Connexions

  • El Festival Cruïlla ha plantat cara al coronavirus amb tecnologia i dades
    Escolta àudio

    El Festival Cruïlla ha plantat cara al coronavirus amb tecnologia i dades

    Laura Gil convida a la secció Connexions el director del festival artístic Cruïlla, Jordi Herreruela. Tots dos expliquen com aquest festival ha sabut reinventar-se reduint aforament i buscant nous emplaçaments. I també analitzen les innovacions tecnològiques i mediambientals que el festival Cruïlla ha adoptat, com l'eliminació de tot el plàstic o l'ús de la tecnologia 5G.

  • Laura Gil: "S'ha de deixar de parlar de les dones per deixar-les parlar"
    Escolta àudio

    Laura Gil: "S'ha de deixar de parlar de les dones per deixar-les parlar"

    Parlem amb Laura Gil, directora de Transformació Digital d'Estrella Damm, i Helena Torras, emprenedora i inversora i "managing partner" a Paocapital, del paper de les dones en les "start-ups". De cada 100 directors generals, només 8 són dones. Com podem canviar les xifres? Hauríem de seguir un model com el d'Islàndia? Reconeixen la dificultat que tenen les dones per accedir en el món tecnològic, però creuen que incloure dones en la direcció de les empreses aporta més visions, dona diversitat.

  • Laura Gil: "Amb la tecnologia podem saber si els equips són feliços"
    Escolta àudio

    Laura Gil: "Amb la tecnologia podem saber si els equips són feliços"

    Laura Gil, responsable de Transformació Digital d'Estrella Damm, ens porta Francesca Gabetti, directora executiva de TeamEQ, una empresa que treballa per potenciar els equips a la feina amb una metodologia pròpia amb suport de la intel·ligència artificial. Defensen que el més important per als treballadors és sentir-se que formen part d'un equip, i això també forma part de la transformació digital. La digitalització de les empreses és important si es té en compte el talent dels seus equips.

  • Genís Roca i Laura Gil: "La indústria 5.0 serà la que tindrà responsabilitat ètica"
    Escolta àudio

    Genís Roca i Laura Gil: "La indústria 5.0 serà la que tindrà responsabilitat ètica"

    Amb Laura Gil, responsable de transformació digital de l'empresa Damm, i el consultor Genís Roca, president de la consultora Roca Salvatella i una de les persones que més en saben de la revolució digital, encetem la secció "Connexions" del 2020. Ens expliquen les claus del futur de l'anomenada "indústria 4.0" i les tendències de la revolució digital; com cada vegada el big data està més present en les empreses, i com l'ètica que s'aplica està marcant tendència.

  • Aquí, un 8% de la població compra per internet; al Regne Unit, un 40%
    Escolta àudio

    Aquí, un 8% de la població compra per internet; al Regne Unit, un 40%

    Amb Fran Soley, cap de màrqueting digital d'Estrella DAMM, parlem del comerç electrònic. En aquesta època nadalenca, en què creix el consum, volem saber com va el consum digital i si es fan més compres en línia. A Espanya, un 8% de la població fa les seves compres per internet. Aquesta setmana, Nike ha anunciat que deixa de vendre a Amazon per potenciar la seva botiga en línia, i amb la Fran analitzem quines són les estratègies que estan fent les marques en relació amb els "marketplaces" i els "e-commerce".

  • La demanda en formació digital creix moltíssim
    Escolta àudio

    La demanda en formació digital creix moltíssim

    Amb Laura Gil, directora de Transformació Digital d'Estrella DAMM, analitzem les maneres d'aprendre competències digitals en l'àmbit laboral, que són claus tant per als treballadors i treballadores com per a les empreses. Dionís Guzman, director d'ISDI, ens explica què són les competències digitals? Com les aprenem en l'àmbit laboral? Com poden canviar el nostre dia a dia?

  • Per comunicar bé, s'ha d'emocionar amb relats
    Escolta àudio

    Per comunicar bé, s'ha d'emocionar amb relats

    El 81% de les petites i mitjanes empreses de l'estat espanyol no disposen d'un pla de negoci per digitalitzar-se. Aida Galera, del departament de Transformació Digital de l'empresa Damm, i l'Olga Vidal, del departament de Comunicació, ens expliquen com està canviant la transformació digital la comunicació de les empreses.

