TOTS ELS ÀUDIOS

  • Històries de la natura: Sergi, 11 anys
    Escolta àudio

    Històries de la natura: Sergi, 11 anys

    A "L'ofici d'educar" escoltem històries de la natura amb la Cristina Gutiérrez de la Granja https://barcelona.lagranja.top/ca/. El Sergi era un nen d'11 anys amb moltes pors que mai liderava, i a qui la Covid encara havia atemorit bé. Quan el Sergi va fer l'activitat del lideratge del cavall es va atrevir a agafar la corda d'aquest animal de 500 quilos perquè el seguís, però l'animal no es moure. El Sergi va respirar profund i reptant a la seva pròpia por ho va tornar a intentar, i el cavall el va començar a seguir. El Sergi es va emportar de l'activitat de la Granja una gran lliçó: que ell era més gran que les seves pors.

    A "L'ofici d'educar" escoltem històries de la natura amb la Cristina Gutiérrez de la Granja https://barcelona.lagranja.top/ca/. El Sergi era un nen d'11 anys amb moltes pors que mai liderava, i a qui la Covid encara havia atemorit bé. Quan el Sergi va fer l'activitat del lideratge del cavall es va atrevir a agafar la corda d'aquest animal de 500 quilos perquè el seguís, però l'animal no es moure. El Sergi va respirar profund i reptant a la seva pròpia por ho va tornar a intentar, i el cavall el va començar a seguir. El Sergi es va emportar de l'activitat de la Granja una gran lliçó: que ell era més gran que les seves pors.

  • "A les escoles, sempre ventilar", canta l'Oriol Dalmau
    Escolta àudio

    "A les escoles, sempre ventilar", canta l'Oriol Dalmau

    A "L'ofici d'educar" l'humorista Oriol Dalmau ens fa riure sempre. En aquesta ocasió agafa la guitarra amb tota la família, i ens fan una cançó molt en la línia del que més es porta aquest curs a les escoles en temps de pandèmia. Que no sabeu què és? Doncs ventilar, per mantenir a ratlla els aerosols, tots ben abrigats, i malgrat tot si no t'agafa la Covid t'agafa el refredat. I clar, amb tanta ventilació, l'Oriol acaba la cançó amb símptomes. Ai, ai, ai...

    A "L'ofici d'educar" l'humorista Oriol Dalmau ens fa riure sempre. En aquesta ocasió agafa la guitarra amb tota la família, i ens fan una cançó molt en la línia del que més es porta aquest curs a les escoles en temps de pandèmia. Que no sabeu què és? Doncs ventilar, per mantenir a ratlla els aerosols, tots ben abrigats, i malgrat tot si no t'agafa la Covid t'agafa el refredat. I clar, amb tanta ventilació, l'Oriol acaba la cançó amb símptomes. Ai, ai, ai...

  • Educadors socials, al peu del canó de l'emergència social
    Escolta àudio

    Educadors socials, al peu del canó de l'emergència social

    La pandèmia, més enllà d'una crisi sanitària, és una crisi social, que afronten en el dia a dia els educadors socials, un col·lectiu compromès amb la transformació social que reclama visibilitat, reconeixement, acabar amb la precarietat laboral i recursos per aturar una emergència social que s'agreuja amb la Covid. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Manu Jiménez, educador referent de la Casa d'Infants de Sabadell de FASI; Marta Darnés, educadora social a l'Institut Pere Alsius de Banyoles; Jordi Domènech, educador social del consell comarcal de l'Anoia; Maria Rosa Monreal, presidenta del Col·legi d'Educadors de Catalunya; i sentirem també la Núria Simó, professora als estudis d'Educació Social de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. I acabarem amb un nou concurs dels "Llibres per somiar" amb el Jaume Centelles; i les "Lliçons de la pandèmia", amb la pedagoga Eva Bach.

