Connexions

  • Playground: "A internet només tens 3 segons per captar l'atenció"
    Escolta àudio

    Playground: "A internet només tens 3 segons per captar l'atenció"

    El 2020 no sabem quins continguts es buscaran a les xarxes, però sí que sabem segur què hi trobarem: publicitat. A la secció "Connexions", Fran Soley ens porta Davit (amb "t") Miró, director de negoci de Playground Magazine, per parlar de dos conceptes publicitaris molt importants: branded content i la publicitat nadiua. Afirma que les marques només tenen 3 segons per captar l'atenció de l'usuari i ells són especialistes a fer-ho, ajudant-les a dissenyar la seva estratègia de comunicació, i aconseguint vídeos amb milions i milions de visites.

  • Eduard Martín: "Els enginyers informàtics, imprescindibles per a la digitalització"
    Escolta àudio

    Eduard Martín: "Els enginyers informàtics, imprescindibles per a la digitalització"

    A la secció "Connexions", Fran Soley ens presenta Eduard Martín Lineros, degà del Col·legi d'Enginyers Informàtics de Catalunya, i amb ell parlem dels reptes del present i del futur d'aquest col·lectiu. Imprescindibles per consolidar la digitalització de les empreses i per fer créixer les tecnologies de la informació i la comunicació, sabrem de primera mà quines són les preocupacions dels enginyers informàtics i quines seran les especialitzacions més destacades en el futur laboral.

  • El 2030: any de la igualtat segons l'ONU
    Escolta àudio

    El 2030: any de la igualtat segons l'ONU

    A la secció "Connexions", Fran Soley ens porta una iniciativa que es diu 50x50 i que, avalada per l'ONU, es proposa plantar cara a la discriminació amb la intenció d'arribar al 2030 amb el 50% de llocs de decisió ocupats per dones. Per parlar del tema, ens visiten dues directives d'empresa: Isabel Martínez i Belén Marrón, que, juntament amb la directora de l'Observatori Dona, Empresa i Economia, són impulsores del projecte que vol acabar amb la desigualtat entre homes i dones en el món laboral. Totes les dones que ho vulguin poden apuntar-se a l'associació 50x50 catalana.

  • Xavi Abad: "Els 'influencers' són els nous Amics de La Marató TV3"
    Escolta àudio

    Xavi Abad: "Els 'influencers' són els nous Amics de La Marató TV3"

    Xantal Llavina parla amb Xavi Abad, director de La Marató de TV3, sobre les novetats d'enguany. Quan falta una setmana per al programa més llarg i solidari de la televisió pública catalana, coneixerem la cuina de tot l'equip que el forma i una nova iniciativa: els Amics de la Marató. Qui s'hi apunti podrà difondre per xarxes continguts exclusius i convertir-se en voluntari digital. A l'estudi del "Revolució 4.0", també hi tenim un amic que ja s'ha sumat a la iniciativa, Clipster, que ens parlarà de com ajudarà a difondre el contingut del programa el diumenge 17 de desembre. Els Amics de La Marató és la nova iniciativa digital del programa de TV3.

  • InstaCAT: passió catalana per Instagram
    Escolta àudio

    InstaCAT: passió catalana per Instagram

    Amb Fran Soley i la seva secció "Connexions", convertim "Revolució 4.0" en un gran estudi de fotografia per parlar de la xarxa més dinàmica i visual: Instagram. I més concretament per conèixer InstaCAT Club. Mentre diferents membres fan fotografies, parlem amb Artur Jubany, el seu creador, de la passió catalana per Instagram i de les moltes activitats i trobades que genera aquest punt d'informació de la xarxa a Catalunya.

  • Enric Nel·lo: "La cultura popular, clau de la publicitat del futur"
    Escolta àudio

    Enric Nel·lo: "La cultura popular, clau de la publicitat del futur"

    Fran Soley ens porta a "Connexions" un dels grans noms del món de la publicitat: Enric Nel·lo. Amb ell parlem de com s'està adaptant aquest món tan particular a la digitalització i de com aquesta transformació arriba al consumidor. Nel·lo afirma que les marques han de canviar d'estratègia i més que "vendre" han de demostrar que el que ofereixen és real. Repassarem la incidència de les noves tecnologies en el sector i sabrem què s'ha de tenir en compte per fer una bona campanya.

  • Easy Travel, guanyadors del concurs Airbnb de Turisme
    Escolta àudio

    Easy Travel, guanyadors del concurs Airbnb de Turisme

    Fran Soley, a la secció "Connexions", ens presenta dues persones amb un projecte potent: Guillermo Onrubia i Victor Corominas, d'Easy Travel, una empresa que acaba de guanyar un concurs promogut per Airbnb que buscava solucions innovadores per als reptes de la descentralització del turisme o la promoció d'un turisme sostenible i de qualitat. El seu projecte es basa en la paquetització de viatges per a assistents a esdeveniments i volen revolucionar la manera de fer turisme.

  • L'e-book està en creixement zero
    Escolta àudio

    L'e-book està en creixement zero

    Fran Soley, a la secció "Connexions", ens acosta a la digitalització dels llibres de la mà de Sergi Álvarez, expert en Màrqueting del sector editorial. L'aparició dels llibres electrònics semblava que acabaria portant a la desaparició del paper, però segons ens diu, els darrers informes apunten a un creixement zero de l'e-book. Ens explica que això és degut al fet que, segons estudis realitzats, el 75% dels joves tornen a preferir el paper. Amb tot, però, internet i les noves tecnologies han provocat un gir de 180 graus en el sector i el futur, sens dubte serà buscar nous formats que portaran nous lectors.

