TOTS ELS ÀUDIOS

  • Reflexió
    Escolta àudio

    Reflexió

  • Ofici d'educar: Educar i aprendre de la diferència
    Escolta àudio

    Ofici d'educar: Educar i aprendre de la diferència

    Pel Doctor en psicologia Climent Giné "La presència d'un fill o filla amb una discapacitat sol causar en les famílies un trasbals important que genera angoixa i multitud de preguntes sobre què poden fer, on l'han de portar, quins serveis tenen a l'abast, com l'han de tractar, quin serà el seu futur ". En parlarem amb Conxa Perez, mestre d'Educació especial durant gairebé 30 anys; Efren Carbonell, Director d'ASPASIM, Fundació dedicada a treballar per la integració a l'escola i a la societat, i Cecile de Vischer, pedagoga, psicòloga i cofundadora de Nexe Fundació, un referent d'atenció a la infància amb pluridiscapacitat i les seves famílies. Escoltarem també la reflexió del catedràtic Rafel Bisquerra, i posarem el punt final amb l'Escola d'emocions –amb la psicòloga Pilar Arlàndiz- i Educar per la felicitat –amb el pedagog Daniel Gabarró.

    Pel Doctor en psicologia Climent Giné "La presència d'un fill o filla amb una discapacitat sol causar en les famílies un trasbals important que genera angoixa i multitud de preguntes sobre què poden fer, on l'han de portar, quins serveis tenen a l'abast, com l'han de tractar, quin serà el seu futur ". En parlarem amb Conxa Perez, mestre d'Educació especial durant gairebé 30 anys; Efren Carbonell, Director d'ASPASIM, Fundació dedicada a treballar per la integració a l'escola i a la societat, i Cecile de Vischer, pedagoga, psicòloga i cofundadora de Nexe Fundació, un referent d'atenció a la infància amb pluridiscapacitat i les seves famílies. Escoltarem també la reflexió del catedràtic Rafel Bisquerra, i posarem el punt final amb l'Escola d'emocions –amb la psicòloga Pilar Arlàndiz- i Educar per la felicitat –amb el pedagog Daniel Gabarró.

  • Educar per la felicitat
    Escolta àudio

  • Escola d'emocions: l'apatia
    Escolta àudio

  • Reflexió
    Escolta àudio

    Reflexió

  • Ofici d'educar: Créixer en contacte amb les emocions
    Escolta àudio

    Ofici d'educar: Créixer en contacte amb les emocions

    Les últimes descobertes científiques avalen el paper indispensable de les emocions en el desenvolupament emocional i personal, en l'aprenentatge, i també en l'èxit futur del nen. En parlarem amb la mestra en educació especial Anna Carpena, pionera en l'educació emocional; i amb la mestra d'Educació primària i educació especial Guiomar Manrique. Escoltarem també l'espai Escola d'Emocions, amb Gemma Baulies, i Educar per la felicitat, del pedagog i director de Boira Editorial Daniel Gabarró. I començarem l'Ofici d'Educar amb la reflexió del catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona, Rafel Bisquerra.

    Les últimes descobertes científiques avalen el paper indispensable de les emocions en el desenvolupament emocional i personal, en l'aprenentatge, i també en l'èxit futur del nen. En parlarem amb la mestra en educació especial Anna Carpena, pionera en l'educació emocional; i amb la mestra d'Educació primària i educació especial Guiomar Manrique. Escoltarem també l'espai Escola d'Emocions, amb Gemma Baulies, i Educar per la felicitat, del pedagog i director de Boira Editorial Daniel Gabarró. I començarem l'Ofici d'Educar amb la reflexió del catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona, Rafel Bisquerra.

  • Educar per la felicitat: Ajudar-los a acceptar els moments dolços i els amargs
    Escolta àudio

  • Escola d'emocions: l'harmonia
    Escolta àudio

  • Reflexió
    Escolta àudio

    Reflexió

  • Ofici d'educar: M'agrada la família que m'ha tocat
    Escolta àudio

    Ofici d'educar: M'agrada la família que m'ha tocat

    Diu la psicòloga Carme Thio de Pol que "Estimar (els fills) és valorar, acceptar, respectar, escoltar, impulsar l'autonomia i la independència, satisfer les necessitats; no és lligar, ni posseir, ni dominar, ni afalagar, ni contemplar, ni consentir, ni sobre protegir". En parlarem amb Silvia Palou, mestra d'educació infantil, formada en pedagogia sistèmica, i amb la psicòloga Carme Thio de Pol, psicòloga i autora de "M'agrada la família que m'ha tocat". Escoltarem per començar la reflexió del catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona, Rafel Bisquerra. I acabarem amb la psicòloga Pilar Arlàndiz i l'espai Escola d'Emocions; i el pedagog Daniel Gabarró, amb l'espai Educar per la felicitat.

