TOTS ELS ÀUDIOS

  • És mai tard per sanar la relació entre germans?
    Escolta àudio

    És mai tard per sanar la relació entre germans?

    La relació entre germans és un laboratori per viure la competència, l'amistat, la gelosia, la col·laboració, el joc i el conflicte. Quina és la base d'una relació sana entre germans? Hem d'intervenir en els seus conflictes? Les seves baralles ens han de fer pensar que ho fem malament com a pares/mares? I els conflictes entre germans es perpetuen a la vida adulta? En parlem a "L'ofici d'educar", amb Milos Salgueda, psicoterapeuta sistèmica i constructivista; Sílvia Palou, psicòloga des d'una perspectiva sistèmica; l'editora Pema Maymó, autora de "Supergermans"; Joan Garriga, psicòleg, i l'experiència de Servi Vives, pare primerenc de bessones. Sentirem també la Marga Almirall, responsable de continguts pedagògics de Drac Màgic amb "La Mama Muu torna a casa". I acabarem amb el concurs dels llibres per somiar amb el Jaume Centelles.

    La relació entre germans és un laboratori per viure la competència, l'amistat, la gelosia, la col·laboració, el joc i el conflicte. Quina és la base d'una relació sana entre germans? Hem d'intervenir en els seus conflictes? Les seves baralles ens han de fer pensar que ho fem malament com a pares/mares? I els conflictes entre germans es perpetuen a la vida adulta? En parlem a "L'ofici d'educar", amb Milos Salgueda, psicoterapeuta sistèmica i constructivista; Sílvia Palou, psicòloga des d'una perspectiva sistèmica; l'editora Pema Maymó, autora de "Supergermans"; Joan Garriga, psicòleg, i l'experiència de Servi Vives, pare primerenc de bessones. Sentirem també la Marga Almirall, responsable de continguts pedagògics de Drac Màgic amb "La Mama Muu torna a casa". I acabarem amb el concurs dels llibres per somiar amb el Jaume Centelles.

  • Sergi Vives: ai, els conflictes entre germans!
    Escolta àudio

    Sergi Vives: ai, els conflictes entre germans!

    El contrapunt humorístic ens el posa el Sergi Vives a "L'ofici d'educar". Ell no té cap conflicte amb el seu germà més petit, "aparentment", perquè quan es truquen hi ha una pluja de retrets. Ai, els conflictes entre germans! La competència per l'atenció dels pares amb aquell germà o germana no escollit. Recordem que el Sergi Vives és pare primerenc de bessones. Diuen que les bessones tenen un nexe molt especial, sobretot quan es mosseguen i s'estiren els cabells. Estan tant unides que costa separar-les, explica el Sergi Vives. I quins conflictes tindran de grans? Potser per l'herència? Cap problema, ho tenen tot pensat i ja han trobat la solució perquè no es barallin per l'herència, tot sigui per les nenes!

    El contrapunt humorístic ens el posa el Sergi Vives a "L'ofici d'educar". Ell no té cap conflicte amb el seu germà més petit, "aparentment", perquè quan es truquen hi ha una pluja de retrets. Ai, els conflictes entre germans! La competència per l'atenció dels pares amb aquell germà o germana no escollit. Recordem que el Sergi Vives és pare primerenc de bessones. Diuen que les bessones tenen un nexe molt especial, sobretot quan es mosseguen i s'estiren els cabells. Estan tant unides que costa separar-les, explica el Sergi Vives. I quins conflictes tindran de grans? Potser per l'herència? Cap problema, ho tenen tot pensat i ja han trobat la solució perquè no es barallin per l'herència, tot sigui per les nenes!

  • "Cuando brillan las estrellas", de Victoria Jamieson i Omar Mohamed
    Escolta àudio

    "Cuando brillan las estrellas", de Victoria Jamieson i Omar Mohamed

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens presenta "Cuando brillan las estrellas", de Victoria Jamieson i Omar Mohamed, publicat per Ediciones Maeva. Una novel·la gràfica que explica la història real de l'Omar Mohamed, que vivia a Somàlia i, per culpa de la guerra, va haver de fugir amb el seu germà a un camp de refugiats d'un altre país africà. La història explica el dia a dia al camp de refugiats de l'Omar durant 15 anys i com finalment va poder sortir-ne i anar als Estats Units, on va estudiar. I la pregunta del concurs dels Llibres per Somiar és a quin país és aquest camp de refugiats? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge. I la guanyadora del darrer concurs és la Maria, enhorabona!

