TOTS ELS ÀUDIOS
La creació de Pantaleon Hebenstreit
A principis del segle XVIII, un instrument va fer furor a Europa: el pantaleó, creat per la ment inquieta de Pantaleon Hebenstreit. Acompanyem la seva història amb una selecció de l'àlbum "Hebenstreit's Bach", de Margit Übellacker (Outhere Music, 2022).
.- "Largo" i "Allegro" de la Sonata per a violí en Sol, BWV 1019
.- Sonata per a violí en mi m, BWV 1023
.- Preludi de la partita per a violí núm. 3 en Mi, BWV 1006
.- Sarabanda de la suite per a violoncel núm. 3 en Do, BWV 1009
.- Preludi de la suite per a violoncel núm. 1 en Sol, BWV 1007A principis del segle XVIII, un instrument va fer furor a Europa: el pantaleó, creat per la ment inquieta de Pantaleon Hebenstreit. Acompanyem la seva història amb una selecció de l'àlbum "Hebenstreit's Bach", de Margit Übellacker (Outhere Music, 2022). .- "Largo" i "Allegro" de la Sonata per a violí en Sol, BWV 1019 .- Sonata per a violí en mi m, BWV 1023 .- Preludi de la partita per a violí núm. 3 en Mi, BWV 1006 .- Sarabanda de la suite per a violoncel núm. 3 en Do, BWV 1009 .- Preludi de la suite per a violoncel núm. 1 en Sol, BWV 1007
Una relació íntima: el "groom of the stool"
Descobrim un dels càrrecs més curiosos de la cort reial anglesa, especialment destacat en l'època dels Tudor: el "groom of the stool", responsable de la salut intestinal del monarca.
.- Preludi (Christopher Wilson: "Rosa, Elizabethan Lute Music", 1991)
.- John Dowland: "Me, me and none but me" (Andreas Scholl: "English folksongs and lute songs", 1996)
.- Anthony Holborne: "Heart's ease" (Baltimore Consort: "The food of love", 2019)
.- John Sheppard: "I trust in God", psalm (Ensemble Pro Victoria: "Tudor music afterlives", 2022)
.- "Greensleeves to a ground" (Jordi Savall: "Ostinato", 2001)
.- John Dowland: "Come again" (Thomas Dunford: "Lachrimae", 2013)
.- John Danyel: "Like as the lute delights" i Francis Pilkington: "Rest sweet nymphs" (Emma Kirkby: "An elizabethan songbook", 1979)
.- Orlando Gibbons: "Ground" (Francesco Tristano: "On early music", 2022)Descobrim un dels càrrecs més curiosos de la cort reial anglesa, especialment destacat en l'època dels Tudor: el "groom of the stool", responsable de la salut intestinal del monarca. .- Preludi (Christopher Wilson: "Rosa, Elizabethan Lute Music", 1991) .- John Dowland: "Me, me and none but me" (Andreas Scholl: "English folksongs and lute songs", 1996) .- Anthony Holborne: "Heart's ease" (Baltimore Consort: "The food of love", 2019) .- John Sheppard: "I trust in God", psalm (Ensemble Pro Victoria: "Tudor music afterlives", 2022) .- "Greensleeves to a ground" (Jordi Savall: "Ostinato", 2001) .- John Dowland: "Come again" (Thomas Dunford: "Lachrimae", 2013) .- John Danyel: "Like as the lute delights" i Francis Pilkington: "Rest sweet nymphs" (Emma Kirkby: "An elizabethan songbook", 1979) .- Orlando Gibbons: "Ground" (Francesco Tristano: "On early music", 2022)
Na Prous Boneta, mística sense filtres
Coneixem Na Prous Boneta gràcies a la confessió que va fer davant un tribunal inquisitorial l'any 1325. Les seves idees, polèmiques i persistents, van acabar per dur-la a la foguera, condemnada per heresiarca.
