TOTS ELS ÀUDIOS

  • Mares solteres condemnades a abandonar "els fills del pecat"
    Escolta àudio

    Mares solteres condemnades a abandonar "els fills del pecat"

    Al segle XIX, a Europa, les mares solteres estaven condemnades a abandonar els seus fills, considerats "fills del pecat", infants que van haver de fer un exercici enorme de resiliència per sobreviure; alguns es van quedar pel camí i d'altres encara ara desconeixen el seu origen; cinquanta mil infants orfes o abandonats van passar per la Casa de la Maternitat del 1853 al 1936, i dos mil per la Casa de la Caritat de Barcelona. Coneixerem, a "L'ofici d'educar", la història de Lluís Álvarez, orfe de la Casa de la Caritat, que amb l'ajuda de seva filla Maribel va retrobar la família de llet a Eivissa, i les cartes de la mare que mai va rebre, on li deia que el volia recuperar; i sentirem també Joan López, director del documental "Temps de caritat", i l'historiador José Montiel, especialista en la Casa de la Maternitat. I acabarem amb el concurs dels llibres per somiar, amb Jaume Centelles.

    Al segle XIX, a Europa, les mares solteres estaven condemnades a abandonar els seus fills, considerats "fills del pecat", infants que van haver de fer un exercici enorme de resiliència per sobreviure; alguns es van quedar pel camí i d'altres encara ara desconeixen el seu origen; cinquanta mil infants orfes o abandonats van passar per la Casa de la Maternitat del 1853 al 1936, i dos mil per la Casa de la Caritat de Barcelona. Coneixerem, a "L'ofici d'educar", la història de Lluís Álvarez, orfe de la Casa de la Caritat, que amb l'ajuda de seva filla Maribel va retrobar la família de llet a Eivissa, i les cartes de la mare que mai va rebre, on li deia que el volia recuperar; i sentirem també Joan López, director del documental "Temps de caritat", i l'historiador José Montiel, especialista en la Casa de la Maternitat. I acabarem amb el concurs dels llibres per somiar, amb Jaume Centelles.

  • "El árbol de la vida de Charles Darwin", de Peter Sis
    Escolta àudio

    "El árbol de la vida de Charles Darwin", de Peter Sis

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles presenta "El árbol de la vida de Charles Darwin", escrit i il·lustrat per Peter Sis i publicat per Ekaré. Un llibre de coneixements per a alumnes de secundària que explica la història de Charles Darwin, des que era petit i fent èmfasi en un viatge que va fer per tots els territoris anglesos i fins a les illes Galàpagos i que va durar cinc anys, i d'aquí va sortir la teoria de les espècies. I la pregunta que us fem és: quin és el nom del vaixell amb el qual va viatjar Darwin? Respostes a loficideducar@ccma.cat i ja tenim els guanyadors del darrer concurs: Clara, Guerau, Mariona i Clara, l'enhorabona!

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles presenta "El árbol de la vida de Charles Darwin", escrit i il·lustrat per Peter Sis i publicat per Ekaré. Un llibre de coneixements per a alumnes de secundària que explica la història de Charles Darwin, des que era petit i fent èmfasi en un viatge que va fer per tots els territoris anglesos i fins a les illes Galàpagos i que va durar cinc anys, i d'aquí va sortir la teoria de les espècies. I la pregunta que us fem és: quin és el nom del vaixell amb el qual va viatjar Darwin? Respostes a loficideducar@ccma.cat i ja tenim els guanyadors del darrer concurs: Clara, Guerau, Mariona i Clara, l'enhorabona!

  • Per què dos de cada deu joves pengen els estudis abans d'hora?
    Escolta àudio

    Per què dos de cada deu joves pengen els estudis abans d'hora?

    Sense oportunitats educatives, invisibles i sense somnis. Els experts alerten que la pandèmia ha agreujat l'abandonament escolar i insten a no responsabilitzar els joves de sortir del sistema educatiu. L'abandonament escolar prematur a Catalunya s'enfila a gairebé el 20%, per sobre de la mitjana europea. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Alejandro Montes, professor de Sociologia de l'Educació de la UAB; Neus Gómez, politòloga, assessora de la Gerència de Serveis Educatius de la Diputació de Barcelona, i Aina Tarabini, doctora en Sociologia i professora a la UAB, i amb el testimoni de l'Oussama Souiden i l'Elena Repullo, que han reprès els estudis a El Llindar, centre de noves oportunitats. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach.

