TOTS ELS ÀUDIOS

  • Treballar a casa? Impossible per a l'Oriol Dalmau!
    Escolta àudio

    Treballar a casa? Impossible per a l'Oriol Dalmau!

    Des de la casa de l'Oriol Dalmau, i en exclusiva per a "L'ofici d'educar", ens presenten un musical que il·lustra amb tot tipus de detalls les dificultats d'una família que teletreballa, un desastre molt divertit orquestrat per l'imprescindible sentit de l'humor de l'Oriol Dalmau.

    Des de la casa de l'Oriol Dalmau, i en exclusiva per a "L'ofici d'educar", ens presenten un musical que il·lustra amb tot tipus de detalls les dificultats d'una família que teletreballa, un desastre molt divertit orquestrat per l'imprescindible sentit de l'humor de l'Oriol Dalmau.

  • Lliçons del coronavirus: pensar sempre en positiu no és positiu
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: pensar sempre en positiu no és positiu

    A "L'ofici d'educar" reflexionem sobre les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach. Avui parlem de l'excés de positivisme, que no ens ajuda i ens desconnecta del nostre ésser, del cos i el cor, que ens insensibilitza i deshumanitza, i que posa en joc el nostre equilibri psíquic. Per la pedagoga, tenim el costum de dir que no passa res –quan passen coses– o de dir que no ens hem de queixar davant de les coses que ens passen, i ens diem que hem de pensar en positiu sempre. Ens hem de donar missatges positius sí, però això no ha de comportar desatendre o no escoltar emocions ingrates, pertorbadores i feridores. Per l'Eva Bach, cal també acollir el dol, el malestar i la queixa, perquè s'obre una via per transformar-ho i acceptar-ho.

    A "L'ofici d'educar" reflexionem sobre les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach. Avui parlem de l'excés de positivisme, que no ens ajuda i ens desconnecta del nostre ésser, del cos i el cor, que ens insensibilitza i deshumanitza, i que posa en joc el nostre equilibri psíquic. Per la pedagoga, tenim el costum de dir que no passa res –quan passen coses– o de dir que no ens hem de queixar davant de les coses que ens passen, i ens diem que hem de pensar en positiu sempre. Ens hem de donar missatges positius sí, però això no ha de comportar desatendre o no escoltar emocions ingrates, pertorbadores i feridores. Per l'Eva Bach, cal també acollir el dol, el malestar i la queixa, perquè s'obre una via per transformar-ho i acceptar-ho.

  • El teletreball ha afavorit la conciliació o la discriminació de gènere?
    Escolta àudio

    El teletreball ha afavorit la conciliació o la discriminació de gènere?

    Amb el confinament, d'un dia per l'altre, vam fer un pas de gegant amb el teletreball, sense formació, recursos, ni espais adaptats; desbordats per la vida familiar i laboral; amb jornades interminables i sobrecàrrega, sobretot per a les dones, protagonistes encara del treball reproductiu i de cura. Quins són els pros i el contres del teletreball? Ha vingut per quedar-se? Com podem teletreballar millor? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Empar Aguado, professora del Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València; Àngel Ferrero, periodista; Paloma Dura, psicòloga i psicoterapeuta i col·laboradora de la guia "La conciliació en temps de pandèmia" del Col·legi de Psicòlegs de Catalunya; Estrella Maria Nieto, professora associada del Departament d'Organització d'Empreses de la Universitat Politècnica de Catalunya i Sara Moreno, professora agregada del Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball de la UAB. Sentirem també el contrapunt de l'Oriol Dalmau, i les lliçons del coronavirus, amb la pedagoga Eva Bach.

