TOTS ELS ÀUDIOS

  • Daniel Blanch, pianista (5/5)
    Escolta àudio

    Daniel Blanch, pianista (5/5)

    Ricard Lamote de Grignon és un dels protagonistes de la cinquena llista musical del pianista Daniel Blanch per al "Molt personal". Per Blanch, "Ricard Lamote de Grignon hauria d'estar al mateix nivell que Eduard Toldrà."

    Ricard Lamote de Grignon és un dels protagonistes de la cinquena llista musical del pianista Daniel Blanch per al "Molt personal". Per Blanch, "Ricard Lamote de Grignon hauria d'estar al mateix nivell que Eduard Toldrà."

  • Daniel Blanch, pianista (4/5)
    Escolta àudio

    Daniel Blanch, pianista (4/5)

    El pianista Daniel Blanch diu: "Els catalans de vegades ens pensem que el que és d'aquí no és tan bo com el que ve de fora. Hem de valorar en la justa mesura el nostre patrimoni." En la quarta llista de Daniel Blanch per al "Molt personal" hi trobareu moltes sorpreses musicals.

    El pianista Daniel Blanch diu: "Els catalans de vegades ens pensem que el que és d'aquí no és tan bo com el que ve de fora. Hem de valorar en la justa mesura el nostre patrimoni." En la quarta llista de Daniel Blanch per al "Molt personal" hi trobareu moltes sorpreses musicals.

  • Daniel Blanch, pianista (3/5)
    Escolta àudio

    Daniel Blanch, pianista (3/5)

    El pianista Daniel Blanch està estretament unit a Joan Manén. El va descobrir fa uns dotze anys i va quedar tan impressionat amb la seva obra que va crear una associació dedicada al violinista català.
    Per això, en la tercera llista per al "Molt personal", Daniel Blanch ens proposa el "Concert per a violí numero 2" de Joan Manén, un dels grans músics catalans del segle XX.

    El pianista Daniel Blanch està estretament unit a Joan Manén. El va descobrir fa uns dotze anys i va quedar tan impressionat amb la seva obra que va crear una associació dedicada al violinista català. Per això, en la tercera llista per al "Molt personal", Daniel Blanch ens proposa el "Concert per a violí numero 2" de Joan Manén, un dels grans músics catalans del segle XX.

  • Daniel Blanch, pianista (2/5)
    Escolta àudio

    Daniel Blanch, pianista (2/5)

    En aquesta segona llista musical per al "Molt personal", el pianista Daniel Blanch diu: "A Bach no se li han de fer gaires coses, mai no s'ha de forçar el seu discurs." I a aquesta conclusió hi va arribar després d'estudiar en profunditat un preludi i una fuga de J. S. Bach, una obra que el va ajudar a saber com s'havia d'interpretar Bach en concert i a sentir-se'n plenament convençut. Comença la segona proposta musical de Daniel Blanch.

    En aquesta segona llista musical per al "Molt personal", el pianista Daniel Blanch diu: "A Bach no se li han de fer gaires coses, mai no s'ha de forçar el seu discurs." I a aquesta conclusió hi va arribar després d'estudiar en profunditat un preludi i una fuga de J. S. Bach, una obra que el va ajudar a saber com s'havia d'interpretar Bach en concert i a sentir-se'n plenament convençut. Comença la segona proposta musical de Daniel Blanch.

  • Daniel Blanch, pianista (1/5)
    Escolta àudio

    Daniel Blanch, pianista (1/5)

    L'any 1999 el pianista Daniel Blanch va debutar al Palau de la Música en el 150 aniversari del naixement de Frederic Chopin i hi va tocar un nocturn de Chopin. Arrenca la primera llista del pianista Daniel Blanch per al "Molt personal".

    L'any 1999 el pianista Daniel Blanch va debutar al Palau de la Música en el 150 aniversari del naixement de Frederic Chopin i hi va tocar un nocturn de Chopin. Arrenca la primera llista del pianista Daniel Blanch per al "Molt personal".