    Sense oportunitats educatives, invisibles i sense somnis. Els experts alerten que la pandèmia ha agreujat l'abandonament escolar i insten a no responsabilitzar els joves de sortir del sistema educatiu. L'abandonament escolar prematur a Catalunya s'enfila a gairebé el 20%, per sobre de la mitjana europea. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Alejandro Montes, professor de Sociologia de l'Educació de la UAB; Neus Gómez, politòloga, assessora de la Gerència de Serveis Educatius de la Diputació de Barcelona, i Aina Tarabini, doctora en Sociologia i professora a la UAB, i amb el testimoni de l'Oussama Souiden i l'Elena Repullo, que han reprès els estudis a El Llindar, centre de noves oportunitats. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: factors de protecció dels joves per tenir èxit i salut
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: factors de protecció dels joves per tenir èxit i salut

    A "L'ofici d'educar" reflexionem sobre les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach. Avui ens explica que el Search Institute de Minneapolis, que es dedica a la recerca educativa dels joves, ha identificat 40 factors de protecció que la gent jove necessita per tenir èxit i salut i disminuir els factors de risc. N'hi ha 20 d'interns i 20 d'externs. Avui ens centrem en els externs, que els podem resumir en suport i estimació, empoderament, límits i expectatives i un ús constructiu del temps.

    A "L'ofici d'educar" reflexionem sobre les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach. Avui ens explica que el Search Institute de Minneapolis, que es dedica a la recerca educativa dels joves, ha identificat 40 factors de protecció que la gent jove necessita per tenir èxit i salut i disminuir els factors de risc. N'hi ha 20 d'interns i 20 d'externs. Avui ens centrem en els externs, que els podem resumir en suport i estimació, empoderament, límits i expectatives i un ús constructiu del temps.

  • Videojocs dissenyats per enganxar "Els millors cervells del món hi treballen nit i dia"
    Escolta àudio

    Videojocs dissenyats per enganxar "Els millors cervells del món hi treballen nit i dia"

    Durant el confinament es va disparar el consum de videojocs entre els menors. Alguns se n'han desenganxat, uns altres s'hi han quedat atrapats, amb baralles diàries a casa, i hem conegut el primer cas d'ingrés d'un menor per addicció al Fortnite a Espanya. Diversos estudis científics avalen que els videojocs estan deteriorant la salut física i emocional dels menors. En parlem a "L'ofici d'educar" amb el psiquiatre del menor ingressat per addicció al Fornite, Matías Real-López, de l'Hospital Provincial de Castelló; amb Gabriela Paoli, psicòloga clínica, experta en addiccions tecnològiques i autora de "Salut digital", i amb Francesc Canals, corresponsal a la Xina de Catalunya Ràdio, perquè avaluï la mesura de restringir el temps de videojocs als menors que s'ha implantat a la Xina. I acabarem amb el concurs dels "Llibres per somiar", amb Jaume Centelles.

    Durant el confinament es va disparar el consum de videojocs entre els menors. Alguns se n'han desenganxat, uns altres s'hi han quedat atrapats, amb baralles diàries a casa, i hem conegut el primer cas d'ingrés d'un menor per addicció al Fortnite a Espanya. Diversos estudis científics avalen que els videojocs estan deteriorant la salut física i emocional dels menors. En parlem a "L'ofici d'educar" amb el psiquiatre del menor ingressat per addicció al Fornite, Matías Real-López, de l'Hospital Provincial de Castelló; amb Gabriela Paoli, psicòloga clínica, experta en addiccions tecnològiques i autora de "Salut digital", i amb Francesc Canals, corresponsal a la Xina de Catalunya Ràdio, perquè avaluï la mesura de restringir el temps de videojocs als menors que s'ha implantat a la Xina. I acabarem amb el concurs dels "Llibres per somiar", amb Jaume Centelles.