    La pandèmia, més enllà d'una crisi sanitària, és una crisi social, que afronten en el dia a dia els educadors socials, un col·lectiu compromès amb la transformació social que reclama visibilitat, reconeixement, acabar amb la precarietat laboral i recursos per aturar una emergència social que s'agreuja amb la Covid. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Manu Jiménez, educador referent de la Casa d'Infants de Sabadell de FASI; Marta Darnés, educadora social a l'Institut Pere Alsius de Banyoles; Jordi Domènech, educador social del consell comarcal de l'Anoia; Maria Rosa Monreal, presidenta del Col·legi d'Educadors de Catalunya; i sentirem també la Núria Simó, professora als estudis d'Educació Social de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. I acabarem amb un nou concurs dels "Llibres per somiar" amb el Jaume Centelles; i les "Lliçons de la pandèmia", amb la pedagoga Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: paraules per definir com ens sentim en pandèmia
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: paraules per definir com ens sentim en pandèmia

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens parla de les paraules relacionades amb el que estem vivint, a partir del que diuen mestres i famílies. L'exercici consisteix a resumir en una sola paraula la situació que estem vivint. Dos de cada tres dels preguntats remeten a estats d'ànim difícils: inestabilitat, esgotament, por, ràbia, impotència, tristesa, estranyesa, desastre i privació. N'hi ha que diuen paraules interpretables, com la incertesa. I finalment n'hi ha que han dit paraules positives, com valorar el present, oportunitat, paciència i acompanyament. Totes aquestes paraules ens indiquen que l'impacte emocional de la pandèmia està sent gran. Diu la pedagoga Eva Bachq que hem de poder expressar la realitat amb paraules, per molt difícil que sigui, i després transformar-la amb paraules que no siguin desastroses.

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens parla de les paraules relacionades amb el que estem vivint, a partir del que diuen mestres i famílies. L'exercici consisteix a resumir en una sola paraula la situació que estem vivint. Dos de cada tres dels preguntats remeten a estats d'ànim difícils: inestabilitat, esgotament, por, ràbia, impotència, tristesa, estranyesa, desastre i privació. N'hi ha que diuen paraules interpretables, com la incertesa. I finalment n'hi ha que han dit paraules positives, com valorar el present, oportunitat, paciència i acompanyament. Totes aquestes paraules ens indiquen que l'impacte emocional de la pandèmia està sent gran. Diu la pedagoga Eva Bachq que hem de poder expressar la realitat amb paraules, per molt difícil que sigui, i després transformar-la amb paraules que no siguin desastroses.

  • "Like Blau", de Gemma Pasqual
    Escolta àudio

    "Like Blau", de Gemma Pasqual

    A "L'ofici d'educar" el Jaume Centelles, creador de la pàgina la invitació a la lectura, ens presenta "Like Blau", de Gemma Pasqual, que parla d'una distopia: una utopia que no acaba gaire bé, i que ens explica la vida d'una nena, la Cas, en un futur nascut dels cataclismes mediamentals i sanitaris, en què es viu en una societat molt artificial dividida en classes socials. En aquesta societat futura tot es valora amb likes, si fas les coses bé tens likes i si les fas malament te'ls treuen. La Cas fa una cosa malament i l'envien a un centre de rehabilitació, i descobreix la gent de la resistència, que taral·legen una cançó molt coneguda, de la qual escoltem la versió que n'han fet a "La casa de papel". I aquesta és la pregunta dels llibres per somiar: Quina és aquesta cançó? Volem el nom, i ens taral·legeu uns segons de la cançó i ens ho envieu amb una nota de veu. Respostes al correu loficieducar@ccma.cat o bé en privat a través del grup de telegram de "L'ofici d'educar". I l'enhorabona a l'Anna Vila, que ha guanyat el concurs de "N'esteisi i en Pimiento" perquè ens ha donat un reguitzell de mètodes per acabar amb els polls.