    Amb el confinament, d'un dia per l'altre, vam fer un pas de gegant amb el teletreball, sense formació, recursos, ni espais adaptats; desbordats per la vida familiar i laboral; amb jornades interminables i sobrecàrrega, sobretot per a les dones, protagonistes encara del treball reproductiu i de cura. Quins són els pros i el contres del teletreball? Ha vingut per quedar-se? Com podem teletreballar millor? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Empar Aguado, professora del Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València; Àngel Ferrero, periodista; Paloma Dura, psicòloga i psicoterapeuta i col·laboradora de la guia "La conciliació en temps de pandèmia" del Col·legi de Psicòlegs de Catalunya; Estrella Maria Nieto, professora associada del Departament d'Organització d'Empreses de la Universitat Politècnica de Catalunya i Sara Moreno, professora agregada del Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball de la UAB. Sentirem també el contrapunt de l'Oriol Dalmau, i les lliçons del coronavirus, amb la pedagoga Eva Bach.

  • Teràpia amb ninos: què diuen els playmobils sobre tu i la teva família?
    Escolta àudio

    Teràpia amb ninos: què diuen els playmobils sobre tu i la teva família?

    La teràpia amb ninos és un recurs terapèutic habitual en el context clínic, útil també en l'àmbit educatiu, social i l'empresa. A partir de la tria de figures de playmobil, del joc amb ells en el cas dels més petits, la teràpia amb ninos ajuda infants i adults a expressar l'inconscient, prendre consciència dels malestars i curar ferides emocionals. En parlem a "L'ofici d'educar" amb l'Anna Ferre, psicòloga, terapeuta Gestalt, facilitadora de constel·lacions i autora del llibre "Cuéntalo con muñecos"; Gus Bas, psicòleg, terapeuta familiar i coautor del llibre "Un món en un dia"; Marta Darnés, educadora social a l'Institut Pere Alsius de Banyoles i gerent del projecte Ulisses. I sentirem el contrapunt d'Oriol Dalmau; el concurs dels llibres per somiar amb Jaume Centelles, i les novetats del diari de l'educació amb Víctor Saura.

    La teràpia amb ninos és un recurs terapèutic habitual en el context clínic, útil també en l'àmbit educatiu, social i l'empresa. A partir de la tria de figures de playmobil, del joc amb ells en el cas dels més petits, la teràpia amb ninos ajuda infants i adults a expressar l'inconscient, prendre consciència dels malestars i curar ferides emocionals. En parlem a "L'ofici d'educar" amb l'Anna Ferre, psicòloga, terapeuta Gestalt, facilitadora de constel·lacions i autora del llibre "Cuéntalo con muñecos"; Gus Bas, psicòleg, terapeuta familiar i coautor del llibre "Un món en un dia"; Marta Darnés, educadora social a l'Institut Pere Alsius de Banyoles i gerent del projecte Ulisses. I sentirem el contrapunt d'Oriol Dalmau; el concurs dels llibres per somiar amb Jaume Centelles, i les novetats del diari de l'educació amb Víctor Saura.

  • "Clara Campoamor" de Manuela Carmena
    Escolta àudio

    "Clara Campoamor" de Manuela Carmena

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles, autor d'"El abrazo de la literatura", ens porta "Clara Campoamor" de Manuela Carmena, publicat per Shackleton Books, i que forma part d'una col·lecció dedicada a herois que han fet alguna cosa que ens ha ajudat a millorar la nostra vida. El llibre que ens ha portat el Jaume explica la vida de la lluitadora Clara Campoamor, una dona que va començar a estudiar amb 32 anys i va entrar a la política per canviar les lleis, i no va parar fins que va aconseguir el dret a vot de les dones a Espanya. Narrada per una altra gran dona de la política, l'exalcaldessa de Madrid Manuela Carmena, és un llibre adreçat a infants. I la pregunta del concurs dels llibres per somiar és: Què va aconseguir Clara Campoamor per al nostre país? Respostes a loficideducar@ccma.cat, teniu temps fins diumenge i ja tenim els guanyadors del darrer concurs, la Meritxell Cano, l'enhorabona!