  • "L'Amy i la biblioteca secreta" d'Alan Gratz
    Escolta àudio

    "L'Amy i la biblioteca secreta" d'Alan Gratz

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens porta "L'Amy i la biblioteca secreta" d'Alan Gratz, publicat per Takatuka; una nena que fa 4art de primària en una escola dels Estats Units i que cada setmana va a la biblioteca a buscar el seu llibre preferit, i la bibliotecària li diu que no pot ser perquè no és adequat; i l'Amy va recollint tots els llibres prohibits i fa una biblioteca paral·lela. I la pregunta és quin és el llibre preferit de l'Amy? Respostes a loficideducar@ccma.cat; teniu temps fins diumenge i ja tenim els guanyadors de l'últim concurs: el Marc, el Lluc i el Robin.

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles ens porta "L'Amy i la biblioteca secreta" d'Alan Gratz, publicat per Takatuka; una nena que fa 4art de primària en una escola dels Estats Units i que cada setmana va a la biblioteca a buscar el seu llibre preferit, i la bibliotecària li diu que no pot ser perquè no és adequat; i l'Amy va recollint tots els llibres prohibits i fa una biblioteca paral·lela. I la pregunta és quin és el llibre preferit de l'Amy? Respostes a loficideducar@ccma.cat; teniu temps fins diumenge i ja tenim els guanyadors de l'últim concurs: el Marc, el Lluc i el Robin.

  • Carme Junyent: "És urgent recuperar l'ús espontani del català entre l'alumnat"
    Escolta àudio

    Carme Junyent: "És urgent recuperar l'ús espontani del català entre l'alumnat"

    Els estudis confirmen la recessió de l'ús social del català i el retrocés del català a l'escola, i per revertir-ho el Departament d'Educació ha presentat aquesta setmana un pla de promoció de l'ús del català en 200 centres. A "L'ofici d'educar" radiografiem la situació del català a l'escola: tot i ser la llengua vehicular, el castellà és el rei de la comunicació informal. Està en crisi la immersió? De com revertir aquesta situació en parlem amb Montserrat Sendra, investigadora del Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació de la UB; Cristina Riu, de l'escola el Pla de Salt (Gironès); Joan Alsina, professor de català d'un institut concertat de Sant Vicenç dels Horts (Barcelonès); Felicitat Soler, de l'escola Eugeni d'Ors de Valls (Tarragonès); Maire Torrelles, de l'institut escola Torre Queralt (Lleida); Rosa Malonda, del CEIP Oliveretes de Miramar (València); la mestra de primària Raquel Foix, i la sociolingüista Carme Junyent, autora d'"El futur del català depèn de tu". I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb l'Eva Bach.

    Els estudis confirmen la recessió de l'ús social del català i el retrocés del català a l'escola, i per revertir-ho el Departament d'Educació ha presentat aquesta setmana un pla de promoció de l'ús del català en 200 centres. A "L'ofici d'educar" radiografiem la situació del català a l'escola: tot i ser la llengua vehicular, el castellà és el rei de la comunicació informal. Està en crisi la immersió? De com revertir aquesta situació en parlem amb Montserrat Sendra, investigadora del Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació de la UB; Cristina Riu, de l'escola el Pla de Salt (Gironès); Joan Alsina, professor de català d'un institut concertat de Sant Vicenç dels Horts (Barcelonès); Felicitat Soler, de l'escola Eugeni d'Ors de Valls (Tarragonès); Maire Torrelles, de l'institut escola Torre Queralt (Lleida); Rosa Malonda, del CEIP Oliveretes de Miramar (València); la mestra de primària Raquel Foix, i la sociolingüista Carme Junyent, autora d'"El futur del català depèn de tu". I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb l'Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: estratègies per protegir els joves d'Islàndia
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: estratègies per protegir els joves d'Islàndia

    A "L'ofici d'educar" la pedagoga Eva Bach reflexiona sobre les lliçons del coronavirus. Seguim amb el fil d'Islàndia, vam parlar el darrer dia d'una enquesta sobre els factors de risc i de protecció dels joves del país. I a partir d'aquí les autoritats han activat 5 factors de protecció: han augmentat el pressupost per finançar extraescolars; es dona una targeta d'oci familiar per fer activitats recreatives amb fills; s'afavoreix més control per part dels pares i més temps de qualitat amb els fills, assessorament de les famílies i reforç dels vincles família-escola; cursos de vida amb els adolescents i l'enduriment de la legislació

