TOTS ELS ÀUDIOS

  • Benvenuto Cellini, escultura i vida
    Escolta àudio

    Benvenuto Cellini, escultura i vida

    Un dels grans escultors del Renaixement va llegar no només les seves obres, sinó també una autobiografia vibrant.

    Selecció de peces d'Andrea Gabrieli (c. 1510-1586)

    .- Toccata Primi Toni (Edoardo Belloti: "Gabrieli: Motets & Organ Works", 2021)
    .- "I'vo piangendo i mio passati tempi" (I Fagiolini: "Gabrieli: The madrigal in Venice", 2003)
    .- "Laudate Dominum omnes gentes" (Ensemble Gabinetto Armonico: "Sacrae Cantiones", 2016)
    .- "Veggo fra i raggi d'oro" (Speculum Ensemble: "Madrigali et ricercai à 4 voci", 2016)
    .- Toccata del X tono (Fabio Bonizzoni: "Pass'e mezzo", 1997)
    .- "Deus, qui beatum Marcum" (Weser-Renaisance: "Gabrieli: Motets & Organ Works", 2021)
    .- Ricercar en Do (Edoardo Belloti: "Gabrieli: Motets & Organ Works", 2021)
    .- Canzon ariosa (Fabio Bonizzoni: "Pass'e mezzo", 1997)
    .- Kurt Weill: "Love is my enemy" de "The Firebrand of Florence" (Andrew Davis, Orquestra Simfònica de la BBC, 2003)

    Un dels grans escultors del Renaixement va llegar no només les seves obres, sinó també una autobiografia vibrant. Selecció de peces d'Andrea Gabrieli (c. 1510-1586) .- Toccata Primi Toni (Edoardo Belloti: "Gabrieli: Motets & Organ Works", 2021) .- "I'vo piangendo i mio passati tempi" (I Fagiolini: "Gabrieli: The madrigal in Venice", 2003) .- "Laudate Dominum omnes gentes" (Ensemble Gabinetto Armonico: "Sacrae Cantiones", 2016) .- "Veggo fra i raggi d'oro" (Speculum Ensemble: "Madrigali et ricercai à 4 voci", 2016) .- Toccata del X tono (Fabio Bonizzoni: "Pass'e mezzo", 1997) .- "Deus, qui beatum Marcum" (Weser-Renaisance: "Gabrieli: Motets & Organ Works", 2021) .- Ricercar en Do (Edoardo Belloti: "Gabrieli: Motets & Organ Works", 2021) .- Canzon ariosa (Fabio Bonizzoni: "Pass'e mezzo", 1997) .- Kurt Weill: "Love is my enemy" de "The Firebrand of Florence" (Andrew Davis, Orquestra Simfònica de la BBC, 2003)

  • Anna Comnè, historiadora a Bizanci
    Escolta àudio

    Anna Comnè, historiadora a Bizanci

    Un repte personal marcat per l'amor per la història. Ens acostem a la biografia de la primera historiadora coneguda: Anna Comnè.

    .- Kontakion per a sant Bartomeu de Grottaferrata (Capella Romana: "Byzantium in Rome", 2018)
    .- "Blessed art Thou, O Lord" (Divna Ljubojevic: "Doxology", 2015)
    .- Kontakion del tercer mode (Lycourgos Angelopoulos: "Lycourgos Angelopoulos Collector", 2015)
    .- "Polyeleos" (Divna Ljubojevic: "Doxology", 2015)
    .- Salm 33 (Manastirea Radu Voda: "Martusiriti-va Domnului", 2008)
    .- "Stihirile Pastilor" (Psalmodia: "Musica Bizantina vol. 6", 2003)
    .- "Doamne" (Psalmodia: "Musica Bizantina vol. 10", 2005)
    .- "Ziua Invierii" (Psalmodia: "Musica Bizantina vol. 5", 2003)
    .- Glen Charles Halls: "Temple of Byzantium" ("Mondrian's Gambit", 2014)

    Un repte personal marcat per l'amor per la història. Ens acostem a la biografia de la primera historiadora coneguda: Anna Comnè. .- Kontakion per a sant Bartomeu de Grottaferrata (Capella Romana: "Byzantium in Rome", 2018) .- "Blessed art Thou, O Lord" (Divna Ljubojevic: "Doxology", 2015) .- Kontakion del tercer mode (Lycourgos Angelopoulos: "Lycourgos Angelopoulos Collector", 2015) .- "Polyeleos" (Divna Ljubojevic: "Doxology", 2015) .- Salm 33 (Manastirea Radu Voda: "Martusiriti-va Domnului", 2008) .- "Stihirile Pastilor" (Psalmodia: "Musica Bizantina vol. 6", 2003) .- "Doamne" (Psalmodia: "Musica Bizantina vol. 10", 2005) .- "Ziua Invierii" (Psalmodia: "Musica Bizantina vol. 5", 2003) .- Glen Charles Halls: "Temple of Byzantium" ("Mondrian's Gambit", 2014)

  • Emocions barroques: la teoria dels afectes
    Escolta àudio

    Emocions barroques: la teoria dels afectes

    Un recorregut musical per les emocions a la música barroca, guiats per Johann Matheson i les seves aportacions a la teoria dels afectes.