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens presenta "Cuando brillan las estrellas", de Victoria Jamieson i Omar Mohamed, publicat per Ediciones Maeva. Una novel·la gràfica que explica la història real de l'Omar Mohamed, que vivia a Somàlia i, per culpa de la guerra, va haver de fugir amb el seu germà a un camp de refugiats d'un altre país africà. La història explica el dia a dia al camp de refugiats de l'Omar durant 15 anys i com finalment va poder sortir-ne i anar als Estats Units, on va estudiar. I la pregunta del concurs dels Llibres per Somiar és a quin país és aquest camp de refugiats? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge. I la guanyadora del darrer concurs és la Maria, enhorabona!

  • "La Mama muu torna a casa" de Christian Ryltenius
    Escolta àudio

    "La Mama muu torna a casa" de Christian Ryltenius

    A "L'ofici d'educar" la Marga Almirall, responsable de continguts pedagògics de Drac Màgic, ens presenta la pel·lícula d'animació sueca "la Mama Muu torna a casa" dirigida per per Christian Ryltenius. Es tracta d'una adaptació literària que parteix del personatge de la vaca Mamma Moo. És una vaca intrèpida que no s'avorreix mai, al costat del seu amic corb, i li agrada sempre provar coses noves. Un dia apareix a la granja una cigonya viatgera, que li desperta preguntes com per exemple "podem saber on es casa nostra?" i les ganes de conèixer món. Recomanada a partir de 4 anys, és una aventura sobre l'amistat i sobre trobar el nostre lloc al món

    A "L'ofici d'educar" la Marga Almirall, responsable de continguts pedagògics de Drac Màgic, ens presenta la pel·lícula d'animació sueca "la Mama Muu torna a casa" dirigida per per Christian Ryltenius. Es tracta d'una adaptació literària que parteix del personatge de la vaca Mamma Moo. És una vaca intrèpida que no s'avorreix mai, al costat del seu amic corb, i li agrada sempre provar coses noves. Un dia apareix a la granja una cigonya viatgera, que li desperta preguntes com per exemple "podem saber on es casa nostra?" i les ganes de conèixer món. Recomanada a partir de 4 anys, és una aventura sobre l'amistat i sobre trobar el nostre lloc al món

  • Preferències adolescents: "Ens interessa molt la ràdio de 'Crims'"
    Escolta àudio

    Preferències adolescents: "Ens interessa molt la ràdio de 'Crims'"

    La pandèmia i la vida a les xarxes han tocat la seva salut mental. Necessiten més que mai festa i passar-ho bé, al ritme de la música llatina; i parlen obertament de sexe i amor. Ens demanen als adults respecte, confiança i obertura de ment. Estan molts preocupats per la crisi climàtica i el daltabaix econòmic; i són molt fans de la ràdio de "Crims". El Projecte de Recerca, Creació i Servei del Departament d'Educació, en col·laboració amb Catalunya Ràdio i "L'ofici d'educar", els ha permès expressar, gràcies a la ràdio, l'univers adolescent amb lucidesa. Són Mercè Jiménez i Llúcia Garcia, de l'Institut Teresa Pàmies de Barcelona; David Espigares, de l'Institut Josep Tapiró de Reus; Zakaria Akhazzan, de l'Institut Nicolau Copèrnic de Terrassa; Mireia Vergés, de l'Institut Escola Eixample de Barcelona, i Abril Soro, de l'Institut Guindàvols de Lleida. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb l'Eva Bach.

    La pandèmia i la vida a les xarxes han tocat la seva salut mental. Necessiten més que mai festa i passar-ho bé, al ritme de la música llatina; i parlen obertament de sexe i amor. Ens demanen als adults respecte, confiança i obertura de ment. Estan molts preocupats per la crisi climàtica i el daltabaix econòmic; i són molt fans de la ràdio de "Crims". El Projecte de Recerca, Creació i Servei del Departament d'Educació, en col·laboració amb Catalunya Ràdio i "L'ofici d'educar", els ha permès expressar, gràcies a la ràdio, l'univers adolescent amb lucidesa. Són Mercè Jiménez i Llúcia Garcia, de l'Institut Teresa Pàmies de Barcelona; David Espigares, de l'Institut Josep Tapiró de Reus; Zakaria Akhazzan, de l'Institut Nicolau Copèrnic de Terrassa; Mireia Vergés, de l'Institut Escola Eixample de Barcelona, i Abril Soro, de l'Institut Guindàvols de Lleida. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb l'Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: el bon acompanyament emocional
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: el bon acompanyament emocional

