La tele que es mira a les xarxes

  • Joan Riedweg, del videoclip d'alta definició als NFT
    Escolta àudio

    Joan Riedweg, del videoclip d'alta definició als NFT

    La Mariola Dinarès parla al "Popap" de nous formats i innovació audiovisual amb Joan Riedweg, un director de cinema que s'ha especialitzat en efectes especials i tecnologia d'imatge digital i que ha estat pioner en el rodatge de videoclips en 3D. Al seu catàleg d'art digital hi ha temàtiques molt diverses, des d'obres dedicades a la difunta reina d'Anglaterra fins a time-lapses de paisatges urbans amb pilotes reflectores, o escales infinites, que es poden comprar amb Etherum, una criptomoneda. Riedweg és impulsor de Barcelona shopping and shooting, un concurs de curtmetratges que ja té 10 anys i que té com a objectiu donar visibilitat al comerç local. Després, Mariola Cubells repassa el més vist a les plataformes de continguts.

    La Mariola Dinarès parla al "Popap" de nous formats i innovació audiovisual amb Joan Riedweg, un director de cinema que s'ha especialitzat en efectes especials i tecnologia d'imatge digital i que ha estat pioner en el rodatge de videoclips en 3D. Al seu catàleg d'art digital hi ha temàtiques molt diverses, des d'obres dedicades a la difunta reina d'Anglaterra fins a time-lapses de paisatges urbans amb pilotes reflectores, o escales infinites, que es poden comprar amb Etherum, una criptomoneda. Riedweg és impulsor de Barcelona shopping and shooting, un concurs de curtmetratges que ja té 10 anys i que té com a objectiu donar visibilitat al comerç local. Després, Mariola Cubells repassa el més vist a les plataformes de continguts.

  • Les sèries, en marató o en dosis setmanals?
    Escolta àudio

    Les sèries, en marató o en dosis setmanals?

    Les sèries, millor en capítols setmanals o en maratons? Fa temps que teníem ganes d'obrir aquest meló, i avui Mariola Dinarès n'ha parlat amb Elena Neira, professora dels Estudis de Comunicació i Informació de la UOC i especialista en nous models de distribució audiovisual, que darrerament ha analitzat el fenomen Netflix i les estrenes en bloc de les seves sèries, que fomenta les maratons versus l'estratègia més tradicional que consisteix a allargar l'espera, i que és la base de l'expectativa que acabarà atrapant l'espectador.

    Les sèries, millor en capítols setmanals o en maratons? Fa temps que teníem ganes d'obrir aquest meló, i avui Mariola Dinarès n'ha parlat amb Elena Neira, professora dels Estudis de Comunicació i Informació de la UOC i especialista en nous models de distribució audiovisual, que darrerament ha analitzat el fenomen Netflix i les estrenes en bloc de les seves sèries, que fomenta les maratons versus l'estratègia més tradicional que consisteix a allargar l'espera, i que és la base de l'expectativa que acabarà atrapant l'espectador.

  • Dia Mundial de la Tele: n'hem de seguir dient "televisió"?
    Escolta àudio

    Dia Mundial de la Tele: n'hem de seguir dient "televisió"?

    Avui és el Dia Mundial de la Televisió, i al seu voltant s'organitzen diferents actes i festivals relacionats amb continguts audiovisuals. Volem aprofitar-los per parlar amb 3 experts d'aquesta indústria tan canviant, i posar en debat diverses qüestions, partint d'una premissa: encara hem de parlar de "televisió" com a concepte? O només de continguts audiovisuals? Ho debatem amb Mariola Cubells i amb Anna Cervera, directora del festival Zoom; Montse Pujol, coordinadora del Miniput; Eduard Gil, clúster mànager del Clúster Audiovisual de Catalunya, i Esmeralda Ruiz, responsable de Sostenibilitat i Màrqueting de Fresco Film Services.

    Avui és el Dia Mundial de la Televisió, i al seu voltant s'organitzen diferents actes i festivals relacionats amb continguts audiovisuals. Volem aprofitar-los per parlar amb 3 experts d'aquesta indústria tan canviant, i posar en debat diverses qüestions, partint d'una premissa: encara hem de parlar de "televisió" com a concepte? O només de continguts audiovisuals? Ho debatem amb Mariola Cubells i amb Anna Cervera, directora del festival Zoom; Montse Pujol, coordinadora del Miniput; Eduard Gil, clúster mànager del Clúster Audiovisual de Catalunya, i Esmeralda Ruiz, responsable de Sostenibilitat i Màrqueting de Fresco Film Services.

