El racó de l'Òscar

  • El racó de l'Òscar: la complexitat de Sondheim
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: la complexitat de Sondheim

    El nostre expert musical ens descobreix algunes curiositats de la partitura de "Sweeney Todd".

    El nostre expert musical ens descobreix algunes curiositats de la partitura de "Sweeney Todd".

  • Les orquestracions de Jonathan Tunnick
    Escolta àudio

    Les orquestracions de Jonathan Tunnick

    Un dels més grans creadors del món musical. Un orquestrador extraodinari que l'any 1997 va guanyar un Tony Award. Avui descobrim aquest complex mètode de composició.

    Un dels més grans creadors del món musical. Un orquestrador extraodinari que l'any 1997 va guanyar un Tony Award. Avui descobrim aquest complex mètode de composició.

  • El racó de l'Òscar: Sondheim és complicat d'interpretar?
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: Sondheim és complicat d'interpretar?

    Sondheim té fama de ser un malson pels cantants i pels pianistes acompanyants. El nostre expert musical ens explica com jugar a favor de Sondheim.

    Sondheim té fama de ser un malson pels cantants i pels pianistes acompanyants. El nostre expert musical ens explica com jugar a favor de Sondheim.

  • El racó de l'Òscar: "Falling in Love with Love"
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: "Falling in Love with Love"

    És una de les joies de The Boys from Syracuse i una font de versions inesgotables en tot tipus de gèneres. Amb l'Òscar Peñarroya parlem de com Rodgers i Hart van alimentar el Real Book dels standads de jazz.

    És una de les joies de The Boys from Syracuse i una font de versions inesgotables en tot tipus de gèneres. Amb l'Òscar Peñarroya parlem de com Rodgers i Hart van alimentar el Real Book dels standads de jazz.

  • Què és un reprise en teatre musical?
    Escolta àudio

    Què és un reprise en teatre musical?

    "Carousel" va significar una manera nova d'escriure musicals. Un dels trets més innovadors va ser l'ús dramàtic del reprise.

    "Carousel" va significar una manera nova d'escriure musicals. Un dels trets més innovadors va ser l'ús dramàtic del reprise.

  • El racó de l'Òscar: les reestrenes de "Mar i cel"
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: les reestrenes de "Mar i cel"

    "Mar i Cel" ha tingut la sort de ser reestrenada en diverses ocasions i, amb cada muntatge, ser reescrita. L'Òscar entra a les entranyes d'aquesta obra i la seva evolució.

    "Mar i Cel" ha tingut la sort de ser reestrenada en diverses ocasions i, amb cada muntatge, ser reescrita. L'Òscar entra a les entranyes d'aquesta obra i la seva evolució.

  • El racó de l'Òscar: Loewe i Lerner
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: Loewe i Lerner

    Coneixes l'obra de Loewe i Lerner? El so romàntic del musical nord-americà és seu.

    Coneixes l'obra de Loewe i Lerner? El so romàntic del musical nord-americà és seu.

  • El racó de l'Òscar: "Merrily We Roll Along", de Stephen Sondheim
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: "Merrily We Roll Along", de Stephen Sondheim

    No tots els musicals són un fracàs per la seva poca qualitat musical. L'Òscar Peñarroya analitza l'intel·ligent ús dels motius musicals en un del flops més cèlebres dels anys 80: "Merrily We Roll Along", de Stephen Sondheim.

    No tots els musicals són un fracàs per la seva poca qualitat musical. L'Òscar Peñarroya analitza l'intel·ligent ús dels motius musicals en un del flops més cèlebres dels anys 80: "Merrily We Roll Along", de Stephen Sondheim.

  • El racó de l'Òscar: Jason Robert Brown
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: Jason Robert Brown

    Jason Robert Brown és una de les veus amb més personalitat del musical contemporani. L'Òscar Peñarroya ens analitza les claus del seu so.

    Jason Robert Brown és una de les veus amb més personalitat del musical contemporani. L'Òscar Peñarroya ens analitza les claus del seu so.

  • El racó de l'Òscar: Ragtime
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: Ragtime

    Un musical de Flaherty i Ahrens, autors de "Once on this island", mostra el xoc cultural de l'Amèrica de principis de segle XX. És "Ragtime" i la seva obertura, una de les millors mostres d'ús dramàtic de la música de les minories.

    Un musical de Flaherty i Ahrens, autors de "Once on this island", mostra el xoc cultural de l'Amèrica de principis de segle XX. És "Ragtime" i la seva obertura, una de les millors mostres d'ús dramàtic de la música de les minories.

  • El racó de l'Òscar: cançons integrades vs no integrades en la dramatúrgia
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: cançons integrades vs no integrades en la dramatúrgia

    A "Spring Awakening" les cançons no estan directament integrades en l'acció. El nostre expert musical ens explica quina diferència hi ha entre una cançó integrada dramatúrgicament i una no integrada.

    A "Spring Awakening" les cançons no estan directament integrades en l'acció. El nostre expert musical ens explica quina diferència hi ha entre una cançó integrada dramatúrgicament i una no integrada.

  • El racó de l'Òscar: "Hamilton"
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: "Hamilton"

    "Hamilton" es basa en el hip-hop, però la seva paleta musical és molt més àmplia. El nostre expert ens comenta les altres músiques de l'obra.

    "Hamilton" es basa en el hip-hop, però la seva paleta musical és molt més àmplia. El nostre expert ens comenta les altres músiques de l'obra.

  • El racó de l'Òscar: L'ombra de Puccini és allargada
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: L'ombra de Puccini és allargada

    Puccini és el gran inspirador de l'obra "Rent"... Què en queda musicalment del compositor al musical?

    Puccini és el gran inspirador de l'obra "Rent"... Què en queda musicalment del compositor al musical?

  • El racó de l'Òscar: El dimoni de West Side Story
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: El dimoni de West Side Story

    L'autèntic dimoni de West Side Story no és Chino ni l'odi entre les bandes. És aquesta nota infernal que dóna cos a tota l'obra: la quarta augmentada.

    L'autèntic dimoni de West Side Story no és Chino ni l'odi entre les bandes. És aquesta nota infernal que dóna cos a tota l'obra: la quarta augmentada.

  • El racó de l'Òscar: Diferències tècniques
    Escolta àudio

    El racó de l'Òscar: Diferències tècniques

    Amb la col·laboració de la cantant Mª Carme Mateu, l'Òscar Peñarroya analitzarà les diferents tècniques que diferencien el musical clàssic, l'actual i l'òpera.

    Amb la col·laboració de la cantant Mª Carme Mateu, l'Òscar Peñarroya analitzarà les diferents tècniques que diferencien el musical clàssic, l'actual i l'òpera.

Anar al contingut