    A "L'ofici d'educar" la pedagoga Eva Bach ens parla de l'acompanyament emocional. A vegades es pot entendre que acompanyar les emocions vol dir fer preguntes perquè la persona les expressi, però acompanyar les emocions no comporta l'obligació d'expressar-les. No hem de pressionar mai ningú perquè expressi el que no vol o no pot. Si que cal oferir atenció, escolta, espais, temps, contextos i donar procediments i recursos per si vol expressar-ho. I tampoc intentar canviar el que la persona sent diu la pedagoga Eva Bach. Acompanyar és posar-se al costat, i el bon acompanyament passa per l'observació i per estar disponibles.

    A "L'ofici d'educar" la pedagoga Eva Bach ens parla de l'acompanyament emocional. A vegades es pot entendre que acompanyar les emocions vol dir fer preguntes perquè la persona les expressi, però acompanyar les emocions no comporta l'obligació d'expressar-les. No hem de pressionar mai ningú perquè expressi el que no vol o no pot. Si que cal oferir atenció, escolta, espais, temps, contextos i donar procediments i recursos per si vol expressar-ho. I tampoc intentar canviar el que la persona sent diu la pedagoga Eva Bach. Acompanyar és posar-se al costat, i el bon acompanyament passa per l'observació i per estar disponibles.

  • Què passa quan infants i adolescents no encaixen en una societat tan sexualitzada?
    Escolta àudio

    Què passa quan infants i adolescents no encaixen en una societat tan sexualitzada?

    Els adults necessitem etiquetar, però les noves generacions tenen una ment més oberta de la identitat i l'orientació sexual. Més del 44% de les adolescents de Barcelona se senten atretes per altres noies i més del 18% dels nois entre 13 i 19 tenen tendències homosexuals i bisexuals, segons l'Agència de Salut Pública de Barcelona. Alguna cosa està canviant; les dues categories tradicionals de gènere no semblen suficients per contenir la diversitat emergent d'identitats i orientacions. A "L'ofici d'educar" en parlem amb la psicòloga Eli Soler i l'advocada Sílvia Vidal, del SAI, servei d'acompanyament a la diversitat afectivosexual i de gènere; Teo Pardo, activista trans i professor de secundària; Gerard Minovas, metge responsable de la Unitat de Trànsit de Girona; i el testimoni de la Míriam, amb una filla amb dubtes de gènere. I acabarem amb els "Llibres per somiar" amb el Jaume Centelles.

    Els adults necessitem etiquetar, però les noves generacions tenen una ment més oberta de la identitat i l'orientació sexual. Més del 44% de les adolescents de Barcelona se senten atretes per altres noies i més del 18% dels nois entre 13 i 19 tenen tendències homosexuals i bisexuals, segons l'Agència de Salut Pública de Barcelona. Alguna cosa està canviant; les dues categories tradicionals de gènere no semblen suficients per contenir la diversitat emergent d'identitats i orientacions. A "L'ofici d'educar" en parlem amb la psicòloga Eli Soler i l'advocada Sílvia Vidal, del SAI, servei d'acompanyament a la diversitat afectivosexual i de gènere; Teo Pardo, activista trans i professor de secundària; Gerard Minovas, metge responsable de la Unitat de Trànsit de Girona; i el testimoni de la Míriam, amb una filla amb dubtes de gènere. I acabarem amb els "Llibres per somiar" amb el Jaume Centelles.

  • "Unas personas" de Jairo Buitrago
    Escolta àudio

    "Unas personas" de Jairo Buitrago

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens presenta "Unas personas", de Jairo Buitrago, i il·lustracions de Manuel Monroy, publicat per Océano Travesía. Un àlbum il·lustrat en què un conjunt de persones recorden moments concrets de la seva vida, i al final veiem totes aquestes persones en un escenari conjunt. I la pregunta del concurs dels llibres per somiar és: en quin lloc de la ciutat coincideixen totes aquestes persones? Respostes a loficideducar@ccma.cat teniu temps fins diumenge. I en Rafael i el Max són els guanyadors de la darrera edició del concurs. L'enhorabona!