  • UnReal, la tecnologia del Fortnite per als telenotícies
    Escolta àudio

    UnReal, la tecnologia del Fortnite per als telenotícies

    TV3 experimenta amb UnReal, la mateixa tecnologia amb la qual s'ha creat l'exitós videojoc. Paulí Subirà, cap d'Imatge de TV3 i Iban José, cap de Disseny Gràfic i Espai de TV3 expliquen de quina manera s'està fent servir ja la realitat augmentada a les nits electorals i com es combina amb altres tècniques per aconseguir escenaris virtuals. És una tecnologia cara que evoluciona de forma ràpida però TV3 sempre ha estat capdavantera en aplicar les últimes tendències. Després, repassem amb Mariola Cubells el més vist a les plataformes de continguts, des de "García" a HBO Max fins "Hasta que la plata nos separe", a Netflix.

    TV3 experimenta amb UnReal, la mateixa tecnologia amb la qual s'ha creat l'exitós videojoc. Paulí Subirà, cap d'Imatge de TV3 i Iban José, cap de Disseny Gràfic i Espai de TV3 expliquen de quina manera s'està fent servir ja la realitat augmentada a les nits electorals i com es combina amb altres tècniques per aconseguir escenaris virtuals. És una tecnologia cara que evoluciona de forma ràpida però TV3 sempre ha estat capdavantera en aplicar les últimes tendències. Després, repassem amb Mariola Cubells el més vist a les plataformes de continguts, des de "García" a HBO Max fins "Hasta que la plata nos separe", a Netflix.

  • Filmin i els seus 15 anys d'existència, protagonistes del rànquing de la Cubells
    Escolta àudio

    Filmin i els seus 15 anys d'existència, protagonistes del rànquing de la Cubells

    Com cada setmana, Mariola Cubells ha fet el rànquing del més vist a les plataformes, però fent atenció especial a Filmin, que acaba de celebrar 15 anys. Les Marioles també han conversat sobre les sèries més aplaudides del festival Serializados.

    Com cada setmana, Mariola Cubells ha fet el rànquing del més vist a les plataformes, però fent atenció especial a Filmin, que acaba de celebrar 15 anys. Les Marioles també han conversat sobre les sèries més aplaudides del festival Serializados.

  • "La casa del dragón", una de les sèries més vistes... i la més piratejada
    Escolta àudio

    "La casa del dragón", una de les sèries més vistes... i la més piratejada

    Al "Popap", com cada dilluns, Mariola Dinarès repassa amb Mariola Cubells els continguts més vistos a les plataformes de continguts els últims dies. A HBO Max es manté com una de les més vistes "La casa del dragón", de la qual es va filtrar l'últim capítol abans d'hora i és també la sèrie més piratejada. A Netflix ho peta "Vigilante", però Mariola Cubells ens recomana més l'addictiva "Sagrada familia". A TV3 a la carta continuen imbatibles entre els més vistos "Joc de cartes", "Com si fos ahir" i "El foraster".

    Al "Popap", com cada dilluns, Mariola Dinarès repassa amb Mariola Cubells els continguts més vistos a les plataformes de continguts els últims dies. A HBO Max es manté com una de les més vistes "La casa del dragón", de la qual es va filtrar l'últim capítol abans d'hora i és també la sèrie més piratejada. A Netflix ho peta "Vigilante", però Mariola Cubells ens recomana més l'addictiva "Sagrada familia". A TV3 a la carta continuen imbatibles entre els més vistos "Joc de cartes", "Com si fos ahir" i "El foraster".

  • "Calladita", la primera pel·lícula europea finançada amb NFTs
    Escolta àudio

    "Calladita", la primera pel·lícula europea finançada amb NFTs

    Mariola Dinarès i Mariola Cubells entrevisten al "Popap" Miguel Faus, director de "Calladita", la primera pel·lícula europea finançada amb NFTs i que s'ha rodat a la Costa Brava. Concretament, s'han fet NFTs amb fotogrames de la pel·lícula i s'han venut per finançar-la. És, diu Faus, com el micromecenatge de tota la vida, però amb l'opció potencial que el que has adquirit amb la teva aportació es revaloritzi.

