TOTS ELS ÀUDIOS

  • 5 coses que has de saber si el teu fill o filla mira porno
    Escolta àudio

    5 coses que has de saber si el teu fill o filla mira porno

    7 de cada 10 adolescents consumeixen pornografia de manera freqüent i 1 de cada 3 reconeix que és la seva única font d'informació sexual. La nova pornografia, més accessible, anònima, interactiva i il·limitada que mai, fa a la pràctica de "professora de sexualitat" dels nostres fills i filles i contribueix, ens agradi a no, a la construcció d'una sexualitat irreal, violenta i desigual, que pot derivar en conductes de risc, abusos i prostitució. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Lluís Ballester, doctor en Sociologia i Filosofia, i coautor de "Nova pornografia i canvis en les relacions interpersonals"; la psicòloga Elisenda Pascual, autora de "L'ombra de la Clara"; Emilie Rivas, responsable de Polítiques d'Infància de Save the Children Catalunya, i la psicòloga i sexòloga Marina Castro. I acabarem amb la pedagoga Eva Bach i les lliçons del coronavirus.

    7 de cada 10 adolescents consumeixen pornografia de manera freqüent i 1 de cada 3 reconeix que és la seva única font d'informació sexual. La nova pornografia, més accessible, anònima, interactiva i il·limitada que mai, fa a la pràctica de "professora de sexualitat" dels nostres fills i filles i contribueix, ens agradi a no, a la construcció d'una sexualitat irreal, violenta i desigual, que pot derivar en conductes de risc, abusos i prostitució. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Lluís Ballester, doctor en Sociologia i Filosofia, i coautor de "Nova pornografia i canvis en les relacions interpersonals"; la psicòloga Elisenda Pascual, autora de "L'ombra de la Clara"; Emilie Rivas, responsable de Polítiques d'Infància de Save the Children Catalunya, i la psicòloga i sexòloga Marina Castro. I acabarem amb la pedagoga Eva Bach i les lliçons del coronavirus.

  • Lliçons del coronavirus: botellons, el preu a la insensibilitat adulta
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: botellons, el preu a la insensibilitat adulta

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach reflexiona sobre les lliçons del coronavirus, avui sobre els botellons. L'Eva Bach desaprova els comportaments vandàlics d'alguns joves amb els botellons massius, però li dol molt la mirada estigmatitzada, hostil i injusta que tenim sobre la gent jove; sense tenir en compte els efectes demolidors de la pandèmia sobre aquest col·lectiu, les seves vides i el seu futur. Sovint han viscut aquesta crisi amb una càrrega de dolor, ràbia, impotència i frustració; i tot el que fan té molt a veure amb les seves persones adultes de referència: com els mirem, escoltem, entenem, acompanyem, atenem les seves necessitats i els seus processos psicoevolutius, i res de tot això, segons la pedagoga, s'ha tingut en compte durant la pandèmia.

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach reflexiona sobre les lliçons del coronavirus, avui sobre els botellons. L'Eva Bach desaprova els comportaments vandàlics d'alguns joves amb els botellons massius, però li dol molt la mirada estigmatitzada, hostil i injusta que tenim sobre la gent jove; sense tenir en compte els efectes demolidors de la pandèmia sobre aquest col·lectiu, les seves vides i el seu futur. Sovint han viscut aquesta crisi amb una càrrega de dolor, ràbia, impotència i frustració; i tot el que fan té molt a veure amb les seves persones adultes de referència: com els mirem, escoltem, entenem, acompanyem, atenem les seves necessitats i els seus processos psicoevolutius, i res de tot això, segons la pedagoga, s'ha tingut en compte durant la pandèmia.

  • Claus per entendre l'Afganistan: el preu de ser nena
    Escolta àudio

    Claus per entendre l'Afganistan: el preu de ser nena

    L'Afganistan viu una situació de fam i pobresa crítica per a milers d'infants, sobretot per a les nenes per la doble vulnerabilitat de ser nenes i menors, sense cap llibertat ni dret a l'educació, indefenses a la violència dins i fora de casa; i això passa ara amb els talibans, i ja era així amb les forces multinacionals. Quin és el preu de ser nena a l'Afganistan? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Nadia Ghulam, escriptora afganesa, autora d'"El secret del meu turbant"; des de l'Afganistan amb la Mònica Bernabé, periodista que hi ha treballat 8 anys, autora d'"Afganistan, crónica de una ficción"; amb Antoni Perez, director de Save the Children Catalunya, i amb el cap d'Internacional de Catalunya Ràdio, Sergi Roca. I acabarem amb el concurs dels llibres per somiar amb el Jaume Centelles.