  • Imma Trepat, pianista (5/5)
    Escolta àudio

    Imma Trepat, pianista (5/5)

    En la cinquena llista d'Imma Trepat per al "Molt personal" hi ha les obres que la nostra convidada tocarà en un futur proper o que li agradaria tocar ben aviat.
    En aquest programa, també ens parla de la seva feina al Conservatori de Sabadell i de com entén el fet d'ensenyar. Per ella, la docència és transmetre l'amor que sent per la música i desitja que els alumnes vegin el repertori de piano com una eina d'expressió d'emocions, mai com una qüestió tècnica. Avui coneixerem una mica millor la pianista Imma Trepat.

    En la cinquena llista d'Imma Trepat per al "Molt personal" hi ha les obres que la nostra convidada tocarà en un futur proper o que li agradaria tocar ben aviat. En aquest programa, també ens parla de la seva feina al Conservatori de Sabadell i de com entén el fet d'ensenyar. Per ella, la docència és transmetre l'amor que sent per la música i desitja que els alumnes vegin el repertori de piano com una eina d'expressió d'emocions, mai com una qüestió tècnica. Avui coneixerem una mica millor la pianista Imma Trepat.

  • Imma Trepat, pianista (4/5)
    Escolta àudio

    Imma Trepat, pianista (4/5)

    En aquesta quarta llista de la pianista Imma Trepat per al "Molt personal", arriben quatre obres que han impactat profundament la nostra convidada. Una de les peces és la "Missa" (1971) de Leonard Bernstein, una obra molt poc convencional que barreja l'espiritualitat dels textos litúrgics amb la teatralitat pròpia dels musicals nord-americans.

    En aquesta quarta llista de la pianista Imma Trepat per al "Molt personal", arriben quatre obres que han impactat profundament la nostra convidada. Una de les peces és la "Missa" (1971) de Leonard Bernstein, una obra molt poc convencional que barreja l'espiritualitat dels textos litúrgics amb la teatralitat pròpia dels musicals nord-americans.

  • Imma Trepat, pianista (3/5)
    Escolta àudio

    Imma Trepat, pianista (3/5)

    En la tercera llista de la pianista Imma Trepat per al "Molt personal", arriba un dels grans objectius de la nostra convidada: reivindicar els noms de moltes compositores oblidades. La tercera llista comença amb una obra deliciosa de la compositora Amy Beach, que Imma Trepat defineix com un pensament i que va tocar en l'últim concert que va fer abans del confinament per la Covid.

    En la tercera llista de la pianista Imma Trepat per al "Molt personal", arriba un dels grans objectius de la nostra convidada: reivindicar els noms de moltes compositores oblidades. La tercera llista comença amb una obra deliciosa de la compositora Amy Beach, que Imma Trepat defineix com un pensament i que va tocar en l'últim concert que va fer abans del confinament per la Covid.

  • Imma Trepat, pianista (2/5)
    Escolta àudio

    Imma Trepat, pianista (2/5)

    En aquesta segona llista de la pianista Imma Trepat per al "Molt personal", la nostra convidada ens presenta obres relacionades amb la seva formació acadèmica. Hi destaquen les obres de Robert i Clara Schumann, dos compositors que s'estima especialment. Són obres per sentir-les profundament, per entregar-s'hi... En la llista musical d'avui, la nostra convidada ens presenta obres que li han suposat exercicis d'entrega absoluta, i ho recorda amb una gran estima.

    En aquesta segona llista de la pianista Imma Trepat per al "Molt personal", la nostra convidada ens presenta obres relacionades amb la seva formació acadèmica. Hi destaquen les obres de Robert i Clara Schumann, dos compositors que s'estima especialment. Són obres per sentir-les profundament, per entregar-s'hi... En la llista musical d'avui, la nostra convidada ens presenta obres que li han suposat exercicis d'entrega absoluta, i ho recorda amb una gran estima.