.- Guillaume de Machaut: "Phyton le merveilleus serpent" (Trefoil: "Master, monsters and mazes", 2005)
.- Philippe de Vitry: "In nova fert / Garrit gallus / Neuma" (La fonte musica: "Metamorfosi Trecento", 2013)
.- "De la mere au sauveor" (Anonymous 4: "La bele Marie", 2002)
.- Petrus de Grudencz: "Prelustri elucentia" (Vox Clamantis: "Filia Sion", 2012)
.- Petrus de Cruce: "Je cuidoie bien metre jus / Se j'ai folement amé / Solem" (Sequentia: "Trouvères", 1984)
.- "Ave, dona santíssima", del Laudari de Cortona (Jordi Savall: "Ramon Llull", 2016)
.- "Quis dabit capiti" del Cèdex Las Huelgas (Catalina Vicens: "Organic creatures", 2020)
.- "Mater patris et filia" (Sequentia: "Vox iberica II: Codex Las Huelgas", 1992)
.- "Exulta filia Sion" (Vox Clamantis: "Filia Sion", 2012)Coneixem Na Prous Boneta gràcies a la confessió que va fer davant un tribunal inquisitorial l'any 1325. Les seves idees, polèmiques i persistents, van acabar per dur-la a la foguera, condemnada per heresiarca. .- Guillaume de Machaut: "Phyton le merveilleus serpent" (Trefoil: "Master, monsters and mazes", 2005) .- Philippe de Vitry: "In nova fert / Garrit gallus / Neuma" (La fonte musica: "Metamorfosi Trecento", 2013) .- "De la mere au sauveor" (Anonymous 4: "La bele Marie", 2002) .- Petrus de Grudencz: "Prelustri elucentia" (Vox Clamantis: "Filia Sion", 2012) .- Petrus de Cruce: "Je cuidoie bien metre jus / Se j'ai folement amé / Solem" (Sequentia: "Trouvères", 1984) .- "Ave, dona santíssima", del Laudari de Cortona (Jordi Savall: "Ramon Llull", 2016) .- "Quis dabit capiti" del Cèdex Las Huelgas (Catalina Vicens: "Organic creatures", 2020) .- "Mater patris et filia" (Sequentia: "Vox iberica II: Codex Las Huelgas", 1992) .- "Exulta filia Sion" (Vox Clamantis: "Filia Sion", 2012)
La mort de Martí l'Humà
La mort del rei Martí l'Humà: un episodi que no només tancava un regnat, sinó tota una dinastia. Ens acostem a la figura de l'últim monarca del casal de Barcelona.
.- Guillaume de Machaut: "Kyrie" de la Missa de Nostre-Dame (Ensemble Gilles Binchois: "Messe de Nostre-Dame", 1999)
.- "Veri in dulcis tempore" (Jordi Savall: "El reialme oblidat", 2010)
.- "Onques Jacob" (Trio Subtilior: "French Ars Subtilior", 1997)
.- "Isayas Cecinit", "Credo de Sort" i "Kyrie"de la Missa de Barcelona (Capella de Música de Santa Maria del Mar: "Polifonia medieval a Catalunya vol. 3", 2008)
.- "De ce que foul pense" (Ensemble Project Ars Nova: "Ars Magis Subtiliter", 1989)
.- Jacob de Senleches: "Fuions de ci, fuions" (Graindelavoix: "Cesena: Songs for popes, princes & mercenaries", 2012)
.- Richard Loqueville: "O regina clementissima" (Ensemble Leones: "Hör, Kristenhait!", 2015)La mort del rei Martí l'Humà: un episodi que no només tancava un regnat, sinó tota una dinastia. Ens acostem a la figura de l'últim monarca del casal de Barcelona. .- Guillaume de Machaut: "Kyrie" de la Missa de Nostre-Dame (Ensemble Gilles Binchois: "Messe de Nostre-Dame", 1999) .- "Veri in dulcis tempore" (Jordi Savall: "El reialme oblidat", 2010) .- "Onques Jacob" (Trio Subtilior: "French Ars Subtilior", 1997) .- "Isayas Cecinit", "Credo de Sort" i "Kyrie"de la Missa de Barcelona (Capella de Música de Santa Maria del Mar: "Polifonia medieval a Catalunya vol. 3", 2008) .- "De ce que foul pense" (Ensemble Project Ars Nova: "Ars Magis Subtiliter", 1989) .- Jacob de Senleches: "Fuions de ci, fuions" (Graindelavoix: "Cesena: Songs for popes, princes & mercenaries", 2012) .- Richard Loqueville: "O regina clementissima" (Ensemble Leones: "Hör, Kristenhait!", 2015)
L'afer dels verins
L'afer dels verins: una campanya de persecució i acusacions de bruixeria a la cort de Lluís XIV.