    .- Jacques Hottetterre: Preludi en sol m (Dorothee Oberlinger: "French baroque", 2011)
    .- Johann Joachim Quantz: Allegro de la Triosonata en mi m (Florilegium: "Music for a king", 2019)
    .- Johann Matheson: "In dulci jubilo", coral de l'oratori "Das grösste Kind" (Michael Alexander Willems: "Das grösste Kind", 2010)
    .- Antonio Vivaldi: Primera part de l' "Stabat Mater" en fa m (Concerto Italiano: "Stabat Mater", 2002)
    .- Antonio Vivaldi: "Se in ogni in guardo" de l'òpera "Orlando Finto Pazzo" (Philippe Jaroussky: "Heroes", 2006)
    .- Giuseppe Maria Orlandini: "Alza al ciel pianta orgoglioso" (Xavier Sabata: "Catharsis", 2015)
    .- Georg Friedrich Händel: "Crude furie" de l'òpera "Serse" (Joyce DiDonato: "Furore", 2008)
    .- Johann Matheson: "Double" de la suite en re menor (Cristiano Holtz: "Suites", 2006)

    Un recorregut musical per les emocions a la música barroca, guiats per Johann Matheson i les seves aportacions a la teoria dels afectes. .- Jacques Hottetterre: Preludi en sol m (Dorothee Oberlinger: "French baroque", 2011) .- Johann Joachim Quantz: Allegro de la Triosonata en mi m (Florilegium: "Music for a king", 2019) .- Johann Matheson: "In dulci jubilo", coral de l'oratori "Das grösste Kind" (Michael Alexander Willems: "Das grösste Kind", 2010) .- Antonio Vivaldi: Primera part de l' "Stabat Mater" en fa m (Concerto Italiano: "Stabat Mater", 2002) .- Antonio Vivaldi: "Se in ogni in guardo" de l'òpera "Orlando Finto Pazzo" (Philippe Jaroussky: "Heroes", 2006) .- Giuseppe Maria Orlandini: "Alza al ciel pianta orgoglioso" (Xavier Sabata: "Catharsis", 2015) .- Georg Friedrich Händel: "Crude furie" de l'òpera "Serse" (Joyce DiDonato: "Furore", 2008) .- Johann Matheson: "Double" de la suite en re menor (Cristiano Holtz: "Suites", 2006)

  • La tragèdia dels Cenci
    Escolta àudio

    La tragèdia dels Cenci

    Un crim va sacsejar Roma a finals del segle XVII i va fer somiar amb una altra forma de justícia: la tragèdia dels Cenci.

    Carlo Gesualdo: "Beltà, poi che t'assenti" (Margret Köll, Luca Pianca: "Giants", 2012)
    Luca Marenzio: "Occhi lucenti e belli" (Rosso Porpora: "Marenzio", 2018)
    "Recerchada" (Corina Marti: "Quando cala la notte", 2016)
    Tomás Luis de Victoria: "Ave Maria" a 8 (Ora Singers, 2022)
    Vincenzo Galilei: "Ricercare del nono tuono" (Massimo Lonardi: "Lucca Marenzio e il suo tempo", 2014)
    Claudio Monteverdi: "Lamento della Ninfa" (Anna Prohaska: "Enchanted forest", 2013)
    Giovanni Pierluigi da Palestrina: "Agnus Dei" de la missa "Assumpta est Maria" (The Tallis Scholars: "The Tallis Scholars sing Palestrina", 2005)
    Carlo Gesualdo: "Ahi, disperata vita" (Les Arts Florissants: "Gesualdo: Madrigali, libri terzo & quarto", 2021)
    Ludomir Rózycki: "La mort de Béatrice Cenci", d'"Itàlia", op. 50 (Michal Dziewor: "Concurs internacional de música polonesa Stanislaw Moniuszko", 2019)