    A "L'ofici d'educar" el Jaume Centelles, creador de la pàgina la invitació a la lectura, ens presenta "Like Blau", de Gemma Pasqual, que parla d'una distopia: una utopia que no acaba gaire bé, i que ens explica la vida d'una nena, la Cas, en un futur nascut dels cataclismes mediamentals i sanitaris, en què es viu en una societat molt artificial dividida en classes socials. En aquesta societat futura tot es valora amb likes, si fas les coses bé tens likes i si les fas malament te'ls treuen. La Cas fa una cosa malament i l'envien a un centre de rehabilitació, i descobreix la gent de la resistència, que taral·legen una cançó molt coneguda, de la qual escoltem la versió que n'han fet a "La casa de papel". I aquesta és la pregunta dels llibres per somiar: Quina és aquesta cançó? Volem el nom, i ens taral·legeu uns segons de la cançó i ens ho envieu amb una nota de veu. Respostes al correu loficieducar@ccma.cat o bé en privat a través del grup de telegram de "L'ofici d'educar". I l'enhorabona a l'Anna Vila, que ha guanyat el concurs de "N'esteisi i en Pimiento" perquè ens ha donat un reguitzell de mètodes per acabar amb els polls.

  • Menjadors escolars, amb l'ai al cor per un nou confinament
    Escolta àudio

    Menjadors escolars, amb l'ai al cor per un nou confinament

    Són un dels sectors més castigats amb la crisi de la Covid, es calcula que el nombre d'usuaris pot haver baixat fins a un 25%, es queixen que els falten mans i reclamen urgentment rebre les ajudes promeses al juny. Reconeixen que el projecte pedagògic del menjador ha quedat tocat per uns protocols que fan segurs els menjadors, i el sector viu el dia a dia amb angoixa davant de la possibilitat d'un nou confinament. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Eduard Terrades, director de Teno menjadors; Cristina Domènech, sòcia dels serveis educatius Pamipipa; Sara Benavent, educadora pedagògica de l'empresa Serhs Food Educa, i Carlos Cànovas, mestre de 3r de primària de l'espai migdia de l'Escola La Maquinista. Sentirem també a la Laia Pi, directora de l'Escola Xirinacs, i la Raquel Foix, mare de la Jana i la Mar. Parlarem amb el periodista de l'InfoK Miquel Piris i acabarem amb una pel·lícula imprescindible, "Binti".

    Són un dels sectors més castigats amb la crisi de la Covid, es calcula que el nombre d'usuaris pot haver baixat fins a un 25%, es queixen que els falten mans i reclamen urgentment rebre les ajudes promeses al juny. Reconeixen que el projecte pedagògic del menjador ha quedat tocat per uns protocols que fan segurs els menjadors, i el sector viu el dia a dia amb angoixa davant de la possibilitat d'un nou confinament. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Eduard Terrades, director de Teno menjadors; Cristina Domènech, sòcia dels serveis educatius Pamipipa; Sara Benavent, educadora pedagògica de l'empresa Serhs Food Educa, i Carlos Cànovas, mestre de 3r de primària de l'espai migdia de l'Escola La Maquinista. Sentirem també a la Laia Pi, directora de l'Escola Xirinacs, i la Raquel Foix, mare de la Jana i la Mar. Parlarem amb el periodista de l'InfoK Miquel Piris i acabarem amb una pel·lícula imprescindible, "Binti".

  • El "Piriscopi" i "Miquel youtuber" de l'Info K
    Escolta àudio

    El "Piriscopi" i "Miquel youtuber" de l'Info K

    A "L'ofici d'educar" fem una vegada al mes una connexió amb els companys de l'Info K, l'informatiu més seguits pels infants. Avui descobrim els secrets del "Piriscopi" i del "Miquel youtuber", amb el seu creador, el periodista Miquel Piris, que s'apassiona molt amb cada tema (siguin els Beatles, com rentar-se bé les mans o com ens piquen els mosquits), i que ens diu com s'ho fa per explicar coses complexes amb rigor i amb sentit de l'humor, gràcies a la seva faceta pallassa, que li ve d'un professor de biologia que els feia riure molt.

