Cinema, amb Violeta Kovacsics

  • "Diego Maradona", estrella i persona són una
    Escolta àudio

    "Diego Maradona", estrella i persona són una

    Del director dels documentals dedicats a Amy Winehouse i a Ayrton Senna arriba "Diego Maradona". Violeta Kovacsics ens parla d'aquesta bio dirigida per Asif Kapadia. També comentem les estrenes de "La vida sense la Sara Amat", el debut en la direcció de Laura Jou, i "Un amor imposible", dirigida per Catherine Corsini i basada en una novel·la autobiogràfica de Christine Angot.

  • Comèdia d'institut, història de superherois i crítica social: La nova de Spiderman ho té tot
    Escolta àudio

    Comèdia d'institut, història de superherois i crítica social: La nova de Spiderman ho té tot

    Violeta Kovacsics ens fa un menú de degustació de cinema per al cap de setmana amb tres propostes: La nova estrena de la franquícia de Spiderman, de Jon Wats; "La deseducación de Cameron Post", cinema queer dirigit per Desiree Akhavan; i "Varda por Agnès", un documental que segueix la trajectòria de Varda en primera persona.

  • "Los muertos no mueren": El Jarmusch menys subtil pot ser el més divertit
    Escolta àudio

    "Los muertos no mueren": El Jarmusch menys subtil pot ser el més divertit

    Violeta Kovacsics ens parla de "Los muertos no mueren", l'última pel·lícula de Jarmusch que va inaugurar el festival de Canes amb una visió humorística i personal de les pel·lis de zombies. També comentem "Els dies que vindran", de Carlos Marqués Marcet, protagonitzada per David Verdaguer i per Maria Rodríguez Soto, i "Me llamo Violeta", el documental de David Fernández de Castro i Marc Parramon, que mostra la realitat de les persones trans a través de testimonis de nens, adolescents i familiars.

  • "Toy Story 4": Més fosca i més femenina
    Escolta àudio

    "Toy Story 4": Més fosca i més femenina

    Violeta Kovacsics ens porta a veure l'esperada "Toy Story 4", dirigida per Josh Cooley, nou anys després de la tercera entrega. Repassem dues pel·lis més: "En los 90", dirigida per Jonah Hill, actor en pel·lícules com "El lobo de Wall Street" o "Supersalidos", i la nova entrega de "Godzilla", dirigida per Michael Dougherty, que segueix la saga del gran monstre japonès que va sorgir com a conseqüència de la radiació.

  • "Long day's journey into the night": Un pla seqüència d'una hora en 3D, de somni
    Escolta àudio

    "Long day's journey into the night": Un pla seqüència d'una hora en 3D, de somni

    Violeta Kovacsics ens porta a veure "Long day's journey into the night" de Bi Gan, una de les sensacions del passat festival de Canes. Repassem "Sauvage", la primera pel·lícula de Camille Vidal-Naquet, amb un to quasi documental i una frontalitat bastant impressionant. I fem una ullada a la quarta part de "Men in Black" (International), que no arriba al nivell de la tercera entrega.

  • Tres alternatives a "X-men"
    Escolta àudio

    Tres alternatives a "X-men"

    Violeta Kovacsics ens porta tres estrenes: El thriller de terror adolescent "El sótano de Ma", de Tate Taylor, amb Octavia Spencer. "Los creyentes", de Cédric Kahn, protagonitzada per Àlex Brendemühl. I "Touch me not", on Alina Pintilie dirigeix i protagonitza una proposta entre el documental i la ficció.

  • Entendre l'evolució i el present de Xina a "La ceniza es el blanco más puro"
    Escolta àudio

    Entendre l'evolució i el present de Xina a "La ceniza es el blanco más puro"

    Violeta Kovacsics ens porta a veure "La ceniza es el blanco mas puro" de Jia Zhang Ke. També parlem de "Rocketman", una biografia amb tons fantasiosos sobre Elton John firmada per Dexter Fletcher, que ha agradat a la Violeta més que "Bohemian Rhapsody"; i el documental sobre el subsol de Madrid, "La ciudad oculta" de Víctor Moreno.

  • Top 3: Les pel·lícules que més ens han agradat del festival de Canes
    Escolta àudio

    Top 3: Les pel·lícules que més ens han agradat del festival de Canes

    La Violeta Kovasics ha estat tota la setmana a Canes i ens ha portat les tres pel·lícules que més li han agradat: "Portrait de la jeune fill en feu", un drama històric situat al 1770, dirigit per Céline Sciamma; "Parasite", una gran posada en escena de Bong Joon-ho, i "Zombi Child", la nova creació de Bertrand Bonello.