    Un crim va sacsejar Roma a finals del segle XVII i va fer somiar amb una altra forma de justícia: la tragèdia dels Cenci. Carlo Gesualdo: "Beltà, poi che t'assenti" (Margret Köll, Luca Pianca: "Giants", 2012) Luca Marenzio: "Occhi lucenti e belli" (Rosso Porpora: "Marenzio", 2018) "Recerchada" (Corina Marti: "Quando cala la notte", 2016) Tomás Luis de Victoria: "Ave Maria" a 8 (Ora Singers, 2022) Vincenzo Galilei: "Ricercare del nono tuono" (Massimo Lonardi: "Lucca Marenzio e il suo tempo", 2014) Claudio Monteverdi: "Lamento della Ninfa" (Anna Prohaska: "Enchanted forest", 2013) Giovanni Pierluigi da Palestrina: "Agnus Dei" de la missa "Assumpta est Maria" (The Tallis Scholars: "The Tallis Scholars sing Palestrina", 2005) Carlo Gesualdo: "Ahi, disperata vita" (Les Arts Florissants: "Gesualdo: Madrigali, libri terzo & quarto", 2021) Ludomir Rózycki: "La mort de Béatrice Cenci", d'"Itàlia", op. 50 (Michal Dziewor: "Concurs internacional de música polonesa Stanislaw Moniuszko", 2019)

  • Somnis, íncubs i súcubs
    Escolta àudio

    Somnis, íncubs i súcubs

    El món dels somnis ens uneix a través del temps i l'espai. Revisem la visió dels somnis al passat i també algunes de les criatures que els poblaven.

    .- Frédéric Chopin: Preludi núm. 14 op. 28 en mi b menor (Nino Gvetadze: "Ghosts", 2017)
    .- Frédéric Chopin: Preludi núm. 17 op. 28 en La b (Nino Gvetadze: "Ghosts", 2017)
    .- "Estampie" (Sollazzo Ensemble: "En seumeillant", 2018)
    .- Andrea Stefani: "Morte m'a sciolta" (Fuoco e Cenere: "Gentil Mia Donna", 2010)
    .- "Or sus vous dormez trop" (Sollazzo Ensemble: "En seumeillant", 2018)
    .- "Gentil Dame" (Nancy Hadden, Andrew Lawrence-King: "Music from the Spanish Kingdoms", 2012)
    .- "Magdalena degna da laudare" (Sollazzo Ensemble: "En seumeillant", 2018)
    .- Tylman Susato: "Passe and Medio" (Capilla Flamenca: "Oh Flanders Free", 2000)
    .- Juan del Encina: "Ay triste que vengo" (Taracea: "Akoé: nuevas músicas antiguas", 2020)
    .- Claude Gervaise: Pavana "Dellestarpe" (Piffaro: "Chansons et Danseries", 1996)

    El món dels somnis ens uneix a través del temps i l'espai. Revisem la visió dels somnis al passat i també algunes de les criatures que els poblaven. .- Frédéric Chopin: Preludi núm. 14 op. 28 en mi b menor (Nino Gvetadze: "Ghosts", 2017) .- Frédéric Chopin: Preludi núm. 17 op. 28 en La b (Nino Gvetadze: "Ghosts", 2017) .- "Estampie" (Sollazzo Ensemble: "En seumeillant", 2018) .- Andrea Stefani: "Morte m'a sciolta" (Fuoco e Cenere: "Gentil Mia Donna", 2010) .- "Or sus vous dormez trop" (Sollazzo Ensemble: "En seumeillant", 2018) .- "Gentil Dame" (Nancy Hadden, Andrew Lawrence-King: "Music from the Spanish Kingdoms", 2012) .- "Magdalena degna da laudare" (Sollazzo Ensemble: "En seumeillant", 2018) .- Tylman Susato: "Passe and Medio" (Capilla Flamenca: "Oh Flanders Free", 2000) .- Juan del Encina: "Ay triste que vengo" (Taracea: "Akoé: nuevas músicas antiguas", 2020) .- Claude Gervaise: Pavana "Dellestarpe" (Piffaro: "Chansons et Danseries", 1996)

  • Jean Grenier, un suposat home-llop a la França del 1600
    Escolta àudio

    Jean Grenier, un suposat home-llop a la França del 1600

    La licantropia s'ha interpretat de moltes maneres: una superstició, una malaltia, una maledicció. Revisem aquest fenomen amb el cas de Jean Grenier.

    .- Claude le Jeune: "Philomena praevia" (Huelgas Ensemble: "The treasure of Claude le Jeune", 2014)
    .- Claude le Jeune: "Tu ne l'enten pas" (Huelgas Ensemble: "The treasure of Claude le Jeune", 2014)
    .- Anthony Holborne: "The tears of the muses", gallarda (Hespèrion XXI: "Anthony Holborne", 2000)
    .- Thomas Weelkes: "Death hath deprived me" (Vox Luminis: "Purcell, Morley & Tomkins", 2013)
    .- Picforth: "In nomine" (The Newberry Consort: "A candle in the dark", 1999)
    .- "Cold Haily Windy Night" (Martin Carthy: "Landfall", 1971)
    .- Alonso Mudarra: "Romanesca" (Hopkinson Smith: "Mudarra", 1992)
    .- Giovanni Antonio Pandolfi Mealli: Sonata núm. 1 op. 3 "La Stella" (Andrew Manze: "Pandolfi", 1999)
    .- Orlando Gibbons: "Pavana" (Francesco Tristano: "On early music", 2022)