    A "L'ofici d'educar" fem una vegada al mes una connexió amb els companys de l'Info K, l'informatiu més seguits pels infants. Avui descobrim els secrets del "Piriscopi" i del "Miquel youtuber", amb el seu creador, el periodista Miquel Piris, que s'apassiona molt amb cada tema (siguin els Beatles, com rentar-se bé les mans o com ens piquen els mosquits), i que ens diu com s'ho fa per explicar coses complexes amb rigor i amb sentit de l'humor, gràcies a la seva faceta pallassa, que li ve d'un professor de biologia que els feia riure molt.

  • Binti de Frederike Migom
    Escolta àudio

    Binti de Frederike Migom

    A "L'ofici d'educar" us recomanem molt especialment i per a tota la família la pel·lícula, "Binti", de Frederike Migom. La Binti va néixer al Congo, però ha passat gairebé tota la seva vida a Bèlgica. Al seu canal de YouTube comparteix tot el que li sembla interessant i bonic. Malgrat no disposar de documentació en regla, és feliç amb el seu pare, Jovial, i els amics i amigues que els envolten. "Binti" aborda la realitat de les migracions amb un to honest i optimista, que s'allunya de la victimització a aquests col·lectius i, per això, és una pel·lícula fantàstica per veure amb infants a partir de 8 anys. Marga Almirall, membre de l'equip de direcció de continguts de Drac Màgic, ens anima a anar-la a veure, i el Jan ens explica què li ha semblat.

    A "L'ofici d'educar" us recomanem molt especialment i per a tota la família la pel·lícula, "Binti", de Frederike Migom. La Binti va néixer al Congo, però ha passat gairebé tota la seva vida a Bèlgica. Al seu canal de YouTube comparteix tot el que li sembla interessant i bonic. Malgrat no disposar de documentació en regla, és feliç amb el seu pare, Jovial, i els amics i amigues que els envolten. "Binti" aborda la realitat de les migracions amb un to honest i optimista, que s'allunya de la victimització a aquests col·lectius i, per això, és una pel·lícula fantàstica per veure amb infants a partir de 8 anys. Marga Almirall, membre de l'equip de direcció de continguts de Drac Màgic, ens anima a anar-la a veure, i el Jan ens explica què li ha semblat.

  • L'entrada de l'islam a l'escola pública: oportunitat o despropòsit?
    Escolta àudio

    L'entrada de l'islam a l'escola pública: oportunitat o despropòsit?

    Aquest curs, el Departament d'Educació ha engegat un pla pilot per introduir l'assignatura de l'islam a sis centres públics, fruit d'una llarga reivindicació de la comunitat islàmica, i d'acord amb un dret constitucional que arrenca de l'acord firmat amb el Vaticà durant l'època de Franco, per l'obligatorietat de la religió a l'escola; ratificat durant la transició, i que el 1992 es va obrir a la resta de confessions. Amb aquest pla, s'obre de nou el debat sobre la religió a l'escola pública. A "L'ofici d'educar" en parlem amb Mohamed El Ghaidouni, president de la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya; Ester Busquets Alibés, doctora en Filosofia i professora d'ètica de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Sílvia Luque, directora de la Fundació Ferrer i Guàrdia, que amb altres entitats han firmat un manifest en contra de l'assignatura de religió a l'escola, i Marina García-Morante, mestra d'atenció a la diversitat i investigadora en Psicologia de l'Educació. Sentirem també la reflexió de la doctora en Filosofia Begoña Roman, el concurs dels "Llibres per somiar", amb Jaume Centelles, i les "Lliçons del coronavirus", amb la pedagoga Eva Bach.

