ADN digital

S'han trobat 38 resultats.

  • Què són els "roadmaps" digitals personalitzats?
    Escolta àudio

    Què són els "roadmaps" digitals personalitzats?

    A la secció "ADN digital", Jordi Griful ens parla de conceptes amb els quals segur que tots ens anirem familiaritzant cada vegada més. Comença per parlar-nos de la transformació digital de les empreses a través de "roadmaps" digitals personalitzats i ens posa exemples que ens fan entendre millor aquesta nova forma d'acompanyament empresarial. També ens explica què és el "rapid prototyping" i com s'utilitza per testar i validar de manera ràpida noves idees innovadores de les empreses.

  • Ramon Fauria: El poder de la ment, les paraules i les emocions
    Escolta àudio

    Ramon Fauria: El poder de la ment, les paraules i les emocions

    A "ADN Digital" entrevistem el "coach" Ramon Fauria, que aposta pel mentalisme com a eina per potenciar el nostre talent i millorar el rendiment laboral. L'autor d'"El libro de los poderes" ens explica com podem descobrir el nostre potencial i utilitzar la seva influència en la vida quotidiana i en la feina. Assegura que les emocions són fonamentals a l'hora de millorar el nostre rendiment i que la paraula és un altre dels grans poders que s'han de tenir en compte.

  • Els robots especialitzats en medicina i ensenyament estan fent una gran feina
    Escolta àudio

    Els robots especialitzats en medicina i ensenyament estan fent una gran feina

    A la secció "ADN digital", el consultor i fundador de Quantion, Jordi Gríful, ens fa un apunt de les novetats en intel·ligència artificial, en medicina o en robòtica que es preveuen pel 2019. Ens explica com en sectors com seguretat i vigilància, màrqueting, agricultura, logística o transport, els robots faran que augmenti la productivitat. I també en quins camps seran una autèntica tendència.

  • Marta Royo: "Amb el llibre 'Aroma de marca' podeu potenciar la vostra marca"
    Escolta àudio

    Marta Royo: "Amb el llibre 'Aroma de marca' podeu potenciar la vostra marca"

    Marta Royo ens ve a parlar d'imatge, publicitat i comunicació. Fundadora de l'agència Mosaiking, Royo ens explica com es crea una bona marca i com cal difondre-la, a partir d'històries reals o exemples pràctics que han funcionat i que ella coneix molt bé i que explica en el seu nou llibre "Aroma de marca", que acaba de publicar i que estarà a les llibreries a principis d'aquest mes de novembre.

  • Carles Salvadó: "Volem arribar als 110.000 dominis .cat"
    Escolta àudio

    Carles Salvadó: "Volem arribar als 110.000 dominis .cat"

    A ADN Digital, Carles Salvadó, president de la Fundació puntCAT, ens explica la decisió del govern de la Generalitat d'adoptar el domini .cat com a propi i oficial a Catalunya. Parlem amb ell del que significa aquesta decisió, de com es materialitzarà en els pròxims mesos i de quina incidència tindrà per als internautes i el món digital i de la feina de la Fundació a partir d'ara.

  • Més de 250.000 llocs de treball amb les inversions de l'ICF
    Escolta àudio

    Més de 250.000 llocs de treball amb les inversions de l'ICF

    Sabrem com treballa aquest banc públic, quines iniciatives socials desenvolupa i com s'hi poden adreçar sobretot els emprenedors que vulguin aconseguir finançament per tirar endavant els seus projectes. Lluís Junca, director general de Promoció Econòmica de la Generalitat, ve al "Revolució 4.0" acompanyat de Josep Ramon Sanromà, conseller delegat de l'Institut Català de Finances (ICF), per explicar-nos el paper d'aquest organisme, no gaire conegut però que juga un paper clau en l'ecosistema econòmic català.

  • La UPC encara el repte de la digitalització de la universitat
    Escolta àudio

    La UPC encara el repte de la digitalització de la universitat

    A la secció "ADN digital" parlem, amb Mercè Oller, CIO de la Universitat Politècnica de Catalunya i amb Batista Borrell, director del departament Seidor Learning, de la digitalització de la universitat a Catalunya tant en la docència com en la recerca. Ens expliquen el Pla d'Actuacions UPC que vol impulsar els propers anys, i com serà el pla estratègic dels sistemes d'informació de la Universitat que servirà per analitzar les infraestructures, la seguretat, les metodologies de treball, la governança i la gestió del talent de les persones.

  • Dani Marco: "Les "start-ups" catalanes han estat al Mobile World Congress de Los Angeles"
    Escolta àudio

    Dani Marco: "Les "start-ups" catalanes han estat al Mobile World Congress de Los Angeles"

    "ADN digital": el col·laborador del programa Dani Marco, director de SmartCatalonia de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital de la Generalitat de Catalunya, ens explica les novetats en intel·ligència artificial i l'internet de les coses presentades al Mobile World Congress America, que ha tingut lloc a Los Angeles. També ens explica el viatge d'una delegació d'empreses catalanes a Mont-real per explorar col·laboracions amb el clúster d'intel·ligència artificial del Quebec, el més potent del Canadà i un dels més importants del món.