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles, autor d'"El abrazo de la literatura", ens porta "Clara Campoamor" de Manuela Carmena, publicat per Shackleton Books, i que forma part d'una col·lecció dedicada a herois que han fet alguna cosa que ens ha ajudat a millorar la nostra vida. El llibre que ens ha portat el Jaume explica la vida de la lluitadora Clara Campoamor, una dona que va començar a estudiar amb 32 anys i va entrar a la política per canviar les lleis, i no va parar fins que va aconseguir el dret a vot de les dones a Espanya. Narrada per una altra gran dona de la política, l'exalcaldessa de Madrid Manuela Carmena, és un llibre adreçat a infants. I la pregunta del concurs dels llibres per somiar és: Què va aconseguir Clara Campoamor per al nostre país? Respostes a loficideducar@ccma.cat, teniu temps fins diumenge i ja tenim els guanyadors del darrer concurs, la Meritxell Cano, l'enhorabona!

  • Quin nino relaciona la Martina amb el seu pare, l'Oriol Dalmau?
    Escolta àudio

    Quin nino relaciona la Martina amb el seu pare, l'Oriol Dalmau?

    A "L'ofici d'educar" l'humorista Oriol Dalmau sempre ens fa riure. Avui a casa del Dalmau, amb la seva filla Martina, fan un joc simbòlic, i la nena ha de dir amb quin nino associa cada membre de la família. I quan arriba el torn de l'Oriol Dalmau, la Martina ho té molt clar i tria un dinosaure, per què deu ser? Perquè és gran? Ferotge? Prehistòric?

    A "L'ofici d'educar" l'humorista Oriol Dalmau sempre ens fa riure. Avui a casa del Dalmau, amb la seva filla Martina, fan un joc simbòlic, i la nena ha de dir amb quin nino associa cada membre de la família. I quan arriba el torn de l'Oriol Dalmau, la Martina ho té molt clar i tria un dinosaure, per què deu ser? Perquè és gran? Ferotge? Prehistòric?

  • El Diari de l'Educació: frenar la violència a les aules, el tancament d'un centre i la contaminació
    Escolta àudio

    El Diari de l'Educació: frenar la violència a les aules, el tancament d'un centre i la contaminació

    A "L'ofici d'educar" una vegada al mes parlem amb el Víctor Saura, director d'El Diari de l'Educació. Avui ens destaca un tema amb les respostes de sindicats i experts sobre què es pot fer davant la violència a les aules, arran de l'agressió amb ganivet d'un alumne de 15 anys en un institut de Vidreres. Ens proposa també un tema que han seguit molt de prop, l'Acadèmia Cultura, una petita escola de l'Hospitalet que gràcies a la mobilització i la lluita ha pogut frenar el tancament a la qual l'havien sentenciada. El Víctor Saura ens destaca també que han publicat un perfil del nou conseller d'Educació que trobareu al diari digital. I ens fa dos apunts més: la Revolta Escolar, AFAs que es mobilitzen per protestar contra la contaminació acústica i atmosfèrica que envolta els centres educatius, i una entrevista a l'original professor de matemàtiques Lluís Bonet. Ho trobareu tot a https://diarieducacio.cat/

    A "L'ofici d'educar" una vegada al mes parlem amb el Víctor Saura, director d'El Diari de l'Educació. Avui ens destaca un tema amb les respostes de sindicats i experts sobre què es pot fer davant la violència a les aules, arran de l'agressió amb ganivet d'un alumne de 15 anys en un institut de Vidreres. Ens proposa també un tema que han seguit molt de prop, l'Acadèmia Cultura, una petita escola de l'Hospitalet que gràcies a la mobilització i la lluita ha pogut frenar el tancament a la qual l'havien sentenciada. El Víctor Saura ens destaca també que han publicat un perfil del nou conseller d'Educació que trobareu al diari digital. I ens fa dos apunts més: la Revolta Escolar, AFAs que es mobilitzen per protestar contra la contaminació acústica i atmosfèrica que envolta els centres educatius, i una entrevista a l'original professor de matemàtiques Lluís Bonet. Ho trobareu tot a https://diarieducacio.cat/

  • Transformar la secundària no és una moda, és una necessitat per frenar l'abandonament escolar
    Escolta àudio

    Transformar la secundària no és una moda, és una necessitat per frenar l'abandonament escolar

