Anar a la navegació principalAnar al contingut
L'ofici d'educar (El suplement)

La sorpresa és el que més activa el cervell per aprendre

Durada: 54 min
25/09/2018
Aquesta setmana, a "L'ofici d'educar", "Neurociència i educació". Tenim un cervell mal·leable, que es modela amb la pràctica diària a l'aula. Què és la neuroeducació? Què activa el cervell per aprendre? Aprenem per repetició o quan ens emocionem? Quins són els enemics del cervell per a l'aprenentatge? En parlem amb David Bueno, doctor en biologia i professor de genètica i autor de "Neurociència per a educadors"; Mar Romera, mestra i psicopedagoga i autora de "La família, la primera escuela de las emociones", i Marta Portero Tresserra, psicòloga, doctora en neurociències, i autora de "10 ideas claves de neurociència y educación". Escoltarem el catedràtic Rafael Bisquerra, als "Llibres per somiar" Jaume Centelles Pastor ens parla de "Desconeguts", de David Lozano; a "La resposta està en els clàssics", Joan Santanach ens llegeix un fragment de "Curial e Güelfa". Pau Rovira, "coach" integral, es pregunta "Per educar és necessari castigar?" a l'espai "I quina és la pregunta?". I acabem amb "Torna-la a posar", amb José Luis Santiso, que ens fa una proposta musical per escoltar en família.

Àudios