TOTS ELS ÀUDIOS

  • Schumann: Simfonia núm. 4 (II)
    Escolta àudio

    Schumann: Simfonia núm. 4 (II)

    "Camí cap a la simfonia en un sol moviment"
    En aquesta simfonia es veu clarament la intenció de Schumann d'unificar tota l'obra utilitzant diver
    ses estratègies per relacionar els moviments entre si.

    Robert Schumann (1810-1856)
    Simfonia núm. 4 (1851)
    Guia d'orquestra

    "Camí cap a la simfonia en un sol moviment" En aquesta simfonia es veu clarament la intenció de Schumann d'unificar tota l'obra utilitzant diverses estratègies per relacionar els moviments entre si. Robert Schumann (1810-1856) Simfonia núm. 4 (1851) Guia d'orquestra

  • Schumann: Concert per a violoncel
    Escolta àudio

    Schumann: Concert per a violoncel

    "El Romanticisme"
    El violoncel es va convertir en un dels instruments preferits pels compositors del Romanticisme. En aquest episodi del Guia d'
    orquestra parlem de les característiques d'aquesta obra que la converteix en una obra modèlica del Romanticisme.
    Per fer aquest programa hem usat una versió a càrrec de Jacqueline du Pré, violoncel i la New Philharmonia Orchestra, sota la direcció de Daniel Barenboim.

    Robert Schumann (1810-1856)
    Concert per a violoncel i orquestra (1850)
    Guia d'orquestra

    "El Romanticisme" El violoncel es va convertir en un dels instruments preferits pels compositors del Romanticisme. En aquest episodi del Guia d'orquestra parlem de les característiques d'aquesta obra que la converteix en una obra modèlica del Romanticisme. Per fer aquest programa hem usat una versió a càrrec de Jacqueline du Pré, violoncel i la New Philharmonia Orchestra, sota la direcció de Daniel Barenboim. Robert Schumann (1810-1856) Concert per a violoncel i orquestra (1850) Guia d'orquestra

  • Liszt: Simfonia Faust
    Escolta àudio

    Liszt: Simfonia Faust

    "El retrat psicològic" En aquest episodi del Guia d'orquestra parlem de com Liszt fa un retrat psicològic musical dels protagonistes de la famosa obra de Goethe. Franz Liszt Simfonia Faust Guia d'orquestra

    "El retrat psicològic" En aquest episodi del Guia d'orquestra parlem de com Liszt fa un retrat psicològic musical dels protagonistes de la famosa obra de Goethe. Franz Liszt Simfonia Faust Guia d'orquestra

  • Sibelius: Simfonia núm. 5
    Escolta àudio

    Sibelius: Simfonia núm. 5

    "Les rotacions"
    Comentem, en aquest episodi del Guia d'orquestra, la teoria de les rotacions del professor Hepokoski que s'adapta prou bé a l'es
    tructura del primer moviment d'aquesta simfonia i que, alhora, és complementària a les teories formals habituals.
    Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra Simfònica de Lahti, sota la direcció d'Osmo Vänskä.

    Jean Sibelius (1865-1957)
    Simfonia núm. 5, Op.82 (1915, revisada 1916 i 1919)
    Guia d'orquestra

    "Les rotacions" Comentem, en aquest episodi del Guia d'orquestra, la teoria de les rotacions del professor Hepokoski que s'adapta prou bé a l'estructura del primer moviment d'aquesta simfonia i que, alhora, és complementària a les teories formals habituals. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra Simfònica de Lahti, sota la direcció d'Osmo Vänskä. Jean Sibelius (1865-1957) Simfonia núm. 5, Op.82 (1915, revisada 1916 i 1919) Guia d'orquestra

  • Mahler: Simfonia núm. 6
    Escolta àudio

    Mahler: Simfonia núm. 6

    "Els impulsos"
    En el capítol d'avui parlem dels impulsos de la música, de com el compositor planifica un moviment simfònic a partir d'aquest con
    cepte i de com juga amb ell.