    Ja no es pot educar com vam ser educats; són canvis que, avalats per la neurociència, proposen aprendre de forma més global, col·laborativa, personalitzada, vivencial, profunda i crítica; que afavoreixi la transformació i la implicació de docents i alumnes; i capacitar els joves per respondre als reptes reals del món; i acabar amb l'abandonament escolar. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Sílvia Martínez, professora de secundària, que treballa en el programa "Eines per al canvi", per a la transformació dels centres; Alberto Esteban, docent i cap d'estudis de l'Institut Escola Daniel Mangrané, a Jesús (Tortosa); Xavi Murillo, professor i director de l'Institut de Nou Barris (Barcelona); David Donat, professor de secundària de l'Institut la Sínia (Parets del Vallès); Núria Curto, docent de secundària de l'Institut Escola El Temple (Terres de l'Ebre), i Carina Torres, directora i professora de l'Institut Les cinc sénies, de Mataró. Sentirem també les "Lliçons del coronavirus" amb la pedagoga Eva Bach, i un apunt dels 50 anys de Drac Màgic.

    Ja no es pot educar com vam ser educats; són canvis que, avalats per la neurociència, proposen aprendre de forma més global, col·laborativa, personalitzada, vivencial, profunda i crítica; que afavoreixi la transformació i la implicació de docents i alumnes; i capacitar els joves per respondre als reptes reals del món; i acabar amb l'abandonament escolar. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Sílvia Martínez, professora de secundària, que treballa en el programa "Eines per al canvi", per a la transformació dels centres; Alberto Esteban, docent i cap d'estudis de l'Institut Escola Daniel Mangrané, a Jesús (Tortosa); Xavi Murillo, professor i director de l'Institut de Nou Barris (Barcelona); David Donat, professor de secundària de l'Institut la Sínia (Parets del Vallès); Núria Curto, docent de secundària de l'Institut Escola El Temple (Terres de l'Ebre), i Carina Torres, directora i professora de l'Institut Les cinc sénies, de Mataró. Sentirem també les "Lliçons del coronavirus" amb la pedagoga Eva Bach, i un apunt dels 50 anys de Drac Màgic.

  • Es disparen els trastorns alimentaris i la preocupació pel cos; què hi ha al darrere?
    Escolta àudio

    Es disparen els trastorns alimentaris i la preocupació pel cos; què hi ha al darrere?

    Un 73% dels joves estan insatisfets amb el seu cos i el volen modificar a través de dietes; i el confinament i la pandèmia no han fet més que agreujar-ho: les consultes per trastorns alimentaris han crescut un 25% i, els casos extrems, fins a un 60%. En parlem a "L'ofici d'educar" amb el Dr. Eduard Serrano, psicòleg, coordinador de la Unitat de Trastorns de la Conducta Alimentària de l'Hospital Sant Joan de Déu; Elisenda Pascual, psicòloga d'acompanyament familiar; Mar Romera, psicopedagoga i mestra, i Víctor Amat, psicòleg de Teràpia Breu Estratègica. Sentirem també la youtuber de dinou anys Maria Bouabdellah Shaimi; Cristina Feliu, de Bindi Books, editores d'"Estima el teu cos", de Jessica Sanders; i una altra edició de la secció "Llibres per somiar", amb Jaume Centelles

    Un 73% dels joves estan insatisfets amb el seu cos i el volen modificar a través de dietes; i el confinament i la pandèmia no han fet més que agreujar-ho: les consultes per trastorns alimentaris han crescut un 25% i, els casos extrems, fins a un 60%. En parlem a "L'ofici d'educar" amb el Dr. Eduard Serrano, psicòleg, coordinador de la Unitat de Trastorns de la Conducta Alimentària de l'Hospital Sant Joan de Déu; Elisenda Pascual, psicòloga d'acompanyament familiar; Mar Romera, psicopedagoga i mestra, i Víctor Amat, psicòleg de Teràpia Breu Estratègica. Sentirem també la youtuber de dinou anys Maria Bouabdellah Shaimi; Cristina Feliu, de Bindi Books, editores d'"Estima el teu cos", de Jessica Sanders; i una altra edició de la secció "Llibres per somiar", amb Jaume Centelles