.- Monsieur de Saint-Colombe: "Les pleurs" per a dues violes (Jordi Savall: "Tous les matins du monde", 2001)
.- Antoine Forqueray: "Jupiter", de la suite núm. 5 (Jean Rondeau: "Barricades", 2020)
.- Robert de Visée: "Passacaille" per a guitarra en re m (L'Arpegiatta: "Passacalle de la follie", 2023)
.- Marin Marais: "Muzettes" del tercer llibre de peces per a viola (Jordi Savall: "Tous les matins du monde", 2001) i "Allemanda" de la quarta suite en la m (François Joubert-Caillet: "Marais: Quatrième livre des pièces de viole", 2021)
.- Michel Lambert: "Mes jours se'n vont finir" (Jean Rondeau: "Barricades", 2020)
.- Jean-Baptiste Lully: "Sarabande" de "Les plaisiris" (Aradia Ensemble: "Ballet music for the Sun King", 1998), "Armide est encore pus aimable" (Opera Lafayette: "Armide", 2008) i "Gigues" (Andrew-Lawrence King: "Choréographie", 2007)L'afer dels verins: una campanya de persecució i acusacions de bruixeria a la cort de Lluís XIV. .- Monsieur de Saint-Colombe: "Les pleurs" per a dues violes (Jordi Savall: "Tous les matins du monde", 2001) .- Antoine Forqueray: "Jupiter", de la suite núm. 5 (Jean Rondeau: "Barricades", 2020) .- Robert de Visée: "Passacaille" per a guitarra en re m (L'Arpegiatta: "Passacalle de la follie", 2023) .- Marin Marais: "Muzettes" del tercer llibre de peces per a viola (Jordi Savall: "Tous les matins du monde", 2001) i "Allemanda" de la quarta suite en la m (François Joubert-Caillet: "Marais: Quatrième livre des pièces de viole", 2021) .- Michel Lambert: "Mes jours se'n vont finir" (Jean Rondeau: "Barricades", 2020) .- Jean-Baptiste Lully: "Sarabande" de "Les plaisiris" (Aradia Ensemble: "Ballet music for the Sun King", 1998), "Armide est encore pus aimable" (Opera Lafayette: "Armide", 2008) i "Gigues" (Andrew-Lawrence King: "Choréographie", 2007)
Pergolesi, el talent fugaç
Giovanni Battista Pergolesi va viure només vint-i-sis anys. Recorrem la biografia d'aquest compositor.
.- "Allegro spiritoso" del concert per a flauta en Sol (Barthold Kuijken: "The Grand Mogul", 2019)
.- "Et Jesum" del "Salve Regina" en fa m (Orquestra de la Il·lustració: "Rameau, Händel, Pergolesi", 2023)
.- "Confitebor" de "Confitebor tibi Domine" (Thomas Hengelbrock: "Durante, Astorga, Pergolesi", 1996)
.- "Ch'io muti consiglio", ària de "La Conversione di San Guglielmo" (Ensemble Alraune: "Le prodigi della divina grazia...", 2020)
.- "Dominus Deus" de la Missa en Fa (Concerto Italiano: "Pergolesi & Scarlatti", 2009)
.- "Stizzoso, mio stizzoso" de "La serva padrona" (La Petite Bande: "La serva padrona", 2009)
.- Introducció de "L'Olimpiade" (Academia Montis Regalis: "L'Olimpiade", 2011)
.- "Stabat mater dolorosa" de "Stabat Mater" (Philippe Jaroussky, Julia Lezhneva: "Stabat Mater", 2013)
.- "Comodo" de la Simfonia "a tre" en Fa (Il seminario musicale: "Stabat Mater", 1997)Giovanni Battista Pergolesi va viure només vint-i-sis anys. Recorrem la biografia d'aquest compositor. .- "Allegro spiritoso" del concert per a flauta en Sol (Barthold Kuijken: "The Grand Mogul", 2019) .- "Et Jesum" del "Salve Regina" en fa m (Orquestra de la Il·lustració: "Rameau, Händel, Pergolesi", 2023) .- "Confitebor" de "Confitebor tibi Domine" (Thomas Hengelbrock: "Durante, Astorga, Pergolesi", 1996) .- "Ch'io muti consiglio", ària de "La Conversione di San Guglielmo" (Ensemble Alraune: "Le prodigi della divina grazia...", 2020) .- "Dominus Deus" de la Missa en Fa (Concerto Italiano: "Pergolesi & Scarlatti", 2009) .- "Stizzoso, mio stizzoso" de "La serva padrona" (La Petite Bande: "La serva padrona", 2009) .- Introducció de "L'Olimpiade" (Academia Montis Regalis: "L'Olimpiade", 2011) .- "Stabat mater dolorosa" de "Stabat Mater" (Philippe Jaroussky, Julia Lezhneva: "Stabat Mater", 2013) .- "Comodo" de la Simfonia "a tre" en Fa (Il seminario musicale: "Stabat Mater", 1997)
Lladres de cossos
Una pràctica il·legal però acceptada com a mal necessari: el robatori de cadàvers per abastir les facultats de medicina.
