Catalunya Valley

S'han trobat 65 resultats.

  • Escola Nova 21: l'escola del futur
    Escolta àudio

    Escola Nova 21: l'escola del futur

    A la secció "Catalunya Valley", Ricard Castellet ens presenta Escola Nova 21. De la mà del seu impulsor i director, Eduard Vallory, ens explica aquesta iniciativa que fa uns anys que està en funcionament i que es planteja encarar l'educació dels nens i nenes del futur, proposant una transformació del sistema educatiu per adaptar-lo al segle XXI. La plataforma, que ja aglutina mig centenar de centres educatius públics i privats, té com a objectiu final que tot infant pugui gaudir en qualsevol escola d'experiències d'aprenentatge empoderadores i rellevants, que li permetin desenvolupar el seu projecte de vida amb dignitat, sentit i benestar.

  • Startup Housfy: vendre el pis per internet estalviant costos
    Escolta àudio

    Startup Housfy: vendre el pis per internet estalviant costos

    A la secció "Catalunya Valley", Ricard Castellet ens porta Albert Bosch, CEO de Housfy, per parlar del model revolucionari d'aquesta immobiliària que està canviant el sector i que s'emmarca en el que es comença a conèixer com a PropTech. Mitjançant l'ús de la tecnologia i del Big Data, Housfy ha aconseguit ser la immobiliària que més va créixer l'any passat. La seva aposta passa per donar tot el protagonisme a comprador i venedor i deixar que sigui aquest qui ensenyi els pisos i doni tota la informació rellevant. Treballen sense comissions, a través d'una tarifa fixa, i asseguren que venen l'immoble en menys de tres mesos.

  • Els Premis #DonaTIC 2018 de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya
    Escolta àudio

    Els Premis #DonaTIC 2018 de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya

    A la secció "Catalunya Valley", Dani Marco, director de SmartCatalonia, ve acompanyat per Joana Barbany, directora de Societat Digital, per parlar-nos dels Premis Dona TIC que s'han entregat aquest dijous, 20 de desembre. Impulsats pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat, Tertúlia Digital i l'Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona, aquests premis van néixer el 2015 per reconèixer el paper fonamental de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació. Aquest any, Xantal Llavina, directora i presentadora del "Revolució 4.0" de Catalunya Ràdio, ha estat guardonada amb el Premi Dona TIC Divulgadora 2018.

  • Què poden fer les noves tecnologies per millorar la vida dels ciutadans?
    Escolta àudio

    Què poden fer les noves tecnologies per millorar la vida dels ciutadans?

    A la secció "Catalunya Valley" parlem de com hem d'utilitzar les noves tecnologies per millorar el nostre dia a dia. Dani Marco, director de SmartCatalonia de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital de la Generalitat de Catalunya, ens explica què s'està fent a Catalunya per potenciar les ciutats intel·ligents i quines són les empreses emergents en aquest àmbit. També sabrem com funciona Catalonia SmartLab, una xarxa catalana de laboratoris urbans que es dediquen a fer testos i validar les solucions smart en entorns reals.

  • Poliamor: Primera sèrie de ficció en directe per Instagram Live
    Escolta àudio

    Poliamor: Primera sèrie de ficció en directe per Instagram Live

    A la secció "Catalunya Valley", descobrirem la sèrie de TV3 que triomfa a Instagram Live: "Poliamor". Una vegada més, la televisió pública catalana aposta per noves idees i formats i posa en marxa la primera sèrie de ficció en directe creada especialment per Instagram Live. Ens ho expliquen els responsables de la nova sèrie: Jordi Pi, director executiu de "Poliamor" i Enric Cambray, director executiu de la sèrie per part de la productora El Terrat. "Poliamor" es pot veure els diumenges a les 22.00 h.

  • 103 empreses catalanes treballen en l'internet de les coses
    Escolta àudio

    103 empreses catalanes treballen en l'internet de les coses

    En l'internet de les coses, 103 empreses catalanes ja facturen 215 milions d'euros. A la secció "Catalunya Valley", Dani Marco, director de SmartCatalonia, ens parla de la quarta edició de l'IoT Solutions World Congress, el congrés de l'internet de les coses que s'ha fet a Barcelona entre els dies 16 i 18 d'octubre. També ens comenta el que s'ha tractat en la primera edició de la Barcelona Blockchain Week, una iniciativa promoguda per diferents agents de l'ecosistema català de la "blockchain", que concentra en cinc dies una gran oferta d'esdeveniments relacionats amb la cadena de blocs i, sobretot, que moltes empreses catalanes estan treballant, creant productes en l'unternet de les coses.

  • Barcelona entre les 25 ciutats més tecnològiques del món
    Escolta àudio

    Barcelona entre les 25 ciutats més tecnològiques del món

    L'especialista en digitalització Ricard Castellet, a la secció "Catalunya Valley", ens explica per què Barcelona està situada al top 25 de les ciutats més tecnològiques del món i la sisena d'Europa. També analitza les 25 empreses que fa poc han escollit la ciutat comtal per instal·lar-se. Sabrem què s'està movent pel Mobile World Congress de l'any vinent i ens informarà sobre el laboratori obert de proves 5G que ha presentat Telefónica al Barcelona Tech City.