  • "La feria de medianoche" de Gideon Sterer
    Escolta àudio

    "La feria de medianoche" de Gideon Sterer

    A L'ofici d'educar el Jaume Centelles ens presenta els "Llibres per somiar". Avui el llibre "La feria de medianoche" de Gideon Sterer, amb il·lustracions de Mariachiara di Giorgi, i publicat per l'editorial: Edelvives. Es tracta d'un àlbum misteriós, alegre i divertit que val pena posar en mans dels infants, recomanat per a cicle inicial, sense text i que s'ha de deduir el que passa de les imatges. El llibre comença quan en un poble s'instal·la la Fira d'atraccions pels infants; i quan arriba la nit, que tothom marxa de la Fira, molts dels animals del bosc s'hi apropen, i passa alguna cosa màgica: tot es torna a engegar! i els animals gaudeixen molt de les atraccions. I el repte del concurs dels llibres per somiar és: ens podeu dir el nom d'algun dels animals del bosc que van a la Fira?. Respostes a loficideducar@ccma.cat teniu temps fins diumenge. I ja tenim la guanyadora del darrer concurs: la Queralt Riera Planes, l'enhorabona!.

    A L'ofici d'educar el Jaume Centelles ens presenta els "Llibres per somiar". Avui el llibre "La feria de medianoche" de Gideon Sterer, amb il·lustracions de Mariachiara di Giorgi, i publicat per l'editorial: Edelvives. Es tracta d'un àlbum misteriós, alegre i divertit que val pena posar en mans dels infants, recomanat per a cicle inicial, sense text i que s'ha de deduir el que passa de les imatges. El llibre comença quan en un poble s'instal·la la Fira d'atraccions pels infants; i quan arriba la nit, que tothom marxa de la Fira, molts dels animals del bosc s'hi apropen, i passa alguna cosa màgica: tot es torna a engegar! i els animals gaudeixen molt de les atraccions. I el repte del concurs dels llibres per somiar és: ens podeu dir el nom d'algun dels animals del bosc que van a la Fira?. Respostes a loficideducar@ccma.cat teniu temps fins diumenge. I ja tenim la guanyadora del darrer concurs: la Queralt Riera Planes, l'enhorabona!.

  • Sospites que tens un fill amb altes capacitats?
    Escolta àudio

    Sospites que tens un fill amb altes capacitats?

    Estadísticament hi ha almenys entre dos i tres infants amb altes capacitats a cada classe, el 98% no s'arriben a identificar, alguns fracassen en els estudis i, en els casos més extrems, emmalalteixen. Millorar la formació dels docents per identificar i atendre aquestes criatures i acabar amb els falsos mites és bàsic per saber com són, quines necessitats tenen i ajudar-los a desplegar el seu potencial. A "L'ofici d'educar" en parlem amb Rosa Vela, mestra de Física de secundària i coordinadora del Grup d'Altes Capacitats de l'ICE de la Universitat de Barcelona; Ricard Garcia, té tres filles amb altes capacitats, i membre de Fanjac, Fundació de nens amb altes capacitats de Catalunya; Maria Beltran, psicòloga educativa especialitzada en altes capacitats del Centre Kepler; Nati Ruiz, directora de l'EAP Horta-Guinardó, i representant de Barcelona al grup de treball sobre les altes capacitats; i la Natàlia Serrats, mestra i psicòloga del centre Hemisferi. Hem recollit també el testimoni de diverses mares amb fills amb altes capacitats; i del Joan Llobera, que ens comparteix la seva vivència amb altes capacitats. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb l'Eva Bach i un apunt del DocsBarcelona.