    Aquest curs, el Departament d'Educació ha engegat un pla pilot per introduir l'assignatura de l'islam a sis centres públics, fruit d'una llarga reivindicació de la comunitat islàmica, i d'acord amb un dret constitucional que arrenca de l'acord firmat amb el Vaticà durant l'època de Franco, per l'obligatorietat de la religió a l'escola; ratificat durant la transició, i que el 1992 es va obrir a la resta de confessions. Amb aquest pla, s'obre de nou el debat sobre la religió a l'escola pública. A "L'ofici d'educar" en parlem amb Mohamed El Ghaidouni, president de la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya; Ester Busquets Alibés, doctora en Filosofia i professora d'ètica de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Sílvia Luque, directora de la Fundació Ferrer i Guàrdia, que amb altres entitats han firmat un manifest en contra de l'assignatura de religió a l'escola, i Marina García-Morante, mestra d'atenció a la diversitat i investigadora en Psicologia de l'Educació. Sentirem també la reflexió de la doctora en Filosofia Begoña Roman, el concurs dels "Llibres per somiar", amb Jaume Centelles, i les "Lliçons del coronavirus", amb la pedagoga Eva Bach.

  • "Les aventures de n'Esteisi i en Pimiento" de Juan Feliu Sastre
    Escolta àudio

    "Les aventures de n'Esteisi i en Pimiento" de Juan Feliu Sastre

    A "L'ofici d'educar", el Jaume Centelles ens presenta "Les aventures de n'Esteisi i en Pimiento" de Juan Feliu Sastre, publicat per Takatuka, una col·lecció de divertits còmics, de mida petita, que expliquen les vivències d'una nena de sis anys i el seu cavall que parla, i en cada llibre hi ha dues històries capicuades. En cada aventura n'Esteisi té un petit conflicte: un dia que arriba tard a l'escola o que té polls. Primer és un gran drama, i després troba la seva solució, que no la dels pares; i el Pimiento, un cavall petit, és la seva mascota. Al llibre sobre els polls n'Esteisi busca una estrambòtica solució que no cal que repetiu a casa. I és inspirats en aquesta història, que us fem la pregunta del concurs dels "Llibres per somiar": ens heu d'explicar un remei per als polls que us hagin dit, que hagi funcionat o no, no importa. Respostes: en privat al grup de Telegram del programa, feu "like" al post de l'Instragram i ho escriviu o bé ens ho feu arribar al correu loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge vinent.
    I coneixem els guanyadors del concurs del "Venedor de felicitat". Són la família Pérez: Raquel, Alba, Daniel i Carles, que han dit "La felicitat de la meva família és la meva felicitat", hi estem molt d'acord.

    A "L'ofici d'educar", el Jaume Centelles ens presenta "Les aventures de n'Esteisi i en Pimiento" de Juan Feliu Sastre, publicat per Takatuka, una col·lecció de divertits còmics, de mida petita, que expliquen les vivències d'una nena de sis anys i el seu cavall que parla, i en cada llibre hi ha dues històries capicuades. En cada aventura n'Esteisi té un petit conflicte: un dia que arriba tard a l'escola o que té polls. Primer és un gran drama, i després troba la seva solució, que no la dels pares; i el Pimiento, un cavall petit, és la seva mascota. Al llibre sobre els polls n'Esteisi busca una estrambòtica solució que no cal que repetiu a casa. I és inspirats en aquesta història, que us fem la pregunta del concurs dels "Llibres per somiar": ens heu d'explicar un remei per als polls que us hagin dit, que hagi funcionat o no, no importa. Respostes: en privat al grup de Telegram del programa, feu "like" al post de l'Instragram i ho escriviu o bé ens ho feu arribar al correu loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge vinent. I coneixem els guanyadors del concurs del "Venedor de felicitat". Són la família Pérez: Raquel, Alba, Daniel i Carles, que han dit "La felicitat de la meva família és la meva felicitat", hi estem molt d'acord.