    La licantropia s'ha interpretat de moltes maneres: una superstició, una malaltia, una maledicció. Revisem aquest fenomen amb el cas de Jean Grenier. .- Claude le Jeune: "Philomena praevia" (Huelgas Ensemble: "The treasure of Claude le Jeune", 2014) .- Claude le Jeune: "Tu ne l'enten pas" (Huelgas Ensemble: "The treasure of Claude le Jeune", 2014) .- Anthony Holborne: "The tears of the muses", gallarda (Hespèrion XXI: "Anthony Holborne", 2000) .- Thomas Weelkes: "Death hath deprived me" (Vox Luminis: "Purcell, Morley & Tomkins", 2013) .- Picforth: "In nomine" (The Newberry Consort: "A candle in the dark", 1999) .- "Cold Haily Windy Night" (Martin Carthy: "Landfall", 1971) .- Alonso Mudarra: "Romanesca" (Hopkinson Smith: "Mudarra", 1992) .- Giovanni Antonio Pandolfi Mealli: Sonata núm. 1 op. 3 "La Stella" (Andrew Manze: "Pandolfi", 1999) .- Orlando Gibbons: "Pavana" (Francesco Tristano: "On early music", 2022)

  • Pietro Metastasio, els versos de l'òpera
    Escolta àudio

    Pietro Metastasio, els versos de l'òpera

    Un dels grans poetes de la Itàlia del segle XVIII va ser Pietro Metastasio, autor de llibrets d'òpera que van musicar-se un cop rere l'altre.

    .- G. Torelli: "Allegro" del concert per a dos violins (Collegium Musicum 90: "Torelli: Concertos", 2005)
    .- N. Porpora: "Già si desta la tempesta" de "Didone Abbadonata" (Franco Fagioli: "Il maestro", 2014)
    .- G. F. Händel: "Sinfonia" de "Didone Abbandonata" (Lauten Compagney: "Didone Abbandonata", 2018)
    .- A. Vivaldi: "L'ira mia, bella sdegnata" de "Catone in Utica" (Romina Basso: "Catone in Utica", 2013)
    .- J.A. Hasse: "Sinfonia" de "Siroe, re di Persia" (Armonia Atenea: "Siroe", 2014)
    .- A. Caldara: "Opprimete i contumaci" (Philippe Jaroussky: "Caldara", 2007)
    .- L. Leo: "Sinfonia" d'"Il Demetrio" (Ensemble Turicum: "Pergolesi", 2000)
    .- C. W. Gluck: "Ah! Non son io" d'"Ezio" (Joyce Didonato: "EDEN", 2022)
    .- L. Vinci: "Grave" d'"Artaserse" (Concerto Köln: "Vinci: Artaserse", 2012)

    Un dels grans poetes de la Itàlia del segle XVIII va ser Pietro Metastasio, autor de llibrets d'òpera que van musicar-se un cop rere l'altre. .- G. Torelli: "Allegro" del concert per a dos violins (Collegium Musicum 90: "Torelli: Concertos", 2005) .- N. Porpora: "Già si desta la tempesta" de "Didone Abbadonata" (Franco Fagioli: "Il maestro", 2014) .- G. F. Händel: "Sinfonia" de "Didone Abbandonata" (Lauten Compagney: "Didone Abbandonata", 2018) .- A. Vivaldi: "L'ira mia, bella sdegnata" de "Catone in Utica" (Romina Basso: "Catone in Utica", 2013) .- J.A. Hasse: "Sinfonia" de "Siroe, re di Persia" (Armonia Atenea: "Siroe", 2014) .- A. Caldara: "Opprimete i contumaci" (Philippe Jaroussky: "Caldara", 2007) .- L. Leo: "Sinfonia" d'"Il Demetrio" (Ensemble Turicum: "Pergolesi", 2000) .- C. W. Gluck: "Ah! Non son io" d'"Ezio" (Joyce Didonato: "EDEN", 2022) .- L. Vinci: "Grave" d'"Artaserse" (Concerto Köln: "Vinci: Artaserse", 2012)

  • Un passeig per Vic
    Escolta àudio

    Un passeig per Vic

    Un recorregut sonor pels punts emblemàtics de la capital d'Osona, acompanyats del so de la música antiga.

