TOTS ELS ÀUDIOS

S'han trobat 728 resultats.

  • "El punt", de Peter H. Reynolds
    Escolta àudio

    "El punt", de Peter H. Reynolds

    Als llibres per somiar, de "L'ofici d'educar", Jaume Centelles, autor de la pàgina "Invitació a la lectura", ens porta un clàssic: "El punt", de Peter H. Reynolds. Un llibre que parteix d'una situació sovint viscuda a les escoles, i que explica la història d'una nena que té dificultats per pintar i quan la seva professora l'encoratja fa primer un punt, i quan la mestra l'anima va deixant anar la seva creativitat. Parla del valor de ser positius amb els alumnes. Un llibre publicat per RBA.

  • Text de Ramon Muntaner que parla de la rancúnia
    Escolta àudio

    Text de Ramon Muntaner que parla de la rancúnia

    El medievalista de capçalera de "L'ofici d'educar", doctor en Filologia, i editor de l'Editorial Barcino Joan Santanach, busca la resposta en un text de Ramon Muntaner que parla d'una expedició de catalans a Orient, i que ens permet conversar amb els nostres fills sobre la importància d'evitar les rancúnies, i sobretot de dialogar molt per evitar els conflictes.

  • Els nens són més llestos que nosaltres, oi, Oriol?
    Escolta àudio

    Els nens són més llestos que nosaltres, oi, Oriol?

    Posem l'imprescindible contrapunt humorístic a "L'ofici d'educar" amb l'Oriol Dalmau, que ens explica el cas d'una parella preocupada perquè el seu fill no volia menjar, però el nen es posava tot el que trobava a la boca. I els pares van tenir una gran idea: escampar el menjar de la criatura per tota la casa perquè se la mengés, i va funcionar! Us imagineu la carn arrebossada i els pèsols pel passadís? Però quan el nen va anar a l'escola... Ai, carai, a l'escola el nen s'ho va menjar tot. I això ho explica l'Oriol Dalmau, que ha de deixar de gravar aquesta nota de veu amb el mòbil perquè la seva filla Martina vol mirar-hi dibuixos.

  • Laia Casas: "Cada vegada més escoles pugen al carro de l'educació emocional"
    Escolta àudio

    Laia Casas: "Cada vegada més escoles pugen al carro de l'educació emocional"

    A "L'ofici d'educar" conversem amb els ponents de l'Emotour: Eva Bach, pedagoga i mestra; Cristina Gutiérrez, directora de La Granja Escola; Laia Casas, mestra i experta en neurociència, i Jordi Amenós Álamo, terapeuta. Ens preguntem com es treballen les emocions a l'aula, per què és essencial fer-ho, i quin treball personal implica per al docent. Escoltarem també Carme Roca, subdirectora de la llar d'infants El Timbalet; Lídia Mullor, directora de Escola Bressol Pessigolles; el contrapunt sempre hilarant d'Oriol Dalmau i la reflexió del catedràtic Rafael Bisquerra. Als "Llibres per somiar" Jaume Centelles ens porta "Per què plorem?", de Fran Pintadera; Joan Santanach, d'Editorial Barcino busca la resposta en una faula sobre la naturalesa del gall. L'escriptora Eva Piquer es pregunta "Què tenen les escoles de Finlàndia que no tinguin les nostres?". I acabem amb "Torna-la a posar" del músic José Luis Santiso i una versió del musical "Mar i cel".

  • Ensenyem emocions amb el nostre exemple!
    Escolta àudio

    Ensenyem emocions amb el nostre exemple!

    A "L'ofici d'educar" escoltem el contrapunt hilarant de l'humorista de l'"APM?" Oriol Dalmau, que alerta que hem d'ensenyar als nens a gestionar les emocions al més aviat possible. I és clar, els adults sempre ensenyem a les criatures a partir del nostre exemple i les nostres pròpies emocions. I el que fa l'Oriol és repassar quines emocions podria ensenyar a la seva filla Martina, i resulta que no és pas tan fàcil, i busca ajuda.

