TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 778 resultats.

  • En quin idioma hem de parlar als adolescents?
    Escolta àudio

    En quin idioma hem de parlar als adolescents?

    A "L'ofici d'educar", l'especialista en comunicació interpersonal Ferran Ramon-Cortés respon a la pregunta: "En quin idioma hem de parlar als fills adolescents? Desaconsella anar de falsos col·legues amb els nostres fills, i l'ús de l'idioma dels adolescents per afavorir la comunicació amb ells. Ferran Ramon-Cortés proposa que fem servir el nostre propi llenguatge adult, i el que ens suggereix és que siguem capaços de crear un idioma propi ple de complicitats, privat i que ens uneix als nostres fills.

  • Jordi de Sant Jordi parla de les opinions diverses
    Escolta àudio

    Jordi de Sant Jordi parla de les opinions diverses

    Joan Santanach, d'Editorial Barcino, busca la resposta en els clàssics a "L'ofici d'educar". Avui ens llegeix un fragment d'un text de Jordi de Sant Jordi que parla de la consciència de tenir altres opinions a més de la pròpia; i que ens permet parlar amb els nostres fills de la importància de tenir presents les opcions i opinions diverses.

  • "Edison" de Torben Kuhlmann
    Escolta àudio

    "Edison" de Torben Kuhlmann

    Als "Llibres per somiar" de "L'ofici d'educar", Jaume Centelles ens porta "Edison", de Torben Kuhlmann, el tercer llibre que aquest autor dedica a la història de la ciència. Explica la història d'un ratolí que rep un missatge d'un rebesavi i va a la universitat dels ratolins per descobrir coses al voltant d'aquest avantpassat. I el ratolí acaba fent un viatge i construint un enginy que el portarà al fons del mar, on trobarà el tresor del seu rebesavi. Històries d'inventors, amb unes il·lustracions precioses, ideal per a infants a partir de 8 o 9 anys amb ganes de saber com funcionen les coses, i publicat per l'editorial Juventut.

  • La Martina volia ser Gaston i ara la Bella Dorment. Què ha passat?
    Escolta àudio

    La Martina volia ser Gaston i ara la Bella Dorment. Què ha passat?

    La Martina, la filla de l'Oriol Dalmau, era molt fan de "La Bella i la Bèstia" quan tenia un parell d'anys, i deia que volia ser el personatge del Gaston, molt masculí; i va pensar que tenia una nena que no volia ser princesa. Però al cap d'un any ja volia ser la Bella Dorment i als reis ho va demanar tot de color rosa. "Què ha passat aquí?", es pregunta l'Oriol Dalmau. Qui l'ha canviada, la Martina? L'Oriol Dalmau ens recorda a "L'ofici d'educar" que la societat marca la manera de ser de nens i nens amb mil inputs subtils.

  • El rap de les dones per la igualtat
    Escolta àudio

    El rap de les dones per la igualtat

    I posem punt final a "L'ofici d'educar" amb el músic José Luis Santiso i "Torna-la a posar". Avui el músic fa autocrítica de com el món de la música tracta les qüestions de gènere, i recorda que hi ha veus femenines molt potents i que els mitjans de comunicació tenim una gran responsabilitat per fer-les visibles. I acabem amb "El rap de les dones" dels alumnes de 6è de l'Escola Mossèn Jacint Verdaguer, un rap emocionant i potent cantat pels nens i nenes en favor de la igualtat. Són genials, i són molt grans!

  • El cor o el cap: per què volem ser pares?
    Escolta àudio

    El cor o el cap: per què volem ser pares?

    Som pares per amor, perquè toca, per instint, per perpetuar-nos, per madurar? A "L'ofici d'educar" en parlem amb Bruna Álvarez, doctora en antropologia i llicenciada en història; i Sílvia Palou, mestra, psicòloga i terapeuta sistèmica. Sentirem també les raons per ser pares i mares de l'educadora Marta Darnés; el psicòleg Víctor Amat; la mestra Marta Butjosa Roca; la psicòloga Clara Darder Lissón, l'escriptora Júlia Prunés Massaguer, el psicòleg Tomás Navarro i el psicòleg Joan Garriga; i el contrapunt ple de sarcasme de l'Oriol Dalmau Martínez. A més, parlarem amb el catedràtic Rafael Bisquerra; als "Llibres per somiar", Jaume Centelles ens porta "Una acàcia entre quatre parets", de Ricardo Alcántara; Joan Santanach, editor de l'Editorial Barcino-Amics d'Els Clàssics, busca la resposta en un fragment de Pere el Cerimoniós que parla sobre la importància de dialogar sobre els drets. I acabarem amb el "Torna-la a posar" del músic Josep Lluís Santiso, i un tema del grup "Els Catarres".

  • Del desig a la realitat: estimats fills!
    Escolta àudio

    Del desig a la realitat: estimats fills!

    El músic José Luis Santiso ens recorda per quines raons va decidir ser pare, i ens proposa per acabar a "L'ofici d'educar" una cançó dels Catarres: "De pares a fills". Som nens grans i ara ens toca transmetre tot el que hem après -ens diu el músic- als nostres petits, i ens proposa que gaudim molt del que un dia va ser un desig i ara és la nostra realitat: els fills.

  • Però, per què ho fem, això de tenir fills?
    Escolta àudio

    Però, per què ho fem, això de tenir fills?