  • Les TIC ho canvien tot i s'ha humanitzat la tecnologia
    Escolta àudio

    Les TIC ho canvien tot i s'ha humanitzat la tecnologia

    "Catalunya Valley": rebrem tres representants de la Diada de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, que s'ha celebrat aquesta setmana a Barcelona amb el títol "Inspirant la revolució digital: la humanització de la tecnologia". Coneixerem els reptes que s'autoproposen sectors tan diversos com el sanitari, la logística empresarial, l'administració pública, la mobilitat de les persones o fins i tot la intel·ligència artificial, sectors en què les tecnologies de la informació i la comunicació són claus però on el factor humà també juga un paper fonamental.

  • Lluís Torra: "Venim d'una època en què el màrqueting era 'vendre motos'. Això ha canviat"
    Escolta àudio

    Lluís Torra: "Venim d'una època en què el màrqueting era 'vendre motos'. Això ha canviat"

    A la secció "Catalunya Valley", amb Ricard Castellet, coneixem els objectius de futur del Club Màrqueting Barcelona, una associació que l'any que ve farà els 60 anys i que va ser la primera a l'estat espanyol dedicada a aquest sector. Entrevistem el seu president, Lluís Torra, que té molt clares dues coses: que el màrqueting és més necessari que mai en qualsevol estratègia empresarial, i que la transformació digital i les xarxes socials són claus per al futur per als que s'hi dediquen. També parlem amb ell de la diferència entre màrqueting i publicitat i assegura que, fins fa molt poc, el màrqueting era "vendre motos".

  • Lluís Juncà: "Només el 12% d'empreses catalanes facturen més de 10 milions"
    Escolta àudio

    Lluís Juncà: "Només el 12% d'empreses catalanes facturen més de 10 milions"

    A la secció "Catalunya Valley" parlem amb Lluís Juncà, director general de Promoció Econòmica de la Generalitat. Com serà el teixit empresarial de Catalunya del segle XXI? L'economia catalana viu un bon moment? La consolidació de Catalunya com a "hub" tecnològic és un miratge o una realitat? Amb Juncà abordem aquestes i moltes altres qüestions econòmiques i arribem a una conclusió: la clau per seguir augmentant el nivell de les empreses catalanes només és una: canviar la cultura empresarial.

  • Llucià Ferrer: Com crear i vendre un programa de televisió
    Escolta àudio

    Llucià Ferrer: Com crear i vendre un programa de televisió

    A la secció "Catalunya Valley", amb Marc Cortés, parlem amb el presentador Llucià Ferrer, que aquest estiu estrena "Rols de parella" a TV3. Ens explica com s'aconsegueix fer realitat una producció audiovisual. Idea inicial, presentació del projecte i recerca de finançament són alguns dels passos d'un procés sempre complex i ple d'obstacles que, com ens explica, normalment té un 50% de possibilitats de sortir. Es considera un emprenedor de la televisió i la ràdio, i ens diu que no li cauen els anells a l'hora d'agafar el cotxe i anar a vendre el projecte on sigui.

  • Des de Catalunya es fa software per a cotxes autònoms
    Escolta àudio

    Des de Catalunya es fa software per a cotxes autònoms

    A la secció "Catalunya Valley", Dani Marco, director de SmartCatalonia, ens parla de mobilitat i de com ens mourem d'aquí uns anys. Com seran els cotxes del dia de demà? Aviat arribarà el transport públic sense conductor. A Catalunya ja s'està fent software per a cotxes autònoms i hi ha pobles autèntics pioners en la mobilitat del futur. També sabrem què és i en què consisteix Hyperloop i si serà una realitat que ens permetria, per exemple, viatjar de Madrid a Barcelona en només 25 minuts.

  • Idees punteres digitals per millorar la mobilitat
    Escolta àudio

    Idees punteres digitals per millorar la mobilitat

    A la secció "Catalunya Valley", Marc Cortés conversa amb Miquel Roca, director de l'àrea de nous negocis digitals del RACC, que explica l'estratègia d'innovació i transformació digital que està duent a terme aquest club d'automobilistes centenari, amb un milió d'associats, referent europeu del sector. Parlem de la iniciativa Innovation Challenge, que aquest 2018 s'ha centrat en idees per millorar la mobilitat de les persones grans, dels ciclistes i dels vianants. I també parlarem de com el RACC afronta un dels reptes del futur: els cotxes sense conductor.

  • David López: "El 12% de les feines actuals desapareixeran"
    Escolta àudio

    David López: "El 12% de les feines actuals desapareixeran"

    A la secció "Catalunya Valley", Ricard Castellet ens porta David López, soci i director de Fhios Smart Knowledge, un gran expert en transformació digital que, assegura, aquesta ja és una etapa passada i ens hem de preparar per afrontar nous reptes. Amb ell parlem de com han d'encarar les petites i mitjanes empreses de Catalunya aquest procés inevitable, si volen perdurar. Ens comenta que la indústria 4.0 farà desaparèixer un 12% de les feines actuals, però que el mercat evoluciona i, sens dubte, en crearà de noves.

  • Un Sónar+D, més gran, podria competir positivament amb el MWC
    Escolta àudio

    Un Sónar+D, més gran, podria competir positivament amb el MWC

    A la secció "Catalunya Valley", Ricard Castellet ens porta Josep Maria Ganyet, gran expert en transformació digital, per comentar les darreres novetats en aquest sector i per valorar també la possibilitat que Sónar+D acabi convertint-se en un esdeveniment de molta importància mundial com és el Mobile World Congress. També parlem amb un bon amic del Sónar i del programa: Xavi Olona, cap de Comunicació del popular Clipster.