  • Acollim les emocions amb la música i acabem amb "Mar i cel"
    Escolta àudio

    Acollim les emocions amb la música i acabem amb "Mar i cel"

    A cada música li escau una emoció; acollim les emocions amb la música perquè la música és pura emoció, ens explica el músic José Luis Santiso a l'espai "Torna-la a posar". Escoltem una cançó per acollir la tristesa del musical "Mar i cel", una cançó trista i tendra: "Per què he plorat?". Ploreu, si cal, i escolteu, pares i mares, la música per expressar les vostres emocions. I acabem "L'ofici d'educar" amb una versió reggae del grup Eco del tema "Per què he plorat?".

  • Faula sobre la naturalesa del gall que parla de la reflexió
    Escolta àudio

    Faula sobre la naturalesa del gall que parla de la reflexió

    A "La resposta està en els clàssics", de "L'ofici d'educar", el doctor en Filologia Joan Santanach d'Editorial Barcino ens llegeix un fragment de "Bestiaris" que parla d'una faula sobre la naturalesa del gall, que ens pot ajudar a parlar amb els nostres fills de la importància de reflexionar abans de dir les coses, i de cultivar la paciència.

  • "Per què plorem?" de Fran Pintadera
    Escolta àudio

    "Per què plorem?" de Fran Pintadera

    Als "Llibres per somiar" de "L'ofici d'educar", Jaume Centelles, autor de "La biblioteca al cor de l'escola", ens porta "Per què plorem?", de Fran Pintadera. Hi ha tres tipus de llàgrimes: basals, reflexes i emocionals, i aquest llibre parla de les llàgrimes emocionals: plorar de tristesa, d'alegria, de frustració, de ràbia davant d'una injustícia, o plorar perquè volem... Un llibre que ajuda a les criatures a conèixer les seves emocions. Un llibre a partir de 4 anys que explica fins i tot quant pesa una llàgrima. Publicat per Akiara Books.

  • Què tenen les escoles de Finlàndia que no tinguin les nostres?
    Escolta àudio

    Què tenen les escoles de Finlàndia que no tinguin les nostres?

    L'escriptora Eva Piquer respon, a "L'ofici d'educar", a la pregunta "Què tenen les escoles de Finlàndia que no tinguin les nostres?" a partir del llibre de Tim Walker "Ensenyar com a Finlàndia", amb 33 estratègies senzilles per aconseguir més felicitat a les aules, entre les quals destaquen: poques hores de classe, pocs deures, pocs exàmens, classes a l'aire lliure, tantes hores de mates com de música, s'afavoreixen joves més autònoms i hi ha professors molt qualificats, i els millors resultats acadèmics del món.

  • Per acabar amb la violència de gènere hem d'educar per a l'androgínia?
    Escolta àudio

    Per acabar amb la violència de gènere hem d'educar per a l'androgínia?

    Hi ha encara molts estereotips que determinen com han de ser els nens i les nenes? Què és la coeducació? Com es treballen les qüestions de gènere a l'aula? A "L'ofici d'educar" en parlem amb la sociòloga i filòsofa Marina Subirats; amb la professora de secundària Rosa Vela i amb la psicòloga Alba Gonzàlez, membre de Coeducacció. Sentirem també el testimoni en coeducació de Paqui Garcia, directora de les llars d'infants públiques La Rodona i El Bosquet; l'equip d'Equal Saree, arquitectes que treballen per transformar els patis amb igualtat de gènere; i Xavi Cela, de La Candela, cooperativa d'acció comunitària i feminista que treballa per prevenir la violència masclista amb els joves; i el contrapunt sempre espaterrant d'Oriol Dalmau. Escoltarem també el catedràtic Rafael Bisquerra; als "Llibres per somiar" Jaume Centelles ens porta "Edison", de Torben Kuhlmann; Joan Santanach, d'Editorial Barcino, busca la resposta en un text de Jordi de Sant Jordi que parla sobre les opinions diverses; Ferran Ramon-Cortes respon a la pregunta de "En quin idioma hem de parlar als fills adolescents?; i acabarem amb el músic Jose Luis Santiso i "Torna-la a posar" i el "Rap de les dones" dels alumnes de 6è de Escola Mossèn Jacint Verdaguer.

