TOTS ELS ÀUDIOS

  • "Les vides de marona" d'Anca Damian
    Escolta àudio

    "Les vides de marona" d'Anca Damian

    Acabem "L'ofici d'educar" amb una autèntica obra d'art plena de sensibilitat, per a petits i grans, que podreu veure als cines a partir del 26 de juny: "Les vides de marona". La directora, Anca Damian, ha guanyat més de vint premis i és la primera directora que va rebre, el 2016, el Premi Audentia, que distingeix les dones que han tingut el coratge de dedicar-se a la direcció i han inspirat i obert camins nous per a les generacions futures.

  • Eines bàsiques per obrir els casals: coordinació i amor
    Escolta àudio

    Eines bàsiques per obrir els casals: coordinació i amor

    A L'ofici d'educar, Esther Gorriz, directora del casal d'estiu La Taca de Castellar del Vallès, ens explica com han afrontat les dificultats a l'hora de fer els casals aquest estiu, una oportunitat única pels infants per cuidar-se, relacionar-se i estimar-se després del llarg confinament

  • Núria Vallès: "Els protocols de l'escola sembla que siguin de Txernòbil"
    Escolta àudio

    Núria Vallès: "Els protocols de l'escola sembla que siguin de Txernòbil"

    A "L'ofici d'educar" parlem d'un grup de famílies s'han unit per fer un manifest pel dret de l'educació en temps de pandèmia: "Tornem a les escoles", que ja ha recollit 16.000 signatures, i que reivindica entre d'altres que l'escola és un servei essencial que ha de garantir l'equitat, i que els protocols de l'escola s'han de basar en l'evidència, i no només en la por. Trobareu tota la informació a https://sites.google.com/view/dretaleducacio/principal.

  • L'educació postpandèmica ha de ser més holística i crítica
    Escolta àudio

    L'educació postpandèmica ha de ser més holística i crítica

    A "L'ofici d'educar" parlem amb Carles Parellada mestre de Primària, psicomotricista, terapeuta familiar sistèmic, constel·lador familiar i formador de mestres, president de l'Associació MES (Moviment Educatiu Sistèmic) i director de l'Àrea de Pedagogia Sistèmica de l'Institut Gestalt de Barcelona. El Carles Parellada ens proposa una nova visió de la ciència i de la vida, que en aquests moments de crisi ens permet tenir una mirada diferent de la por; i dibuixa què és la pedagogia sistèmica i què és essencial en la nova educació postpandèmica.

  • Mercè López "Els mestres ho hem donat tot, i ens hem sentit abandonats"
    Escolta àudio

    Mercè López "Els mestres ho hem donat tot, i ens hem sentit abandonats"

    Escoltem a "L'ofici d'educar" la Mercè Lopez, mestra d'educació infantil i primària, que va fer un article al Diari de l'Educació sobre l'escola online que es va fer viral, el van llegir 40 mil persones. És l'autora d'"Una mestra confitada", i puja tutorials molt útils a les xarxes per als seus companys mestres i qui l'hi demani

  • S'ha menystingut el dret a l'educació durant la pandèmia?
    Escolta àudio

    S'ha menystingut el dret a l'educació durant la pandèmia?

    Pel catedràtic en Sociologia, Xavier Bonal, investigador de referència sobre desigualtat educativa, la pandèmia ha accentuat la desigualtat educativa, perquè sense presencialitat no es pot garantir el dret a l'educació.

  • Sandra Ruiz: "Nosaltres hem posat al centre l'infant, i no hem obert"
    Escolta àudio

    Sandra Ruiz: "Nosaltres hem posat al centre l'infant, i no hem obert"

    La Sandra Ruiz és mestra, psicopedagoga i directora de l'EBM El Rial de Sant Cebrià de Vallalta, i ens explica a "L'ofici d'educar" les raons per les quals el seu centre ha decidit no obrir durant la fase dos de la desescalada, i per què és essencial l'educació de 0 a 3, sovint la gran oblidada

  • Com poden tenir un estiu enriquit les criatures?
    Escolta àudio

    Com poden tenir un estiu enriquit les criatures?

    La Cristina Gutierrez, directora de la Granja Escola de Santa Maria de Palautordera, explica a "L'ofici d'educar" que ara els casals i les colònies són clau per dues raons: la socialització i entrenar la valentia per afrontar la pandèmia de la por.