    Estadísticament hi ha almenys entre dos i tres infants amb altes capacitats a cada classe, el 98% no s'arriben a identificar, alguns fracassen en els estudis i, en els casos més extrems, emmalalteixen. Millorar la formació dels docents per identificar i atendre aquestes criatures i acabar amb els falsos mites és bàsic per saber com són, quines necessitats tenen i ajudar-los a desplegar el seu potencial. A "L'ofici d'educar" en parlem amb Rosa Vela, mestra de Física de secundària i coordinadora del Grup d'Altes Capacitats de l'ICE de la Universitat de Barcelona; Ricard Garcia, té tres filles amb altes capacitats, i membre de Fanjac, Fundació de nens amb altes capacitats de Catalunya; Maria Beltran, psicòloga educativa especialitzada en altes capacitats del Centre Kepler; Nati Ruiz, directora de l'EAP Horta-Guinardó, i representant de Barcelona al grup de treball sobre les altes capacitats; i la Natàlia Serrats, mestra i psicòloga del centre Hemisferi. Hem recollit també el testimoni de diverses mares amb fills amb altes capacitats; i del Joan Llobera, que ens comparteix la seva vivència amb altes capacitats. I acabarem amb les lliçons del coronavirus amb l'Eva Bach i un apunt del DocsBarcelona.

  • Lliçons del coronavirus, valors a l'alça: confiança, esperança, paciència, perseverança, resiliència
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus, valors a l'alça: confiança, esperança, paciència, perseverança, resiliència

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens ajuda a reflexionar sobre els aprenentatges de la pandèmia, com els valors que han emergit amb força. Ens parla de tres virtuts clàssiques: la confiança, creure en el que no és evident, un acte de veure-hi més enllà; l'esperança, que és confiança en el futur; i la paciència, que és donar temps mentre aquest futur no arriba i confiar que hi ha la llavor. I ens parla de dos valors més: la persistència, per seguir el camí quan les circumstàncies no són favorables; i la resiliència, no només persistir sinó la capacitat davant de l'adversitat de créixer i transformar-nos.

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens ajuda a reflexionar sobre els aprenentatges de la pandèmia, com els valors que han emergit amb força. Ens parla de tres virtuts clàssiques: la confiança, creure en el que no és evident, un acte de veure-hi més enllà; l'esperança, que és confiança en el futur; i la paciència, que és donar temps mentre aquest futur no arriba i confiar que hi ha la llavor. I ens parla de dos valors més: la persistència, per seguir el camí quan les circumstàncies no són favorables; i la resiliència, no només persistir sinó la capacitat davant de l'adversitat de créixer i transformar-nos.

  • Com seran el món i l'educació post-Covid?
    Escolta àudio

    Com seran el món i l'educació post-Covid?

    El món viurà un abans i un després de la Covid. La pandèmia ha disparat malestars i ha aguditzat vells problemes del sistema educatiu: com les desigualtats, l'abandonament i la segregació. I mentre els centres educatius ajuden a pal·liar les conseqüències de la Covid, s'obren noves oportunitats per repensar l'educació i les relacions humanes. A "L'ofici d'educar" reflexionem amb César Bona, mestre, escriptor, llicenciat en Filologia anglesa i un dels cinquanta millors mestres del món –segons el Global Teacher Prize 2015– i autor d'"Humanitzar l'educació"; José Ramon Ubieto, psicoanalista, psicòleg clínic, professor de la UOC i autor d'"El mundo post-Covid", i Sheila Gonzàlez, doctora en Polítiques Públiques i Transformació Social per la Universitat Autònoma de Barcelona. Sentirem també el contrapunt de l'Oriol Dalmau, els llibres per somiar amb el Jaume Centelles i felicitarem els 20 anys d'"Una mà de contes".

    El món viurà un abans i un després de la Covid. La pandèmia ha disparat malestars i ha aguditzat vells problemes del sistema educatiu: com les desigualtats, l'abandonament i la segregació. I mentre els centres educatius ajuden a pal·liar les conseqüències de la Covid, s'obren noves oportunitats per repensar l'educació i les relacions humanes. A "L'ofici d'educar" reflexionem amb César Bona, mestre, escriptor, llicenciat en Filologia anglesa i un dels cinquanta millors mestres del món –segons el Global Teacher Prize 2015– i autor d'"Humanitzar l'educació"; José Ramon Ubieto, psicoanalista, psicòleg clínic, professor de la UOC i autor d'"El mundo post-Covid", i Sheila Gonzàlez, doctora en Polítiques Públiques i Transformació Social per la Universitat Autònoma de Barcelona. Sentirem també el contrapunt de l'Oriol Dalmau, els llibres per somiar amb el Jaume Centelles i felicitarem els 20 anys d'"Una mà de contes".