.- Denny Zeitlin: "Main Title" de la BSO de "The invasion of the body snatchers" (1978)
.- "Saltarello núm. 1" i "Parlamento" (Unicorn Ensemble: "Chominciamento di Gioia", 1994)
.- "The rat catcher", anònim anglès del segle XVII (Sara Stowe: "Saints and sinners", 2012)
.- Daniel Purcell: "Allegro" de la Sonata sesta (Théotime Langlois: "The mad lover", 2020)
.- William Billings: "I am the rose of Sharon" (His Majestie's Clerkes: "Early American Choral Music", 1992)
.- John Antes: "Allegro" i "Presto" del Trio en re m (The Vivaldi Project: "Discovering the classical string trio", 2021)
.- Felix Mendelssohn: "Les Hèbrides", op. 26 (Orquestra SImfònica de Londres: "Gardiner: Mendelssohn", 2018)Una pràctica il·legal però acceptada com a mal necessari: el robatori de cadàvers per abastir les facultats de medicina. .- Denny Zeitlin: "Main Title" de la BSO de "The invasion of the body snatchers" (1978) .- "Saltarello núm. 1" i "Parlamento" (Unicorn Ensemble: "Chominciamento di Gioia", 1994) .- "The rat catcher", anònim anglès del segle XVII (Sara Stowe: "Saints and sinners", 2012) .- Daniel Purcell: "Allegro" de la Sonata sesta (Théotime Langlois: "The mad lover", 2020) .- William Billings: "I am the rose of Sharon" (His Majestie's Clerkes: "Early American Choral Music", 1992) .- John Antes: "Allegro" i "Presto" del Trio en re m (The Vivaldi Project: "Discovering the classical string trio", 2021) .- Felix Mendelssohn: "Les Hèbrides", op. 26 (Orquestra SImfònica de Londres: "Gardiner: Mendelssohn", 2018)
Nicolas Flamel, llibreter... i alquimista?
Com es transforma un llibreter del París del segle XIV en un dels grans alquimistes de la història de França? Revisem la construcció de la llegenda de Nicolas Flamel.
.- "Les un pin verdoiant" (The Dufay Collective: "On the banks of the Seine", 1997)
.- "On parole / A Paris / Frese nouvele" (Ensemble Anonymus: "Rue des Jogleurs", 1995)
.- Tierche estampie royal (Alla Francesca: "Sur le terre comme au ciel", 2010)
.- "La rosa enflorece" (Emilio Villalba, Sara Marina: "Sephardica", 2020)
.- "La muerte de Absalón" (Capella de Ministrers: "Música encerrada", 2014)
.- Quarte estampie real (The Dufay Collective: "A l'estampie", 2006)
.- Dansse real (Jordi Savall: "Estampie & danses royales", 2007)
.- Michael Maier: "Nutrix eius terra est", fuga II d'"Atalanta Fugiens" ("Atalanta Fugiens", 2015)
.- "De cuer je soupire" (Marc Mauillon: "Guillaume de Machaut", 2022)Com es transforma un llibreter del París del segle XIV en un dels grans alquimistes de la història de França? Revisem la construcció de la llegenda de Nicolas Flamel. .- "Les un pin verdoiant" (The Dufay Collective: "On the banks of the Seine", 1997) .- "On parole / A Paris / Frese nouvele" (Ensemble Anonymus: "Rue des Jogleurs", 1995) .- Tierche estampie royal (Alla Francesca: "Sur le terre comme au ciel", 2010) .- "La rosa enflorece" (Emilio Villalba, Sara Marina: "Sephardica", 2020) .- "La muerte de Absalón" (Capella de Ministrers: "Música encerrada", 2014) .- Quarte estampie real (The Dufay Collective: "A l'estampie", 2006) .- Dansse real (Jordi Savall: "Estampie & danses royales", 2007) .- Michael Maier: "Nutrix eius terra est", fuga II d'"Atalanta Fugiens" ("Atalanta Fugiens", 2015) .- "De cuer je soupire" (Marc Mauillon: "Guillaume de Machaut", 2022)
La guarda d'esclaus
A la Barcelona del segle XV, els esclaus eren propietats molt valuoses. Tant, que la Diputació va engegar una iniciativa per protegir els amos de les seves fugues: la guarda d'esclaus (1421).
