sant Francesc d'Assís"
    Escolta àudio

    Olivier Messiaen: "Sant Francesc d'Assís"

    L'any 1983 Messiaen estrenava la seva única òpera, "Sant Francesc d'Assís", inspirada en els seus dos grans interessos, l'espiritualitat i la natura. El reflex musical d'una vida del segle XIII, a través dels ulls del compositor de la "Simfonia Turangalila", originari d'Avinyó.

    L'any 1983 Messiaen estrenava la seva única òpera, "Sant Francesc d'Assís", inspirada en els seus dos grans interessos, l'espiritualitat i la natura. El reflex musical d'una vida del segle XIII, a través dels ulls del compositor de la "Simfonia Turangalila", originari d'Avinyó.

  • Aleksandr Glazunov: "De l'edat mitjana", op. 79
    Escolta àudio

    Aleksandr Glazunov: "De l'edat mitjana", op. 79

    Ens acostem a una de les creacions del compositor rus Aleksandr Glazunov: la suite orquestral titulada "De l'edat mitjana", op. 79, escrita l'any 1902.

    Ens acostem a una de les creacions del compositor rus Aleksandr Glazunov: la suite orquestral titulada "De l'edat mitjana", op. 79, escrita l'any 1902.

  • Davood Tabrizi: "El navegant: una odissea medieval"
    Escolta àudio

    Davood Tabrizi: "El navegant: una odissea medieval"

    L'any 1988, Vincent Ward va aconseguir el premi a la millor pel·lícula del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges per "The Navigator: a Medieval Odissey". Avui en descobrim la seva banda sonora.

    L'any 1988, Vincent Ward va aconseguir el premi a la millor pel·lícula del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges per "The Navigator: a Medieval Odissey". Avui en descobrim la seva banda sonora.

  • Magnus Lindberg: "Cantigas"
    Escolta àudio

    Magnus Lindberg: "Cantigas"

    Ens acostem a una de les obres simfòniques del compositor finlandès Magnus Lindberg (1958), el cicle "Cantigas", un reflex contemporani inspirat en peces líriques del passat medieval.

    Ens acostem a una de les obres simfòniques del compositor finlandès Magnus Lindberg (1958), el cicle "Cantigas", un reflex contemporani inspirat en peces líriques del passat medieval.

  • Giacomo Meyerbeer: "Robert le Diable"
    Escolta àudio

    Giacomo Meyerbeer: "Robert le Diable"

    El llenguatge de la "grand ópera" connecta amb l'edat mitjana gràcies a Giacomo Meyerbeer i "Robert le Diable". Descobrim una obra extensa i brillant, amb un fragment en què sentim la veu de la soprano Diana Damrau.

    El llenguatge de la "grand ópera" connecta amb l'edat mitjana gràcies a Giacomo Meyerbeer i "Robert le Diable". Descobrim una obra extensa i brillant, amb un fragment en què sentim la veu de la soprano Diana Damrau.

  • Max Richter: "Consolations of the Philosophy"
    Escolta àudio

    Max Richter: "Consolations of the Philosophy"

    Ens acostem a la banda sonora de la sèrie "Black Mirror" per descobrir la lectura particular que Max Richter fa de les "Consolacions de la Filosofia". Llenguatge musical del segle XXI, amb un missatge intemporal com a rerefons.

    Ens acostem a la banda sonora de la sèrie "Black Mirror" per descobrir la lectura particular que Max Richter fa de les "Consolacions de la Filosofia". Llenguatge musical del segle XXI, amb un missatge intemporal com a rerefons.

  • Carl Maria von Weber: "Euryanthe"
    Escolta àudio

    Carl Maria von Weber: "Euryanthe"

    Una nova incursió en el món de l'òpera inspirada per l'edat mitjana. En aquest cas, música de Carl Maria von Weber, "Euryanthe", basada en una llegenda francesa.

    Una nova incursió en el món de l'òpera inspirada per l'edat mitjana. En aquest cas, música de Carl Maria von Weber, "Euryanthe", basada en una llegenda francesa.

  • Georg Philipp Telemann: "Emma und Eginhard"
    Escolta àudio

    Georg Philipp Telemann: "Emma und Eginhard"

    Una òpera barroca situada en època carolíngia: "Emma und Eginhard", de Georg Philipp Telemann.

    Una òpera barroca situada en època carolíngia: "Emma und Eginhard", de Georg Philipp Telemann.

  • Benedetto Marcello: "In omnem terram"
    Escolta àudio

    Benedetto Marcello: "In omnem terram"

    Aquest compositor del barroc italià va posar música a "In omnem terram", un cant pla de llarga tradició i d'origen medieval. Va fer-ho dins el seu recull "Estro poetico-armonico", dedicat als salms i escrit entre el 1724 i el 1726.