  • En quin idioma hem de parlar als adolescents?
    Escolta àudio

    En quin idioma hem de parlar als adolescents?

    A "L'ofici d'educar", l'especialista en comunicació interpersonal Ferran Ramon-Cortés respon a la pregunta: "En quin idioma hem de parlar als fills adolescents? Desaconsella anar de falsos col·legues amb els nostres fills, i l'ús de l'idioma dels adolescents per afavorir la comunicació amb ells. Ferran Ramon-Cortés proposa que fem servir el nostre propi llenguatge adult, i el que ens suggereix és que siguem capaços de crear un idioma propi ple de complicitats, privat i que ens uneix als nostres fills.

  • Jordi de Sant Jordi parla de les opinions diverses
    Escolta àudio

    Jordi de Sant Jordi parla de les opinions diverses

    Joan Santanach, d'Editorial Barcino, busca la resposta en els clàssics a "L'ofici d'educar". Avui ens llegeix un fragment d'un text de Jordi de Sant Jordi que parla de la consciència de tenir altres opinions a més de la pròpia; i que ens permet parlar amb els nostres fills de la importància de tenir presents les opcions i opinions diverses.

  • "Edison" de Torben Kuhlmann
    Escolta àudio

    "Edison" de Torben Kuhlmann

    Als "Llibres per somiar" de "L'ofici d'educar", Jaume Centelles ens porta "Edison", de Torben Kuhlmann, el tercer llibre que aquest autor dedica a la història de la ciència. Explica la història d'un ratolí que rep un missatge d'un rebesavi i va a la universitat dels ratolins per descobrir coses al voltant d'aquest avantpassat. I el ratolí acaba fent un viatge i construint un enginy que el portarà al fons del mar, on trobarà el tresor del seu rebesavi. Històries d'inventors, amb unes il·lustracions precioses, ideal per a infants a partir de 8 o 9 anys amb ganes de saber com funcionen les coses, i publicat per l'editorial Juventut.

  • La Martina volia ser Gaston i ara la Bella Dorment. Què ha passat?
    Escolta àudio

    La Martina volia ser Gaston i ara la Bella Dorment. Què ha passat?

    La Martina, la filla de l'Oriol Dalmau, era molt fan de "La Bella i la Bèstia" quan tenia un parell d'anys, i deia que volia ser el personatge del Gaston, molt masculí; i va pensar que tenia una nena que no volia ser princesa. Però al cap d'un any ja volia ser la Bella Dorment i als reis ho va demanar tot de color rosa. "Què ha passat aquí?", es pregunta l'Oriol Dalmau. Qui l'ha canviada, la Martina? L'Oriol Dalmau ens recorda a "L'ofici d'educar" que la societat marca la manera de ser de nens i nens amb mil inputs subtils.

  • El rap de les dones per la igualtat
    Escolta àudio

    El rap de les dones per la igualtat

    I posem punt final a "L'ofici d'educar" amb el músic José Luis Santiso i "Torna-la a posar". Avui el músic fa autocrítica de com el món de la música tracta les qüestions de gènere, i recorda que hi ha veus femenines molt potents i que els mitjans de comunicació tenim una gran responsabilitat per fer-les visibles. I acabem amb "El rap de les dones" dels alumnes de 6è de l'Escola Mossèn Jacint Verdaguer, un rap emocionant i potent cantat pels nens i nenes en favor de la igualtat. Són genials, i són molt grans!