  • Lliçons del coronavirus: la queixa
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: la queixa

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens parla de la queixa, ara que n'hi ha moltes, amb les restriccions que ens estan imposant, i que ens generen molt malestar. En primer lloc, hem de tenir en compte que totes les queixes tenen una part de raó, i, en segon lloc, que tenim dret a queixar-nos; però el que no podem fer és queixar-nos tot el dia sense parar, explica la pedagoga. Hem d'acotar les queixes, mirar si hi podem fer alguna cosa, passar a l'acció, i, si no ho podem millorar, descobrir quines necessitats o desitjos no satisfets hi ha darrere de les queixes, i expressar-les com a necessitats o desitjos en comptes de queixes; i us sorprendrà com canviarà el nostre entorn, diu l'Eva Bach. I ho podem treballar grans i petits.

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens parla de la queixa, ara que n'hi ha moltes, amb les restriccions que ens estan imposant, i que ens generen molt malestar. En primer lloc, hem de tenir en compte que totes les queixes tenen una part de raó, i, en segon lloc, que tenim dret a queixar-nos; però el que no podem fer és queixar-nos tot el dia sense parar, explica la pedagoga. Hem d'acotar les queixes, mirar si hi podem fer alguna cosa, passar a l'acció, i, si no ho podem millorar, descobrir quines necessitats o desitjos no satisfets hi ha darrere de les queixes, i expressar-les com a necessitats o desitjos en comptes de queixes; i us sorprendrà com canviarà el nostre entorn, diu l'Eva Bach. I ho podem treballar grans i petits.

  • Tomàs Molina: "Tenim, com les formigues, un sisè sentit per pronosticar el temps."
    Escolta àudio

    Tomàs Molina: "Tenim, com les formigues, un sisè sentit per pronosticar el temps."

    Divertit, sincer, divulgatiu, involucrat i planificador; és el cap de Meteorologia de TV3, on treballa des de fa més de 30 anys. A "L'ofici d'educar" descobrim facetes inèdites de Tomàs Molina: la seva infància feliç a Badalona, el llegat d'avis i pares, el pas per l'escola, la paternitat (té quatre fills) i la faceta de professor a la Universitat de Física de Barcelona. Descobrirem també les claus del bon meteoròleg i la relació entre el temps i la Covid-19; ens presentarà el llibre "Meteocuriositats" i ens explicarà els secrets del seu èxit a Instagram amb els joves. Sentirem també una història de natura amb Cristina Gutiérrez i la reflexió del mestre i psicopedagog Joan Maria Girona al voltant de l'absentisme escolar de la comunitat gitana.

    Divertit, sincer, divulgatiu, involucrat i planificador; és el cap de Meteorologia de TV3, on treballa des de fa més de 30 anys. A "L'ofici d'educar" descobrim facetes inèdites de Tomàs Molina: la seva infància feliç a Badalona, el llegat d'avis i pares, el pas per l'escola, la paternitat (té quatre fills) i la faceta de professor a la Universitat de Física de Barcelona. Descobrirem també les claus del bon meteoròleg i la relació entre el temps i la Covid-19; ens presentarà el llibre "Meteocuriositats" i ens explicarà els secrets del seu èxit a Instagram amb els joves. Sentirem també una història de natura amb Cristina Gutiérrez i la reflexió del mestre i psicopedagog Joan Maria Girona al voltant de l'absentisme escolar de la comunitat gitana.

  • Històries de la natura: Èlia 8 anys
    Escolta àudio

    Històries de la natura: Èlia 8 anys

    A "L'ofici d'educar" escoltem històries de la natura amb la Cristina Gutiérrez de la Granja. L'Èlia va anar a la Granja per fer l'excursió que porta per nom "Omplir-nos de nou" per expressar el que havien viscut durant la pandèmia, i fer lloc a les emocions positives. L'Èlia, a les reflexions finals, va dir "m'emporto recordar el que era el treball en equip amb les meves amigues!". No hem d'oblidar, diu la Cristina Gutiérrez, petits detalls com el treball en equip, perquè és essencial per sobreviure al món de les organitzacions, a les famílies i en la relació família i escola.