    L'Afganistan viu una situació de fam i pobresa crítica per a milers d'infants, sobretot per a les nenes per la doble vulnerabilitat de ser nenes i menors, sense cap llibertat ni dret a l'educació, indefenses a la violència dins i fora de casa; i això passa ara amb els talibans, i ja era així amb les forces multinacionals. Quin és el preu de ser nena a l'Afganistan? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Nadia Ghulam, escriptora afganesa, autora d'"El secret del meu turbant"; des de l'Afganistan amb la Mònica Bernabé, periodista que hi ha treballat 8 anys, autora d'"Afganistan, crónica de una ficción"; amb Antoni Perez, director de Save the Children Catalunya, i amb el cap d'Internacional de Catalunya Ràdio, Sergi Roca. I acabarem amb el concurs dels llibres per somiar amb el Jaume Centelles.

  • "L'assassí dels ossets de peluix", de Cuca Canals
    Escolta àudio

    "L'assassí dels ossets de peluix", de Cuca Canals

    A "L'ofici d'educar" el Jaume Centelles ens presenta "L'assassí dels ossets de peluix", de Cuca Canals, publicat per Edebé. Un llibre de misteri que explica la història d'un grup de nens d'entre 10 i 16 anys que viuen en un orfenat i que tenen noms que sonen a filòsofs. És una història policíaca situada el 1810, en què a partir d'uns crims -5 criatures mortes- en què hi ha un osset de peluix els joves han d'esbrinar, cadascú des de la seva perspectiva filosòfica, qui és l'assassí; i és el primer d'una sèrie de llibres d'aquests joves protagonistes. La pregunta que us fem és: quin és el nom d'un dels filòsofs que surten a la novel·la? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins dilluns al vespre. I ja tenim els guanyadors del darrer concurs: el Marc i els seus fills Lluc i Robin, que s'emporten el llibre "Un any de poesia". L'enhorabona!

    A "L'ofici d'educar" el Jaume Centelles ens presenta "L'assassí dels ossets de peluix", de Cuca Canals, publicat per Edebé. Un llibre de misteri que explica la història d'un grup de nens d'entre 10 i 16 anys que viuen en un orfenat i que tenen noms que sonen a filòsofs. És una història policíaca situada el 1810, en què a partir d'uns crims -5 criatures mortes- en què hi ha un osset de peluix els joves han d'esbrinar, cadascú des de la seva perspectiva filosòfica, qui és l'assassí; i és el primer d'una sèrie de llibres d'aquests joves protagonistes. La pregunta que us fem és: quin és el nom d'un dels filòsofs que surten a la novel·la? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins dilluns al vespre. I ja tenim els guanyadors del darrer concurs: el Marc i els seus fills Lluc i Robin, que s'emporten el llibre "Un any de poesia". L'enhorabona!

  • Violència vicària, fer mal als fills per "enterrar" les dones en vida
    Escolta àudio

    Violència vicària, fer mal als fills per "enterrar" les dones en vida

    Ha tornat a passar: un pare se suïcida després de matar el seu fill de dos anys en un hotel, per fer mal a la mare: és el que es coneix com a violència vicària o de substitució, feta per pares agressors que, si no poden fer mal directament a la mare, utilitzen els fills per ferir-la. En el cas més extrem, matant-los; 42 menors han mort els últims 6 anys per la violència vicària. De les 47.000 ordres de protecció que es van donar per indicis de violència cap a la mare o els fills, només en un 3% dels casos es va suspendre el règim de visites. Del que està fallant, en parlem a "L'ofici d'educar" amb Itziar Prats, que fa 3 anys va perdre les dues filles de 2 i 6 anys, assassinades pel pare, i ha creat el projecte pedagògic "El aleteo de las mariposas"; Alba Alfageme, psicòloga especialista en violència masclista; Júlia Humet, advocada especialista en violència masclista, i el psicòleg, professor i investigador Joan Roa. I acabarem amb les lliçons del coronavirus, amb la pedagoga Eva Bach.

