Catalunya Valley

  • La publicitat digital ja mou 1.500 milions d'euros
    Escolta àudio

    La publicitat digital ja mou 1.500 milions d'euros

    En 3 anys, la publicitat digital podria superar la publicitat que s'emet per TV, tal com passa als Estats Units. A la secció "Catalunya Valley", Marc Cortés, director general de Roca Salvatella, ens porta Antonio Traugott, director general de IAB Spain, l'associació que representa el sector de la publicitat i la comunicació digital. Ells són els organitzadors de Pasarela Mobile, una cita que ha reunit a Barcelona més de 300 directius del món de la comunicació digital, amb l'objectiu d'oferir visibilitat als projectes més emprenedors i amb més projecció dels sectors de Mobile i New Media. Ens expliquen alguns dels 21 projectes finalistes de "start-ups" més innovadors de l'any, com, per exemple: Rehand, OnTruck o 21 buttons.

  • La generació Z, el futur, vol respostes immediates de les marques
    Escolta àudio

    La generació Z, el futur, vol respostes immediates de les marques

    Vivim envoltats de marques. De marques i dels missatges que aquestes marques ens fan arribar contínuament quan naveguem per les xarxes. En parlem amb Ricard Castellet i Anna López, que és experta en anàlisi de tendències, creació de continguts per la xarxa, PR digital i planificació de campanyes i compra de mitjans. Ens diu que el ChatBot és el futur de la comunicació digital i que en el màrqueting digital s'ha de mirar molt el que passa fora les xarxes. Que es gasten 4 milions de euros, davant dels 40/50 milions d'euros que les marques que es poden gastar a la televisió. Milennials i generació Z són els objectes del desig de les marques.

  • Fangazing: la digitalització dels clubs de fans
    Escolta àudio

    Fangazing: la digitalització dels clubs de fans

    Marc Cortés, director general de RocaSalvatella, ha parlat amb Uri Bonet, bateria de Love of Lesbian, de la proposta Fangazing que revoluciona i fa evolucionar el món dels artistes i dels fans. Definida com una e-commerce d'emocions, Fangazing busca la manera de rendibilitzar els seguidors d'artistes oferint-los continguts específics i exclusius. A més, ens han proposat un concurs per sortejar dues samarretes de Love of Lesbian.

  • Més de 23.000 catalans són amfitrions d'Airbnb
    Escolta àudio

    Més de 23.000 catalans són amfitrions d'Airbnb

    Airbnb mou 1.000 milions d'euros a Barcelona. A la secció "Catalunya Valley", amb Ricard Castellet, la protagonista ha estat la plataforma de reserva d'allotjaments que ha revolucionat la manera d'entendre el turisme. Hem parlat amb una amfitriona d'hostes, una persona que lloga una habitació de casa seva. L'any 2016, a Barcelona, 16.100 persones van ser amfitrions com la Beatriz. I a tot Catalunya, gairebé 24.000. El perfil mitjà de l'amfitrió és d'una persona de 38 anys (gairebé com la Beatriz, que en té 41) que allotja viatgers 66 nits l'any. Rebre visitants alemanys, francesos i americans comença a ser una tendència de l'economia col·laborativa.

  • La campanya de Messi per ajudar nens amb càncer recull 4 milions
    Escolta àudio

    La campanya de Messi per ajudar nens amb càncer recull 4 milions

    A la secció "Catalunya Valley", de Marc Cortés, ens ha acompanyat el creador de la campanya a les xarxes, protagonitzada per Leo Messi i que té un objectiu solidari i molt necessari: la construcció del Pediatric Cancer Center a l'hospital Sant Joan de Déu. #paralosvalientes és un exemple d'una campanya que ha nascut a les xarxes, es difon per les xarxes, i que ha aconseguit recaptar més de 4 milions d'euros. Tot i que recordem que en falten més, cal arribar als 30 milions perquè el Pediatric Cancer Center de Sant Joan de Déu sigui una realitat!

  • Una plataforma catalana, d'hotels per hores, triomfa
    Escolta àudio

    Una plataforma catalana, d'hotels per hores, triomfa

    A la secció Catalunya Valley amb Ricard Castellet ens ha acompanyat el creador d'una plataforma en línia dedicada a gestionar la contractació d'habitacions d'hotel per hores. Ja estan presents en 2.700 hotels del món. Christian Rodríguez, fundador de Byhours explica com pots llogar una habitació d'hotel per hores de manera més econòmica. A més, recentment ha publicat el llibre "Despegar", que és ple de reflexions i consells interessants per a la gent que vol emprendre. I diu coses com: Si vols emprendre, en moments clau, hauràs de prendre moltes decisions en solitari.

  • Tu&Co: la diferència entre ecommerce i Marketplace
    Escolta àudio

    Tu&Co: la diferència entre ecommerce i Marketplace

    A la secció "Catalunya Valley", Marc Cortés ens ha portat el creador d'una empresa dedicada a vendre en línia productes per al bricolatge, Joan Gallego, CEO de Tu&Co. Amb ell hem parlat d'e-commerce i de marketplace, dues maneres d'apostar pel comerç a Internet. Es tracta d'una empresa catalana que ven per Internet productes per a la llar, volen ser el Leroy Merlin d'Internet.

