TOTS ELS ÀUDIOS

  • "papi, i ara què fem?"
    Escolta àudio

    "papi, i ara què fem?"

    A "L'ofici d'educar", l'humorista Oriol Dalmau ens confessa quin ha estat el mantra del seu confinament: "Papi, i ara què fem?" Tot i que han fet de tot: escacs de taps, plastilina, pintar, disfressar-se, magdalenes, etc. La seva incansable filla no podia parar... o sí.

  • Heike Freire: "La pandèmia és una oportunitat per impulsar la consciència mediambiental"
    Escolta àudio

    Heike Freire: "La pandèmia és una oportunitat per impulsar la consciència mediambiental"

    A "L'ofici d'educar" conversem amb la referent de la Pedagogia Verda, la filòsofa, psicòloga, pedagoga i educadora Heike Freire, autora d'"Educar en verde", bases d'una educació en contacte amb la natura", i "Estate quieto y atiende"; i molt crítica en la gestió de la crisi amb les criatures. Heike Freire està convençuda que el contacte amb la natura fomenta la resiliència i ajudarà a superar el xoc de la crisi amb la canalla

  • Jaume Funes: "Hi ha normes de la pandèmia incompatibles amb l'adolescència"
    Escolta àudio

    Jaume Funes: "Hi ha normes de la pandèmia incompatibles amb l'adolescència"

    A "L'ofici d'educar" conversem amb el psicòleg Jaume Funes, educador, periodista i autor de nombrosos llibres sobre la criança, entre els quals hi ha "Estima'm quan menys m'ho mereixo, perquè és quan més ho necessito", i el que ens presenta avui: "Estima'm... però vull saber-ne més". Jaume Funes està convençut que durant la pandèmia molts pares i mares i adolescents s'han descobert mútuament i que els adolescents han entès que no poden ser feliços si algú proper està patint. El Jaume Funes ens proposa deixar de veure els adolescents com un problema i aprendre junts.

  • Lliçons de la pandèmia: canviar l'educació i els protocols sanitaris
    Escolta àudio

    Lliçons de la pandèmia: canviar l'educació i els protocols sanitaris

    Quina és la capacitat dels infants per contagiar la Covid-19? Com podem mantenir a ratlla la pandèmia perquè no entri als casals, les colònies i a les escoles? Si arriba la vacuna, als nens també els haurem de vacunar? En parlem amb el doctor Juanjo Garcia, cap del servei de pediatria de l'Hospital Sant Joan de Déu, i impulsor de l'estudi kids Corona de l'Hospital de Sant Joan de Déu, que investiga la incidència de la Covid-19 en infants. A "L'ofici d'educar" escoltarem també les reflexions i propostes de transformació de l'educació del pedagog i referent internacional de la infància Francesco Tonucci. Diu el seu alter ego, el Frato, que posa veu als nens "Aquest virus ha aturat el trànsit, que els pares es quedessin a casa, tancar les escoles i baixar la contaminació; si em promet no matar més els nostres avis; jo el cridaria de tant en tant". I acabarem descobrint la revista infantil més divertida i salvatge: Namaka, a través de la seva editora, Sara Molina.

  • Els estudis indiquen que els nens no són grans contagiadors
    Escolta àudio

    Els estudis indiquen que els nens no són grans contagiadors

    Amb el que sabem ara, va ser exagerat o adequat el tancament total de les escoles? I el confinament dels nens i nenes durant 40 dies? I els protocols de les escoles de cara al setembre? En parlem a "L'ofici d'educar" amb el doctor Juanjo Garcia, cap del servei de pediatria de l'Hospital Sant Joan de Déu, i impulsor de l'estudi kids Corona de l'Hospital de Sant Joan de Déu, que investiga la incidència de la Covid-19 en infants i embarassades. Si voleu participar o col·laborar en l'estudi trobareu informació a https://www.sjdhospitalbarcelona.org/ca/kidscorona

  • Francesco Tonucci: "L'escola no funciona, aprofitem la crisi per canviar-la"
    Escolta àudio

    Francesco Tonucci: "L'escola no funciona, aprofitem la crisi per canviar-la"

    A "L'ofici d'educar" conversem amb el pedagog Francesco Tonucci, una referència mundial de la infància i autor d'"El Frato", que explica que s'ha demanat l'opinió a tots els experts sobre les criatures, però no als mateixos nens; i ells ho han fet a través dels Consells dels Nens, i allò més fonamental que han dit els nens i nenes és que han trobat a faltar els amics i han acabat farts dels deures. Diu Tonucci que no ens hem de demanar què han perdut les criatures durant aquesta crisi, sinó què han après.

  • La revista infantil Namaka parla de tot sense embuts
    Escolta àudio

    La revista infantil Namaka parla de tot sense embuts

    A "L'ofici d'educar" descobrim de la mà de la seva editora, la Sara Molina, la revista Namaka, que va néixer fa tres anys per fomentar la lectura entre nens de 3 a 16 anys. És divertida, esbojarrada i trencadora i vol donar categoria de normalitat a coses que l'haurien de tenir i no la tenen i que ja compta amb 4.000 subscriptors. Més informació a https://revistanamaka.com/

  • S'acaba el curs, cap a on anem?
    Escolta àudio

    S'acaba el curs, cap a on anem?