    Gustav Mahler
    Simfonia núm. 6
    Guia d'orquestra

    "Els impulsos" En el capítol d'avui parlem dels impulsos de la música, de com el compositor planifica un moviment simfònic a partir d'aquest concepte i de com juga amb ell. Gustav Mahler Simfonia núm. 6 Guia d'orquestra

  • Schumann: Simfonia núm. 1
    Escolta àudio

    Schumann: Simfonia núm. 1

    "L'essència melòdica dels temes"
    En aquest episodi analitzem l'essència melòdica dels temes, és a dir, els elements que donen identitat als teme
    s principals i que són reconeixibles encara que apareguin amb certes modificacions.

    Robert Schumann
    Simfonia núm. 1
    Guia d'orquestra

    "L'essència melòdica dels temes" En aquest episodi analitzem l'essència melòdica dels temes, és a dir, els elements que donen identitat als temes principals i que són reconeixibles encara que apareguin amb certes modificacions. Robert Schumann Simfonia núm. 1 Guia d'orquestra

  • Mozart: Concert per a piano, núm. 23
    Escolta àudio

    Mozart: Concert per a piano, núm. 23

    "L'articulació" En aquest episodi parlem de l'articulació, és a dir, de com és la connexió entre les notes successives d'una línia melòdica. Wolfgang Amadeus Mozart Concert per a piano núm. 23 Guia d'orquestra

    "L'articulació" En aquest episodi parlem de l'articulació, és a dir, de com és la connexió entre les notes successives d'una línia melòdica. Wolfgang Amadeus Mozart Concert per a piano núm. 23 Guia d'orquestra

  • Chopin: Concert piano núm. 1
    Escolta àudio

    Chopin: Concert piano núm. 1

    "La romança"
    En aquest episodi parlem de la romança. Començant amb un romanç popular català ("El testament d'Amèlia") passem a la romança modern
    a instrumental comprovant quins són les característiques comunes a totes elles. Acabem amb l'audició del segon moviment, Romança, del "Concert per a piano i orquestra núm. 1" de Chopin.

    "La romança" En aquest episodi parlem de la romança. Començant amb un romanç popular català ("El testament d'Amèlia") passem a la romança moderna instrumental comprovant quins són les característiques comunes a totes elles. Acabem amb l'audició del segon moviment, Romança, del "Concert per a piano i orquestra núm. 1" de Chopin.

  • Bruckner: Simfonia núm. 7
    Escolta àudio

    Bruckner: Simfonia núm. 7

    "Estratègies per anar a més"
    Centrant-nos en el segon moviment i alguns exemples del primer, comentem com Bruckner utilitza magistralment recurs
    os per fer que la música sempre vagi a més, sempre ens doni la sensació que va creixent.

    Anton Bruckner
    Simfonia núm. 7
    Guia d'orquestra

    "Estratègies per anar a més" Centrant-nos en el segon moviment i alguns exemples del primer, comentem com Bruckner utilitza magistralment recursos per fer que la música sempre vagi a més, sempre ens doni la sensació que va creixent. Anton Bruckner Simfonia núm. 7 Guia d'orquestra

  • Mahler: "Des Knaben Wunderhorn"
    Escolta àudio

    Mahler: "Des Knaben Wunderhorn"

    "L'humor de Mahler"
    Mahler, en un context de compositors seriosos com Brahms, Wagner, Bruckner... fa servir sovint el sentit de l'humor en les s
    eves obres, i no només quan posa música a poemes el text dels quals ja és humorístic (com alguns del cicle "Des Knaben Wunderhorn") sinó també en obres instrumentals.

