TOTS ELS ÀUDIOS

  • "Viure", de María González Reyes
    Escolta àudio

    "Viure", de María González Reyes

    A "L'ofici d'educar", el Jaume Centelles ens presenta el llibre "Viure", de María González Reyes, amb il·lustracions de Virginia Pedrero i publicat per l'Editorial Pagès. És una petita joia de llibre que emociona i conté seixanta-vuit relats breus que comencen sempre amb un verb, i que tenen una segona lectura amb la que es pot reflexionar, tot i que hi ha dos grans temes subjacents: el feminisme i l'ecologisme; i és adequat a partir de 13 anys. I aquesta és la proposta del Concurs dels Llibres per somiar: quin és el vostre lloc real o imaginari per "viure"? el vostre lloc ideal, ni que sigui només per una temporada o uns dies. Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "Viure". I ja tenim guanyadores del concurs dels llibres per somiar, per a la Montse "L'encargo" i per a la Dolors "On són les nostres abraçades?". L'enhorabona a les dues!

    A "L'ofici d'educar", el Jaume Centelles ens presenta el llibre "Viure", de María González Reyes, amb il·lustracions de Virginia Pedrero i publicat per l'Editorial Pagès. És una petita joia de llibre que emociona i conté seixanta-vuit relats breus que comencen sempre amb un verb, i que tenen una segona lectura amb la que es pot reflexionar, tot i que hi ha dos grans temes subjacents: el feminisme i l'ecologisme; i és adequat a partir de 13 anys. I aquesta és la proposta del Concurs dels Llibres per somiar: quin és el vostre lloc real o imaginari per "viure"? el vostre lloc ideal, ni que sigui només per una temporada o uns dies. Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "Viure". I ja tenim guanyadores del concurs dels llibres per somiar, per a la Montse "L'encargo" i per a la Dolors "On són les nostres abraçades?". L'enhorabona a les dues!

  • Cases de colònies, en estat crític per la Covid
    Escolta àudio

    Cases de colònies, en estat crític per la Covid

    Les cases de colònies han reduït l'activitat entre un 80 i un 90%. Endeutades fins al coll, algunes cases ja han tancat i d'altres estan en perill de fer-ho si a la primavera no es reprèn l'activitat. Van tancar al març, van fer de conillets d'Índies a l'estiu i van demostrar que són espais segurs, segons l'estudi "Kids corona", però, tot i així, no poden treballar a causa de les restriccions de mobilitat. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Cristina Gutiérrez, directora de la Granja Escola de Santa Maria de Palautordera i autora de "Créixer amb valentia"; Werner Estellé, president de l'Associació de Cases de Colònies i responsable de les cases El Rourell (a la Vall d'en Bas) i Mas Pinadella (a Sant Joan les Fonts); Mercè Guasch, fundadora i directora de la casa de colònies Can Rigol (Begues), i Marta Darnes, educadora gerent del projecte Ulisses. I sentirem també els infants del casal Les Llavors de la Fageda, cocreadors del llibre "Bogeria d'una història", i Pere Palomera, propietari de la granja escola Les Orenetes de Borrassà. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach, i amb una pel·lícula emocionant i històrica: Fritzi, amb la Marga Almirall, responsable de continguts a la distribuïdora Pack Màgic.

    Les cases de colònies han reduït l'activitat entre un 80 i un 90%. Endeutades fins al coll, algunes cases ja han tancat i d'altres estan en perill de fer-ho si a la primavera no es reprèn l'activitat. Van tancar al març, van fer de conillets d'Índies a l'estiu i van demostrar que són espais segurs, segons l'estudi "Kids corona", però, tot i així, no poden treballar a causa de les restriccions de mobilitat. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Cristina Gutiérrez, directora de la Granja Escola de Santa Maria de Palautordera i autora de "Créixer amb valentia"; Werner Estellé, president de l'Associació de Cases de Colònies i responsable de les cases El Rourell (a la Vall d'en Bas) i Mas Pinadella (a Sant Joan les Fonts); Mercè Guasch, fundadora i directora de la casa de colònies Can Rigol (Begues), i Marta Darnes, educadora gerent del projecte Ulisses. I sentirem també els infants del casal Les Llavors de la Fageda, cocreadors del llibre "Bogeria d'una història", i Pere Palomera, propietari de la granja escola Les Orenetes de Borrassà. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach, i amb una pel·lícula emocionant i històrica: Fritzi, amb la Marga Almirall, responsable de continguts a la distribuïdora Pack Màgic.