    .- "Cuncti simus concanentes" (Ensemble Anonymous: "Llibre Vermell: Catalonian pilgrimage songs", 1995)
    .- Guillaume de Machaut: "Douce dame jolie" (Ensemble Alba Musica Kyo: "Machaut & his time", 1994)
    .- "Cedit frigus hiemale" (Capella de Ministrers: "Ad honorem virginis: Ars Antiqua a la Corona d'Aragó", 2008)
    .- "Veri floris sub figura" (Discantus: "Dame de flors", 1996)
    .- Miquel Llobet: "La cançó del lladre" (Joan Carles Martínez: "Guitarra i tradició", 2016)
    .- Adam de la Halle: "Je muir" (Anne Azéma: "Le jeu d'Amour", 1997)
    .- "Prendes i garde" (Ensemble La Rota: "Heu fortuna", 2000)
    .- Josep Gallés: "Cantabile" de la sonata en Si b (Michele Benuzzi: "Gallés", 2016)

    Un recorregut sonor pels punts emblemàtics de la capital d'Osona, acompanyats del so de la música antiga. .- "Cuncti simus concanentes" (Ensemble Anonymous: "Llibre Vermell: Catalonian pilgrimage songs", 1995) .- Guillaume de Machaut: "Douce dame jolie" (Ensemble Alba Musica Kyo: "Machaut & his time", 1994) .- "Cedit frigus hiemale" (Capella de Ministrers: "Ad honorem virginis: Ars Antiqua a la Corona d'Aragó", 2008) .- "Veri floris sub figura" (Discantus: "Dame de flors", 1996) .- Miquel Llobet: "La cançó del lladre" (Joan Carles Martínez: "Guitarra i tradició", 2016) .- Adam de la Halle: "Je muir" (Anne Azéma: "Le jeu d'Amour", 1997) .- "Prendes i garde" (Ensemble La Rota: "Heu fortuna", 2000) .- Josep Gallés: "Cantabile" de la sonata en Si b (Michele Benuzzi: "Gallés", 2016)

  • El jueu errant
    Escolta àudio

    El jueu errant

    Resseguim les petjades de la imatge la culpabilitat inesborrable: el mite del jueu errant.

    .- Louis Lynel: "Le juif errant à Paris" ("Le
    s chansons preferées de papa", 2013)
    .- "Alevanta Mordehai" (Mara Aranda: "Sefarad en el corazón de Turquía", 2019)
    .- "En la Santa Helena" (Jordi Savall: "Diáspora Sefardí", 1999)
    .- Étienne Moulinié: "Air du juif errant" (Le Poème Harmonique: "Airs de cour", 2001)
    .- "Dame paras para el banyo" (Capella de Ministrers: "Música encerrada", 2014)
    .- "La galana y el mar" (Al Andaluz Project: "Deus et Diabolus", 2007)
    .- Franz Liszt: "Le juif errant" (Jared Schwartz, Mary Dibbern: "Liszt: Songs for bass voice", 2017)
    .- Annemarie Haase: "An Allem sind die Juden Schuld" ("Schwule Lieder", 2007)

    Resseguim les petjades de la imatge la culpabilitat inesborrable: el mite del jueu errant. .- Louis Lynel: "Le juif errant à Paris" ("Les chansons preferées de papa", 2013) .- "Alevanta Mordehai" (Mara Aranda: "Sefarad en el corazón de Turquía", 2019) .- "En la Santa Helena" (Jordi Savall: "Diáspora Sefardí", 1999) .- Étienne Moulinié: "Air du juif errant" (Le Poème Harmonique: "Airs de cour", 2001) .- "Dame paras para el banyo" (Capella de Ministrers: "Música encerrada", 2014) .- "La galana y el mar" (Al Andaluz Project: "Deus et Diabolus", 2007) .- Franz Liszt: "Le juif errant" (Jared Schwartz, Mary Dibbern: "Liszt: Songs for bass voice", 2017) .- Annemarie Haase: "An Allem sind die Juden Schuld" ("Schwule Lieder", 2007)

  • Élisabeth Chéron, pinzell i ploma
    Escolta àudio

    Élisabeth Chéron, pinzell i ploma

    Recorrem els sons del barroc francès amb Élisabeth Chéron, figura reconeguda per la seva habilitat amb el pinzell i la ploma que va dinamitzar el seu entorn cultural.

    .- Robert de Visée: "Xacona" (Xavier Díaz-Latorre: "Robert de Visée", 2018)
    .- Nicolas Bernier: "Que des honneurs" (Les Folies Françoises: "Bernier", 2003)
    .- Monsieur de Sainte-Colombe: Gavota (Jordi Savall: "Tots els matins del món", 2001)
    .- François de Chancy: "Rares fleurs vivante peinture" (Ensemble Correspondances: "Les plaisirs du Louvre", 2020)
    .- Francesco Corbetta: "Folies" (Jordi Savall: "Altre follie", 2005)
    .- Élisabeth Jacquet de la Guerre: "Ah! Quelle affreuse image" d'"Esther" (Verónique Malet: "De la guerre: Cantates françoises", 2010)
    .- Robert de Visée: "Alemanda" (Simone Vallerotonda: "Méditation", 2022)
    .- Antonia Bembo: "Ha, que l'absence" (Convoce Coeln: "Bembo: Produzioni armoniche", 2005)
    .- Élisabeth Jacquet de la Guerre: Ària de la sonata per a violí núm. 6 (Lina Tur: "Violin sonatas", 2017)

