Actualitat

  • NeurekaNUM, una aplicació per superar la discalcúlia
    Escolta àudio

    NeurekaNUM, una aplicació per superar la discalcúlia

    Coincidint amb el Dia Internacional de la Discalcúlia, Marta Cristià ha anat fins a la facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic-CC per entrevistar Sergi Grau, investigador degà d'aquesta facultat, i Josep Maria Serra-Grabulosa, investigador del Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia de la UB, creadors de NeurekaNUM, una aplicació que ajuda a superar aquest trastorn que afecta l'aprenentatge de les matemàtiques i les capacitats numèriques.

  • Avis i àvies en moviment, el nou viral!
    Escolta àudio

    Avis i àvies en moviment, el nou viral!

    Mariola Dinarès parla amb la periodista Karma Peiró de la tecnologia de MyHeritage que fa possible veure fotos antigues de persones en moviment. És un "deepfake" que ha fascinat milers de persones al món, que hi han cedit les seves fotos i el seu correu electrònic. Hi ha perill?

  • Tutorial per destacar a Instagram
    Escolta àudio

    Tutorial per destacar a Instagram

    Mariola Dinarès entrevista Jordi Cirach, especialista en estratègia digital de marca, creador del web i el podcast Humanidad Digital i de l'agència La3cultural, que ens dona consells pràctics per treure més partit de les nostres publicacions a Instagram.

  • El Reial Madrid també va comprar seguidors a les xarxes
    Escolta àudio

    El Reial Madrid també va comprar seguidors a les xarxes

    Mariola Dinarès entrevista la periodista d'InfoLibre Begoña P. Ramírez. InfoLibre, com a membre de l'European Investigative Collaborations, publica una sèrie d'articles amb documents compartits per Der Spiegel, sota el títol "Football Leaks". Un d'aquests articles parla de la guerra entre el Barça i el Madrid més enllà dels partits, la que té a veure amb la despesa amb agents, amb llotges VIP i també amb seguidors a les xarxes.

  • La impressió 3D, la nova revolució industrial
    Escolta àudio

    La impressió 3D, la nova revolució industrial

    En què consisteix la impressió 3D? Com pot canviar la manera de fabricar? Amb Marta Cristià hem visitat l'exposició "Print3D", al CosmoCaixa de Barcelona i hem parlat amb Ramón Jerez-Mesa, doctor en enginyeria mecànica, professor agregat de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic, i amb Marta Olivé Muñiz, educadora del CosmoCaixa.

  • El rap i la música urbana, banda sonora de les protestes a Barcelona
    Escolta àudio

    El rap i la música urbana, banda sonora de les protestes a Barcelona

    Amb la cantant Bittah, del grup Tribade, analitzem quines són les músiques de la mobilització i què està passant amb Ayax, que ahir va rapejar a la manifestació de Barcelona, Cecilio G., el fenomen Morad i la moda del MDLR. L'underground circula de forma massiva a les xarxes.

  • Els impactes de la campanya del Barça a les xarxes
    Escolta àudio

    Els impactes de la campanya del Barça a les xarxes

    Analitzem quin paper estant tenint les xarxes a la campanya electoral per la presidència del Barça amb Carles Valdés, director creatiu de Vimema i director del vídeo "Nostàlgia" per a la campanya de Víctor Font; Lluís Carrasco, publicista i cap de campanya de Joan Laporta, i Francesc Perarnau, membre de l'equip directiu de Campanya de Toni Freixa.

  • Tot a punt per al llançament dels nanosatèl·lits catalans
    Escolta àudio

    Tot a punt per al llançament dels nanosatèl·lits catalans

    Arran de la missió de la NASA Mars2020, que farà arribar a Mart el Rover Perseverance, Mariola Dinarès entrevista Rafael Jordà, enginyer aeroespacial i CEO d'Open Cosmos, una de les dues empreses que fabriquen els nanosatèl·lits que s'enviaran a l'espai en el marc de l'Estratègia NewSpace de Catalunya. El primer llançament serà el 20 de març des del Kazakhstan.

  • Ascensor Popap: Vinux, Bolseta i Actitud Pro
    Escolta àudio

    Ascensor Popap: Vinux, Bolseta i Actitud Pro

    Al "Popap" fem d'altaveu de les diverses propostes digitals que ens fan arribar els oients. Aquí, Vinux, una aplicació que ens proposa aprendre sobre el món del vi tot jugant; Bolseta, un projecte per reduir residus i treballar de manera més sostenible i solidària i, finalment, Actitud Pro, una iniciativa encarada a empreses que ja no creuen gaire en els tests psicotècnics.

  • Especial nenes i dones en la ciència
    Escolta àudio

    Especial nenes i dones en la ciència

    Coincidint amb la celebració del Dia Mundial de les Nenes i les Dones en la Ciència, entrevistem Ainhoa Gesto, enginyera industrial superior, lead de STEM for Girls a HP, que ha participat a la iniciativa #100tífiques, que vol acostar a les escoles la investigació i destacar el treball de les investigadores. I també Xantal Llavina, realitzadora del programa "Revolució 4.0", que acaba de presentar el llibre "Som digitals".

  • Què hi ha dins de la torre de Collserola?
    Escolta àudio

    Què hi ha dins de la torre de Collserola?

    Arran de la celebració del Dia de la Ràdio, Marta Cristià ha visitat la torre de telecomunicacions de Collserola i Montse Carner, responsable de Relacions Externes, i Daniel Rubí, responsable del centre de control de la torre ens han fet una visita guiada i ens han explicat què és i com funciona aquest equipament tecnològic.

  • Quan podrem votar per internet?
    Escolta àudio

    Quan podrem votar per internet?

    Mariola Dinarès parla amb Ferran Reyes de Vocdoni, que organitza una prova de vot electrònic el dia de les eleccions a Catalunya. T'expliquem com participar-hi. L'activista i cofundadora d'Xnet Simona Levi ens diu la seva opinió sobre la seguretat del vot electrònic i Sisco Sapena, de Lleidanet, sobre la certificació de la identitat.

  • L'estratègia digital conservadora dels partits en les eleccions del 14F
    Escolta àudio

    L'estratègia digital conservadora dels partits en les eleccions del 14F

    Mariola Dinarès entrevista Guillem Suau, doctor en Comunicació i coordinador acadèmic del Màster en Comunicació Política i Institucional de la UPF Barcelona School Management sobre la campanya electoral pel 14F que els partits polítics han fet a les xarxes socials. Per Suau, els partits s'han mostrat molt conservadors i on més diners han invertit és a Facebook.

  • Josep Linuesa: "Estic sobrepassat. M'he sentit molt estimat"
    Escolta àudio

    Josep Linuesa: "Estic sobrepassat. M'he sentit molt estimat"

    Mariola Dinares connecta amb Mèxic per parlar amb l'actor Josep Linuesa, que va fer un tuit demanant nous subscriptors al canal de YouTube que ha creat perquè no té feina d'actor. El canal es diu Walking streets films i ha passat de 70 a gairebé 27.000 subscriptors en 48 hores.

  • 17 anys de Facebook, la xarxa on més s'inverteix a la campanya electoral catalana
    Escolta àudio

    17 anys de Facebook, la xarxa on més s'inverteix a la campanya electoral catalana

    Repassem la cronologia de Facebook, que es va crear el 4 de febrer del 2004, i amb l'assessor en estratègia digital, Xavier Tomàs, analitzem el perquè del seu èxit i quin futur té.

Anar al contingut