Aquest diumenge ens visita Fadima Diawara, guineana d'origen establerta a Girona, que ens ve a explicar el seu projecte: un "smartphone" africà. Kunfabo és una "start-up" especialitzada en el disseny i la comercialització de telèfons mòbils de qualitat que integren aplicacions que cobreixen les necessitats dels consumidors africans. És també un projecte social, ja que es vol oferir tecnologia punta a gent que no se la pot permetre i serveis de valor afegit als clients africans en la gestió de la seva vida diària, com pagaments mòbils, comprar a farmàcies, ubicacions africanes, receptes i música africana, etc.
Aquest diumenge ens visita Miquel Peralta, periodista i professor de Blanquerna, que ens ve a parlar del seu llibre "Salir en los medios, lo que una empresa debe saber para ser noticia". Peralta ens explica que per a la majoria de les empreses és una missió gairebé obligatòria sortir als mitjans, però què és el que fa que sigui notícia? En aquest llibre ens dona a conèixer el funcionament dels mitjans de comunicació i la feina dels periodistes perquè les empreses puguin construir un missatge noticiable d'interès per als mitjans i per al públic.
Oscar Gómez, CEO de Solarprofit, ens presenta la seva empresa, que es dedica a instal·lar plaques fotovoltaiques. Treballen perquè particulars i empreses puguin estalviar i cuidar el medi ambient generant la seva pròpia energia. Les vendes han augmentat considerablement en les energies renovables, tant que Solarprofit està en un creixement de gairebé el 700% en els darrers tres anys.
Qui fa les fotografies als grans atletes que pugen muntanyes impossibles? Com aconsegueixen fer aquests fotografies? Quins riscos corren? Jordi Saragossa, fotògraf oficial de Salomon i especialitzat a retratar curses de muntanya i activitats d'aventura, és al "Revolució 4.0". El coneixen com "l'ombra de Kilian Jornet", ja que és qui el segueix en totes les seves aventures. Hem parlat amb ell perquè ens expliqui com treballa.
Obrim els micròfons als oients que es posen en contacte amb nosaltres per explicar-nos les seves empreses. Aquesta vegada parlem amb Lluís Pallarès, fundador i CEO de Plyzer, un emprenedor totterreny, un home inquiet que va estudiar al prestigiós MIT de Massachussets, va fundar la primera empresa per transmetre televisió en streaming a Espanya, entre moltes altres iniciatives, i que ara treballa per ajudar botigues online amb intel·ligència artificial.
Obrim els micròfons als oients que es posen en contacte amb nosaltres per descobrir-nos les seves empreses. Aquesta vegada parlem amb Christian Marion, fundador i CEO de Famileo, una start-up que ja té 50.000 famílies subscrites. Famileo és un aplicació que, com ell mateix descriu, és el WhatsApp imprès per a la gent gran. Tecnologia que acosta les generacions.
Com es passa d'apassionar-se per la programació informàtica a partir d'un petit Spectrum a fundar una start-up de màrqueting digital? A la secció "Oient time" coneixem la trajectòria de Jordi Esquerigüela, fundador d'una consultora de màrqueting digital, Jevnet, i mentor d'emprenedors.
Obrim sempre l'estudi als oients del programa. Des d'Olot també es poden crear apps com la de l'Aleix Lagares, una proposta de màrqueting digital amb molt d'èxit entre comerciants que ens explica el nostre oient a la secció "Oient time".