Actualitat

  • Martí Montferrer (CdeCiencia): "Marxo de YouTube perquè és addicitu"
    Escolta àudio

    Martí Montferrer (CdeCiencia): "Marxo de YouTube perquè és addicitu"

    Mariola Dinarès entrevista el youtuber divulgador de ciència Martí Montferrer, CdeCiencia. Té més d'un milió de seguidors a YouTube però tanca el canal perquè des que els continguts es mostren de manera aleatòria és impossible saber què funciona i què no funciona. Això ha canviat la relació dels creadors de continguts amb la xarxa. Segons Montferrer, ara és addictiva perquè l'èxit està lligat a la sort.

  • Spursito, el youtuber andorrà que tributa a Espanya, guanya un any de plàtans
    Escolta àudio

    Spursito, el youtuber andorrà que tributa a Espanya, guanya un any de plàtans

    Plátanos de Canarias va fer una crida als youtubers espanyols que han marxat a Andorra. Els prometia un any de plàtans gratis si tornaven a Espanya. Martí Mira, "Spursito", fa just el contrari. És andorrà però viu i tributa aquí. Va reivindicar, amb humor, el seu dret a plàtans, i la marca de fruita i ell han decidit fer-ne donació al Banc dels Aliments.

  • Com uns nois des d'un fòrum d'Internet han trolejat Wall Street?
    Escolta àudio

    Com uns nois des d'un fòrum d'Internet han trolejat Wall Street?

    Mariola Dinarès entrevista Oscar Elvira Benito, doctor en Ciències Econòmiques i director del Màster en Banca i Finances de la UPF-Barcelona School of Management, per entrendre com des de Reddit, el fòrum digital més important dels Estats Units, han manipulat el preu de certes accions amb l'objectiu de carregar-se els grans inversors institucionals que aposten a la baixa dels preus d'una empresa. A Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors, ha advertit que aquí aquestes pràctiques estan penades amb multa de fins a 30 milions d'euros i penes de presó des de sis mesos a sis anys.

  • Romuald Fons: "Guanyar un milió d'euros en 7 dies és el resultat d'una estratègia"
    Escolta àudio

    Romuald Fons: "Guanyar un milió d'euros en 7 dies és el resultat d'una estratègia"

    Mariola Dinarès entrevista Romuald Fons, empresari especialitzat en SEO que té un canal de YouTube des d'on fa cursos de posicionament web. Al desembre, durant només una setmana, va vendre un curs i va guanyar un milió d'euros. Fons diu que si en lloc de tenir una empresa fos ell sol com a youtuber "potser sí que aniria a viure a Andorra".

  • Els robots entren als hospitals
    Escolta àudio

    Els robots entren als hospitals

    Amb Marta Cristià hem visitat la seu de Pal Robòtics, una empresa de Barcelona que fa molts anys que es dedica a fer robots d'última generació, i que arran de la crisi de la Covid-19, amb el suport d'Eurecat, ha adaptat dos dels seus robots perquè es converteixin en assistents del personal sanitari dels hospitals. Hem conegut el TIAGo Conveyor i el TIAGo Delivery, hem pogut veure com funcionen, i saber com ens miren i com ens detecten.

  • Com han ressuscitat tècnicament Lola Flores?
    Escolta àudio

    Com han ressuscitat tècnicament Lola Flores?

    Mariola Dinarès entrevista Nico Roig, responsable del departament de 3D i Deep Fake de Metropolitana, l'estudi que ha modelat la cara de Lola Flores a l'anunci de Cruzcampo, i Lluïsa Cuchillo, supervisora d'efectes digitals del mateix estudi. Expliquen que es van fer servir algoritmes d'intel·ligència artificial i més de 5.000 imatges.

  • Les xarxes haurien de controlar les edats dels seus usuaris?
    Escolta àudio

    Les xarxes haurien de controlar les edats dels seus usuaris?

    Itàlia ha decidit bloquejar tots els comptes de persones de menys de 13 anys de TikTok arran de la mort d'una nena de 10 anys que feia un repte. Quina serà la resposta de TikTok? La psicòloga social Dolors Reig ens dona la seva opinió. En principi, per tenir un compte a TikTok has de tenir 13 anys.