  • Lliçons del coronavirus: el 2021 pot ser un aliat per als grans propòsits
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: el 2021 pot ser un aliat per als grans propòsits

    A l'ofici d'educar repassem amb la pedagoga Eva Bach les lliçons del coronavirus. Avui, aprofitar la crisi per fer canvis. Aquest any, gràcies a la pandèmia, és un any especialment procliu per atrevir-nos a fer canvis grans o essencials que ens altres moments potser no gosaríem. Hi ha somnis i desitjos que no estan a les nostres mans a causa de la pandèmia, però el fet d'haver-nos aturat ens pot ajudar a reflexionar sobre si la vida que portàvem, portats per la voràgine del dia a dia, ens afavoria o caldria fer canvis grans a les nostres vides. Les situacions límits, diu l'Eva Bach, ens donen l'oportunitat i l'excusa per fer canvis que potser no ens hauríem atrevit a fer abans.

    A l'ofici d'educar repassem amb la pedagoga Eva Bach les lliçons del coronavirus. Avui, aprofitar la crisi per fer canvis. Aquest any, gràcies a la pandèmia, és un any especialment procliu per atrevir-nos a fer canvis grans o essencials que ens altres moments potser no gosaríem. Hi ha somnis i desitjos que no estan a les nostres mans a causa de la pandèmia, però el fet d'haver-nos aturat ens pot ajudar a reflexionar sobre si la vida que portàvem, portats per la voràgine del dia a dia, ens afavoria o caldria fer canvis grans a les nostres vides. Les situacions límits, diu l'Eva Bach, ens donen l'oportunitat i l'excusa per fer canvis que potser no ens hauríem atrevit a fer abans.

  • "Fritzi", una pel·lícula emocionant i històrica
    Escolta àudio

    "Fritzi", una pel·lícula emocionant i històrica

    "L'ofici d'educar" us recomana la pel·lícula d'animació "Fritzi", un conte revolucionari de Ralf Kulkula i Matthias Bruhn que ens transporta a Alemanya l'any 1989, quan Berlín estava dividida en dues meitats per un mur. La protagonista es diu Fritzi, té 12 anys i viu a l'Alemanya de l'Est, i la seva amiga Sofie aparentment se'n va de vacances i li deixa el seu gosset, l'Sputnik. La Fritzi emprèn un viatge per conèixer la situació del seu país, que acabarà amb la caiguda del mur. Marga Almirall, responsable de continguts de la distribuïdora Pack Màgic, ens dona raons per veure-la, n'escoltem un fragment. I el Jan, de 9 anys, ens diu què l'ha emocionat més de la pel·lícula.

    "L'ofici d'educar" us recomana la pel·lícula d'animació "Fritzi", un conte revolucionari de Ralf Kulkula i Matthias Bruhn que ens transporta a Alemanya l'any 1989, quan Berlín estava dividida en dues meitats per un mur. La protagonista es diu Fritzi, té 12 anys i viu a l'Alemanya de l'Est, i la seva amiga Sofie aparentment se'n va de vacances i li deixa el seu gosset, l'Sputnik. La Fritzi emprèn un viatge per conèixer la situació del seu país, que acabarà amb la caiguda del mur. Marga Almirall, responsable de continguts de la distribuïdora Pack Màgic, ens dona raons per veure-la, n'escoltem un fragment. I el Jan, de 9 anys, ens diu què l'ha emocionat més de la pel·lícula.