.- Maher Cissoko: "Kooma Kumaro" ("Kora Fo", 2017)
.- Mateu Fletxa: fragment de "La Negrina" i "Gugurumbé" (Jordi Savall: "Les rutes de l'esclavatge", 2017)
.- "Parlamento" (Unicorn Ensemble: "Chominciamento di gioia", 1994)
.- "Miserere nostri/Vexilla Regis" del cançoner de Montecassino (Jordi Savall: "Dinastia Borgia", 2010)
.- Antonio Cornazano: "Tenore del re di Spagna" (Capella de Ministrers: "Quattrocento", 2017)
.- Johannes Cornago: "Que's mi vida preguntáys?" (Micrologus: "Napoli aragonese", 2001)
.- Domenico da Piacenza: "Iupiter" (Capella de Ministrers: "Quattrocento", 2017)
.- Johannes Cornago: "Morte merce, gentile aquill'altera" (The Newberry Consort: "Cornago", 1992)A la Barcelona del segle XV, els esclaus eren propietats molt valuoses. Tant, que la Diputació va engegar una iniciativa per protegir els amos de les seves fugues: la guarda d'esclaus (1421). .- Maher Cissoko: "Kooma Kumaro" ("Kora Fo", 2017) .- Mateu Fletxa: fragment de "La Negrina" i "Gugurumbé" (Jordi Savall: "Les rutes de l'esclavatge", 2017) .- "Parlamento" (Unicorn Ensemble: "Chominciamento di gioia", 1994) .- "Miserere nostri/Vexilla Regis" del cançoner de Montecassino (Jordi Savall: "Dinastia Borgia", 2010) .- Antonio Cornazano: "Tenore del re di Spagna" (Capella de Ministrers: "Quattrocento", 2017) .- Johannes Cornago: "Que's mi vida preguntáys?" (Micrologus: "Napoli aragonese", 2001) .- Domenico da Piacenza: "Iupiter" (Capella de Ministrers: "Quattrocento", 2017) .- Johannes Cornago: "Morte merce, gentile aquill'altera" (The Newberry Consort: "Cornago", 1992)
La Gardunya, la màfia històrica imaginada
Revisem els orígens del suposat braç armat de la Inquisició: què hi ha de cert a la història de "La Gardunya"?
.- Francisco Peraza: "Medio registro alto de primer tono" (Nicholas Jackson: "Great european organs", 1992)
.- Francisco Guerrero: "Sabes lo que heziste?" (Musica Ficta: "Guerrero: Villanescas I", 2006)
.- Alfons X el Savi: "Rosa das rosas", cantiga (Unicorn Ensemble: "Cantigas de Santa Maria", 1995)
.- Cristofaro Caresana: "Gioca al ombre il mio bel sole" (L'Arpegiatta: "Alla Napoletana", 2021)
.- Sebastián Durón: "Passacalle" i "Jácara" (Le Poème Harmonique: "Coronis", 2022)
.- Francisco Guerrero: "Baxóme mi descuydo" (Musica Ficta: "Guerrero: Villanescas I", 2006)
.- Clara Schumann: Preludi núm. 3 en re m (Hélène Boschi: "Clara Schumann", 1987)
.- Felix Mendelssohn: "Scherzo" del Trio amb piano núm. 2 en do m, op. 66 (Trio Wanderer: "Mendelssohn: Piano trios", 2007)