    A "L'ofici d'educar" la pedagoga Eva Bach reflexiona sobre les lliçons del coronavirus. Seguim amb el fil d'Islàndia, vam parlar el darrer dia d'una enquesta sobre els factors de risc i de protecció dels joves del país. I a partir d'aquí les autoritats han activat 5 factors de protecció: han augmentat el pressupost per finançar extraescolars; es dona una targeta d'oci familiar per fer activitats recreatives amb fills; s'afavoreix més control per part dels pares i més temps de qualitat amb els fills, assessorament de les famílies i reforç dels vincles família-escola; cursos de vida amb els adolescents i l'enduriment de la legislació

  • Castanyada, Halloween o "Castaween"? "Ens ha arribat la versió hortera dels EUA"
    Escolta àudio

    Castanyada, Halloween o "Castaween"? "Ens ha arribat la versió hortera dels EUA"

    Girem l'esquena a la mort, un dels últims gran tabús, i entenem que protegir les criatures és no parlar-ne, un error amb conseqüències, segons els experts. D'aquí que Tots Sants i Halloween són l'oportunitat per venerar els nostres difunts i per parlar de la mort i de la por amb les criatures, i per trencar tabús. Què celebrem amb Halloween i Tots Sants? Com podem ajudar un infant a regular la por i a afrontar la mort d'algú que estima? I com s'ha de parlar de la mort a l'escola? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Amadeu Carbó, educador social, folklorista, expert en tradicions i autor de "Fins aquí hem arribat"; amb la psicòloga sanitària i directora de Senda, Verónica Antón, i amb Anabel Ramos, mestra de primària i doctora en Educació, amb un doctorat en pedagogia de la mort. Farem un apunt de l'obra "Una dent sota el coixí", de la companyia Poca Cosa Teatre a la Sala Beckett, i acabarem amb el concurs dels llibres per somiar, amb Jaume Centelles.

    Girem l'esquena a la mort, un dels últims gran tabús, i entenem que protegir les criatures és no parlar-ne, un error amb conseqüències, segons els experts. D'aquí que Tots Sants i Halloween són l'oportunitat per venerar els nostres difunts i per parlar de la mort i de la por amb les criatures, i per trencar tabús. Què celebrem amb Halloween i Tots Sants? Com podem ajudar un infant a regular la por i a afrontar la mort d'algú que estima? I com s'ha de parlar de la mort a l'escola? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Amadeu Carbó, educador social, folklorista, expert en tradicions i autor de "Fins aquí hem arribat"; amb la psicòloga sanitària i directora de Senda, Verónica Antón, i amb Anabel Ramos, mestra de primària i doctora en Educació, amb un doctorat en pedagogia de la mort. Farem un apunt de l'obra "Una dent sota el coixí", de la companyia Poca Cosa Teatre a la Sala Beckett, i acabarem amb el concurs dels llibres per somiar, amb Jaume Centelles.

  • "Veïns" de Kasya Denisevich
    Escolta àudio

    "Veïns" de Kasya Denisevich

    A "L'ofici d'educar", Jaume Centelles ens presenta "Veïns", escrit i il·lustrat per Kasya Denisevich i publicat per l'Editorial Joventut. Un llibre per a cicle infantil que explica la història d'una nena que canvia de pis i que va explicant com és la seva vida al nou pis i les seves reflexions sobre els veïns, cadascú amb la seva dèria, i ella juga a imaginar-s'hi altres personatges. És un àlbum il·lustrat de gran format. I la pregunta del concurs dels llibres per somiar és en quin carrer viu la protagonista del llibre "Veïns"?, al Jaume se li ha escapat. Respostes a loficideducar@ccma.cat teniu temps fins diumenge i ja tenim els guanyadors del darrer concurs: la Duna, la Vera i la Mar.

    A "L'ofici d'educar", Jaume Centelles ens presenta "Veïns", escrit i il·lustrat per Kasya Denisevich i publicat per l'Editorial Joventut. Un llibre per a cicle infantil que explica la història d'una nena que canvia de pis i que va explicant com és la seva vida al nou pis i les seves reflexions sobre els veïns, cadascú amb la seva dèria, i ella juga a imaginar-s'hi altres personatges. És un àlbum il·lustrat de gran format. I la pregunta del concurs dels llibres per somiar és en quin carrer viu la protagonista del llibre "Veïns"?, al Jaume se li ha escapat. Respostes a loficideducar@ccma.cat teniu temps fins diumenge i ja tenim els guanyadors del darrer concurs: la Duna, la Vera i la Mar.