  • Imma Trepat, pianista (1/5)
    Escolta àudio

    Imma Trepat, pianista (1/5)

    Al llarg dels "Molt personal", els nostres convidats i convidades han organitzat les seves llistes musicals tal com han volgut: per gèneres musicals, per períodes de la seva vida, alfabèticament segons els cognoms dels compositors, per pur atzar..., però mai ens havíem trobat una convidada que vinculés les peces amb els membres de la seva família. Un exercici personal total.... Així és la primera llista musical de la pianista Imma Trepat.

    Al llarg dels "Molt personal", els nostres convidats i convidades han organitzat les seves llistes musicals tal com han volgut: per gèneres musicals, per períodes de la seva vida, alfabèticament segons els cognoms dels compositors, per pur atzar..., però mai ens havíem trobat una convidada que vinculés les peces amb els membres de la seva família. Un exercici personal total.... Així és la primera llista musical de la pianista Imma Trepat.

  • Pau Codina, violoncel·lista (5/5)
    Escolta àudio

    Pau Codina, violoncel·lista (5/5)

    La cinquena llista musical del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal" està dedicada a la música del Regne Unit. Avui sabrem per què el nostre convidat sent tan propera la música dels compositors anglesos.

    La cinquena llista musical del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal" està dedicada a la música del Regne Unit. Avui sabrem per què el nostre convidat sent tan propera la música dels compositors anglesos.

  • Pau Codina, violoncel·lista (4/5)
    Escolta àudio

    Pau Codina, violoncel·lista (4/5)

    La quarta llista del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal" està dedicada al violoncel·lista rus Daniïl Shafran, que Pau Codina defineix com un poeta, un cantautor del violoncel, un músic "molt peculiar, molt expressiu i que tècnicament ho podia fer tot amb el violoncel". Avui ens endinsarem en l'univers musical de Daniïl Shafran amb Pau Codina.

    La quarta llista del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal" està dedicada al violoncel·lista rus Daniïl Shafran, que Pau Codina defineix com un poeta, un cantautor del violoncel, un músic "molt peculiar, molt expressiu i que tècnicament ho podia fer tot amb el violoncel". Avui ens endinsarem en l'univers musical de Daniïl Shafran amb Pau Codina.

  • Pau Codina, violoncel·lista (3/5)
    Escolta àudio

    Pau Codina, violoncel·lista (3/5)

    En la tercera llista del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal", hi ha un instrument que és el gran protagonista. No és el violoncel, és el piano. Pau Codina diu que, de vegades, enveja una mica els pianistes perquè tocar el piano és com tenir un món sencer a les mans.

    En la tercera llista del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal", hi ha un instrument que és el gran protagonista. No és el violoncel, és el piano. Pau Codina diu que, de vegades, enveja una mica els pianistes perquè tocar el piano és com tenir un món sencer a les mans.

  • Pau Codina, violoncel·lista (2/5)
    Escolta àudio

    Pau Codina, violoncel·lista (2/5)

    En la segona llista musical del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal", hi treu el cap John Coltrane, "músic de gran lirisme, amb un estil i un so completament únics". Però també hi apareixen altres músics que segur que us sorprendran.

    En la segona llista musical del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal", hi treu el cap John Coltrane, "músic de gran lirisme, amb un estil i un so completament únics". Però també hi apareixen altres músics que segur que us sorprendran.

  • Pau Codina, violoncel·lista (1/5)
    Escolta àudio

    Pau Codina, violoncel·lista (1/5)

    En la primera llista del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal", ens explica que totes les músiques que l'acompanyen el commouen profundament. Pau Codina ho exemplifica amb la música que fa Gary Hoffman, professor seu durant 4 anys. La música de Hoffman, la seva manera de tocar, té alguna cosa especial. Per Codina, el so del cello de Gary Hoffman és una barreja de sensacions, un so que li entra per la panxa.

    En la primera llista del violoncel·lista Pau Codina per al "Molt personal", ens explica que totes les músiques que l'acompanyen el commouen profundament. Pau Codina ho exemplifica amb la música que fa Gary Hoffman, professor seu durant 4 anys. La música de Hoffman, la seva manera de tocar, té alguna cosa especial. Per Codina, el so del cello de Gary Hoffman és una barreja de sensacions, un so que li entra per la panxa.

Anar al contingut