  • Isabelle Huppert, psicòpata i salvadora a "La viuda"
    Escolta àudio

    Isabelle Huppert, psicòpata i salvadora a "La viuda"

    Violeta Kovacsics ens parla de les estrenes del cap de setmana: "La viuda", un thriller psicològic de Neil Jordan, interpretada per Isabelle Huppert, i "La última lección", dirigida per Sébastien Marnier amb Laurent Lafite.

  • La guerra dels Balcans encara cueja amb la misteriosa "La carga"
    Escolta àudio

    La guerra dels Balcans encara cueja amb la misteriosa "La carga"

    Volem que li doneu una oportunitat al director serbi Ognjen Glavonic, que ens va meravellar amb els seus dos primers documentals, i ara s'estrena en la ficció amb "La carga". Segons la Violeta Kovacsics, és l'estrena destacada de la setmana a sales comercials. Amb la nostra crítica de cinema també comentem la nova de Hellboy i "Sombra", del director xinès que fa uns anys ens va regalar "La casa de las dagas voladoras".

  • "Los hermanos Sisters", un western actual amb tots els elements del western clàssic
    Escolta àudio

    "Los hermanos Sisters", un western actual amb tots els elements del western clàssic

    Violeta Kovacsics ens porta tres estrenes de la setmana: "Los hermanos Sisters", dirigida per Jacques Audiard; "Vivir deprisa, amar despacio", un drama intergeneracional dirigit per Christophe Honoré, i "El increible finde menguante", una història de bucle temporal de Jon Mikel Caballero que ens recorda "Atrapat en el temps".

  • "An elephant sitting still": film sobre la desesperança que el director no ha pogut veure estrenat
    Escolta àudio

    "An elephant sitting still": film sobre la desesperança que el director no ha pogut veure estrenat

    Avui arriba a les sales aquest drama xinès que és l'òpera prima i també pòstuma de Hu Bo, escriptor i cineasta que es va suïcidar als 29 anys mentre la cinta encara estava en procés de postproducció. Violeta Kovacsics ens parla també de les estrenes del thriller psicològic "Keepers", dirigit per Kristoffer Nyholm, i la pel·li documental "What you gonna do when the world's on fire?", de Roberto Minervini.

  • Avengers Endgame: Cansats o entusiasmats per l'univers Marvel
    Escolta àudio

    Avengers Endgame: Cansats o entusiasmats per l'univers Marvel

    Violeta Kovacsics posa bona nota a "Vengadores Endgame" d'Anthony i Joe Russo, una pel·li més de la franquícia Marvel. Ens parla també de l'estrena de "LETO", que, dirigida per Kirill Serebrennikov, narra els inicis del grup de música Kinó durant els primers anys de la dècada dels vuitanta a Leningrad. I comentem "Asako I&II" de Ryûsuke Hamaguchi, una de les millors pel·lícules de l'últim Festival de Canes, que es pot veure diumenge 28 al d'A.

  • "Gracias a Dios": s'estrena la pel·lícula definitiva sobre abusos a menors
    Escolta àudio

    "Gracias a Dios": s'estrena la pel·lícula definitiva sobre abusos a menors

    El cineasta francès François Ozon ha investigat el cas real dels centenars d'abusos a menors per part d'un sacerdot de Lió a finals dels anys vuitanta. Els nens, com es mostra en aquest fotograma amb els actors que els interpreten, ara ja són adults i s'han organitzat. És el punt de partida de "Gracias a Dios", l'estrena destacada de la setmana segons la Violeta Kovacsics, que també ens analitza "La espía roja" i "Donbass".

  • "Dobles vidas", fascinació pels perills de la imatge digital
    Escolta àudio

    "Dobles vidas", fascinació pels perills de la imatge digital

    El cineasta francès Olivier Assayas sent, també, fascinació per l'actriu Juliette Binoche, amb qui torna a treballar i li torna a donar un paper d'actriu a "Dobles vidas", una reflexió sobre la vida privada, la imatge pública i el poder de la ficció. És una de les estrenes que ens tria aquesta setmana la Violeta Kovacsics, que també analitza "La profesora de parvulario" de Sara Colangelo i "El hijo del acordeonista" de Fernando Bernués.