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens presenta "Unas personas", de Jairo Buitrago, i il·lustracions de Manuel Monroy, publicat per Océano Travesía. Un àlbum il·lustrat en què un conjunt de persones recorden moments concrets de la seva vida, i al final veiem totes aquestes persones en un escenari conjunt. I la pregunta del concurs dels llibres per somiar és: en quin lloc de la ciutat coincideixen totes aquestes persones? Respostes a loficideducar@ccma.cat teniu temps fins diumenge. I en Rafael i el Max són els guanyadors de la darrera edició del concurs. L'enhorabona!

  • El malestar docent no s'atura: "La vocació té un límit"
    Escolta àudio

    El malestar docent no s'atura: "La vocació té un límit"

    Els docents s'han plantat i han sortit com mai als carrers. Han dit prou a un malestar que s'arrossegava del temps de les retallades, i que s'ha aguditzat amb la pandèmia i el sobreesforç per mantenir l'escola oberta. Educació, però, ha tirat pel dret amb el nou calendari escolar, tot i el desacord, la setmana que s'ha trencat la negociació amb els sindicats. A les portes del Primer de Maig, els sindicats avisen que hi haurà més vagues, i mestres i professors reclamen un rumb clar, més recursos i temps de qualitat per educar. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Francesc Martín, director de l'Escola Sant Jordi (de Vilanova i la Geltrú); Marta Butjosa, professora de secundària de l'Institut de Montmeló; Sandra Ruiz Juvé, mestra, psicopedagoga i directora de l'Escola Bressol Municipal de Sant Cebrià de Vallalta; Iolanda Segura, portaveu d'USTEC i la resta de sindicats, i Jordi Sunyol, director del Centre d'Educació especial Joan XXIII (Olot). I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb l'Eva Bach.

    Els docents s'han plantat i han sortit com mai als carrers. Han dit prou a un malestar que s'arrossegava del temps de les retallades, i que s'ha aguditzat amb la pandèmia i el sobreesforç per mantenir l'escola oberta. Educació, però, ha tirat pel dret amb el nou calendari escolar, tot i el desacord, la setmana que s'ha trencat la negociació amb els sindicats. A les portes del Primer de Maig, els sindicats avisen que hi haurà més vagues, i mestres i professors reclamen un rumb clar, més recursos i temps de qualitat per educar. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Francesc Martín, director de l'Escola Sant Jordi (de Vilanova i la Geltrú); Marta Butjosa, professora de secundària de l'Institut de Montmeló; Sandra Ruiz Juvé, mestra, psicopedagoga i directora de l'Escola Bressol Municipal de Sant Cebrià de Vallalta; Iolanda Segura, portaveu d'USTEC i la resta de sindicats, i Jordi Sunyol, director del Centre d'Educació especial Joan XXIII (Olot). I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb l'Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: eines per reconduir la crispació
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: eines per reconduir la crispació

    A l'ofici d'educar, la pedagoga Eva Bach ens parla de les seqüeles emocionals de la pandèmia, com ara la irritació. Estem més crispats, tenim menys paciència i circulen més mastegots, com el del Willy Smith. Tot plegat té a veure amb la ràbia, que sorgeix quan una cosa no és com voldríem o quan es vulneren drets fonamentals, i tot això ha passat durant la pandèmia. Però tenir raons per a la ràbia mai no dona dret a maltractar, alerta la pedagoga. Darrere la ràbia hi ha un dolor profund, tristesa, no reconegut. I el primer que cal és prendre consciència del nostre nivell de crispació i si cal demanar ajuda, perquè no podem anar clavant mastegots a tort i a dret, argumenta l'Eva Bach

    A l'ofici d'educar, la pedagoga Eva Bach ens parla de les seqüeles emocionals de la pandèmia, com ara la irritació. Estem més crispats, tenim menys paciència i circulen més mastegots, com el del Willy Smith. Tot plegat té a veure amb la ràbia, que sorgeix quan una cosa no és com voldríem o quan es vulneren drets fonamentals, i tot això ha passat durant la pandèmia. Però tenir raons per a la ràbia mai no dona dret a maltractar, alerta la pedagoga. Darrere la ràbia hi ha un dolor profund, tristesa, no reconegut. I el primer que cal és prendre consciència del nostre nivell de crispació i si cal demanar ajuda, perquè no podem anar clavant mastegots a tort i a dret, argumenta l'Eva Bach

  • Parlar de fake news amb els fills i a l'escola: eines perquè no els la colin
    Escolta àudio