    A "L'ofici d'educar" escoltem històries de la natura amb la Cristina Gutiérrez de la Granja. L'Èlia va anar a la Granja per fer l'excursió que porta per nom "Omplir-nos de nou" per expressar el que havien viscut durant la pandèmia, i fer lloc a les emocions positives. L'Èlia, a les reflexions finals, va dir "m'emporto recordar el que era el treball en equip amb les meves amigues!". No hem d'oblidar, diu la Cristina Gutiérrez, petits detalls com el treball en equip, perquè és essencial per sobreviure al món de les organitzacions, a les famílies i en la relació família i escola.

  • Les extraescolars en època Covid: imprescindibles i segures?
    Escolta àudio

    Les extraescolars en època Covid: imprescindibles i segures?

    El sector de l'educació en el lleure viu amb una gran preocupació aquest inici de curs, en què han davallat les inscripcions. Algunes entitats han hagut de tancar i d'altres han fet un gran esforç d'adaptació i de reinvenció. Es queixen que el protocol del Procicat arriba tard i demanen que les famílies i l'administració els facin costat, perquè són essencials per evitar la bretxa educativa. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Fathia Benhammou, directora d'Aliança Educació 360; José González, coordinador de Paidos, de la Fundació Catalana de l'Esplai Fundesplai; i Cristina Búcar, directora d'Activitum, el portal d'activitats educatives de Catalunya. I descobrirem com s'han adaptat a la pandèmia les empreses Aula 7, Codelearn, Fabra Formació i Nova Kid; i el testimoni de la Sònia Busquets, mare de 2 fills que fan extraescolars. Acabarem amb el Jaume Centelles i un llibre i un nou repte per al concurs dels "Llibres per somiar"; i també sentirem les lliçons de la pandèmia, amb la pedagoga Eva Bach.

    El sector de l'educació en el lleure viu amb una gran preocupació aquest inici de curs, en què han davallat les inscripcions. Algunes entitats han hagut de tancar i d'altres han fet un gran esforç d'adaptació i de reinvenció. Es queixen que el protocol del Procicat arriba tard i demanen que les famílies i l'administració els facin costat, perquè són essencials per evitar la bretxa educativa. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Fathia Benhammou, directora d'Aliança Educació 360; José González, coordinador de Paidos, de la Fundació Catalana de l'Esplai Fundesplai; i Cristina Búcar, directora d'Activitum, el portal d'activitats educatives de Catalunya. I descobrirem com s'han adaptat a la pandèmia les empreses Aula 7, Codelearn, Fabra Formació i Nova Kid; i el testimoni de la Sònia Busquets, mare de 2 fills que fan extraescolars. Acabarem amb el Jaume Centelles i un llibre i un nou repte per al concurs dels "Llibres per somiar"; i també sentirem les lliçons de la pandèmia, amb la pedagoga Eva Bach.

  • "Us concedeixo el do de les extraescolars!"
    Escolta àudio

    "Us concedeixo el do de les extraescolars!"

    A "L'ofici d'educar" l'humorista Oriol Dalmau fa un salt al passat per descobrir el sentit més profund de les extraescolars, en aquell temps en què els pares i mares anaven de bòlit per arribar a tot arreu i s'omplien d'estrès, i que la divinitat els va concedir "El do les extraescolars!"; oh quina alegria! Però alça, Manela! Va arribar la pandèmia i tot va canviar.

    A "L'ofici d'educar" l'humorista Oriol Dalmau fa un salt al passat per descobrir el sentit més profund de les extraescolars, en aquell temps en què els pares i mares anaven de bòlit per arribar a tot arreu i s'omplien d'estrès, i que la divinitat els va concedir "El do les extraescolars!"; oh quina alegria! Però alça, Manela! Va arribar la pandèmia i tot va canviar.

Anar al contingut