    Ha tornat a passar: un pare se suïcida després de matar el seu fill de dos anys en un hotel, per fer mal a la mare: és el que es coneix com a violència vicària o de substitució, feta per pares agressors que, si no poden fer mal directament a la mare, utilitzen els fills per ferir-la. En el cas més extrem, matant-los; 42 menors han mort els últims 6 anys per la violència vicària. De les 47.000 ordres de protecció que es van donar per indicis de violència cap a la mare o els fills, només en un 3% dels casos es va suspendre el règim de visites. Del que està fallant, en parlem a "L'ofici d'educar" amb Itziar Prats, que fa 3 anys va perdre les dues filles de 2 i 6 anys, assassinades pel pare, i ha creat el projecte pedagògic "El aleteo de las mariposas"; Alba Alfageme, psicòloga especialista en violència masclista; Júlia Humet, advocada especialista en violència masclista, i el psicòleg, professor i investigador Joan Roa. I acabarem amb les lliçons del coronavirus, amb la pedagoga Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: no confondre crisis emocionals amb falta de salut mental
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: no confondre crisis emocionals amb falta de salut mental

    A "L'ofici d'educar" reflexionem sobre les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach. Quan parlem de l'increment de problemes de salut mental fruit de la pandèmia, hem de vigilar de no etiquetar com a trastorns mentals el que són crisis emocionals naturals inherents a la vida i la situació que estem vivint. Sentir i expressar el dolor, el neguit i l'angoixa, les pors i la frustració i altres emocions ingrates no és símptoma de malaltia mental, sinó que és saludable i cal acollir-ho i acompanyar-ho perquè no derivi en trastorns.

    A "L'ofici d'educar" reflexionem sobre les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach. Quan parlem de l'increment de problemes de salut mental fruit de la pandèmia, hem de vigilar de no etiquetar com a trastorns mentals el que són crisis emocionals naturals inherents a la vida i la situació que estem vivint. Sentir i expressar el dolor, el neguit i l'angoixa, les pors i la frustració i altres emocions ingrates no és símptoma de malaltia mental, sinó que és saludable i cal acollir-ho i acompanyar-ho perquè no derivi en trastorns.

  • Josep Gonzàlez-Cambray: "Les ensenyances de la Covid són una oportunitat per transformar l'escola"
    Escolta àudio

    Josep Gonzàlez-Cambray: "Les ensenyances de la Covid són una oportunitat per transformar l'escola"

    El nou curs, el tercer amb pandèmia, arrenca amb menys alumnes i més docents i unes mesures Covid que no s'han relaxat, s'han adaptat per les vacunes i per la variant delta, més infecciosa. Amb el conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, repassem què ha canviat en essència d'un curs en què es vol posar èmfasi en el benestar emocional i en què l'èxit depèn de la suma d'esforços de tota la comunitat educativa. El conseller respon també a les preguntes del grup de Telegram de l'"Ofici d'educar" i a les peticions dels docents per al nou curs. Sentirem també el director del Diari de l'educació, Víctor Saura, i acabarem amb el concurs dels llibres per somiar, amb el Jaume Centelles.

    El nou curs, el tercer amb pandèmia, arrenca amb menys alumnes i més docents i unes mesures Covid que no s'han relaxat, s'han adaptat per les vacunes i per la variant delta, més infecciosa. Amb el conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, repassem què ha canviat en essència d'un curs en què es vol posar èmfasi en el benestar emocional i en què l'èxit depèn de la suma d'esforços de tota la comunitat educativa. El conseller respon també a les preguntes del grup de Telegram de l'"Ofici d'educar" i a les peticions dels docents per al nou curs. Sentirem també el director del Diari de l'educació, Víctor Saura, i acabarem amb el concurs dels llibres per somiar, amb el Jaume Centelles.

  • El Diari de l'Educació: el model d'escola inclusiva no progressa
    Escolta àudio

    El Diari de l'Educació: el model d'escola inclusiva no progressa

    A "L'ofici d'educar" obrim una finestra als continguts d'El Diari de l'Educació amb el seu director, el Víctor Saura, que ens destaca dos articles al diari digital sobre l'escola inclusiva. El primer posa el focus en un informe del síndic de greuges amb la participació d'entitats, d'experts i del Departament d'Educació en què es constata que el model d'escola inclusiva no s'està posant en pràctica: d'una banda, assenyala que cada vegada hi ha més alumnes als centres d'educació especial, i de l'altra, identifica que hi ha fins a 12 obstacles que fan que l'escola inclusiva no progressi malgrat els recursos, i tot plegat tindria a veure amb un canvi de mirada. I el segon tema que ens proposa el Víctor Saura són una sèrie d'entrevistes que parlen de racisme a l'escola, a partir d'un cas de segregació que es va fer públic a l'estiu.