.- Alonso Mudarra: "Pavana" (Hopkinson Smith: "Alonso Mudarra", 1992)Revisem els orígens del suposat braç armat de la Inquisició: què hi ha de cert a la història de "La Gardunya"? .- Francisco Peraza: "Medio registro alto de primer tono" (Nicholas Jackson: "Great european organs", 1992) .- Francisco Guerrero: "Sabes lo que heziste?" (Musica Ficta: "Guerrero: Villanescas I", 2006) .- Alfons X el Savi: "Rosa das rosas", cantiga (Unicorn Ensemble: "Cantigas de Santa Maria", 1995) .- Cristofaro Caresana: "Gioca al ombre il mio bel sole" (L'Arpegiatta: "Alla Napoletana", 2021) .- Sebastián Durón: "Passacalle" i "Jácara" (Le Poème Harmonique: "Coronis", 2022) .- Francisco Guerrero: "Baxóme mi descuydo" (Musica Ficta: "Guerrero: Villanescas I", 2006) .- Clara Schumann: Preludi núm. 3 en re m (Hélène Boschi: "Clara Schumann", 1987) .- Felix Mendelssohn: "Scherzo" del Trio amb piano núm. 2 en do m, op. 66 (Trio Wanderer: "Mendelssohn: Piano trios", 2007) .- Alonso Mudarra: "Pavana" (Hopkinson Smith: "Alonso Mudarra", 1992)
Un passeig per Daroca
Us proposem un passeig pel patrimoni històric d'una localitat aragonesa sorprenent: Daroca, a la vall del Jiloca, a Saragossa.
.- Pablo Bruna: "Tiento de 2º tono por Ge sol re ut" (Riyehee Hong: "Danza, batalla y música para órgano barroco ibérico", 2019)
.- Pablo Bruna: "Venid, almas, venid" (Capilla de música de la Colegiata de Daroca: "Música en Daroca", 1995)
.- Antonio de Cabezón: "Duuiensela" i "Por un plaisir", glosados (José Luis González Uriol: "Antonio de Cabezón", 2010)
.- "Yeserías" (Eduardo Paniagua: "Alarifes mudéjares", 1999)
.- "Deus in adiutorium", del Códex Bamberg (Vox Nostra: "Veri solis radius", 2015)
.- Antonio de Cabezón: "Diferencias sobre la gallarda milanesa" (Millenium: "Música española e italiana del Renacimiento", 1999)
.- Domenico Scarlatti: Sonata núm. 14, K. 14 (José Luis González Uriol: "Música en Daroca", 1995)
.- Antonio de Cabezón: "Tiento de primer tono" (José Luis González Uriol: "Antonio de Cabezón", 2010)Us proposem un passeig pel patrimoni històric d'una localitat aragonesa sorprenent: Daroca, a la vall del Jiloca, a Saragossa. .- Pablo Bruna: "Tiento de 2º tono por Ge sol re ut" (Riyehee Hong: "Danza, batalla y música para órgano barroco ibérico", 2019) .- Pablo Bruna: "Venid, almas, venid" (Capilla de música de la Colegiata de Daroca: "Música en Daroca", 1995) .- Antonio de Cabezón: "Duuiensela" i "Por un plaisir", glosados (José Luis González Uriol: "Antonio de Cabezón", 2010) .- "Yeserías" (Eduardo Paniagua: "Alarifes mudéjares", 1999) .- "Deus in adiutorium", del Códex Bamberg (Vox Nostra: "Veri solis radius", 2015) .- Antonio de Cabezón: "Diferencias sobre la gallarda milanesa" (Millenium: "Música española e italiana del Renacimiento", 1999) .- Domenico Scarlatti: Sonata núm. 14, K. 14 (José Luis González Uriol: "Música en Daroca", 1995) .- Antonio de Cabezón: "Tiento de primer tono" (José Luis González Uriol: "Antonio de Cabezón", 2010)
Les quatre estacions
Revisem l'origen d'una de les grans obres de la música barroca italiana: "Les quatre estacions", d'Antonio Vivaldi. Quatre concerts que repassem amb una selecció de l'àlbum "The Four Seasons", amb Aitor Hevia i Forma Antiqva (Winter&Winter, 2012).