  • Escola i comunitat: "Si no s'educa la generositat el món no té futur"
    Escolta àudio

    Escola i comunitat: "Si no s'educa la generositat el món no té futur"

    El moviment Aprenentatge Servei defensa el servei a la comunitat com una eina pedagògica en què l'escola serveix per investigar problemes del seu entorn i solucionar-los. Es pretén, a la vegada que l'alumne millora els seus aprenentatges, beneficiar la comunitat; és a dir, unir solidaritat i aprenentatges per construir ciutadania i una societat més justa. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Roser Batlle, pedagoga i autora del llibre "Aprendizaje-Servicio. Compromiso social en acción", i sentim el testimoni de l'Institut Egara de Terrassa, el Col·legi FEDAC de Sant Andreu (Barcelona), l'Institut Eduard Fontserè de l'Hospitalet, l'Escola de Formació Professional Solc Nou (Barcelona) i el Col·legi Pare Enric d'Ossó de l'Hospitalet. Anna Ramis, mestra i pedagoga, ens parla de com enfortir el vincle família-escola en temps Covid. Estrenem espai d'humor amb la paternitat del Sergi Vives i acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach.

    El moviment Aprenentatge Servei defensa el servei a la comunitat com una eina pedagògica en què l'escola serveix per investigar problemes del seu entorn i solucionar-los. Es pretén, a la vegada que l'alumne millora els seus aprenentatges, beneficiar la comunitat; és a dir, unir solidaritat i aprenentatges per construir ciutadania i una societat més justa. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Roser Batlle, pedagoga i autora del llibre "Aprendizaje-Servicio. Compromiso social en acción", i sentim el testimoni de l'Institut Egara de Terrassa, el Col·legi FEDAC de Sant Andreu (Barcelona), l'Institut Eduard Fontserè de l'Hospitalet, l'Escola de Formació Professional Solc Nou (Barcelona) i el Col·legi Pare Enric d'Ossó de l'Hospitalet. Anna Ramis, mestra i pedagoga, ens parla de com enfortir el vincle família-escola en temps Covid. Estrenem espai d'humor amb la paternitat del Sergi Vives i acabarem amb les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: alternatives d'oci per als joves a Islàndia
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: alternatives d'oci per als joves a Islàndia

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens ajuda a reflexionar sobre la pandèmia. El darrer dia vam parlar dels botellons i avui parlem d'alternatives al model d'oci per als joves a Islàndia, on s'ha aconseguit rebaixar les dades de consum de drogues i alcohol entre adolescents de manera espectacular. Si el consum dels joves a finals dels anys 90 era del 42%, actualment és del 5%. I com han arribat fins aquí? Van fer unes enquestes massives a tota la població de nois i noies d'entre 14 i 16 anys al voltant de les seves necessitats, preocupacions, consum de drogues o alcohol i relacions i activitats familiars, i a partir d'aquí es van elaborar uns informes per cada escola i districte, i s'han extret quins són els factors de risc i quins els factors de protecció.

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens ajuda a reflexionar sobre la pandèmia. El darrer dia vam parlar dels botellons i avui parlem d'alternatives al model d'oci per als joves a Islàndia, on s'ha aconseguit rebaixar les dades de consum de drogues i alcohol entre adolescents de manera espectacular. Si el consum dels joves a finals dels anys 90 era del 42%, actualment és del 5%. I com han arribat fins aquí? Van fer unes enquestes massives a tota la població de nois i noies d'entre 14 i 16 anys al voltant de les seves necessitats, preocupacions, consum de drogues o alcohol i relacions i activitats familiars, i a partir d'aquí es van elaborar uns informes per cada escola i districte, i s'han extret quins són els factors de risc i quins els factors de protecció.

  • Sergi Vives, diari d'un pare de bessones primerenc
    Escolta àudio

    Sergi Vives, diari d'un pare de bessones primerenc

    Sergi Vives, comunicador a Catalunya Ràdio, es presenta avui a "L'ofici d'educar" amb una faceta que no coneixíem: la de pare de bessones primerenc! Que a la pràctica vol dir que fa les coses exactament igual que un altre pare primerenc, però, en lloc de fer-les el doble, com es podria pensar, les fa a la meitat: dorm, menja, l'encerta i té la meitat de paciència. Avui s'estrena per explicar-nos el seu dia a dia, i la reflexió principal que ens deixa és: un i un no fan dos!