    Mariola Dinarès i Mariola Cubells entrevisten al "Popap" Miguel Faus, director de "Calladita", la primera pel·lícula europea finançada amb NFTs i que s'ha rodat a la Costa Brava. Concretament, s'han fet NFTs amb fotogrames de la pel·lícula i s'han venut per finançar-la. És, diu Faus, com el micromecenatge de tota la vida, però amb l'opció potencial que el que has adquirit amb la teva aportació es revaloritzi.

  • Digital-first, l'estratègia digital del nou Super 3
    Escolta àudio

    Digital-first, l'estratègia digital del nou Super 3

    Al "Popap", Mariola Dinarès conversa amb Cristina Villà, directora de Recerca, Innovació i Estratègia digital de la CCMA, que explica tot el que hi haurà al nou Super 3 i què s'hi pot trobar, tant a la web com a l'app i a les xarxes socials. Uns continguts que s'adreçaran a tres targets diferents: famílies, escola i, evidentment, nens i nenes, i nois i noies.

    Al "Popap", Mariola Dinarès conversa amb Cristina Villà, directora de Recerca, Innovació i Estratègia digital de la CCMA, que explica tot el que hi haurà al nou Super 3 i què s'hi pot trobar, tant a la web com a l'app i a les xarxes socials. Uns continguts que s'adreçaran a tres targets diferents: famílies, escola i, evidentment, nens i nenes, i nois i noies.

  • Com ha canviat la publicitat als últims 15 anys?
    Escolta àudio

    Com ha canviat la publicitat als últims 15 anys?

    Al "Popap" rebem la visita de Marc Ros, fundador i CEO de l'agència After, per parlar de com Internet, les xarxes socials i la tecnologia han arribat a canviar la manera de fer publicitat. L'agència que va crear amb Risto Mejide, pionera del "branded content", ha obert una divisió destinada a creadors digitals, i porta gent de la talla de The Grefg. Enmig de la conversa, hem conegut Manel Torres, creador del vestit fet amb esprai a la Setmana de la Moda de París, i Mariola Cubells ens ha parlat del més vist a les plataformes, on destaca "Blonde", la pel·lícula de Netflix sobre Marilyn Monroe.

    Al "Popap" rebem la visita de Marc Ros, fundador i CEO de l'agència After, per parlar de com Internet, les xarxes socials i la tecnologia han arribat a canviar la manera de fer publicitat. L'agència que va crear amb Risto Mejide, pionera del "branded content", ha obert una divisió destinada a creadors digitals, i porta gent de la talla de The Grefg. Enmig de la conversa, hem conegut Manel Torres, creador del vestit fet amb esprai a la Setmana de la Moda de París, i Mariola Cubells ens ha parlat del més vist a les plataformes, on destaca "Blonde", la pel·lícula de Netflix sobre Marilyn Monroe.

  • Abel Folk: "'Alguns dies d'ahir' és una manera valenta d'explicar els fets de l'1-O"
    Escolta àudio

    Abel Folk: "'Alguns dies d'ahir' és una manera valenta d'explicar els fets de l'1-O"

    Mariola Dinarès parla amb l'actor Abel Folk, en Jaume a l'obra teatral "Alguns dies d'ahir", que aquesta setmana s'estrena a TV3 com a TV movie. També conversen sobre doblatge, i sobre el fet que doni veu a la versió en català del nou sistema operatiu iOS 16 d'Apple pel seu servei de text per ser llegit, l'anomenat "voiceover". La Mariola Cubells ens fa un apunt del més destacat del Festival de Sant Sebastià.

    Mariola Dinarès parla amb l'actor Abel Folk, en Jaume a l'obra teatral "Alguns dies d'ahir", que aquesta setmana s'estrena a TV3 com a TV movie. També conversen sobre doblatge, i sobre el fet que doni veu a la versió en català del nou sistema operatiu iOS 16 d'Apple pel seu servei de text per ser llegit, l'anomenat "voiceover". La Mariola Cubells ens fa un apunt del més destacat del Festival de Sant Sebastià.

