TOTS ELS ÀUDIOS
Evita: un musical impossible
A La Seca Espai Brossa es presenta "Requiem for Evita", una revisió del famós musical d'Andrew Lloyd-Webber i Tim Rice. La seva popularitat potser amaga l'enorme talent dramatúrgic darrere aquesta història que hauria d'haver estat impossible de portar a escena: un musical sobre la dona d'un dictador?
La perla: "Don't cry for me Argentina", cantada per Joan Báez
"No llores por mí Argentina" és el gran "showstopper" d'Evita i ha estat versionat per tothom. És possible trobar un cover de la cançó que aporti alguna cosa? Què us sembla el gran èxit popular del musical més comercial sobre la dona d'un dictador, en boca de la cantant més compromesa del seu temps? Paròdia, homenatge, o desconeixement?
Protagonistes: els protagonistes i el director de "Requiem for Evita"
Els protagonistes i el director de "Requiem for Evita" ens parlen de com han jugat amb l'espectacle original, què han aprofitat i què han descartat en aquesta "missa sacra de culte", com anomenen ells la seva obra.
Musicals ètnics (o no): "The band's visit" i "Once in this island"
Aprofitem dues novetats discogràfiques molt recents, el nou musical "The band's visit" i el revival de "Once in this island", i parlem sobre com el teatre interpreta el so d'un país de manera dramàtica. Podem parlar de música ètnica a Broadway?
Els millors: les músiques del món a escena
El musical té una llarga tradició de manipular i pervertir la música del món. Des d'Al Jolson a Sondheim, fem una ullada a com s'integren les músiques del món a l'escena.
El racó de l'Òscar: Ragtime
Un musical de Flaherty i Ahrens, autors de "Once on this island", mostra el xoc cultural de l'Amèrica de principis de segle XX. És "Ragtime" i la seva obertura, una de les millors mostres d'ús dramàtic de la música de les minories.
La perla: "Aquí en la isla"
Un experiment curiós: voleu saber com sona un musical nord-americà amb base musical antillana en versió mexicana? "Once on this island" esdevé "Aquí en la isla".
Protagonistes: Marta Lanau
Marta Lanau, companya del programa "Les Cordes de l'Ukelele", ens ajuda a valorar el grau d'autenticitat cultural dels dos musicals de la setmana.
Shakespeare i els musicals
Arriba Sant Jordi, dia de roses i llibres i d'adaptacions al musical de l'autor possiblement més gran i influent de la historia de la literatura. Però realment el teatre musical pot aportar alguna cosa als textos perfectes del bard? Com enfrontar-se al repte de posar-hi cançons a les millors paraules escrites mai?
Els millors: autors font d'inspiració pel teatre musical
Shakespeare no és pas l'únic gran nom de la literatura que ha estat font d'inspiració pel teatre musical. Compositors de tot tipus han intentat posar música Nabokov, Cervantes, Proust o Tolstoi amb resultats molt desiguals.
La perla: "Acústic5 a l'Illa del Tresor"
La darrera adaptació catalana d'un clàssic de la literatura, "L'Illa del Tresor", ens deixa una primícia pel programa: el primer single del repartiment original de l'obra que just ara s'estrena al teatre Regina, "Acústic5 a l'Illa del Tresor", amb veu i lletra de Dani Anglès i música d'Oriol Padrós.
L'adolescència i el musical: "El despertar de la primavera"
Torna a Barcelona "El despertar de la primavera", la versió catalana de "Spring Awakening" de Duncan Sheik i Steven Sater, un dels musicals recents que millor ha sabut connectar amb les problemàtiques de l'adolescència. "El despertar de la primavera" ens serveix de punt de partida per parlar sobre com s'ha tractat aquest tema des de l'escena del musical.
El racó de l'Òscar: cançons integrades vs no integrades en la dramatúrgia
A "Spring Awakening" les cançons no estan directament integrades en l'acció. El nostre expert musical ens explica quina diferència hi ha entre una cançó integrada dramatúrgicament i una no integrada.
Protagonistes: Marc Vilavella i "El despertar de la primavera"
Entrevista amb Marc Vilavella, director d'"El despertar de la Primavera" i actuació en directe de membres de la companyia.
La perla: "My funny Valentine"
La comèdia musical "Babes in Arms", de Richard Rodgers i Lorenz Hart, és la precursora dels musicals per a i sobre adolescents. Voleu saber com sona una cançó pensada per a un jove de 15 anys en veu de Nico, una de les personalitats més madures del rock?