.- Max Richter: "Spring 0" (Orquestra de cambra del Konzerthaus de Berlín: "Recomposed by Max Richter", 2014)
.- 1r i 3r moviments de "La primavera", concert per a violí, cordes i continu en Mi, op. 8 núm. 1 RV 269
.- 2n i 3r moviments de "L'estiu", concert per a violí, cordes i continu en sol m, op. 8 núm. 2 RV 315
.- 1r i 3r moviments de "La tardor", concert per a violí, cordes i continu en Fa, op. 8 núm. 1 RV 293
.- "L'hivern", concert per a violí, cordes i continu en fa m, op. 8 núm. 1 RV 297Revisem l'origen d'una de les grans obres de la música barroca italiana: "Les quatre estacions", d'Antonio Vivaldi. Quatre concerts que repassem amb una selecció de l'àlbum "The Four Seasons", amb Aitor Hevia i Forma Antiqva (Winter&Winter, 2012). .- Max Richter: "Spring 0" (Orquestra de cambra del Konzerthaus de Berlín: "Recomposed by Max Richter", 2014) .- 1r i 3r moviments de "La primavera", concert per a violí, cordes i continu en Mi, op. 8 núm. 1 RV 269 .- 2n i 3r moviments de "L'estiu", concert per a violí, cordes i continu en sol m, op. 8 núm. 2 RV 315 .- 1r i 3r moviments de "La tardor", concert per a violí, cordes i continu en Fa, op. 8 núm. 1 RV 293 .- "L'hivern", concert per a violí, cordes i continu en fa m, op. 8 núm. 1 RV 297
María de Jesús d'Ágreda: la dama blava
María de Jesús d'Ágreda era escriptora, mística i monja de clausura en un petit convent de Sòria, però se li atribueix una capacitat: la bilocació, que hauria aprofitat per a evangelitzar a terres americanes.
.- Juan de Lienas: "Lamentatio" (Boston Camerata: "Nueva España", 1993)
.- Hernando Franco: "Arbor decora" (Capella Cervantina: "Música barroca mexicana vol. 2", 1998)
.- Pedro de Escobar: "Pásame, por Dios, barquero" (The Hillard Ensemble: "Spain and the New World", 1991)
.- Joan Pau Pujol: "Kyrie" de la Missa "Sexti Toni" (Exaudi Nos: "Missa sexti toni", 2009)
.- "Quien tanto veros desea" (La Grande Chapelle: "Entre aventuras y encantamientos", 2011)
.- Juan Arañés: "A la vida bona", xacona (Orphenica Lyra: "Música en el Quijote", 2005)
.- Pablo Bruna: "Tiento de falsas" (Modest Moreno: "Música hispana de órgano: siglos XVI-XX", 2009)
.- Juan Gutiérrez de Padilla: "Exultate, iusti, in Domino" (Boston Camerata: "Nueva España", 1993)
.- Radiohead: "Videotape" ("In Rainbows", 2007)María de Jesús d'Ágreda era escriptora, mística i monja de clausura en un petit convent de Sòria, però se li atribueix una capacitat: la bilocació, que hauria aprofitat per a evangelitzar a terres americanes. .- Juan de Lienas: "Lamentatio" (Boston Camerata: "Nueva España", 1993) .- Hernando Franco: "Arbor decora" (Capella Cervantina: "Música barroca mexicana vol. 2", 1998) .- Pedro de Escobar: "Pásame, por Dios, barquero" (The Hillard Ensemble: "Spain and the New World", 1991) .- Joan Pau Pujol: "Kyrie" de la Missa "Sexti Toni" (Exaudi Nos: "Missa sexti toni", 2009) .- "Quien tanto veros desea" (La Grande Chapelle: "Entre aventuras y encantamientos", 2011) .- Juan Arañés: "A la vida bona", xacona (Orphenica Lyra: "Música en el Quijote", 2005) .- Pablo Bruna: "Tiento de falsas" (Modest Moreno: "Música hispana de órgano: siglos XVI-XX", 2009) .- Juan Gutiérrez de Padilla: "Exultate, iusti, in Domino" (Boston Camerata: "Nueva España", 1993) .- Radiohead: "Videotape" ("In Rainbows", 2007)
La fantasia japonesa i el món de Lafcadio Hearn
A principis del segle XX, Lafcadio Hearn va acostar el patrimoni oral japonès al públic occidental. Les seves històries de misteri són gairebé tan fascinants com la seva pròpia vida.