    A "L'ofici d'educar" obrim una finestra als continguts d'El Diari de l'Educació amb el seu director, el Víctor Saura, que ens destaca dos articles al diari digital sobre l'escola inclusiva. El primer posa el focus en un informe del síndic de greuges amb la participació d'entitats, d'experts i del Departament d'Educació en què es constata que el model d'escola inclusiva no s'està posant en pràctica: d'una banda, assenyala que cada vegada hi ha més alumnes als centres d'educació especial, i de l'altra, identifica que hi ha fins a 12 obstacles que fan que l'escola inclusiva no progressi malgrat els recursos, i tot plegat tindria a veure amb un canvi de mirada. I el segon tema que ens proposa el Víctor Saura són una sèrie d'entrevistes que parlen de racisme a l'escola, a partir d'un cas de segregació que es va fer públic a l'estiu.

  • "Un any de poesia, poemes, refranys i cançons per gaudir tot l'any"
    Escolta àudio

    "Un any de poesia, poemes, refranys i cançons per gaudir tot l'any"

    A "L'ofici d'educar" el Jaume Centelles ens porta "Un any de poesia, poemes, refranys i cançons per gaudir tot l'any", amb il·lustracions d'Albert Arrayás i publicat per Bindi Books. El llibre conté poemes de 24 grans poetes clàssics i està estructurat seguint el curs de l'any. I la pregunta del concurs dels "Llibres per somiar" és: quin és el nom d'un dels poetes que surten al llibre? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge. I la persona que s'emporta el llibre de "La mestra és un capità" és la Margarita Noguer d'Olot, l'enhorabona!

    A "L'ofici d'educar" el Jaume Centelles ens porta "Un any de poesia, poemes, refranys i cançons per gaudir tot l'any", amb il·lustracions d'Albert Arrayás i publicat per Bindi Books. El llibre conté poemes de 24 grans poetes clàssics i està estructurat seguint el curs de l'any. I la pregunta del concurs dels "Llibres per somiar" és: quin és el nom d'un dels poetes que surten al llibre? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge. I la persona que s'emporta el llibre de "La mestra és un capità" és la Margarita Noguer d'Olot, l'enhorabona!

  • 8 raons per sumar-nos a la revolta escolar contra la contaminació
    Escolta àudio

    8 raons per sumar-nos a la revolta escolar contra la contaminació

    La contaminació, "l'assassí invisible" segons l'OMS, fa emmalaltir els nostres nens i nenes a l'escola i tornant cap a casa; així ho confirmen els estudis, i un moviment de famílies ha dit prou amb una #RevoltaEscolar que exigeix un canvi de model de ciutat: deixar el cotxecentrisme per apostar per un país de les persones, sostenible i saludable. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Guille López, portaveu d'Eixample Respira i pare de l'escola Auró, i Neus Sells, membre de l'AFA de l'Escola Casas, tots dos membres de #RevoltaEscolar; el pediatre Ferran Campillo, de la Unitat de Salut Mediambiental de la Fundació Hospital d'Olot i la Garrotxa i coordinador del grup de treball sobre salut mediambiental de la Societat Catalana de Pediatria, i Mireia Gascon, biòloga i investigadora de l'Institut de Salut Global de Barcelona. I acabarem amb les lliçons del coronavirus, amb la pedagoga Eva Bach.

    La contaminació, "l'assassí invisible" segons l'OMS, fa emmalaltir els nostres nens i nenes a l'escola i tornant cap a casa; així ho confirmen els estudis, i un moviment de famílies ha dit prou amb una #RevoltaEscolar que exigeix un canvi de model de ciutat: deixar el cotxecentrisme per apostar per un país de les persones, sostenible i saludable. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Guille López, portaveu d'Eixample Respira i pare de l'escola Auró, i Neus Sells, membre de l'AFA de l'Escola Casas, tots dos membres de #RevoltaEscolar; el pediatre Ferran Campillo, de la Unitat de Salut Mediambiental de la Fundació Hospital d'Olot i la Garrotxa i coordinador del grup de treball sobre salut mediambiental de la Societat Catalana de Pediatria, i Mireia Gascon, biòloga i investigadora de l'Institut de Salut Global de Barcelona. I acabarem amb les lliçons del coronavirus, amb la pedagoga Eva Bach.