    Aquest compositor del barroc italià va posar música a "In omnem terram", un cant pla de llarga tradició i d'origen medieval. Va fer-ho dins el seu recull "Estro poetico-armonico", dedicat als salms i escrit entre el 1724 i el 1726.

  • Johann Strauss II: "Vi, dones i cançons"
    Escolta àudio

    Johann Strauss II: "Vi, dones i cançons"

    Un clàssic que no falta al Concert de Cap d'Any, aquest vals vienès recull una tradició curiosa: la que atribueix l'autoria de la dita "Vi, roses i cançons" al teòleg Martí Luter (1483-1546).

    Un clàssic que no falta al Concert de Cap d'Any, aquest vals vienès recull una tradició curiosa: la que atribueix l'autoria de la dita "Vi, roses i cançons" al teòleg Martí Luter (1483-1546).

  • Isao Tomita: "The Tale of Genji"
    Escolta àudio

    Isao Tomita: "The Tale of Genji"

    Descobrim la fantasia simfònica "The Tale of Genji", en què el compositor japonès Isao Tomita va inspirar-se en la gran novel·la del segle X de Murasaki Shikibu. Tot un pioner de la música electrònica en un treball de textures orquestrals.

    Descobrim la fantasia simfònica "The Tale of Genji", en què el compositor japonès Isao Tomita va inspirar-se en la gran novel·la del segle X de Murasaki Shikibu. Tot un pioner de la música electrònica en un treball de textures orquestrals.

  • Sofia Gubaidulina: "El càntic del sol"
    Escolta àudio

    Sofia Gubaidulina: "El càntic del sol"

    Sofia Gubaidulina va compondre aquest "Canticle of the Sun" per a violoncel sol, percussió, celesta i cor de cambra i la va dedicar al violoncel·lista Mstislav Rostropóvitx, que, per cert, va ser l'encarregat d'interpretar-la en públic per primer cop, l'any 1998. Es va inspirar en el "Càntic de les criatures" de Francesc d'Assís i avui ens hi acostem als "Sons de l'edat mitjana".

    Sofia Gubaidulina va compondre aquest "Canticle of the Sun" per a violoncel sol, percussió, celesta i cor de cambra i la va dedicar al violoncel·lista Mstislav Rostropóvitx, que, per cert, va ser l'encarregat d'interpretar-la en públic per primer cop, l'any 1998. Es va inspirar en el "Càntic de les criatures" de Francesc d'Assís i avui ens hi acostem als "Sons de l'edat mitjana".

  • Salvador Brotons: "Cantata de Randa"
    Escolta àudio

    Salvador Brotons: "Cantata de Randa"

    L'any 2017 es va estrenar la "Cantata de Randa" de Salvador Brotons. Una obra simfonicocoral inspirada en la figura de Ramon Llull i sobre llibret de Neus Dalmau. Avui en sentim un fragment!

    L'any 2017 es va estrenar la "Cantata de Randa" de Salvador Brotons. Una obra simfonicocoral inspirada en la figura de Ramon Llull i sobre llibret de Neus Dalmau. Avui en sentim un fragment!

  • Isaac Albéniz: "En la Alhambra"
    Escolta àudio

    Isaac Albéniz: "En la Alhambra"

    El recull "Records de viatge" d'Isaac Albéniz inclou diverses peces inspirades en indrets. Entre elles s'hi inclou aquesta, "En la Alhambra", una versió pianística de l'impacte d'aquest palau medieval nassarita de la ciutat de Granada escrita entre els 1886 i el 1887.

    El recull "Records de viatge" d'Isaac Albéniz inclou diverses peces inspirades en indrets. Entre elles s'hi inclou aquesta, "En la Alhambra", una versió pianística de l'impacte d'aquest palau medieval nassarita de la ciutat de Granada escrita entre els 1886 i el 1887.

  • Harvey Brough: "Requiem in blue"
    Escolta àudio

    Harvey Brough: "Requiem in blue"

    Entre els cants medievals que han sobreviscut el pas del temps, destaquen els de la missa de difunts. Ens acostem a la versió que en va fer el compositor Harvey Brough, l'any 1998, i en què combinava influències d'estils diversos. Un rè En sentim el fragment "Lux Aeterna".

    Entre els cants medievals que han sobreviscut el pas del temps, destaquen els de la missa de difunts. Ens acostem a la versió que en va fer el compositor Harvey Brough, l'any 1998, i en què combinava influències d'estils diversos. Un rè En sentim el fragment "Lux Aeterna".

Anar al contingut