.- Haruhisa Tanaka: "Origami rework" (single, 2023)
.- "Oedo Nihonbashi" (Master musicians of the Ikuta School: "Japanese Koto Consort", 1991)
.- "Mukaiji" (Kifu Mitsuhashi: "The Ongaku masters", 2004)
.- "Tancha Meh" (Hideo Osaka Ensemble: "Traditional music of the japanese geisha", 2006)
.- Ernesto Cavallini: "Elegie" (Sergio Bosi: "Cavallini: Virtuoso clarinet music", 2014)
.- Rentaro Taki: "Kojo-No-Tsuki" (Yo-Yo Ma: "Japanese melodies", 1984)
.- Tadashi Yanada: "Jogashima no Ame" (Marc Grauwels: "Japanese melodies", 2004)
.- Kosaku Yamada: "Kono Michi" (Hiroko Masaki: "Japanese melodies", 2004)
.- "Komoro Bushi" (Clive Bell: "The art of japanese koto & bamboo flute", 2000)A principis del segle XX, Lafcadio Hearn va acostar el patrimoni oral japonès al públic occidental. Les seves històries de misteri són gairebé tan fascinants com la seva pròpia vida. .- Haruhisa Tanaka: "Origami rework" (single, 2023) .- "Oedo Nihonbashi" (Master musicians of the Ikuta School: "Japanese Koto Consort", 1991) .- "Mukaiji" (Kifu Mitsuhashi: "The Ongaku masters", 2004) .- "Tancha Meh" (Hideo Osaka Ensemble: "Traditional music of the japanese geisha", 2006) .- Ernesto Cavallini: "Elegie" (Sergio Bosi: "Cavallini: Virtuoso clarinet music", 2014) .- Rentaro Taki: "Kojo-No-Tsuki" (Yo-Yo Ma: "Japanese melodies", 1984) .- Tadashi Yanada: "Jogashima no Ame" (Marc Grauwels: "Japanese melodies", 2004) .- Kosaku Yamada: "Kono Michi" (Hiroko Masaki: "Japanese melodies", 2004) .- "Komoro Bushi" (Clive Bell: "The art of japanese koto & bamboo flute", 2000)
Agnès Sorel, favorita reial
Agnès Sorel va ser la favorita del rei Carles VII de França, la primera que va ostentar aquest títol de forma pública. Una dona que va revolucionar la cort per la seva estètica i la influència que exercia sobre el monarca.
.- Loyset Compère: "Vous ne me faites morir" (Currende Consort: "Vous ou la mort", 1996)
.- Gilles Binchois: "Adieu, adieu, mon joieux souvenir" i "Je me recommande humblement" (Ensemble GIlles Binchois: "Mon souverain desir", 1998)
.- "Vo gent attrait me fait vostre servant" (La Morra: "Flour de beauté", 2006)
.- Antoine Brumel: "Vray dieu d'amours" (Wiener Blockflötenensemble: "Renaissance music for recorder", 1981)
.- Jean Mouton: "Tota pulchra es" (Alamire: "Anne Boleyn's Songbook", 2015)
.- Antoine Busnois: "Amours amours amours" (Karl-Ernst Schröder: "Amours amours amours", 2015)
.- Antoine Busnois: "Fortune esperée" (Capella de la Torre: "Harry our King", 2012)
.- Jean Mouton: "Celeste beneficium" (Capilla Flamenca: "The A-la-mi-re Manuscripts", 1999)Agnès Sorel va ser la favorita del rei Carles VII de França, la primera que va ostentar aquest títol de forma pública. Una dona que va revolucionar la cort per la seva estètica i la influència que exercia sobre el monarca. .- Loyset Compère: "Vous ne me faites morir" (Currende Consort: "Vous ou la mort", 1996) .- Gilles Binchois: "Adieu, adieu, mon joieux souvenir" i "Je me recommande humblement" (Ensemble GIlles Binchois: "Mon souverain desir", 1998) .- "Vo gent attrait me fait vostre servant" (La Morra: "Flour de beauté", 2006) .- Antoine Brumel: "Vray dieu d'amours" (Wiener Blockflötenensemble: "Renaissance music for recorder", 1981) .- Jean Mouton: "Tota pulchra es" (Alamire: "Anne Boleyn's Songbook", 2015) .- Antoine Busnois: "Amours amours amours" (Karl-Ernst Schröder: "Amours amours amours", 2015) .- Antoine Busnois: "Fortune esperée" (Capella de la Torre: "Harry our King", 2012) .- Jean Mouton: "Celeste beneficium" (Capilla Flamenca: "The A-la-mi-re Manuscripts", 1999)