  • Protegir-nos de la pandèmia amb la vacuna del sentit de l'humor
    Escolta àudio

    Protegir-nos de la pandèmia amb la vacuna del sentit de l'humor

    El sentit de l'humor ens protegeix del dolor, ens salva, ens entreté, ens ajuda a relativitzar, ens connecta i ens fa còmplices dels altres, i posa veu a les crítiques i als tabús; no podríem viure sense sentit de l'humor, que apareix amb força en els pitjors moments de la vida i la criança. En parlem a "L'ofici d'educar" amb 5 cracs: en Peyu, humorista i presentador d'"El búnquer", de Catalunya Ràdio; Agnès Busquets, actriu i imitadora del "Polònia"; Oriol Dalmau, humorista a GolTV i el de capçalera de "L'ofici d'educar"; la psicòloga i sexòloga Marina Castro, i l'humorista Berto Romero. I acabarem amb una nova edició dels llibres per somiar, amb Jaume Centelles.

    El sentit de l'humor ens protegeix del dolor, ens salva, ens entreté, ens ajuda a relativitzar, ens connecta i ens fa còmplices dels altres, i posa veu a les crítiques i als tabús; no podríem viure sense sentit de l'humor, que apareix amb força en els pitjors moments de la vida i la criança. En parlem a "L'ofici d'educar" amb 5 cracs: en Peyu, humorista i presentador d'"El búnquer", de Catalunya Ràdio; Agnès Busquets, actriu i imitadora del "Polònia"; Oriol Dalmau, humorista a GolTV i el de capçalera de "L'ofici d'educar"; la psicòloga i sexòloga Marina Castro, i l'humorista Berto Romero. I acabarem amb una nova edició dels llibres per somiar, amb Jaume Centelles.

  • "El encargo", de Claudia Rueda
    Escolta àudio

    "El encargo", de Claudia Rueda

    A "L'ofici d'educar", Jaume Centelles, autor d'"El abrazo de la literatura", ens porta "El encargo", de Claudia Rueda, publicat per Océano Travesía, una lectura recomanada per a cicle inicial. El llibre explica que una vegada un emperador va cridar a palau el millor artista perquè li pintés un quadre d'un gall, ja que era un amant d'aquestes aus i en volia una plasmació ben bonica en forma de pintura. El llibre ens parla de la importància d'entrenar molt i de tenir paciència per aconseguir els nostres objectius. I la proposta del concurs dels llibres per somiar: què us fa perdre la paciència? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "El encargo", i potser també alguna altra sorpresa. I ja tenim guanyadora de la setmana passada: Zaira Pérez, l'enhorabona!

    A "L'ofici d'educar", Jaume Centelles, autor d'"El abrazo de la literatura", ens porta "El encargo", de Claudia Rueda, publicat per Océano Travesía, una lectura recomanada per a cicle inicial. El llibre explica que una vegada un emperador va cridar a palau el millor artista perquè li pintés un quadre d'un gall, ja que era un amant d'aquestes aus i en volia una plasmació ben bonica en forma de pintura. El llibre ens parla de la importància d'entrenar molt i de tenir paciència per aconseguir els nostres objectius. I la proposta del concurs dels llibres per somiar: què us fa perdre la paciència? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "El encargo", i potser també alguna altra sorpresa. I ja tenim guanyadora de la setmana passada: Zaira Pérez, l'enhorabona!

  • Claus per ajudar el cervell a adaptar-se a la pandèmia
    Escolta àudio

    Claus per ajudar el cervell a adaptar-se a la pandèmia

    La pandèmia ha posat a prova les capacitats d'adaptació del nostre cervell i les dels nostres fills, i ha multiplicat l'estrès i l'aïllament. Gràcies a la neurociència entenem què passa al nostre cervell, i podem buscar formes per compensar l'esgotament físic i mental a què ens ha sotmès la Covid. Podem afrontar la pandèmia amb por, que afecta el nostre sistema immunitari, o bé posar el focus en la mirada menys amenaçadora de la crisi, i entrenar la flexibilitat, la tolerància a la frustració, i protegir-nos de l'autoritarisme. En parlem a "L'ofici d'educar" amb David Bueno, doctor en Biologia, professor de Genètica, director de la càtedra de Neuroeducació, i autor de "L'art de persistir"; Marta Portero, psicòloga i doctora en Neurociències i autora de "10 ideas clave. Neurociencia y educación. Aportaciones para el aula", la Dra. Rosa Casafont, llicenciada en Medicina i Cirurgia, especialista en Neurociència, i autora del llibre "Viaje a tu cerebro, el arte de transformar tu mente"; i l'Anna Fores, Doctora en filosofia i Ciències de l'Educació, llicenciada en pedagogia i co-autora "Hagamos que sus vidas sean extraordinarias, 12 acciones para generar resiliencia desde la educacion". I acabarem amb les lliçons de la pandèmia amb la pedagoga Eva Bach i els continguts més potents d'"El diari de l'educació", amb el seu director, el Víctor Saura.

