I quina és la pregunta?

S'han trobat 13 resultats.

  • Com impacta la malaltia oncològica d'un nen en la seva família?
    Escolta àudio

    Com impacta la malaltia oncològica d'un nen en la seva família?

    Ens respon a la pregunta, a "L'ofici d'educar", Àngels Claramonte, treballadora social de l'Àrea d'Oncologia de l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. L'Àngels explica que el nen i la seva família s'endinsen en un món nou en què apareixen emocions diverses. Cal reorganitzar la vida de la família davant del diagnòstic de càncer, i apareixen preguntes com "què farem amb la feina?", "qui cuidarà el germà?", "com li donarem la notícia? ", "on ens allotjarem?", o "com afrontarem les despeses extres?". La tasca de l'equip social de Sant Joan de Déu és acompanyar les famílies per donar resposta a aquestes preguntes, sobretot a les famílies en una situació més precària.

  • Els dibuixos dels nens són un termòmetre de la societat?
    Escolta àudio

    Els dibuixos dels nens són un termòmetre de la societat?

    "Els dibuixos dels nens són un termòmetre de la societat?" es demana la periodista Carla Pedret a l'espai i "Quina és la pregunta?" de "L'ofici d'educar". Explica la Carla Pedret que el dibuix ens ajuda a entendre els sentiments dels més petits, també en les circumstàncies més difícils. Però, a més, els dibuixos ens poden revelar més coses, com que els estereotips de gènere ja existeixen als 7 anys per l'impacte de la família, els mestres, els amics dels pares, els mitjans de comunicació i les xarxes socials. Els nens són el futur d'una societat i quan dibuixin sense constrenyiments segurament alguna cosa haurà canviat al món.

  • Què és el més essencial que he après amb el meu fill Pau? Quima Albalate
    Escolta àudio

    Què és el més essencial que he après amb el meu fill Pau? Quima Albalate

    A "L'ofici d'educar", dediquem un espai a les preguntes importants. Avui, a "Quina és la pregunta?", hi respon Quima Albalate, infermera i mare del Pau, que, com una característica de vida, de fer i de pensar, és autista, i ens explica el més essencial que ha après al costat del seu fill durant els 17 anys de vida del Pau. Explica la Quima que al seu costat ha après l'alegria de viure, de sentir-se en el present i la intensitat de la comunicació, i aquesta experiència l'ha fet "invencible", renovada i més forta i l'ha ajudat a aconseguir les petites felicitats: que el tema de la discapacitat, l'hem de reformular perquè són persones que ens ensenyen moltes coses a tots els nivells.

  • Eva Piquer: "Com podem aconseguir que els nens aprenguin a estimar els llibres?"
    Escolta àudio

    Eva Piquer: "Com podem aconseguir que els nens aprenguin a estimar els llibres?"

    A "L'ofici d'educar" la periodista i escriptora Eva Piquer es pregunta, a l'espai "Quina és la pregunta?", com podem aconseguir que els nens aprenguin a estimar els llibres. I ens respon amb les paraules de l'escriptor italià Gianni Rodari al llibre "Escola de fantasia" sobre el que no hem de fer. Per exemple, obligar-los a llegir, perquè és la millor manera que el nen avorreixi els llibres.

  • Quines són les propostes més engrescadores per redissenyar les reunions amb famílies?
    Escolta àudio

    Quines són les propostes més engrescadores per redissenyar les reunions amb famílies?

    Sílvia Blanch Gelabert, doctora en Psicologia de l'Educació, ens explica les propostes més engrescadores per dissenyar les reunions amb famílies a l'espai "Quina és la pregunta?" de "L'ofici d'educar". I si a la reunió amb els pares no es dona cap informació? I si tothom està en moviment? I si les reunions les dinamitzen els mateixos estudiants? Aquestes han estat algunes de les propostes de la crida de la Fundació Bofill per redissenyar les reunions. Si voleu transformar les reunions de curs amb les famílies, no us perdeu aquest àudio.

  • Ens hem de sacrificar pels fills? Pau Rovira
    Escolta àudio

    Ens hem de sacrificar pels fills? Pau Rovira

    A "L'ofici d'educar" el coach integral Pau Rovira es demana a "Quina és la pregunta" si ens hem de sacrificar pels fills. Diu el coach que està força estesa la creença que ens hem de sacrificar pels que estimem i eduquem, però res més lluny de la realitat. La tasca d'educar -diu Pau Rovira- sempre és un acte d'amor, i el sacrifici és el contrari de l'amor perquè implica culpabilitat.