    Parlar de fake news amb els fills i a l'escola: eines perquè no els la colin

    Més de la meitat de la població, un 55%, està preocupada per no ser capaç d'identificar què és cert i què és fals a internet, segons l'informe "Digital News Report", publicat per la Universitat d'Oxford. Sempre hi ha hagut notícies falses, però amb internet circulen molt de pressa i també arriben a infants i adolescents, els grans usuaris de les xarxes. Periodistes experts en desinformació defensen que l'educació mediàtica arribi a les cases i també al currículum escolar per lluitar contra l'analfabetisme digital. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Nereida Carrillo, doctora en Comunicació, i impulsora de Learn to Check, que ofereix recursos gratuïts i tallers per entrenar l'esperit crític; Mònica Roca, periodista i cocreadora de Passaport digital per educar en competències digitals i alfabetització multimèdia a Secundària, Miquel Àngel Prats, mestre, pedagog i autor del llibre "Viure en digital" i Carlos Baraibar, responsable del "Fets o fakes" de Catalunya Ràdio. I acabarem amb el concurs dels llibres per somiar amb el Jaume Centelles.

    Més de la meitat de la població, un 55%, està preocupada per no ser capaç d'identificar què és cert i què és fals a internet, segons l'informe "Digital News Report", publicat per la Universitat d'Oxford. Sempre hi ha hagut notícies falses, però amb internet circulen molt de pressa i també arriben a infants i adolescents, els grans usuaris de les xarxes. Periodistes experts en desinformació defensen que l'educació mediàtica arribi a les cases i també al currículum escolar per lluitar contra l'analfabetisme digital. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Nereida Carrillo, doctora en Comunicació, i impulsora de Learn to Check, que ofereix recursos gratuïts i tallers per entrenar l'esperit crític; Mònica Roca, periodista i cocreadora de Passaport digital per educar en competències digitals i alfabetització multimèdia a Secundària, Miquel Àngel Prats, mestre, pedagog i autor del llibre "Viure en digital" i Carlos Baraibar, responsable del "Fets o fakes" de Catalunya Ràdio. I acabarem amb el concurs dels llibres per somiar amb el Jaume Centelles.

  • "El llibre de la sort" de Sergio Lairla
    Escolta àudio

    "El llibre de la sort" de Sergio Lairla

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens presenta "El llibre de la sort" de Sergio Lairla i amb il·lustracions d'Ana G. Lartitegui, publicat per A Buen Paso. El llibre ens parla de la bona sort i de la mala sort, i ho fa a través de dos personatges: el senyor Malastruc i el senyor Bonaventura. És un llibre original, curiós, divertit i molt ben il·lustrat en què la història dels dos personatges en un moment determinat s'entrellaça. I la pregunta del concurs dels llibres per somiar és quin és el nom del personatge a qui tot li surt de meravella? Respostes a loficideducar@ccma.cat, teniu temps fins diumenge, i els guanyadors del darrer concurs són el Lluc, el Robin i el Marc, l'enhorabona família!

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens presenta "El llibre de la sort" de Sergio Lairla i amb il·lustracions d'Ana G. Lartitegui, publicat per A Buen Paso. El llibre ens parla de la bona sort i de la mala sort, i ho fa a través de dos personatges: el senyor Malastruc i el senyor Bonaventura. És un llibre original, curiós, divertit i molt ben il·lustrat en què la història dels dos personatges en un moment determinat s'entrellaça. I la pregunta del concurs dels llibres per somiar és quin és el nom del personatge a qui tot li surt de meravella? Respostes a loficideducar@ccma.cat, teniu temps fins diumenge, i els guanyadors del darrer concurs són el Lluc, el Robin i el Marc, l'enhorabona família!

  • Sant Jordi 2022: Recomanacions de llibres infantils i juvenils
    Escolta àudio

    Sant Jordi 2022: Recomanacions de llibres infantils i juvenils

    Els editors de llibres infantils i juvenils asseguren que amb la pandèmia s'ha passat d'un 50 a un 67% de lectors i que la literatura infantil i juvenil passa per un moment daurat. Defensen que un país tira endavant si hi ha nens i nenes lectors, i reivindiquen ser tractats de primera categoria. Aposten per la qualitat i per evitar la tirania de les novetats. I estan convençuts que qualsevol infant pot trobar un llibre fascinant amb l'ajuda de llibreters i bibliotecaris. A "L'ofici d'educar" ens recomanen llibres de cara a Sant Jordi Marta Palomares, assessora pedagògica i editora d'EDEBÉ; Lluís Zendrera, gerent de l'editorial Joventut; Inês Castel-Branco, editora d'Akiara Books; Noemí Mercadé, editora de Combel Ediorial; Patric de San Pedro, editor de Takatuka, i Jaume Centelles, dels llibres per somiar. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach.