    L'Oriol Dalmau ens ho respon al contrapunt humorístic de "L'ofici d'educar". La decisió de tenir fills -diu l'Oriol- no és racional, més aviat és mística, i d'ara o mai perquè no ens passi l'arròs. De fet -diu l'humorista- no tenim ni idea de per què som pares i mares, i correm i patim; potser perquè les criatures són una preciositat!

  • "Una acàcia entre quatre parets" de Ricardo Alcántara
    Escolta àudio

    "Una acàcia entre quatre parets" de Ricardo Alcántara

    "Als llibres per somiar" de "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens porta el llibre "Una acàcia entre quatre parets" de Ricardo Alcántara. És un viatge iniciàtic, en què un jove d'un poble descobreix la gran ciutat a partir d'una cita, que no es produeix. A la ciutat descobreix gent bona que l'ajudaran, i també algunes històries de la crua realitat. Un llibre per a joves de 15 i 16 anys, publicat per Ànima Llibres.

  • Pere el Cerimoniós parla de drets i deures
    Escolta àudio

    Pere el Cerimoniós parla de drets i deures

    A "L'ofici d'educar", Joan Santanach, editor d'Editorial Barcino, busca la resposta en els clàssics: avui en un fragment de Pere el Cerimoniós que parla sobre la importància de dialogar sobre els drets i els deures, i que ho podem compartir amb els fills; i dialogar amb ells, escoltar-los i pactar quan calgui.

  • Ser pares i mares és irreversible
    Escolta àudio

    Ser pares i mares és irreversible

    El punt de partida del psicòleg Tomás Navarro avui a "L'ofici d'educar" és una pregunta: per què volem ser pares i mares? Sovint no hi ha cap raó raonada, i es parteix d'un desig, d'una por o d'una expectativa, i no d'un procés raonat, si no hi hauria pocs pares i mares al món. Si analitzem el fet de tenir fills a curt, mitjà o llarg termini no acabaríem mai amb tanta informació, per tant -diu el psicòleg- prenem la decisió fixant-nos en una part de la paternitat o maternitat. Si més no, ser pares, mares és irreversible, perquè som pares i mares per a tota la vida.

  • Dra. Rosa Casafont: "A l'úter ja som musicals"
    Escolta àudio

    Dra. Rosa Casafont: "A l'úter ja som musicals"

    Del poder cognitiu, emocional i pel benestar de la música amb les criatures en parlem a "L'ofici d'educar" amb la Doctora en Psicologia i musicoterapeuta Mireia Serra; amb la Dra. Rosa Casafont, autora de "Viaje a tu cerebro" i "Educarnos para educar", i amb la Dull Vallbé, musicoterapeuta de l'Associació Ressò de Musicoteràpia. Escoltarem també el psicòleg i musicoterapeuta Joan Capafons; l'Helena i l'Anna, del projecte Cantem en Família; l'Ester Bonal, de Xamfrà, que parla del poder de la música per transformar els joves; el catedràtic Rafael Bisquerra, i "El contrapunt humorístic" amb l'Oriol Dalmau Martínez. Tindrem també "Els llibres per somiar", amb Jaume Centelles Pastor, i "Els contes fil per randa", de Rudyard Kipling; Joan Santanach, d'Editorial Barcino - Amics d'Els Clàssics, busca la resposta en un fragment de "Curial e Güelfa" que parla de no abusar de la paciència, i a "Torna-la a posar", el músic José Luis Santiso ens parla de la força de la música en directe. I acabem amb la música de Tom Jobim i Elis Regina.

  • La força de la música per fer un petó
    Escolta àudio

    La força de la música per fer un petó

    A "Torna-la a posar", el músic José Luis Santiso ens parla de la força de la música en directe per a les criatures i els joves, que multiplica el seu efecte. Acabem amb una anècdota personal del músic: en una ocasió va presenciar una escena entre adolescents que s'agradaven, ell hi va posar banda sonora, "Aguas de março", i la història va acabar amb un petó. Tanquem "L'ofici d'educar" amb aquest tema, "Aguas de março", de Tom Jobin i Elis Regina.

  • "Curial e Güelfa" recomana no abusar de la paciència
    Escolta àudio

    "Curial e Güelfa" recomana no abusar de la paciència

    A "L'ofici d'educar" estem amb els clàssics per descobrir-ne els valors que tenen vigència. El doctor en Filologia Joan Santanach, de l'Editorial Barcino, avui busca la resposta en un fragment de "Curial e Güelfa" que recomana no abusar de la paciència dels altres, i ajuda a parlar amb els nostres fills de la importància de cultivar-la, una empresa gens fàcil.

  • "Els contes fil per randa" de Rudyard Kipling
    Escolta àudio

    "Els contes fil per randa" de Rudyard Kipling

    Als "Llibres per somiar" amb Jaume Centelles avui "Els contes fil per randa" de Rudyard Kipling, Premi Nobel anglès (llavors l'Índia era colònia anglesa), un clàssic en una edició molt bonica. Són contes que responen a una pregunta, com per exemple "per què l'elefant té la trompa que té?". Històries basades en els animals de la selva. Un llibre per descobrir a partir de quatre anys acompanyats, o bé tot sols a partir de set, i publicat per Blacky Books. Literatura infantil i juvenil a "L'ofici d'educar".