  • ClubHouse, una nova xarxa social que funciona amb àudios
    Escolta àudio

    ClubHouse, una nova xarxa social que funciona amb àudios

    Mariola Dinarès entrevista Joan Martín, cofundador de l'empresa de comunicació i màrqueting digital Marficom, que ens explica què és i com funciona la nova xarxa social ClubHouse.

  • Els youtubers també van a Andorra per la velocitat de connexió i la ciberseguretat
    Escolta àudio

    Els youtubers també van a Andorra per la velocitat de connexió i la ciberseguretat

    Mariola Dinarès entrevista Carles Casadevall, director de màrqueting i relació amb el client d'Andorra Telecom. Casadevall confirma que han reforçat els seus serveis per donar resposta a l'augment de youtubers, gamers i altres influencers que s'estan establint al principat. Andorra Telecom els ofereix la millor connexió, encara que visquin en llocs aïllats, i també les últimes novetats tecnològiques de connectivitat.

  • La campanya "No more Matildas" es fa viral
    Escolta àudio

    La campanya "No more Matildas" es fa viral

    Hi ha hagut altres campanyes que treballen per augmentar la presència de dones en els àmbits científic i tecnològic però aquesta, "No more Matildas", que organitza l'Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues i l'agència GettingBetter, en pocs dies, s'ha convertit en un fenomen viral. Mariola Dinarès entrevista Maite Paramio, doctora en Veterinària i vicepresidenta de l'Associació de Dones Investigadores i Tecnològues, i Fernando Beresaluze, director d'Art de l'agència GettingBetter.

  •  Com es viu la presa de possessió de Biden i Harris a la xarxa
    Escolta àudio

    Com es viu la presa de possessió de Biden i Harris a la xarxa

    Mariola Dinarès i Sílvia Creus monotoritzen la xarxa hores abans que comenci l'Inaguration Day, l'acte de presa de possessió dels seus càrrecs de Joe Biden i Kamala Harris, president i vicepresidenta dels Estats Units.

  • 50 anys de recollida manual de dades donen pas a l'estació digital marítima de l'Estartit
    Escolta àudio

    50 anys de recollida manual de dades donen pas a l'estació digital marítima de l'Estartit

    Mariola Dinarès entrevista Josep Pascual, hidrometeoròleg de l'Estartit que ha recollit dades oceanogràfiques i meteorològiques durant més de 47 anys sortint pràcticament cada dia al mar amb la seva barca. Ara, l'Institut de Ciències del Mar, ICM-CSIC, ha instal·lat una estació automàtica que recollirà aquestes mesures a la reserva marina de les illes Medes, aprofitant el treball previ de Josep Pascual. En parlem també amb Joaquim Ballabrera, investigador del Departament d'Oceanografia Física i Tecnològica de l'Institut de Ciències del Mar, CSIC.

  • Com pots evitar que et segrestin el compte de Whatsapp i com ho pots resoldre si ja has picat
    Escolta àudio

    Com pots evitar que et segrestin el compte de Whatsapp i com ho pots resoldre si ja has picat

    Actualment s'està fent un "hacking" massiu per segrestar comptes de Whatsapp. Mariola Dinarès i Marta Cristià t'expliquen com ho pots evitar i l'experta en reputació digital i ciberseguretat Selva Orejón ens diu què hem de fer per recuperar el compte si ens l'han robat.

  • Enrique Dans: "El tancament de la xarxa social Parler és una molt bona notícia"
    Escolta àudio

    Enrique Dans: "El tancament de la xarxa social Parler és una molt bona notícia"

    Mariola Dinarès entrevista Enrique Dans, professor d'Innovació de l'IE Bussines School i una de les persones més influents del món digital. Dans analitza i valora la desaparició de Parler arran que les grans tecnològiques, Amazon, Google i Apple, l'han eliminat dels seus catàlegs o dels seus servidors.

  • Què és Parler?
    Escolta àudio

    Què és Parler?

    La xarxa social preferida de la ultradreta ha tancat després que les grans tecnològiques la traguessin dels seus catàlegs o servidors. Amb Marta Cristià t'expliquem d'on va sortir i com funcionava.

Anar al contingut