  • Com serà l'escola postpandèmia segons l'Oriol Dalmau?
    Escolta àudio

    Com serà l'escola postpandèmia segons l'Oriol Dalmau?

    L'Oriol Dalmau ens fa el contrapunt humorístic i ens mostra la futura escola post-Covid més apocalíptica que mai gràcies a una nova variant que no hi ha qui la pari, amb noves i estrafolàries mesures sanitàries, com que cada infant entrarà al centre després d'una dutxa amb gel hidroalcohòlic, amb ulleres de piscina i barret, i amb proves i vacunes a tort i a dret. Terrible!!! Però a "L'ofici d'educar" estem tranquil·les, perquè sabem que l'Oriol Dalmau és arquitecte i humorista, però d'epidemiologia no en té ni idea.

    L'Oriol Dalmau ens fa el contrapunt humorístic i ens mostra la futura escola post-Covid més apocalíptica que mai gràcies a una nova variant que no hi ha qui la pari, amb noves i estrafolàries mesures sanitàries, com que cada infant entrarà al centre després d'una dutxa amb gel hidroalcohòlic, amb ulleres de piscina i barret, i amb proves i vacunes a tort i a dret. Terrible!!! Però a "L'ofici d'educar" estem tranquil·les, perquè sabem que l'Oriol Dalmau és arquitecte i humorista, però d'epidemiologia no en té ni idea.

  • "Robatoris de llegenda", de Soledad Romero
    Escolta àudio

    "Robatoris de llegenda", de Soledad Romero

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles, autor d'"El abrazo de la literatura", ens porta "Robatoris de llegenda", de Soledad Romero, amb il·lustracions de Julio Antonio Blasco, publicat per l'editorial Zahorí. Una joia de llibre basat en fets reals, que recrea alguns dels robatoris més coneguts, més enginyosos o agosarats de la història de l'últim segle; com per exemple el robatori de la Monna Lisa o el del tren de Glasgow. Un llibre de coneixements recomanat per a infants a partir de tretze anys, que expliquen com es van planificar i fer aquests robatoris, i finalment la investigació de la policia i si van o no enxampar els lladres. Es llegeix amb interès i, per moments, resulta apassionant. I la pregunta dels llibres per somiar és: De quants robatoris parla aquest llibre? Respostes a loficideducar@ccma.cat: teniu temps fins diumenge. I ja tenim les guanyadores del darrer concurs "La Carlota i el sentit de la vida", que són l'Ariadna i la seva filla Itzel.

    A "L'ofici d'educar" Jaume Centelles, autor d'"El abrazo de la literatura", ens porta "Robatoris de llegenda", de Soledad Romero, amb il·lustracions de Julio Antonio Blasco, publicat per l'editorial Zahorí. Una joia de llibre basat en fets reals, que recrea alguns dels robatoris més coneguts, més enginyosos o agosarats de la història de l'últim segle; com per exemple el robatori de la Monna Lisa o el del tren de Glasgow. Un llibre de coneixements recomanat per a infants a partir de tretze anys, que expliquen com es van planificar i fer aquests robatoris, i finalment la investigació de la policia i si van o no enxampar els lladres. Es llegeix amb interès i, per moments, resulta apassionant. I la pregunta dels llibres per somiar és: De quants robatoris parla aquest llibre? Respostes a loficideducar@ccma.cat: teniu temps fins diumenge. I ja tenim les guanyadores del darrer concurs "La Carlota i el sentit de la vida", que són l'Ariadna i la seva filla Itzel.

Anar al contingut