    Sergi Vives, comunicador a Catalunya Ràdio, es presenta avui a "L'ofici d'educar" amb una faceta que no coneixíem: la de pare de bessones primerenc! Que a la pràctica vol dir que fa les coses exactament igual que un altre pare primerenc, però, en lloc de fer-les el doble, com es podria pensar, les fa a la meitat: dorm, menja, l'encerta i té la meitat de paciència. Avui s'estrena per explicar-nos el seu dia a dia, i la reflexió principal que ens deixa és: un i un no fan dos!

  • Catherine L'Ecuyer: "Montessori s'escandalitzaria amb qui utilitza el seu mètode com una moda"
    Escolta àudio

    Catherine L'Ecuyer: "Montessori s'escandalitzaria amb qui utilitza el seu mètode com una moda"

    Per ajudar les famílies a triar escola, més enllà de modes i rànquings, les escoles han de mostrar uns mètodes pedagògics coherents i el corrent filosòfic que hi ha al darrere; segons Catherine L'Ecuyer, doctora en Educació i Psicologia, que ens presenta, a "L'ofici d'educar", "Conversaciones con mi maestra", on repassa els diversos mètodes pedagògics; els debats educatius més actuals: coneixements/competències, escola nova o tradicional; i alguns dels neuromites més estesos a l'aula. També sentirem els consells de la Montserrat Antón, doctora en Ciències de l'Educació, i un apunt de la pel·lícula francesa d'animació "Bon dia, món", amb la Marga Almirall, responsable de continguts pedagògics i infantils de Drac Màgic. Farem una connexió amb la Núria Vilanova, de l'InfoK, i acabarem el concurs dels llibres per somiar amb el Jaume Centelles.

    Per ajudar les famílies a triar escola, més enllà de modes i rànquings, les escoles han de mostrar uns mètodes pedagògics coherents i el corrent filosòfic que hi ha al darrere; segons Catherine L'Ecuyer, doctora en Educació i Psicologia, que ens presenta, a "L'ofici d'educar", "Conversaciones con mi maestra", on repassa els diversos mètodes pedagògics; els debats educatius més actuals: coneixements/competències, escola nova o tradicional; i alguns dels neuromites més estesos a l'aula. També sentirem els consells de la Montserrat Antón, doctora en Ciències de l'Educació, i un apunt de la pel·lícula francesa d'animació "Bon dia, món", amb la Marga Almirall, responsable de continguts pedagògics i infantils de Drac Màgic. Farem una connexió amb la Núria Vilanova, de l'InfoK, i acabarem el concurs dels llibres per somiar amb el Jaume Centelles.

  • "Bon dia, món" un cant a la natura i a la diversitat
    Escolta àudio

    "Bon dia, món" un cant a la natura i a la diversitat

    La Marga Almirall, responsable de Continguts pedagògics i infantils de Drac Màgic, ens proposa a "L'ofici d'educar" "Bon dia, món" una pel·lícula francesa d'Anne-Lise Koehler i Éric Serre, feta amb la tècnica d'animació stop-motion on uns animalons fets de paper maixé prenen vida per mostrar-nos la seva relació amb la naturalesa i amb el seu entorn. Són deu animalons de diferents espècies, els coneixem just en el moment en què neixen i els acompanyem mentre descobreixen el món que ens envolta, que permet fer un passeig per la natura molt ben documentat i amb una mirada de respecte cap a l'entorn natural.

    La Marga Almirall, responsable de Continguts pedagògics i infantils de Drac Màgic, ens proposa a "L'ofici d'educar" "Bon dia, món" una pel·lícula francesa d'Anne-Lise Koehler i Éric Serre, feta amb la tècnica d'animació stop-motion on uns animalons fets de paper maixé prenen vida per mostrar-nos la seva relació amb la naturalesa i amb el seu entorn. Són deu animalons de diferents espècies, els coneixem just en el moment en què neixen i els acompanyem mentre descobreixen el món que ens envolta, que permet fer un passeig per la natura molt ben documentat i amb una mirada de respecte cap a l'entorn natural.

Anar al contingut