    Recorrem els sons del barroc francès amb Élisabeth Chéron, figura reconeguda per la seva habilitat amb el pinzell i la ploma que va dinamitzar el seu entorn cultural. .- Robert de Visée: "Xacona" (Xavier Díaz-Latorre: "Robert de Visée", 2018) .- Nicolas Bernier: "Que des honneurs" (Les Folies Françoises: "Bernier", 2003) .- Monsieur de Sainte-Colombe: Gavota (Jordi Savall: "Tots els matins del món", 2001) .- François de Chancy: "Rares fleurs vivante peinture" (Ensemble Correspondances: "Les plaisirs du Louvre", 2020) .- Francesco Corbetta: "Folies" (Jordi Savall: "Altre follie", 2005) .- Élisabeth Jacquet de la Guerre: "Ah! Quelle affreuse image" d'"Esther" (Verónique Malet: "De la guerre: Cantates françoises", 2010) .- Robert de Visée: "Alemanda" (Simone Vallerotonda: "Méditation", 2022) .- Antonia Bembo: "Ha, que l'absence" (Convoce Coeln: "Bembo: Produzioni armoniche", 2005) .- Élisabeth Jacquet de la Guerre: Ària de la sonata per a violí núm. 6 (Lina Tur: "Violin sonatas", 2017)

  • El cavaller verd
    Escolta àudio

    El cavaller verd

    Un relat artúric que continua ben viu: Galvany i el cavaller verd.

    .- "La Septime Estampie Real" (Jordi Savall: "Estampies & Danses Reals
    ", 2007)
    .- "Danse I" (Jordi Savall: "Estampies & Danses Reals", 2007)
    .- Alfons X el Savi: "Cantiga núm. 166" (Vox Vulgaris: "The shape of medieval music to come", 2003)
    .- "Ave miles celestis curie" (La Reverdie: "Insula Feminarum", 2014)
    .- "Ghaetta" (Vox Vulgaris: "The shape of medieval music to come", 2003)
    .- "La Prime Estampie Real" (Jordi Savall: "Estampies & Danses Reals", 2007)
    .- "Trotto" (Millenarium: "Danza", 2008)
    .- Guillaume de Machaut: "J'aime sans penser" (Ensemble Gilles Binchois: "Machaut: Sacred and Secular", 2011)
    .- "Ductia" (Sirinu: "Making Merrye", 2003)
    .- "Saltarello" (Jordi Savall: "La lira d'Esperia II", 2014)

    Un relat artúric que continua ben viu: Galvany i el cavaller verd. .- "La Septime Estampie Real" (Jordi Savall: "Estampies & Danses Reals", 2007) .- "Danse I" (Jordi Savall: "Estampies & Danses Reals", 2007) .- Alfons X el Savi: "Cantiga núm. 166" (Vox Vulgaris: "The shape of medieval music to come", 2003) .- "Ave miles celestis curie" (La Reverdie: "Insula Feminarum", 2014) .- "Ghaetta" (Vox Vulgaris: "The shape of medieval music to come", 2003) .- "La Prime Estampie Real" (Jordi Savall: "Estampies & Danses Reals", 2007) .- "Trotto" (Millenarium: "Danza", 2008) .- Guillaume de Machaut: "J'aime sans penser" (Ensemble Gilles Binchois: "Machaut: Sacred and Secular", 2011) .- "Ductia" (Sirinu: "Making Merrye", 2003) .- "Saltarello" (Jordi Savall: "La lira d'Esperia II", 2014)

  • "Il Galateo" i les bones maneres
    Escolta àudio

    "Il Galateo" i les bones maneres

    Un autor italià va marcar les bones maneres de tot un continent: Giovanni della Casa i el seu llibre "Il Galateo" (1558).