  • Tviso: continguts gratuïts, legals a un clic
    Escolta àudio

    Tviso: continguts gratuïts, legals a un clic

    A la secció "Catalunya Valley", amb Ricard Castellet, ens ha acompanyat Oriol Solé, un emprenedor que ha creat Tviso, un servei de recerca de pel·lícules i sèries per internet. Posen al teu abast més de 26.000 sèries, 200.000 pel·lícules, 25.000 documentals i 5.800 programes de televisió. Solé creu que serà la TV del futur. Ha signat un acord d'inversió d'1,5 milions d'euros amb els inversors de capital risc Inveready, Cabiedes & Partners i Evolvia, de manera que reforçarà el seu producte i afrontarà l'expansió internacional.

  • L'empresa catalana Deporvillage: 22 milions d'euros i 300.000 clients
    Escolta àudio

    L'empresa catalana Deporvillage: 22 milions d'euros i 300.000 clients

    A la secció "Catalunya Valley", amb Marc Cortés, hem parlat amb Xavier Pladellorens, fundador de Deporvillage, una empresa de distribució en línia de material esportiu a Manresa que en pocs anys de vida s'ha convertit en una empresa líder en el seu sector al sud d'Europa. A més, ha triomfat en la venda de material esportiu, sense vendre res de futbol. El que va començar com una conversa informal fa 7 anys ha evolucionat a 300.000 clients, un "e-commerce" d'èxit.

  • Norwegian aposta pel Prat  amb nous vols internacionals
    Escolta àudio

    Norwegian aposta pel Prat amb nous vols internacionals

    A la secció Catalunya Valley, amb Ricard Castellet, hem parlat amb Alfons Claver, responsable de les relacions institucionals de Norwegian Air, que ha apostat per l'aeroport del Prat com a seu de molts vols transoceànics. És una companyia d'aviació noruega que amplia rutes a Amèrica, tant als Estats Units com a Sud-amèrica, des del Prat. En deu anys, ha crescut un 34 per cent el nombre de passatgers que passa per l'aeroport del Prat. Poder connectar amb les "start-ups" de Califòrnia-Catalunya és un dels plans.

  • SocialCar: "200.000 usuaris ja s'han enganxat a compartir cotxe"
    Escolta àudio

    SocialCar: "200.000 usuaris ja s'han enganxat a compartir cotxe"

    A la secció "Catalunya Valley", amb Marc Cortés, director general de Roca Salvatella, hem parlat d'un nou concepte de lloguer de cotxes: l'empresa SocialCar. Una mena d'Airbnb al sector de l'automòbil. Amb la seva creadora hem esbrinat com funciona i també com serà la mobilitat del futur. SocialCar és un bon exemple d'economia col·laborativa.

  • Cactus: els premis dels projectes digitals amb vocació de créixer
    Escolta àudio

    Cactus: els premis dels projectes digitals amb vocació de créixer

    A la secció "Catalunya Valley" amb Ricard Castellet hem parlat dels premis Cactus que s'atorguen la setmana que ve a Girona. Amb aquesta tercera edició, es consoliden uns guardons que busquen premiar els millors projectes digitals, de màrqueting, comunicació, desenvolupament tecnològic i disseny en línia nascuts a les comarques gironines. Sota l'eslògan "Set de victòria", aquests premis defensen l'actitud emprenedora de molts professionals, fent una similitud amb les característiques d'un cactus que pot créixer i destacar en circumstàncies aparentment adverses.

  • Sent "influencer" pots guanyar molts diners!
    Escolta àudio

    Sent "influencer" pots guanyar molts diners!

    A la secció Catalunya Valley amb Jordi Pi, hem parlat d'una iniciativa pionera a internet: la plataforma catalana Wysee. Una nova manera d'entendre la publicitat i el comerç electrònic i d'atreure els consumidors "online" i posar-los en contacte amb companyies i "influencers". És una plataforma de comerç que no té canal propi, perquè el seu canal són els milions de publicacions digitals, blocs i fòrums existents a internet. #RevolucióCàtRadio

  • Com seran els cotxes del futur?
    Escolta àudio

    Com seran els cotxes del futur?

    Parlem amb Ricard Castellet i Marco Ramírez, de Team's Motor, dels vehicles que en els pròxims 10-20 anys circularan per les nostres carreteres: cotxes híbrids, elèctrics o de pila d'hidrogen. Això en la setmana que hem sabut que el 2019 els vehicles de més 20 anys estaran prohibits a Barcelona i a 40 municipis de l'àrea metropolitana i que el 2020 es prohibirà circular als dièsels matriculats abans del 2006. #RevolucioCatradio

  • 40.000 congressistes del MWC han apostat per Airbnb
    Escolta àudio

    40.000 congressistes del MWC han apostat per Airbnb

    A Catalunya Valley hem parlat amb Ricard Castellet de les novetats del MWC i hem analitzat per què més de 40.000 congressistes han decidit apostar per Airbnb per instal·lar-se aquests dies a Barcelona. En només 10 anys la plataforma gestiona més habitacions que el grup Hilton. La velocitat amb què han canviat el model de la indústria turística ha estat espectacular. Ens presenten Trips Airbnb: les activitats o experiències que es podran viure a Barcelona. #RevolucioCatradio

Anar al contingut