    Diu la psicòloga Carme Thio de Pol que "Estimar (els fills) és valorar, acceptar, respectar, escoltar, impulsar l'autonomia i la independència, satisfer les necessitats; no és lligar, ni posseir, ni dominar, ni afalagar, ni contemplar, ni consentir, ni sobre protegir". En parlarem amb Silvia Palou, mestra d'educació infantil, formada en pedagogia sistèmica, i amb la psicòloga Carme Thio de Pol, psicòloga i autora de "M'agrada la família que m'ha tocat". Escoltarem per començar la reflexió del catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona, Rafel Bisquerra. I acabarem amb la psicòloga Pilar Arlàndiz i l'espai Escola d'Emocions; i el pedagog Daniel Gabarró, amb l'espai Educar per la felicitat.

  • Educar per la felicitat: Què vol dir realment estimar?
    Escolta àudio

  • Escola d'emocions: l'amor
    Escolta àudio

  • Reflexió
    Escolta àudio

    Reflexió

  • Ofici d'educar: Escola de vida
    Escolta àudio

    Ofici d'educar: Escola de vida

    Va escriure la gran mestra Rosa Sensat, pionera de la renovació pedagògica, "Estimulem la curiositat, l'alegria i la col·laboració activa del nen, educar per esdevenir persona. Cal que l'activitat escolar estigui adreçada a educar a través de la vida mateixa, aprenent a conèixer les pròpies necessitats i a saber satisfer-les al medi natural". En parlarem amb David Vilalta, mestre, educador, directiu i formador, i Carles Parellada, mestre, formador i terapeuta familiar i sistèmic. Escoltarem també la Reflexió del catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona, Rafel Bisquerra; l'espai Escola d'emocions, amb la pediatra Gemma Baulies; i acabarem amb l'Escola de la Felicitat, amb el pedagog Daniel Gabarró.

    Va escriure la gran mestra Rosa Sensat, pionera de la renovació pedagògica, "Estimulem la curiositat, l'alegria i la col·laboració activa del nen, educar per esdevenir persona. Cal que l'activitat escolar estigui adreçada a educar a través de la vida mateixa, aprenent a conèixer les pròpies necessitats i a saber satisfer-les al medi natural". En parlarem amb David Vilalta, mestre, educador, directiu i formador, i Carles Parellada, mestre, formador i terapeuta familiar i sistèmic. Escoltarem també la Reflexió del catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona, Rafel Bisquerra; l'espai Escola d'emocions, amb la pediatra Gemma Baulies; i acabarem amb l'Escola de la Felicitat, amb el pedagog Daniel Gabarró.

  • Aquest estiu, torna "L'ofici d'educar"
    Escolta àudio

    Aquest estiu, torna "L'ofici d'educar"

    "L'ofici d'educar" és un programa en la línia de "L'ofici de viure", però centrat en l'educació.

    Són 14 monogràfics al voltant de l'educ
    ació, com una escola de vida: on desenvolupar l'educació emocional; créixer en el contacte amb la família; educar i aprendre de la diferència; despertar el gust per la lectura; potenciar el moviment corporal dels nens; descobrir als infants i joves el tresor que porten dins; preguntar-se fins a quin punt els fills són un mirall; entendre com fer filosofia amb nens; educar des de l'art; com podem alimentar els nens amb més consciència; i com podem posar les tecnologies al servei de l'educació.

    "L'ofici d'educar" és un programa en la línia de "L'ofici de viure", però centrat en l'educació. Són 14 monogràfics al voltant de l'educació, com una escola de vida: on desenvolupar l'educació emocional; créixer en el contacte amb la família; educar i aprendre de la diferència; despertar el gust per la lectura; potenciar el moviment corporal dels nens; descobrir als infants i joves el tresor que porten dins; preguntar-se fins a quin punt els fills són un mirall; entendre com fer filosofia amb nens; educar des de l'art; com podem alimentar els nens amb més consciència; i com podem posar les tecnologies al servei de l'educació.

Anar al contingut