    La pandèmia ha posat a prova les capacitats d'adaptació del nostre cervell i les dels nostres fills, i ha multiplicat l'estrès i l'aïllament. Gràcies a la neurociència entenem què passa al nostre cervell, i podem buscar formes per compensar l'esgotament físic i mental a què ens ha sotmès la Covid. Podem afrontar la pandèmia amb por, que afecta el nostre sistema immunitari, o bé posar el focus en la mirada menys amenaçadora de la crisi, i entrenar la flexibilitat, la tolerància a la frustració, i protegir-nos de l'autoritarisme. En parlem a "L'ofici d'educar" amb David Bueno, doctor en Biologia, professor de Genètica, director de la càtedra de Neuroeducació, i autor de "L'art de persistir"; Marta Portero, psicòloga i doctora en Neurociències i autora de "10 ideas clave. Neurociencia y educación. Aportaciones para el aula", la Dra. Rosa Casafont, llicenciada en Medicina i Cirurgia, especialista en Neurociència, i autora del llibre "Viaje a tu cerebro, el arte de transformar tu mente"; i l'Anna Fores, Doctora en filosofia i Ciències de l'Educació, llicenciada en pedagogia i co-autora "Hagamos que sus vidas sean extraordinarias, 12 acciones para generar resiliencia desde la educacion". I acabarem amb les lliçons de la pandèmia amb la pedagoga Eva Bach i els continguts més potents d'"El diari de l'educació", amb el seu director, el Víctor Saura.

  • Lliçons del coronavirus: els somriures malgrat tot
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: els somriures malgrat tot

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens parla del valor dels somriures enmig de la pandèmia, quan fem servir en el dia a dia la mascareta i molts d'aquests somriures no es poden veure. I ens recomana un experiment amb nens i nenes, copiar en un paper dues o tres emoticones de somriures, i copiar també una icona de la mascareta que tapi el nas i la boca i que només deixi els ulls al descobert, i veure com el somriure desapareix. I què passa si el somriure desapareix? El somriure és una expressió d'alegria i reconeixement, i té efectes tranquil·litzadors i de confiança i tapar el somriure augmenta l'estrès i l'ansietat. I Eva Bach acaba explicant-nos l'experiment de Harvard de la cara quieta, que ens parla del paper que té el somriure en la relació entre les persones.

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens parla del valor dels somriures enmig de la pandèmia, quan fem servir en el dia a dia la mascareta i molts d'aquests somriures no es poden veure. I ens recomana un experiment amb nens i nenes, copiar en un paper dues o tres emoticones de somriures, i copiar també una icona de la mascareta que tapi el nas i la boca i que només deixi els ulls al descobert, i veure com el somriure desapareix. I què passa si el somriure desapareix? El somriure és una expressió d'alegria i reconeixement, i té efectes tranquil·litzadors i de confiança i tapar el somriure augmenta l'estrès i l'ansietat. I Eva Bach acaba explicant-nos l'experiment de Harvard de la cara quieta, que ens parla del paper que té el somriure en la relació entre les persones.

  • El diari de l'educació: el professor nan, la ventilació a l'aula i un nou blog de l'FP
    Escolta àudio

    El diari de l'educació: el professor nan, la ventilació a l'aula i un nou blog de l'FP

    Una vegada al mes fem un cop d'ull al diari de l'educació amb el seu director, el Víctor Saura. Hi podreu trobar un repàs educatiu de l'any, però ens centrem en un reportatge sobre la ventilació de les aules, en què van participar molts mestres que ens han explicat com s'ho han manegat, malgrat el fred, i han recollit propostes singulars com, per exemple, transformar la ventilació en un treball didàctic a l'aula. I al diari de l'educació ens proposen també conèixer a través d'una entrevista el Josep Maria Alaña, el primer professor nan de l'estat espanyol, que ara ja està jubilat, però explica en dos llibres la seva història, i com s'ha enfrontat a tots els prejudicis; i ha deixat empremta en els seus alumnes. I acaba el Víctor Saura amb una novetat: un blog per explicar les coses que passen a l'FP. El seguirem!

