La tele que es mira a les xarxes
Filmin farà producció pròpia
Amb Mariola Cubells repassem l'actualitat de la televisió que es mira a les xarxes. Destaquem l'anunci de Filmin de fer producció pròpia, els nous capítols de la sèrie "El conte de la criada" i l'èxit de les telenovel·les turques.
La Marató va generar 21 missatges per minut a les xarxes socials
Mariola Dinarès i Mariola Cubells repassen l'impacte digital de l'edició del 2020 de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, amb un esment especial a l'emotiu missatge que va deixar la cantant Rosalía. Només a Twitter es van fer 21.600 missatges que van generar 7,5 milions d'impressions. Més de 10.000 usuaris diferents hi van enviar missatges.
L'èxit dels "talents" musicals amb Kelly, guanyador de "La voz"
Amb la nostra especialista en televisió i xarxes socials, Mariola Cubells, analitzem l'èxit que tenen els concursos musicals i entrevistem el guanyador de "La voz", el lleidatà i membre de Koers Kelly.
Ramon Biarnés (Cinesa): "Els cinemes no lluitem contra les plataformes. Ens reinventem."
Ja és possible llogar una sala de cinema per jugar amb els teus amics al FIFA o a Fortnite. Mariola Dinarès i Mariola Cubells parlen amb el director general de Cinesa, Ramon Biarnés, que ens explica com han passat el tancament i la reobertura i ens dona detalls dels nous plans de la companyia, que té 500 cinemes.
Daniel Grao: "Els pares haurien de conèixer més les xarxes dels fills"
Mariola Dinarès i Mariola Cubells entrevisten l'actor català Daniel Grao, que protagonitza la sèrie "Hit" de TVE dirigida per Joaquim Oristrell. La sèrie genera un gran debat sobre el sistema educatiu cada dilluns també a les xarxes. "Hit" és un educador polèmic que fa classes a 9 nois i noies amb diverses problemàtiques.
Black Mirror s'ha fet realitat: els bots pel dol
Al capítol "Torno ara" de la sèrie Black Mirror una noia perd la seva parella i contracta un servei que recrea, gràcies al rastre digital que deixem, una mena de clon virtual del noi que li permet parlar amb ell. Actualment ja hi ha diverses iniciatives que treballen en la creació de bots per ajudar a superar la mort d'un ésser estimat. Alguns dels projectes més innovadors fins i tot proposen recrear les interaccions de les persones mortes per oferir als seus amics i familiars una oportunitat d'acomiadar-se'n. En parlem amb Belén Jiménez Alonso, investigadora i professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC. També entrevistem Josep Maria Roldán, CEO d'I Leave, la primera aplicació mòbil que permet organitzar els teus funerals i deixar dedicatòries als teus éssers estimats.
Enric Auquer: "El dia que necessiti seguidors a xarxes per fer la meva feina, la deixaré"
Mariola Dinarès i Mariola Cubells entrevisten l'actor Enric Auquer, un exemple dels actors que passen de ser coneguts només en l'àmbit local a ser-ho en l'àmbit global. A punt d'estrenar "Sky Rojo" a Netflix, reflexiona sobre la importància de les xarxes socials en la feina dels actors.
Vicky Luengo: "Fa 15 anys que treballo i em descobreixen ara"
Mariola Dinarès i Mariola Cubells conversen amb l'actriu Vicky Luengo, protagonista de la sèrie més exitosa del moment, "Antidisturbios". Luengo assegura que està feliç i encantada amb l'èxit de la sèrie i diu que troba simpàtic que li diguin que és una actriu revelació quan fa més de 15 anys que es dedica a la interpretació.
Tivify, una solució per ordenar els continguts audiovisuals que mires
Mariola Dinarès entrevista Eudald Domènech, empresari, creador de Servicom, el primer servidor comercial d'accés a internet d'Espanya, que acaba de crear Tivify, la primera plataforma independent de televisió que afegeix, ordena i personalitza la sobreoferta de contingut audiovisual.
Sèries que generen polèmica o debat social
Mariola Dinarès i Mariola Cubells analitzen sèries de televisió que han generat polèmica o debat social a les xarxes, arran de l'impacte generat pel documental de Netflix "The Social Dilemma".
"Hit", una sèrie diferent sobre mestres
Al #DiaMundialDelDocent, la nostra especialista en televisió i xarxes socials, Mariola Cubells, analitza "Hit", una sèrie de la plataforma Playz que també es pot veure a TVE. Una sèrie sobre adolescents, però explicada des de diferents punts de vista, inclòs el dels adults.
Andreu Buenafuente: "Les xarxes són font de frustració perquè hi ha gent molt bona"
Arran de la concessió del Premi Nacional de Televisió, Andreu Buenafuente s'enfronta a les Marioles, Dinarès i Cubells. Afirma que el premi és treballar i destaca que "Late Motiv" no és un balneari, que els importa molt l'audiència. Parla de la seva relació amb les xarxes, diu que no vol normalitzar els "haters" i que cada vegada hi ha menys naturalitat. També opina sobre la polèmica de l'ús del castellà a la sèrie "Drama", coproduïda per El Terrat i emesa a TV3.
"Plats bruts" i "Les Teresines", sèries que reviuen a les xarxes
Mariola Dinarès conversa amb els creadors de diversos comptes de Twitter i Instagram relacionats amb aquestes dues sèries de TV3. El Carles, creador del compte @Teresinologia, vincula notícies reals amb fragments de la sèrie. El Pol, creador del compte @polrequenaalcoi, inspirat en un personatge de "Plats bruts", només té 15 anys. I la creadora del compte @emmacruscatP confessa que a la vida real parla com el personatge de "Plats bruts".
Eugeni Alemany: "Els valencians ho hem de petar molt més perquè se'ns valori"
Eugeni Alemany és un presentador i humorista valencià. Actualment presenta el concurs "Atrapa'm si pots" a À Punt, la televisió del País Valencià. Arran del confinament va fer #DiariDeLaQuarentena, una sèrie de 40 episodis que va penjar a Twitter, Instagram i Youtube. Assegura que arran d'aquest projecte ara sí que el paren i el reconeixen pel carrer!
#Luimelia, l'"spin-off" d'"Amar es para siempre" que ho està petant
Mariola Dinarès i Mariola Cubells entrevisten Diana Rojo, guionista de la sèrie #Luimelia, un "spin-off" d'"Amar es para siempre" que va néixer a la xarxa.