  • Lliçons del coronavirus: aprenentatges pendents per al nou curs
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: aprenentatges pendents per al nou curs

    "Tenim menys boira, més alegria i optimisme", diu la pedagoga Eva Bach en aquest nou curs a "L'ofici d'educar" que comença. Però tot i això, ens queden pendents temes fonamentals que anirem desgranant durant el curs: salut integral com un objectiu educatiu principal; seguir acompanyant les emocions; i els propòsits vitals: una vida sana, bona i bonica. I, per tant, cal saber què és essencial.

    "Tenim menys boira, més alegria i optimisme", diu la pedagoga Eva Bach en aquest nou curs a "L'ofici d'educar" que comença. Però tot i això, ens queden pendents temes fonamentals que anirem desgranant durant el curs: salut integral com un objectiu educatiu principal; seguir acompanyant les emocions; i els propòsits vitals: una vida sana, bona i bonica. I, per tant, cal saber què és essencial.

  • Escoles pel genocidi al Canadà: "Extirpar l'indígena de cada infant"
    Escolta àudio

    Escoles pel genocidi al Canadà: "Extirpar l'indígena de cada infant"

    Més de 150 mil infants indígenes, entre 1863 i 1998, van ser separats de les seves famílies i enviats a les escoles residencials per assimilar-los a la cultura canadenca, i fruit dels abusos 6.000 van morir. Més d'un miler dels seus cossos s'han trobat ara enterrats sense identificar als internats, autèntiques armes per esborrar la identitat indígena, i presents encara a l'Àsia, Amèrica i l'Àfrica amb les anomenades "escoles fàbrica". En parlem a "L'ofici d'educar" amb Shaudin Melgar-Foraster, escriptora i professora de la Universitat de York a Toronto, al Canadà; Francesc Bailón, llicenciat en Antropologia Cultural per la Universitat de Barcelona, especialitzat en comunitats indígenes de l'àrtic; Roser Batalla, psicòloga clínica especialista en traumes; i Laura de Luís, representant de l'ONG Survival International. Sentirem Jaume Bonfill, l'editor del llibre "Un tributo a la Tierra", de Joe Sacco (Reservoir Books), i el concurs dels llibres per somiar amb Jaume Centelles.

    Més de 150 mil infants indígenes, entre 1863 i 1998, van ser separats de les seves famílies i enviats a les escoles residencials per assimilar-los a la cultura canadenca, i fruit dels abusos 6.000 van morir. Més d'un miler dels seus cossos s'han trobat ara enterrats sense identificar als internats, autèntiques armes per esborrar la identitat indígena, i presents encara a l'Àsia, Amèrica i l'Àfrica amb les anomenades "escoles fàbrica". En parlem a "L'ofici d'educar" amb Shaudin Melgar-Foraster, escriptora i professora de la Universitat de York a Toronto, al Canadà; Francesc Bailón, llicenciat en Antropologia Cultural per la Universitat de Barcelona, especialitzat en comunitats indígenes de l'àrtic; Roser Batalla, psicòloga clínica especialista en traumes; i Laura de Luís, representant de l'ONG Survival International. Sentirem Jaume Bonfill, l'editor del llibre "Un tributo a la Tierra", de Joe Sacco (Reservoir Books), i el concurs dels llibres per somiar amb Jaume Centelles.

  • "La mestra és un capità" d'Antonio Ferrara
    Escolta àudio

    "La mestra és un capità" d'Antonio Ferrara

    A "L'ofici d'educar", Jaume Centelles, especialista en literatura infantil i juvenil, ens porta als llibres per somiar un llibre d'homenatge a les mestres: "La mestra és un capità" d'Antonio Ferrara, amb il·lustracions d'Anna Laura Cantone, publicat per BiraBiro. La protagonista d'aquesta història és mestra a la feina, mestressa de casa a les tardes i les nits, mare les 24 hores, psicòloga durant els conflictes de l'escola, observadora, cridanera i també un sergent a ulls dels infants. Aquest llibre és com una mena de diari d'aquesta tutora que parla de les coses boniques que passen dins i fora de l'aula, i veus que darrere d'una mestra hi ha una persona. És una història tendra, emotiva i curteta. I la pregunta que us fem és: de quin curs és tutora la mestra? Respostes a loficideducar@ccma.cat, teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar d'aquest llibre.