    Els editors de llibres infantils i juvenils asseguren que amb la pandèmia s'ha passat d'un 50 a un 67% de lectors i que la literatura infantil i juvenil passa per un moment daurat. Defensen que un país tira endavant si hi ha nens i nenes lectors, i reivindiquen ser tractats de primera categoria. Aposten per la qualitat i per evitar la tirania de les novetats. I estan convençuts que qualsevol infant pot trobar un llibre fascinant amb l'ajuda de llibreters i bibliotecaris. A "L'ofici d'educar" ens recomanen llibres de cara a Sant Jordi Marta Palomares, assessora pedagògica i editora d'EDEBÉ; Lluís Zendrera, gerent de l'editorial Joventut; Inês Castel-Branco, editora d'Akiara Books; Noemí Mercadé, editora de Combel Ediorial; Patric de San Pedro, editor de Takatuka, i Jaume Centelles, dels llibres per somiar. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: Com podem millorar la qualitat de les nostres converses?
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: Com podem millorar la qualitat de les nostres converses?

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens parla dels diversos nivells de converses (segons el psiquiatra Eric Bern), del més simple al més complex: les fórmules rituals estereotipades; crítiques, tafaneries i rumors; l'expressió d'idees i opinions; l'explicació de les nostres vivències; el fet de compartir sentiments, i, finalment, les converses per cultivar l'afecte i l'amor en les relacions. I qualsevol nivell té una perspectiva diferent si es practica des de l'afecte i l'amor. La pedagoga Eva Bach ens ajuda a entendre en quins nivells ens movem i com podem millorar la qualitat de les nostres relacions.

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens parla dels diversos nivells de converses (segons el psiquiatra Eric Bern), del més simple al més complex: les fórmules rituals estereotipades; crítiques, tafaneries i rumors; l'expressió d'idees i opinions; l'explicació de les nostres vivències; el fet de compartir sentiments, i, finalment, les converses per cultivar l'afecte i l'amor en les relacions. I qualsevol nivell té una perspectiva diferent si es practica des de l'afecte i l'amor. La pedagoga Eva Bach ens ajuda a entendre en quins nivells ens movem i com podem millorar la qualitat de les nostres relacions.

  • Fer teràpia de parella abans o després de tenir fills salvaria moltes relacions
    Escolta àudio

    Fer teràpia de parella abans o després de tenir fills salvaria moltes relacions

    Les expertes coincideixen que moltes parelles es trenquen durant el primer any de vida dels fills. Tenir criatures posa a prova la relació de parella. Els fills són font de plaer, però també de conflictes per desavinences en el model de criança, per l'esgotament en el dia a dia o pel fet de no complir les expectatives de l'altre. Però fins a quin punt els fills són com un mirall que destapa els temes no resolts de la parella? Quin és el plus de dificultat de les famílies reconstituïdes? I com pot ajudar fer una teràpia de parella? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Marina Castro, psicòloga i sexòloga especialista en teràpia de parella; Elisenda Pascual, psicòloga i terapeuta de parella, la majoria en etapa de criança, i Alba Soler, terapeuta de nens adolescents i adults. I acabarem amb el concurs dels "Llibres per somiar" amb el Jaume Centelles.

    Les expertes coincideixen que moltes parelles es trenquen durant el primer any de vida dels fills. Tenir criatures posa a prova la relació de parella. Els fills són font de plaer, però també de conflictes per desavinences en el model de criança, per l'esgotament en el dia a dia o pel fet de no complir les expectatives de l'altre. Però fins a quin punt els fills són com un mirall que destapa els temes no resolts de la parella? Quin és el plus de dificultat de les famílies reconstituïdes? I com pot ajudar fer una teràpia de parella? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Marina Castro, psicòloga i sexòloga especialista en teràpia de parella; Elisenda Pascual, psicòloga i terapeuta de parella, la majoria en etapa de criança, i Alba Soler, terapeuta de nens adolescents i adults. I acabarem amb el concurs dels "Llibres per somiar" amb el Jaume Centelles.

Anar al contingut