  • "Convé que diguem als fills i filles que aconseguiran tot el que es proposin a la vida?" Eva Bach
    Escolta àudio

    "Convé que diguem als fills i filles que aconseguiran tot el que es proposin a la vida?" Eva Bach

    A l'espai "Quina és la pregunta" de "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach es planteja si convé que diguem als fills i filles o als alumnes que aconseguiran tot el que es proposin a la vida. Ella ho troba poc realista i enganyós. Diu que els hem d'explicar que tenim límits, que a la vida hi ha límits que no podem superar. Però també els hem de dir que quan desitgem profundament una cosa, creiem en nosaltres i posem en joc els nostres recursos i potencial, multipliquem les possibilitats d'aconseguir-ho.

  • L'educació rebuda dels 0 als 3 anys és tant important? Tomàs Navarro
    Escolta àudio

    L'educació rebuda dels 0 als 3 anys és tant important? Tomàs Navarro

    A "L'ofici d'educar", el psicòleg Tomàs Navarro ens respon a l'espai "I quina és la pregunta?" que no és tan important l'etapa de 0 a 3 anys. L'autor de "Kintsukuroi, el arte de curar las heridas emocionales" explica que en el decurs de la vida anem adquirint noves eines i recursos i podem canviar en qualsevol moment, gràcies a tres capacitats: la capacitat d'aprenentatge, la d'assimilació i la de transferir el que aprenem a una nova situació.

  • "Les xarxes socials són una eina pedagògica?" Salvador Alsius
    Escolta àudio

    "Les xarxes socials són una eina pedagògica?" Salvador Alsius

    El periodista i vicepresident del CAC, Salvador Alsius, a l'espai "I quina és la pregunta?", de "L'ofici d'educar" es pregunta si les xarxes són una eina pedagògica. Pel periodista, les xarxes socials no es poden deixar al marge del procés educatiu, i per aquesta raó s'ha creat el programa EDUCAC, del Consell Audiovisual de Catalunya, adreçat als centres educatius i que ofereix materials didàctics; també planteja, per exemple, que es pot fer un bon ús del mòbil a l'aula. Salvador Alsius diu que les xarxes socials són una eina d'educació i de comunicació, i que permeten treballar en equip i expressar-se.

  • Ens hem de disculpar amb els fills?
    Escolta àudio

    Ens hem de disculpar amb els fills?

    A l'espai "I quina és la pregunta?" de "L'ofici d'educar" l'especialista en comunicació interpersonal Ferran Ramon-Cortès es pregunta si ens hem de disculpar amb els fills. I la resposta que ens dona és que sí. Hem de fer una disculpa real per mantenir la confiança dels fills i seguir sent un referent moral per a ells, i mostrar a la vegada que som fal·libles, però coherents. Si vols que apreguin a disculpar-se, diu Ferran Ramon-Cortès, disculpa't tu abans amb ells.

  • Com hem de tractar la relació dels infants amb els diners?
    Escolta àudio

    Com hem de tractar la relació dels infants amb els diners?

    A "L'ofici d'educar", l'escriptora Eva Piquer busca la resposta a la pregunta de com hem de tractar la relació dels infants amb els diners al llibre "Les petites virtuts", de Natalia Ginzburg, que parla de les virtuts que hem de transmetre a les criatures, segons ella, les grans virtuts. No els hem d'ensenyar l'estalvi ni comprar-los una guardiola que els faci garrepes, sinó que els hem d'educar per a la generositat. Per aquesta autora italiana hauríem d'ensenyar els nens a gastar-se els diners de seguida i com vulguin. I així no donaran cap importància als diners, que és el que han de pensar durant la infància.

  • "Per educar és necessari castigar?"
    Escolta àudio

    "Per educar és necessari castigar?"

    A l'espai "I quina és la pregunta?" de "L'ofici d'educar", Pau Rovira, coach integral, es fa la pregunta: per educar és necessari castigar? Explica Pau Rovira que una mala conducta d'un infant és una petició d'amor, i li hem de respondre amb amor, no amb càstigs, i així ajudar-lo a reflexionar perquè cada vegada sigui més lliure. Això sí, posar límits i deixar clares les normes amb els nostres fills, perquè posar límits també és un acte d'amor.

  • Hem de permetre que els fills prenguin mal?
    Escolta àudio

    Hem de permetre que els fills prenguin mal?

    "A L'ofici d'educar" escoltem la columna sonora d'un expert a partir d'un interrogant a l'espai "Quina és la pregunta?". Avui el psicòleg Tomàs Navarro ens parla de la importància per als fills d'experimentar també a la vida dolor i patiment, i que desenvolupin així la resiliència.