    Una vegada al mes fem un cop d'ull al diari de l'educació amb el seu director, el Víctor Saura. Hi podreu trobar un repàs educatiu de l'any, però ens centrem en un reportatge sobre la ventilació de les aules, en què van participar molts mestres que ens han explicat com s'ho han manegat, malgrat el fred, i han recollit propostes singulars com, per exemple, transformar la ventilació en un treball didàctic a l'aula. I al diari de l'educació ens proposen també conèixer a través d'una entrevista el Josep Maria Alaña, el primer professor nan de l'estat espanyol, que ara ja està jubilat, però explica en dos llibres la seva història, i com s'ha enfrontat a tots els prejudicis; i ha deixat empremta en els seus alumnes. I acaba el Víctor Saura amb una novetat: un blog per explicar les coses que passen a l'FP. El seguirem!

  • Carta als Reis: regals sostenibles, coeducatius i amb valors
    Escolta àudio

    Carta als Reis: regals sostenibles, coeducatius i amb valors

    A "L'ofici d'educar" donem criteris als Reis d'Orient i a les famílies per triar tecnologia, llibres, jocs i joguines. Imma Marín, de Marinva, ens explica el boom en pandèmia dels jocs de taula i del joc tecnològic en família; i la Claudia i la Carmen, de Jugar i Jugar, ens recorden que cal pensar en l'autonomia i les necessitats de l'infant a l'hora de triar. Jaume Centelles, especialista en literatura infantil i juvenil, ens suggereix acostar la lectura a través del joc, i ens fa una nova edició del concurs dels "Llibres per somiar". Elisabet Portavella, psicòloga de Mobile Free Life, proposa no exposar els infants innecessàriament a la tecnologia, establir decàlegs d'ús i filar prim amb els valors que transmeten els jocs virtuals. Paula Ramos, de "La vida del joc i de les joguines", aposta perquè els infants sàpiguen quines són les conseqüències ambientals i socials de les joguines, les triïn coeducatives i de proximitat, i optin per alternatives sostenibles, com llogar, intercanviar i allargar la vida de les joguines, cuidant-les i reparant-les, com planteja Noemí Batllori, de l'Hospital de Joguines.

    A "L'ofici d'educar" donem criteris als Reis d'Orient i a les famílies per triar tecnologia, llibres, jocs i joguines. Imma Marín, de Marinva, ens explica el boom en pandèmia dels jocs de taula i del joc tecnològic en família; i la Claudia i la Carmen, de Jugar i Jugar, ens recorden que cal pensar en l'autonomia i les necessitats de l'infant a l'hora de triar. Jaume Centelles, especialista en literatura infantil i juvenil, ens suggereix acostar la lectura a través del joc, i ens fa una nova edició del concurs dels "Llibres per somiar". Elisabet Portavella, psicòloga de Mobile Free Life, proposa no exposar els infants innecessàriament a la tecnologia, establir decàlegs d'ús i filar prim amb els valors que transmeten els jocs virtuals. Paula Ramos, de "La vida del joc i de les joguines", aposta perquè els infants sàpiguen quines són les conseqüències ambientals i socials de les joguines, les triïn coeducatives i de proximitat, i optin per alternatives sostenibles, com llogar, intercanviar i allargar la vida de les joguines, cuidant-les i reparant-les, com planteja Noemí Batllori, de l'Hospital de Joguines.

  • L'Oriol Dalmau i els reis d'Orient
    Escolta àudio

    L'Oriol Dalmau i els reis d'Orient

    A "L'ofici d'educar", l'humorista Oriol Dalmau ens fa el contrapunt al programa i ens presenta en exclusiva una entrevista amb els tres reis: Melcior, Gaspar i Baltasar, que, amoïnats per la pandèmia, ens donen una primícia per calmar la canalla: "Aquest any no farem cavalcada, però no passa res, la carta l'envieu telemàtica i demaneu més coses educatives!"