    .- Giovanni Battista Conforti: "Ricercar IV" (Paulina van Laarhoven: "Pulchra es", 2013)
    .- Giaches de Wert: "Cruda Amarilli" (La Venexiana: "Wert: Madrigals", 2017)
    .- Luzzascho Luzzaschi: "Ricercar III" (Profetti della Quinta: "Luzzaschi", 2016)
    .- John Dowland: "Can she excuse my wrongs" (Trio Extempore: "Songs of John Dowland", 2017)
    .- Giorgio Mainerio: "Gallarda" (Musica Antiqua: "Schiarazula Marazula", 1998)
    .- Orlando di Lasso: Duet núm. 18 (Ensemble l'Echelle: "Rolande di Lassus", 2011)
    .- Luca Marenzio: "Liquida perle amor" (Concerto Italiano: "Marenzio: Madrigali Libro II", 2001)
    .- Luca Marenzio: "Apollo, s'ancor vive il bel desio" (Concerto Italiano: "Marenzio: Madrigali Libro I", 1999)
    .- Piotr Ilitx Txaikovski: "Andante" del Concert núm. 2 per a piano i orquestra (Emil Gilels: "Tchaikovsky: Piano Concertos", 1973)

    Un autor italià va marcar les bones maneres de tot un continent: Giovanni della Casa i el seu llibre "Il Galateo" (1558). .- Giovanni Battista Conforti: "Ricercar IV" (Paulina van Laarhoven: "Pulchra es", 2013) .- Giaches de Wert: "Cruda Amarilli" (La Venexiana: "Wert: Madrigals", 2017) .- Luzzascho Luzzaschi: "Ricercar III" (Profetti della Quinta: "Luzzaschi", 2016) .- John Dowland: "Can she excuse my wrongs" (Trio Extempore: "Songs of John Dowland", 2017) .- Giorgio Mainerio: "Gallarda" (Musica Antiqua: "Schiarazula Marazula", 1998) .- Orlando di Lasso: Duet núm. 18 (Ensemble l'Echelle: "Rolande di Lassus", 2011) .- Luca Marenzio: "Liquida perle amor" (Concerto Italiano: "Marenzio: Madrigali Libro II", 2001) .- Luca Marenzio: "Apollo, s'ancor vive il bel desio" (Concerto Italiano: "Marenzio: Madrigali Libro I", 1999) .- Piotr Ilitx Txaikovski: "Andante" del Concert núm. 2 per a piano i orquestra (Emil Gilels: "Tchaikovsky: Piano Concertos", 1973)

  • Els enginys d'Al-Jazarí
    Escolta àudio

    Els enginys d'Al-Jazarí

    Al segle XIII trobem un llibre ple de mecanismes, autòmats i enginys. Descobrim la tasca d'Al-Jazarí, pare de l'enginyeria moderna.

    .- "Extroversió. Taqsim" (Omar Metioui: "Cantos místicos devocionales", 2007)
    .- "Der makam" (Canticum Novum: "Aasheyani", 2015)
    .- "Oració del migdia" (Abderrahim Abdelmoumen: "La llamada de Al-Andalus", 2003)
    .- "Kevoque" (Moslem Raham, Jordi Savall: "Ibn Battuta", 2019)
    .- "Danse de l'Âme" (Driss el Maloumi, Jordi Savall: "Orient-Occident", 2006)
    .- "Consoleu-me, nenes, a l'alba!" (Jamila Ghalmi: "Jardín de Al-Andalus", 1969)
    .- "Chahamezrab" (Dmitri Psonis, Jordi Savall: "Orient-Occident", 2006)
    .- "Sallatu Allah" (Ahmed Al-Saabri, Jordi Savall: "Ibn Battuta", 2019)
    .- "Haslanis" (Yurdal Toknan: "Saray", 2002)

    Al segle XIII trobem un llibre ple de mecanismes, autòmats i enginys. Descobrim la tasca d'Al-Jazarí, pare de l'enginyeria moderna. .- "Extroversió. Taqsim" (Omar Metioui: "Cantos místicos devocionales", 2007) .- "Der makam" (Canticum Novum: "Aasheyani", 2015) .- "Oració del migdia" (Abderrahim Abdelmoumen: "La llamada de Al-Andalus", 2003) .- "Kevoque" (Moslem Raham, Jordi Savall: "Ibn Battuta", 2019) .- "Danse de l'Âme" (Driss el Maloumi, Jordi Savall: "Orient-Occident", 2006) .- "Consoleu-me, nenes, a l'alba!" (Jamila Ghalmi: "Jardín de Al-Andalus", 1969) .- "Chahamezrab" (Dmitri Psonis, Jordi Savall: "Orient-Occident", 2006) .- "Sallatu Allah" (Ahmed Al-Saabri, Jordi Savall: "Ibn Battuta", 2019) .- "Haslanis" (Yurdal Toknan: "Saray", 2002)

  • Les Índies galants
    Escolta àudio

    Les Índies galants

    L'any 1725, un grup de natius nord-americans va visitar la ciutat de París, tot un esdeveniment per a la societat de l'època de què el compositor Jean-Philippe Rameau en va ser testimoni.