    A "L'ofici d'educar" recollim el sentir de la comunitat educativa, i busquem respostes al Departament d'Educació. I per fer-ho comptem amb Núria Vallès, portaveu de "Tornem a les escoles"; amb el director general de Centres Públics i president del Consorci d'Educació de Barcelona, Josep Gonzàlez-Cambray; amb Carles Parellada, mestre de Primària i president de l'Associació MES (Moviment Educatiu Sistèmic); amb Esther Górriz, directora del casal d'estiu La Taca del Castellar del Vallès, amb Oriol Julià, de SEER (Salut i Educació emocional, i amb un tresor de pel·lícula: "Les vides de Marona".

  • Josep Gonzàlez-Cambray "No es descarta el curs vinent haver de tornar a tancar escoles"
    Escolta àudio

    Josep Gonzàlez-Cambray "No es descarta el curs vinent haver de tornar a tancar escoles"

    El director general de Centres Públics i president del Consorci d'Educació de Barcelona, Josep Gonzàlez-Cambray, respon a les crítiques i reflexions que ens han fet a "L'ofici d'educar" famílies, docents i experts sobre com s'ha fet la gestió educativa de la crisi per la Covid-19; i ens detalla els plans d'Educació per a l'obertura de les escoles al setembre.

  • "Les vides de marona" d'Anca Damian
    Escolta àudio

    "Les vides de marona" d'Anca Damian

    Acabem "L'ofici d'educar" amb una autèntica obra d'art plena de sensibilitat, per a petits i grans, que podreu veure als cines a partir del 26 de juny: "Les vides de marona". La directora, Anca Damian, ha guanyat més de vint premis i és la primera directora que va rebre, el 2016, el Premi Audentia, que distingeix les dones que han tingut el coratge de dedicar-se a la direcció i han inspirat i obert camins nous per a les generacions futures.

  • Eines bàsiques per obrir els casals: coordinació i amor
    Escolta àudio

    Eines bàsiques per obrir els casals: coordinació i amor

    A L'ofici d'educar, Esther Gorriz, directora del casal d'estiu La Taca de Castellar del Vallès, ens explica com han afrontat les dificultats a l'hora de fer els casals aquest estiu, una oportunitat única pels infants per cuidar-se, relacionar-se i estimar-se després del llarg confinament

  • Núria Vallès: "Els protocols de l'escola sembla que siguin de Txernòbil"
    Escolta àudio

    Núria Vallès: "Els protocols de l'escola sembla que siguin de Txernòbil"

    A "L'ofici d'educar" parlem d'un grup de famílies s'han unit per fer un manifest pel dret de l'educació en temps de pandèmia: "Tornem a les escoles", que ja ha recollit 16.000 signatures, i que reivindica entre d'altres que l'escola és un servei essencial que ha de garantir l'equitat, i que els protocols de l'escola s'han de basar en l'evidència, i no només en la por. Trobareu tota la informació a https://sites.google.com/view/dretaleducacio/principal.

  • L'educació postpandèmica ha de ser més holística i crítica
    Escolta àudio

    L'educació postpandèmica ha de ser més holística i crítica

    A "L'ofici d'educar" parlem amb Carles Parellada mestre de Primària, psicomotricista, terapeuta familiar sistèmic, constel·lador familiar i formador de mestres, president de l'Associació MES (Moviment Educatiu Sistèmic) i director de l'Àrea de Pedagogia Sistèmica de l'Institut Gestalt de Barcelona. El Carles Parellada ens proposa una nova visió de la ciència i de la vida, que en aquests moments de crisi ens permet tenir una mirada diferent de la por; i dibuixa què és la pedagogia sistèmica i què és essencial en la nova educació postpandèmica.

  • Mercè López "Els mestres ho hem donat tot, i ens hem sentit abandonats"
    Escolta àudio

    Mercè López "Els mestres ho hem donat tot, i ens hem sentit abandonats"

    Escoltem a "L'ofici d'educar" la Mercè Lopez, mestra d'educació infantil i primària, que va fer un article al Diari de l'Educació sobre l'escola online que es va fer viral, el van llegir 40 mil persones. És l'autora d'"Una mestra confitada", i puja tutorials molt útils a les xarxes per als seus companys mestres i qui l'hi demani

  • S'ha menystingut el dret a l'educació durant la pandèmia?
    Escolta àudio

    S'ha menystingut el dret a l'educació durant la pandèmia?

    Pel catedràtic en Sociologia, Xavier Bonal, investigador de referència sobre desigualtat educativa, la pandèmia ha accentuat la desigualtat educativa, perquè sense presencialitat no es pot garantir el dret a l'educació.

Anar al contingut