    A "L'ofici d'educar", l'humorista Oriol Dalmau ens fa el contrapunt al programa i ens presenta en exclusiva una entrevista amb els tres reis: Melcior, Gaspar i Baltasar, que, amoïnats per la pandèmia, ens donen una primícia per calmar la canalla: "Aquest any no farem cavalcada, però no passa res, la carta l'envieu telemàtica i demaneu més coses educatives!"

  • "Ubú" de Jérôme Ruillier
    Escolta àudio

    "Ubú" de Jérôme Ruillier

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles, creador de la pàgina d'invitació a la lectura i de l'espai "Llibres per somiar", ens presenta "Ubú" de Jérôme Ruillier, publicat per l'editorial Joventut, que parla dels dictadors. El conte explica que, un dia, l'Ubú es menja una persona i ocupa el seu lloc. Ningú no protesta per por de ser el següent i l'Ubú, amb ànsies de poder i un ego enorme, comença a menjar-se a tothom fins que ja no hi queda ningú. Bé, després passa el que passa i tot sembla tornar a la normalitat. Però, alerta! A la darrera imatge, mig amagada a la part inferior de la guarda interior, ens fa pensar que després d'un dictador en pot venir un altre i un altre. I d'aquí parteix la proposta que us fem avui al concurs dels llibres per somiar: Què és el primer que es va menjar l'Ubú? La primera víctima. Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "Ubú". I ja tenim guanyadores del darrer concurs: la Bibiana i la Jordina; l'enhorabona!

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles, creador de la pàgina d'invitació a la lectura i de l'espai "Llibres per somiar", ens presenta "Ubú" de Jérôme Ruillier, publicat per l'editorial Joventut, que parla dels dictadors. El conte explica que, un dia, l'Ubú es menja una persona i ocupa el seu lloc. Ningú no protesta per por de ser el següent i l'Ubú, amb ànsies de poder i un ego enorme, comença a menjar-se a tothom fins que ja no hi queda ningú. Bé, després passa el que passa i tot sembla tornar a la normalitat. Però, alerta! A la darrera imatge, mig amagada a la part inferior de la guarda interior, ens fa pensar que després d'un dictador en pot venir un altre i un altre. I d'aquí parteix la proposta que us fem avui al concurs dels llibres per somiar: Què és el primer que es va menjar l'Ubú? La primera víctima. Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "Ubú". I ja tenim guanyadores del darrer concurs: la Bibiana i la Jordina; l'enhorabona!

  • Els mestres de tot el món, a primera línia de la pandèmia
    Escolta àudio

    Els mestres de tot el món, a primera línia de la pandèmia

    La Covid ha pertorbat la vida de tots els centres educatius del món, però cada país ha afrontat les dificultats d'una manera concreta: escola online o presencial; mascaretes i distanciament social, o no, a l'aula; protocols de confinament. I n'han sortit diversos aprenentatges. A "L'ofici d'educar", a partir del testimoni de set mestres catalans a l'estranger, fem una radiografia de com s'ha viscut la pandèmia en set països. Sentirem Judith Soler, professora de francès a l'Institut Ipswich Academy, d'Anglaterra; Josep Sala, professor de català en un Institut de Throndheim, a Noruega; Maria Rosa Guimerà, professora i membre de la direcció d'una escola de primària a Zuric, a Suïssa; Josep Blanes, professor a la Universitat Federal de l'ABC de l'estat de Sao Paulo, al Brasil; Meritxell Garcia, professora de primària a l'Enos Garcia Elementary School de Taos, a Nou Mèxic, als Estats Units, i Arnau Barios, professor a la Universitat de Sant Petersburg, a Rússia. I també sentirem Roser Torres, mestra a Xangai, a la Xina, durant la pandèmia. I acabarem amb les lliçons de la pandèmia amb la pedagoga Eva Bach.

