TOTS ELS ÀUDIOS

  • La cantata BWV 123
    Escolta àudio

    La cantata BWV 123

    Sentim la cantata número 123, "Liebster Immanuel, Herzog der Frommen" (Estimadíssim Emmanuel, príncep dels creients), composta per al dia de l'Epifania. En aquesta festivitat es commemora la visita dels Tres Reis a l'infant Jesús. Aquesta cantata data del 1725 i es troba dins del segon cicle de cantates que J. S. Bach va escriure per a tots els diumenges de l'any.

  • La cantata BWV 190
    Escolta àudio

    La cantata BWV 190

    Sentim la cantata "Singet dem Herrn ein neues Lied" (Canteu a Jahvé un càntic nou). Es tracta de la cantata número 190, escrita per al dia de Cap d'Any i estrenada l'1 de gener del 1724 a Leipzig. Com que es tracta d'una gran ocasió litúrgica, compta amb un ric dispositiu instrumental, format per tres trompetes, tres oboès, timbales, cordes i continu, a més de tres solistes vocals i cor a quatre veus.

  • La cantata BWV 30
    Escolta àudio

    La cantata BWV 30

    Sentim la cantata número 30, anomenada "Freue dich, erlöste Schar" (Alegra't, multitud alliberada). Es tracta d'una obra d'origen incert que Bach va arranjar perquè s'interpretés el dia de Sant Joan. Com que es tracta d'una festivitat remarcable, és una cantata de grans proporcions, estructurada en dues partes de sis moviments cadascuna. Musicalment, té un caràcter festiu i de dansa i requereix una gran plantilla orquestral.

  • La cantata BWV 184
    Escolta àudio

    La cantata BWV 184

    Tanquem el petit cicle dedicat a les cantates de Pentecosta amb l'audició de la cantata número de catàleg 184, titulada "Erwünschtes Freudenlicht" (Desitjada llum joiosa), una obra estrenada probablement el 1724.

  • La cantata BWV 175
    Escolta àudio

    La cantata BWV 175

    Sentim la cantata número 175 "Er rufet seinen Schafen mit Namen" (Ell crida les seves ovelles pel seu nom), que forma part del petit cicle dedicat a les cantates per a la Pentecosta i estrenada el 1725.

  • La cantata BWV 174
    Escolta àudio

    La cantata BWV 174

    Sentim la cantata 174, titulada "Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte" (Estimo amb tota l'ànima el Déu Suprem), una de les compostes per al segon dia de Pentecosta.

  • La cantata BWV 173
    Escolta àudio

    La cantata BWV 173

    Sentim la cantata 173 "Erhötes Fleisch und Blut" (Excelsa carn i sang), composta en època de Köthen per a l'aniversari del príncep Leopold i estrenada el 29 de maig d'aquell any.

  • La cantata BWV 68
    Escolta àudio

    La cantata BWV 68

    Sentim la cantata número 68, titulada "Also hat Gott die Welt geliebt" -"Déu ha estimat tant el món"-, que data de 1725. Es tracta d'una de les cantates sobre llibret de Marianne von Ziegler que aprofita música d'una obra anterior i molt diferent, la cèlebre cantata profana número 208, coneguda com a "cantata de la caça", composta per al duc Christian de Weissenfels el 1713.

  • Les cantates BWV 59 i 74
    Escolta àudio

    Les cantates BWV 59 i 74

    Comencem un petit cicle de diverses setmanes en què sentirem cantates compostes per a la Pentecosta, una de les principals festes de la religió jueva. Avui sentirem dues cantates que estan estretament relacionades: les que porten els números de catàleg 59 i 74 i, el títol, "Wer mich liebet der wird mein Wort halten" (Qui m'estimi mantindrà la meva paraula).

  • La cantata BWV 128
    Escolta àudio

    La cantata BWV 128

    Sentim i analitzem la cantata número 128, titulada "Auf Christi Himmelfahrt allein" (Només en l'Ascensió de Crist), estrenada el 10 de maig de 1725 i que pren el nom de l'himne homònim d'Ernst Sonnemann del 1661, que en glossa un altre de Josua Wegelin uns trenta anys anterior.

  • La cantata BWV 192
    Escolta àudio

    La cantata BWV 192

    Dediquem el programa d'avui a la cantata número 192, titulada "Nun danket alle Gott" (Ara donem, tots, gràcies a Déu) tot i que planteja nombrosos interrogants, tant pel que fa al destí com a la datació. Els entesos solen situar-ne la composició pels volts de l'any 1730, ja que les particel.les que ens n'han arribat van ser copiades per la mateixa persona que va fer les de la cantata 51, estrenada el 17 de setembre d'aquell any. Si això és així, pel seu to festiu i exaltat, l'obra hauria pogut anar destinada, a la festa de la Reforma.

  • La cantata BWV 120
    Escolta àudio

    La cantata BWV 120

    Sentim la cantata número 120, titulada "Gott, man lobet dich in der Stille" (Déu, et lloem en el silenci), de gènesi i datació confuses perquè només en conservem una única partitura autògrafa.

  • La cantata BWV 193a
    Escolta àudio

    La cantata BWV 193a

    Sentim la cantata "Ihr Häuser des Himmels", número de catàleg 193a, amb text de Picander, que després dels estudis d'alguns experts, sembla ser l'antecedent de la 193, titulada "Ihr Tore zu Zion" (Vosaltres, portes de Sió).

  • La cantata BWV 134
    Escolta àudio

    La cantata BWV 134

    Sentim la cantata 134, titulada "Ein Herz, das seinen Jesum lebend weiß" (El cor, que sap que el seu Jesús és viu), una obra de gestació agitada que podem seguir de prop gràcies a la documentació que se n'ha conservat.

  • La cantata BWV 66
    Escolta àudio

    La cantata BWV 66

    Sentim la cantata número 66, que va ser interpretada durant la Pasqua, la festa més gran de la cristiandat i que en època de Bach i en la litúrgia luterana, se celebrava solemnement.

Anar al contingut