  • El secret de les bones campanyes de màrqueting
    Escolta àudio

    El secret de les bones campanyes de màrqueting

    A "Connexions" parlem amb Laura Gil, directora del Departament de Transformació Digital de Damm, i amb Fran Soley, cap de màrqueting digital de la mateixa empresa. Totes dues ens revelen els secrets de les bones campanyes de màrqueting analitzant el fenomen en què s'ha convertit l'anunci "Mediterràniament". Sabrem quins elements s'ha tingut en compte a l'hora de dissenyar-lo i de com es mantenen els canals de contacte amb els usuaris per fer-los partícips d'aquesta campanya que s'ha convertit en un clàssic de l'estiu.

  • La ciberseguretat, més necessària que mai
    Escolta àudio

    La ciberseguretat, més necessària que mai

    A la secció "Connexions", Laura Gil ens porta Toni Garcia Estopà, CISO ("chief information security officer") de Damm, per parlar de ciberseguretat i de la importància que té en les empreses. Ens explica quines són les seves tasques principals, quines amenaces pateixen, quines solucions hi ha i també com encaren el futur. I és que, com ens diuen: la ciberseguretat ha vingut per quedar-se.

  • Què aporten les grans empreses a la indústria 4.0?
    Escolta àudio

    Què aporten les grans empreses a la indústria 4.0?

    A la secció "Connexions", Laura Gil, directora del departament de transformació digital de Damm, ens parla de la indústria 4.0 en relació amb les grans empreses. Amb ella parlem dels beneficis empresarials que té i en quina fase del viatge cap a la conversió total es troba una gran empresa com la seva. Sabrem els avantatges directes que comporta aquesta aposta per la indústria 4.0 i coneixerem exemples concrets de l'aplicació a l'empresa de les noves tecnologies.

  • Les grans empreses busquen aliances amb "start-ups"
    Escolta àudio

    Les grans empreses busquen aliances amb "start-ups"

    A "Connexions", amb Laura Gil, descobrim què és l'Espai Damm, que ha obert aquesta empresa a l'ecosistema d'empreses digitals Barcelona Tech City amb l'objectiu d'establir contacte i col·laboracions amb moltes "start-ups" tecnològiques. Amb Ricard Castellet, ens parla d'aquesta iniciativa que aposta per les aliances entre les grans empreses i les més noves.

  • El blockchain aplicat a les grans empreses
    Escolta àudio

    El blockchain aplicat a les grans empreses

    A la secció "Connexions", amb Maurici Olivé, responsable del Hub d'Innovació de l'empresa Damm, i l'expert Àlex Puig descobrim com les grans empreses comencen a treballar amb la tecnologia blockchain. Ens parlen dels sectors i projectes en què s'està utilitzant actualment i quines són les aplicacions en les quals es treballarà en el futur més proper.

  • SheSTEM-#SomDones: Promoure estudis tecnològics entre les dones
    Escolta àudio

    SheSTEM-#SomDones: Promoure estudis tecnològics entre les dones

    A "Connexions", Fran Soley ens presenta Bet Matoses, fundadora de SheSTEM, un projecte per promoure les ciències, l'enginyeria, la tecnologia i les matemàtiques entre les estudiants joves. Amb aquesta secció el "Revolució" se suma a la campanya #Somdones en què prenen part els programes de Catalunya Ràdio d'aquesta setmana.

  • Realitat virtual aplicada a les empreses tradicionals
    Escolta àudio

    Realitat virtual aplicada a les empreses tradicionals

    A "Connexions" Laura Gil, directora de transformació digital de Damm, ens porta Pere Pérez, de l'empresa Visyon 360, per parlar de realitat virtual, augmentada i mixta com a eina per aplicar als negocis tradicionals. Pensada també com una nova manera de fer màrqueting, sabrem com es pot treure rendiment a aquestes eines en tots els departaments de les empreses, encara que no siguin tecnològiques.

  • Roberto Fusté ens presenta el llibre "El fin del empleado"
    Escolta àudio

    Roberto Fusté ens presenta el llibre "El fin del empleado"

    A la secció "Connexions", amb Fran Soley i Roberto Fusté, autor del llibre "The valueholder. El fin del empleado" analitzem un fenomen molt real: el 85% dels empleats asseguren que se senten infeliços i poc compromesos amb la seva feina. Fusté, assessor executiu d'estratègies regionals a Àsia d'una companyia mèdica, convida els empleats desmotivats i insatisfets a aixecar-se i començar la seva transformació en professionals que creuen, aporten i tenen valor per ells mateixos. Assegura que els accionistes de les empreses tenen accions, però els "valueholders" tenen el valor que impulsa aquestes accions.

Anar al contingut