    La Covid ha pertorbat la vida de tots els centres educatius del món, però cada país ha afrontat les dificultats d'una manera concreta: escola online o presencial; mascaretes i distanciament social, o no, a l'aula; protocols de confinament. I n'han sortit diversos aprenentatges. A "L'ofici d'educar", a partir del testimoni de set mestres catalans a l'estranger, fem una radiografia de com s'ha viscut la pandèmia en set països. Sentirem Judith Soler, professora de francès a l'Institut Ipswich Academy, d'Anglaterra; Josep Sala, professor de català en un Institut de Throndheim, a Noruega; Maria Rosa Guimerà, professora i membre de la direcció d'una escola de primària a Zuric, a Suïssa; Josep Blanes, professor a la Universitat Federal de l'ABC de l'estat de Sao Paulo, al Brasil; Meritxell Garcia, professora de primària a l'Enos Garcia Elementary School de Taos, a Nou Mèxic, als Estats Units, i Arnau Barios, professor a la Universitat de Sant Petersburg, a Rússia. I també sentirem Roser Torres, mestra a Xangai, a la Xina, durant la pandèmia. I acabarem amb les lliçons de la pandèmia amb la pedagoga Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: posem límits a les pantalles
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: posem límits a les pantalles

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Bach ens parla de la necessitat de dosificar les pantalles per la interacció social arrel de la pandèmia, hi ha gent cansada de les pantalles, perquè la crisi de la Covid les ha convertit en el centre de la vida personal, social i professional, ens agradi o no. Fins i tot hi ha ha gent que ha començat a tenir símptomes diversos d'estres de pantalles, i la pedagoga fa una crida a estimar sense ser-hi constantment amb les pantalles i es proposa que trobem un equilibri entre la vida presencial i virtual, i sobretot posem límits a les pantalles.

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Bach ens parla de la necessitat de dosificar les pantalles per la interacció social arrel de la pandèmia, hi ha gent cansada de les pantalles, perquè la crisi de la Covid les ha convertit en el centre de la vida personal, social i professional, ens agradi o no. Fins i tot hi ha ha gent que ha començat a tenir símptomes diversos d'estres de pantalles, i la pedagoga fa una crida a estimar sense ser-hi constantment amb les pantalles i es proposa que trobem un equilibri entre la vida presencial i virtual, i sobretot posem límits a les pantalles.

  • Bon nadal de "L'ofici d'educar"!
    Escolta àudio

    Bon nadal de "L'ofici d'educar"!

    L'equip de "L'ofici d'educar", amb Rosa Sillué, Núria Ventura i Elisabet Pedrosa, us desitgem un bon Nadal, i ho fem amb un conte de Nadal en la veu de Marta Juncosa, la Kima Contes, auxiliar de biblioteca, contacontes, conteterapeuta, professora de ioga infantil i autora del llibre "Roc l'espantaocells", que ens explica "L'home que encenia els estels", un conte amb la màgia del Nadal. I ho fem, també, amb Anna Català i Helena Cabo, de Cantem en Família, que ens canten i feliciten el Nadal amb una versió nadalenca del seu "Olelé"; ens toquen la cançó "Tínkiti" amb estris de cuina; ens canten "Tot això passarà", per evocar els que aquest Nadal no hi poden ser; ens proposen moure'ns en família a ritme de l'"Axuxé Axuxà", i acaben amb una preciosa versió de "White Christmas" de Bob Marley. Us ho imagineu? Agraïments a tothom i bon Nadal.

    L'equip de "L'ofici d'educar", amb Rosa Sillué, Núria Ventura i Elisabet Pedrosa, us desitgem un bon Nadal, i ho fem amb un conte de Nadal en la veu de Marta Juncosa, la Kima Contes, auxiliar de biblioteca, contacontes, conteterapeuta, professora de ioga infantil i autora del llibre "Roc l'espantaocells", que ens explica "L'home que encenia els estels", un conte amb la màgia del Nadal. I ho fem, també, amb Anna Català i Helena Cabo, de Cantem en Família, que ens canten i feliciten el Nadal amb una versió nadalenca del seu "Olelé"; ens toquen la cançó "Tínkiti" amb estris de cuina; ens canten "Tot això passarà", per evocar els que aquest Nadal no hi poden ser; ens proposen moure'ns en família a ritme de l'"Axuxé Axuxà", i acaben amb una preciosa versió de "White Christmas" de Bob Marley. Us ho imagineu? Agraïments a tothom i bon Nadal.

Anar al contingut