  • Quins són els beneficis empresarials de la col·laboració publicoprivada?
    Escolta àudio

    Quins són els beneficis empresarials de la col·laboració publicoprivada?

    A la secció "ADN Digital", Lluís Juncà, director general de Promoció Econòmica de la Generalitat, ens explica una iniciativa que es vol impulsar des de l'administració pública i que té un titular contundent: "Catalunya ha de ser un exemple mundial de col·laboració publicoprivada". Ens explica com han de treballar conjuntament les empreses i l'administració perquè aquesta idea es faci realitat en un futur pròxim. Afirma que té raó la gent quan diu que hi ha massa burocràcia per crear empreses i que, efectivament, s'hauria de reduir molt.

  • Com el "big data" fa més competitives les empreses?
    Escolta àudio

    Com el "big data" fa més competitives les empreses?

    A "ADN digital" rebrem el col·laborador Alberto Delgado, director de la consultora Seidor Digital, que ens explica què és l'analítica avançada des del punt de vista empresarial. Com s'obtenen les dades? Com s'analitzen? Quines estratègies cal seguir per treure'n el màxim profit? En quin lloc queda el consumidor davant aquesta allau de dades seves que gestionen les empreses?

  • Gil Blancafort triomfa als Òscar de la publicitat de Cannes
    Escolta àudio

    Gil Blancafort triomfa als Òscar de la publicitat de Cannes

    A "ADN Digital", el creatiu publicitari Gil Blancafort ens explica la seva experiència al Cannes Lions, un dels certàmens de creativitat i publicitat més prestigiosos del món. Blancafort ens parla de la seva experiència com a jurat en una de les categories, i a la vegada com a premiat, ja que la seva productora, Yslandia, ha estat guardonada per una campanya protagonitzada per l'alpinista Ferran Latorre.

  • Seidor-EsadeCreapolis impulsen la digitalització de les PIMES
    Escolta àudio

    Seidor-EsadeCreapolis impulsen la digitalització de les PIMES

    A "ADN Digital" parlem amb Eduard Farga, director general adjunt de Seidor, i amb Oriol Alcoba, director general de EsadeCreapolis, que ens presenten l'acord a què han arribat per treballar amb les PIMES en el seu procés de digitalització. També coneixerem la iniciativa desenvolupada recentment per Seidor i Girbau: Indtech Challenge, i el perfil de les "startups" a les quals s'adreça.

  • Neil Harbisson: "No sóc humà, sóc transespècie"
    Escolta àudio

    Neil Harbisson: "No sóc humà, sóc transespècie"

    A la secció "ADN digital", Jordi Pi entrevista Neil Harbisson, el primer ésser humà modificat tecnològicament i reconegut com a cíborg. Amb ell parlem de com ha fusionat la tecnologia amb el seu cos i de quins plans té per seguir-ho fent en el futur. L'antena que té integrada al cap i forma part del seu esquelet li permet, per exemple, connectar-se amb l'estació espacial internacional de NASA i percebre colors extraterrestres. Diu que gràcies a aquest dispositiu que porta implantat i que li va costar no pocs problemes amb comitès de bioètica, té un festival de música al seu cap. També assegura que l'home hauria de perdre la por d'integrar la tecnologia en el seu cos, ja que com més sentits tinguem, menys haurem de redissenyar el planeta.

  • Amb els "robot lawyer" la justícia serà més ràpida?
    Escolta àudio

    Amb els "robot lawyer" la justícia serà més ràpida?

    A la secció "ADN digital" sabrem com viu el sector de l'advocacia el procés de transformació digital a partir d'un cas concret: el del despatx d'advocats Roca Junyent. Alberto Delgado ens porta Fernando Pinillo, gerent del bufet, per explicar-nos en què consisteix el projecte Next, que estan desenvolupant. I ens presenten una figura que aviat serà habitual: el "robot lawyer" amb el qual es pretén agilitzar els processos legals.

  • Bibiana Ballbè i "Les 21 claus de la creativitat"
    Escolta àudio

    Bibiana Ballbè i "Les 21 claus de la creativitat"

    A la secció "ADN digital" entrevistem la periodista i presentadora Bibiana Ballbè que, juntament amb el publicista Gil Blancafort, ens parlen d'una paraula que té un gran futur al davant: la creativitat. Com podem ser més creatius? Ballbè ens parla del llibre "Les 21 claus de la creativitat", on assegura que lluny de fer-nos por, hem d'atrevir-nos a ser més creatius, sigui en l'àmbit que sigui.