  • Mercedes Milá i el seu enamorament virtual de William Levy
    Escolta àudio

    Mercedes Milá i el seu enamorament virtual de William Levy

    Mariola Dinarès i Mariola Cubells parlen amb la periodista Mercedes Milá, ja que avui s'emet a Movistar Plus la seva entrevista amb l'actor William Levy, de la sèrie "Café con aroma de mujer", de qui és una fan acèrrima, i amb qui va contactar a través d'Instagram. Després, Mariola Cubells ens fa el rànquing actualitzat dels continguts més vistos a les plataformes, des de "Cobra Kai" fins "Salvar al rey", el seguiment de la Diada o la mort de la Reina d'Anglaterra, i també ens porta les seves impressions del Festival de Televisió de Vitòria.

    Mariola Dinarès i Mariola Cubells parlen amb la periodista Mercedes Milá, ja que avui s'emet a Movistar Plus la seva entrevista amb l'actor William Levy, de la sèrie "Café con aroma de mujer", de qui és una fan acèrrima, i amb qui va contactar a través d'Instagram. Després, Mariola Cubells ens fa el rànquing actualitzat dels continguts més vistos a les plataformes, des de "Cobra Kai" fins "Salvar al rey", el seguiment de la Diada o la mort de la Reina d'Anglaterra, i també ens porta les seves impressions del Festival de Televisió de Vitòria.

  • La Cubells es compromet a mirar "El paradís de les senyores"
    Escolta àudio

    La Cubells es compromet a mirar "El paradís de les senyores"

    Cada dilluns, Mariola Cubells ens fa el rànquing del més vist a les plataformes. Avui parla de "Tú no eres especial" i "La casa del dragón" i es compromet a mirar "El paradís de les senyores".

    Cada dilluns, Mariola Cubells ens fa el rànquing del més vist a les plataformes. Avui parla de "Tú no eres especial" i "La casa del dragón" i es compromet a mirar "El paradís de les senyores".

  • Eric Masip: "Per un actor és un dilema ser o no a les xarxes"
    Escolta àudio

    Eric Masip: "Per un actor és un dilema ser o no a les xarxes"

    Mariola Dinarès ha conversat amb l'actor Eric Masip, protagonista d'una de les sèries de més èxit d'aquest estiu, "Alba". També han fet una mica de "salseig", perquè és fill del mític jugador d'handbol Enric Masip. I la Mariola Cubells, que també era a la conversa, ha fet el rànquing de les sèries més vistes a les plataformes.

    Mariola Dinarès ha conversat amb l'actor Eric Masip, protagonista d'una de les sèries de més èxit d'aquest estiu, "Alba". També han fet una mica de "salseig", perquè és fill del mític jugador d'handbol Enric Masip. I la Mariola Cubells, que també era a la conversa, ha fet el rànquing de les sèries més vistes a les plataformes.

  • Albert Roig resumeix en un llibre la seva activitat a TikTok
    Escolta àudio

    Albert Roig resumeix en un llibre la seva activitat a TikTok

    Mariola Dinarès entrevista el tiktoker català Albert Roig arran de la publicació del seu llibre "Humor amb bigoti.cat", on explica com fa humor a les xarxes.

    Mariola Dinarès entrevista el tiktoker català Albert Roig arran de la publicació del seu llibre "Humor amb bigoti.cat", on explica com fa humor a les xarxes.

  • Ousman Umar: "El vídeo viral de Melilla ha destapat la violència d'anys contra els migrants"
    Escolta àudio

    Ousman Umar: "El vídeo viral de Melilla ha destapat la violència d'anys contra els migrants"

    Mariola Dinarès entrevista Ousman Umar, president de NASCO Feeding Minds i NASCO Tech, dos projectes que desenvolupen formació i educació digital per als joves de Ghana, el seu país d'origen. Umar parla de la violència extrema de la policia sobre els immigrants que volien saltar la tanca de Melilla, una violència que assegura que està present en tot el procés migratori d'aquests joves però que el món desconeix perquè no hi ha imatges que ho demostrin.
    Mariola Cubells comenta la força i veracitat del seu testimoni.

    Mariola Dinarès entrevista Ousman Umar, president de NASCO Feeding Minds i NASCO Tech, dos projectes que desenvolupen formació i educació digital per als joves de Ghana, el seu país d'origen. Umar parla de la violència extrema de la policia sobre els immigrants que volien saltar la tanca de Melilla, una violència que assegura que està present en tot el procés migratori d'aquests joves però que el món desconeix perquè no hi ha imatges que ho demostrin. Mariola Cubells comenta la força i veracitat del seu testimoni.

Anar al contingut