    A "L'ofici d'educar", Jaume Centelles, especialista en literatura infantil i juvenil, ens porta als llibres per somiar un llibre d'homenatge a les mestres: "La mestra és un capità" d'Antonio Ferrara, amb il·lustracions d'Anna Laura Cantone, publicat per BiraBiro. La protagonista d'aquesta història és mestra a la feina, mestressa de casa a les tardes i les nits, mare les 24 hores, psicòloga durant els conflictes de l'escola, observadora, cridanera i també un sergent a ulls dels infants. Aquest llibre és com una mena de diari d'aquesta tutora que parla de les coses boniques que passen dins i fora de l'aula, i veus que darrere d'una mestra hi ha una persona. És una història tendra, emotiva i curteta. I la pregunta que us fem és: de quin curs és tutora la mestra? Respostes a loficideducar@ccma.cat, teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar d'aquest llibre.

  • 16 lectures d'estiu familiars per gaudir durant les vacances
    Escolta àudio

    16 lectures d'estiu familiars per gaudir durant les vacances

    Tots tenim un gran llibre de l'estiu que ens va marcar de petits o adolescents. Les vacances són una oportunitat única per animar infants i joves a descobrir la lectura, font de plaer i de coneixement. A "L'ofici d'educar" us oferim una guia d'estiu amb l'especialista en literatura infantil i juvenil Jaume Centelles, que ens porta recomanacions de llibres per a infants i joves de 3 a 16 anys; i amb la Geòrgia, d'11 anys, i l'Eva, de 17. La Marta Butjosa, mestra i escriptora, ens presenta el seu últim llibre: "Transfórmate para educar". I sentirem també suggeriments de llibres sobre la criança i l'ofici de mestre amb Cinta Vidal, directora d'Edicions i Continguts Educatius de l'Editorial Graó, i Víctor Farradellas, responsable de Publicacions de l'Associació de Mestres Rosa Sensat.

    Tots tenim un gran llibre de l'estiu que ens va marcar de petits o adolescents. Les vacances són una oportunitat única per animar infants i joves a descobrir la lectura, font de plaer i de coneixement. A "L'ofici d'educar" us oferim una guia d'estiu amb l'especialista en literatura infantil i juvenil Jaume Centelles, que ens porta recomanacions de llibres per a infants i joves de 3 a 16 anys; i amb la Geòrgia, d'11 anys, i l'Eva, de 17. La Marta Butjosa, mestra i escriptora, ens presenta el seu últim llibre: "Transfórmate para educar". I sentirem també suggeriments de llibres sobre la criança i l'ofici de mestre amb Cinta Vidal, directora d'Edicions i Continguts Educatius de l'Editorial Graó, i Víctor Farradellas, responsable de Publicacions de l'Associació de Mestres Rosa Sensat.

  • Guia de llibres per a l'estiu, de 3 a 16 anys, amb el Jaume Centelles
    Escolta àudio

    Guia de llibres per a l'estiu, de 3 a 16 anys, amb el Jaume Centelles

    A "L'ofici d'educar", l'especialista en literatura infantil i juvenil Jaume Centelles, creador de la pàgina "Invitació a la lectura" i autor del llibre "El abrazo de la literatura", ens porta recomanacions de llibres per a infants i joves de 3 a 16 anys: i ens recorda que l'estiu és un moment únic per descobrir la lectura, i proposa fer lectures compartides amb els nostres fills; contar històries inventades o conegudes i ser bons models lectors, per convertir la lectura en un moment de joc i activar les neurones. I donem també el nom de la guanyadora del darrer concurs dels llibres per somiar.

    A "L'ofici d'educar", l'especialista en literatura infantil i juvenil Jaume Centelles, creador de la pàgina "Invitació a la lectura" i autor del llibre "El abrazo de la literatura", ens porta recomanacions de llibres per a infants i joves de 3 a 16 anys: i ens recorda que l'estiu és un moment únic per descobrir la lectura, i proposa fer lectures compartides amb els nostres fills; contar històries inventades o conegudes i ser bons models lectors, per convertir la lectura en un moment de joc i activar les neurones. I donem també el nom de la guanyadora del darrer concurs dels llibres per somiar.

Anar al contingut