  • Laia Servera ens explica el boom de l'"InfoK" durant la pandèmia
    Escolta àudio

    Laia Servera ens explica el boom de l'"InfoK" durant la pandèmia

    La Laia Servera, editora i presentadora de l'InfoK, ens explica a "L'ofici d'educar" que la clau de l'èxit digital de l'"InfoK" és que posen l'accent en el dret a la informació, a l'opinió i a la participació de joves i criatures, i que les famílies han compartit plegades l'"InfoK"

  • Educar en temps de pandèmia
    Escolta àudio

    Educar en temps de pandèmia

    A "L'ofici d'educar" fem un retrat social, pedagògic i psicològic del que ha passat els últims tres mesos amb les famílies, i l'escola "online" i presencial. Ens preguntem: Quines són les conseqüències del distanciament físic per a les criatures? Com podran tenir un estiu enriquit? I com serà l'escola postconfinament? En parlem amb la Sandra Ruiz, mestra, psicopedagoga i directora de l'EBM de Sant Cebrià de Vallalta; Xavier Bonal, catedràtic de Sociologia i investigador de referència sobre desigualtat educativa; Mercè Lopez, mestra d'educació infantil i primària que s'ha fet viral amb els seus articles sobre l'escola "online"; l'Anna Carpena, mestra especialista en educació emocional; Laia Servera, editora i presentadora de l'"Info K", i Cristina Gutierrez, de la Granja Escola de Santa Maria de Palautordera.

  • Quedarà l'empremta de la pandèmia al cervell de les criatures?
    Escolta àudio

    Quedarà l'empremta de la pandèmia al cervell de les criatures?

    Explica l'especialista en emocions Anna Carpena que el contacte físic és molt necessari per créixer i, fins i tot, per sobreviure, i que no veure la cara del mestre ni tocar-lo és un maltractament de cossos i emocions.

  • Escoles tancades, i ara què fem?
    Escolta àudio

    Escoles tancades, i ara què fem?

    Després del tancament dels centres educatius i de la declaració d'estat d'alarma, què hem de fer, amb les criatures? Es desconsella deixar-los amb els avis, però és possible el teletreball amb la canalla? Quines mesures hi ha de conciliació? I quines indicacions ens donen des d'Educació i Treball? Com es poden gestionar el confinament i la por? I fins a quin punt ho podem viure com una oportunitat per parar i estar amb la família? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Josep Gonzàlez-Cambray, director general de centres públics del Departament d'Educació; Víctor Carretero, psicòleg de la Unitat de Crisis de Barcelona; Sebastià González, cap de Pediatria d'Urgències de la Vall d'Hebron; Lara Terradas, psicòloga i mestra; Enric Vinaixa, director general de Relacions Laborals, i Belén Tascón, presidenta de la FaPaC. Sentim també una crònica de com ho han afrontat a Madrid de la Marina Romero; el mestre Oriol Castellví; l'especialista en el joc Imma Marín, de Marinva; la iniciativa dels joves del Baix Empordà, i pares i mares.

  • La coeducació, clau per acabar amb el masclisme inconscient que hi ha encara a l'esport
    Escolta àudio

    La coeducació, clau per acabar amb el masclisme inconscient que hi ha encara a l'esport

    "Felicitats, has jugat com un home!", li van dir com un elogi a la Susanna Soler, jugadora i entrenadora de futbol sala. Tot i els avenços, la masculinitat tradicional pesa encara de manera inconscient sobre l'esport. Com s'educa per a la igualtat amb l'educació física i al pati de l'escola? Nens i nenes trien encara esports diferents? Com es pot fomentar l'esport femení? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Susanna Soler, doctora en Educació Física, Activitat Física i Esport; Mireia Pont, entrenadora de gimnàstica artística femenina de la Federació Catalana del CAR de Sant Cugat; i el professor d'educació física de l'Escola Patufet Sant Jordi Antulio Pérez. Diverses esportistes ens expliquen la seva experiència: Mati de Miguel, una de les pioneres del waterpolo femení i entrenadora del Club Esportiu Mediterrani; la pilot de motos Laia Sanz, que participa a la Campanya #ThoEstàsPerdent, del CAC, la CCMA i la Generalitat, per fer visible l'esport femení als mitjans; Clàudia Pons, entrenadora de la selecció femenina de futbol sala, i la Zaira, de 12 anys, que practica l'halterofília. I sentirem també Natàlia Boadas, una de les creadores i guionista de "Les de l'hoquei" de TV3; i el contrapunt d'Oriol Dalmau, "Llibres per somiar" i "Torna-la a posar".

  • "Mujeres en el deporte", de Rachel Ignotofsky
    Escolta àudio

    "Mujeres en el deporte", de Rachel Ignotofsky

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens porta als "Llibres per somiar" "Mujeres en el deporte", de Rachel Ignotofsky, la història de cinquanta intrèpides esportistes que van jugar per guanyar. Totes elles són models pioneres que han lluitat i han fet coses extraordinàries. El llibre dedica dues pàgines a cada esportista, d'especialitats diferents. Un llibre a partir de 7 anys, i per tots els públics, amb bones dades i il·lustracions. Publicat per Nòrdica.

  • Hem de vibrar igual amb el futbol masculí que amb el femení
    Escolta àudio

    Hem de vibrar igual amb el futbol masculí que amb el femení

    L'humorista Oriol Dalmau ens parla d'esport femení i del que han dit algunes persones desafortunades sobre el futbol femení. I ens diu ell que hem de ser capaços de vibrar igual amb el Messi que amb la davantera Alex Morgan, a qui, per cert, encara coneixen poques persones. I altres coses que han de sortir de l'armari al món de l'esport, explica l'Oriol Dalmau a "L'ofici d'educar".

Anar al contingut