  • Dictapp: "Deixar de corregir per educar en català"
    Escolta àudio

    Dictapp: "Deixar de corregir per educar en català"

    Fran Soley, a la secció "Connexions", ens porta una app que ajuda tant els alumnes com els mestres: Dictapp, un exemple de com la digitalització està transformant també un sector tan tradicional com l'educatiu. Xavi Breil, professor de llengua catalana, i Anna Domènech, publicista, ens expliquen com aquesta eina vol que els professors deixin de corregir els dictats per educar. Cal recordar que el català és la llengua número 32 a la botiga de Google Play, entre les aplicacions de més de 100 milions de baixades. També n'hi ha una versió per a particulars.

  • La farmàcia "on-line" més gran de l'estat espanyol
    Escolta àudio

    La farmàcia "on-line" més gran de l'estat espanyol

    Amb Fran Soley conversem amb Adrià Carulla, cofundador i cap de màrqueting de PromoFarma. PromoFarma és una empresa barcelonina, que facilita a les petites i mitjanes farmàcies tota la logística per poder vendre per internet productes de parafarmàcia. Són líders en venda a tot l'estat espanyol. Ara la novetat és que, empesos pel fenomen Amazon, que cada vegada serveix les comandes més ràpidament, ells ja es plantegen obrir també petits magatzems per poder servir productes l'endemà de la comanda o fins i tot el mateix dia.

  • Una app controla si el teu fill s'ha rentat bé les dents
    Escolta àudio

    Una app controla si el teu fill s'ha rentat bé les dents

    Amb Fran Soley ens visita David Pueyo, director de la taula estratègica d'Arena Media, que fa grans estratègies transmedia per a diferents marques (Gallina Blanca, Gas Natural Fenosa, etc.). Amb ell parlem de com podem fer estratègies de comunicació que uneixin tots els punts de contacte que té el consumidor en una marca i com es fa internet de les coses. Per exemple, amb un raspall de dents pots controlar si la neteja del teu fill és correcta, amb la polsera de protecció pots localitzar un nen a la platja o ja hi ha una raqueta de tenis plena de dades. El 2020 hi haurà 26.000 milions d'aparells connectats.

  • Xuan Lan: "Més ioga contra la síndrome d'estar cremat a la feina"
    Escolta àudio

    Xuan Lan: "Més ioga contra la síndrome d'estar cremat a la feina"

    A la secció "Connexions", amb Fran Soley, hem abordat un tema important: el burnout, la síndrome d'estar cremat professionalment. I hem proposat una manera d'encarar-ho: el ioga. Xuan Lan era directiva en un departament digital d'una gran empresa financera i ho va deixar tot, estava cremada i va muntar un espai per ensenyar a desconnectar a través del free-ioga. Hi ha estudis que comencen a alertar de la tendència al "burn out" en dones mil·lennistes abans dels 30 anys. Literalment peten perquè, amb la digitalització, treballen amb eines que no afavoreixen la desconnexió i la pausa a la feina.

  • Com es pot arribar als consumidors de iogurts des del món digital?
    Escolta àudio

    Com es pot arribar als consumidors de iogurts des del món digital?

    A la secció "Connexions" amb Fran Soley, hem descobert la transformació digital d'una empresa emblemàtica: Danone. Hem parlat amb Albert Batlle, del departament de Marketing Digital de Danone i especialista en CRM i Social Media. Parlem de com seran els iogurts del futur i de l'exemple de la transformació digital d'una empresa amb molts anys d'història. Va ser una empresa precursora quan va crear una base de dades de consumidors amb més de 2,5 milions de subscriptors.

  • Pandora Hub: L'emprenedoria al món rural
    Escolta àudio

    Pandora Hub: L'emprenedoria al món rural

    A la secció "Connexions", amb Fran Soley, hem donat a conèixer una iniciativa per connectar el món rural, les persones i les empreses emprenedores. El Pprojecte es diu Pandora Hub, una comunitat amb filosofia d'empresa social formada per "start-ups", mentors i professionals que ofereix recursos, eines i organitza esdeveniments i programes d'acceleració de negocis nacionals i internacionals en zones rurals. Garanteixen l'èxit en sis mesos. L'home digital i la natura són els seus factors clau i ens explica exemples a l'entrevista.

  • Si el 91% de les marques desapareguessin, al consumidor no li importaria
    Escolta àudio

    Si el 91% de les marques desapareguessin, al consumidor no li importaria

    A la secció "Connexions", amb la Fran Soley, hem analitzat els riscos que corren les empreses que no aposten decididament per la transformació digital. Conèixer millor el consumidor, facilitar el pagament i la possibilitat de comparar productes són la base per a una bona transformació digital. Ho hem après al costat d'Álvaro Malmierca, digital manager a Idilia Foods. Hi ha una dada molt dramàtica per a les empreses i és que només el 9% de consumidors creuen que les marques poden contribuir de forma significativa a millorar la seva qualitat de vida.

Anar al contingut