    .- Obertura de "Les Índies galants" (Hespèrion XXI: "Rameau: l'orquestra de Lluís XV", 2011)
    .- Escena 5 de l'entrada "Els salvatges", de "Les Índies galants" (Les Arts Florissants: "Les Indes galantes", 1991)
    .- Minuets 1 i 2 de "Les Índies galants" (Steven Devine: "Rameau: Les Indes galantes", 2018)
    .- Escena 3 de l'entrada "Els salvatges" (Les Arts Florissants: "Les Indes galantes", 1991)
    .- "Els salvatges", rondó (Beatrice Martin: "Les sauvages", 2015)
    .- Escena 1 de l'entrada "Els salvatges", de "Les Índies galants" (Les Arts Florissants, 1991)
    .- "Air vif" de "Les Índies Galants" (Hespèrion XXI, 2011)
    .- Rondó i "Forêts Paisibles", escena 6 de l'entrada "Els salvatges" (Patricia Petibon, La Cetra: "Nouveau Monde", 2012)
    .- Xacona (Orquestra del segle XVIII: "Les Indes galantes", 2011)

    L'any 1725, un grup de natius nord-americans va visitar la ciutat de París, tot un esdeveniment per a la societat de l'època de què el compositor Jean-Philippe Rameau en va ser testimoni. .- Obertura de "Les Índies galants" (Hespèrion XXI: "Rameau: l'orquestra de Lluís XV", 2011) .- Escena 5 de l'entrada "Els salvatges", de "Les Índies galants" (Les Arts Florissants: "Les Indes galantes", 1991) .- Minuets 1 i 2 de "Les Índies galants" (Steven Devine: "Rameau: Les Indes galantes", 2018) .- Escena 3 de l'entrada "Els salvatges" (Les Arts Florissants: "Les Indes galantes", 1991) .- "Els salvatges", rondó (Beatrice Martin: "Les sauvages", 2015) .- Escena 1 de l'entrada "Els salvatges", de "Les Índies galants" (Les Arts Florissants, 1991) .- "Air vif" de "Les Índies Galants" (Hespèrion XXI, 2011) .- Rondó i "Forêts Paisibles", escena 6 de l'entrada "Els salvatges" (Patricia Petibon, La Cetra: "Nouveau Monde", 2012) .- Xacona (Orquestra del segle XVIII: "Les Indes galantes", 2011)

  • Les endimoniades de Loudun
    Escolta àudio

    Les endimoniades de Loudun

    L'any 1634 un episodi va alterar la vida de la localitat francesa de Loudun: parlem del cas de les endimoniades, una combinació de religiositat, fascinació i poder.

    .- Pierre Francisque Carroubel: "Spagnolete" (Le Poème Harmonique: "Coeur", 2015)
    .- "Nos esprits libres et contents" (Le Poème Harmonique: "Airs de cour", 2001)
    .- Louis Couperin: "Pavanne" (Richard Egarr: "Louis Couperin", 2011)
    .- Michael Praetorius: Bourrée (Les Musiciens de St-Julien: "Et la fleure vole", 2010)
    .- Charles Tessier: "Me voila hors du naufrage" (Le Poème Harmonique: "Charles Tessier", 2006)
    .- Pierre Guédron: "Qu'on ne me parle plus d'amour" (Le Poème Harmonique: "Pierre Guédron", 2002)
    .- Etienne Moulinié: "O bone Jesu" (Les Arts Florissants: "Moulinié", 1980)
    .- Antoine Boësset: "O mort l'objet de mes plaisirs" (Ensemble Correspondances: "Les plaisirs du Louvre", 2020)
    .- Etienne Moulinié: "Il sort de nos corps emplumés" (Ensemble Correspondances: "Les plaisirs du Louvre", 2020)

    L'any 1634 un episodi va alterar la vida de la localitat francesa de Loudun: parlem del cas de les endimoniades, una combinació de religiositat, fascinació i poder. .- Pierre Francisque Carroubel: "Spagnolete" (Le Poème Harmonique: "Coeur", 2015) .- "Nos esprits libres et contents" (Le Poème Harmonique: "Airs de cour", 2001) .- Louis Couperin: "Pavanne" (Richard Egarr: "Louis Couperin", 2011) .- Michael Praetorius: Bourrée (Les Musiciens de St-Julien: "Et la fleure vole", 2010) .- Charles Tessier: "Me voila hors du naufrage" (Le Poème Harmonique: "Charles Tessier", 2006) .- Pierre Guédron: "Qu'on ne me parle plus d'amour" (Le Poème Harmonique: "Pierre Guédron", 2002) .- Etienne Moulinié: "O bone Jesu" (Les Arts Florissants: "Moulinié", 1980) .- Antoine Boësset: "O mort l'objet de mes plaisirs" (Ensemble Correspondances: "Les plaisirs du Louvre", 2020) .- Etienne Moulinié: "Il sort de nos corps emplumés" (Ensemble Correspondances: "Les plaisirs du Louvre", 2020)

Anar al contingut