    Guia d'orquestra

    "L'humor de Mahler" Mahler, en un context de compositors seriosos com Brahms, Wagner, Bruckner... fa servir sovint el sentit de l'humor en les seves obres, i no només quan posa música a poemes el text dels quals ja és humorístic (com alguns del cicle "Des Knaben Wunderhorn") sinó també en obres instrumentals. Guia d'orquestra

  • Stravinski: Petruixka
    Escolta àudio

    Stravinski: Petruixka

    "Noves perspectives"
    Comentem el segon ballet de la trilogia formada per L'ocell de foc, el mateix Petruixka i La consagració de la primavera, a
    mb la qual Stravinski va revolucionar el panorama de la música de principis del segle XX.
    Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra de Cleveland sota la direcció de Pierre Boulez.

    Ígor Stravinski (1882-1971)
    Petruixka (1911)
    Guia d'orquestra

    "Noves perspectives" Comentem el segon ballet de la trilogia formada per L'ocell de foc, el mateix Petruixka i La consagració de la primavera, amb la qual Stravinski va revolucionar el panorama de la música de principis del segle XX. Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec de l'Orquestra de Cleveland sota la direcció de Pierre Boulez. Ígor Stravinski (1882-1971) Petruixka (1911) Guia d'orquestra

  • Montsalvatge: Cinco canciones negras
    Escolta àudio

    Montsalvatge: Cinco canciones negras

    "Monogràfic Montsalvatge"
    Dediquem aquest episodi del Guia d'orquestra a la figura del compositor gironí Xavier Montsalvatge. Fem un repàs de le
    s seves obres més importants i acabem el programa amb les seves famoses "Cinco canciones negras".

    Xavier Montsalvatge (1912-2002)
    Cinco canciones negras (1945)
    Guia d'orquestra

    "Monogràfic Montsalvatge" Dediquem aquest episodi del Guia d'orquestra a la figura del compositor gironí Xavier Montsalvatge. Fem un repàs de les seves obres més importants i acabem el programa amb les seves famoses "Cinco canciones negras". Xavier Montsalvatge (1912-2002) Cinco canciones negras (1945) Guia d'orquestra

  • Beethoven: Simfonia núm. 8
    Escolta àudio

    Beethoven: Simfonia núm. 8

    "El rondó"
    En aquest episodi fem un recorregut històric del rondó. Començant pels rondeaux de l'Edat Mitjana i el Renaixement, passarem pels ron
    dós del Barroc, els del Classicisme i arribarem a aquest rondó de la "Vuitena simfonia" de Beethoven, a les portes del Romanticisme.

    Ludwig van Beethoven (1770-1827)
    Simfonia núm. 8 en fa major, op. 93 (1812)
    Guia d'orquestra

    "El rondó" En aquest episodi fem un recorregut històric del rondó. Començant pels rondeaux de l'Edat Mitjana i el Renaixement, passarem pels rondós del Barroc, els del Classicisme i arribarem a aquest rondó de la "Vuitena simfonia" de Beethoven, a les portes del Romanticisme. Ludwig van Beethoven (1770-1827) Simfonia núm. 8 en fa major, op. 93 (1812) Guia d'orquestra

  • Dvorák: Simfonia núm. 7
    Escolta àudio

    Dvorák: Simfonia núm. 7

    "Regularitat i irregularitat mètrica"
    Normalment els compositors utilitzen els ritme de pulsació regular pels fragments temàtics de les seves ob
    res i els ritmes de pulsació irregular pels fragments no-temàtics. Analitzem la Simfonia núm.7 de Dvorák sota aquest punt de vista.

    Antonin Dvorák (1841-1904)
    en re menor Op. 70 (1885)
    Guia d'orquestra

    "Regularitat i irregularitat mètrica" Normalment els compositors utilitzen els ritme de pulsació regular pels fragments temàtics de les seves obres i els ritmes de pulsació irregular pels fragments no-temàtics. Analitzem la Simfonia núm.7 de Dvorák sota aquest punt de vista. Antonin Dvorák (1841-1904) en re menor Op. 70 (1885) Guia d'orquestra

  • Bach: Suite núm. 1
    Escolta àudio

    Bach: Suite núm. 1

    "La suite de danses del barroc"
    En aquest episodi fem un repàs de les característiques bàsiques de la suite de danses del barroc: des de les par
    elles de danses (lenta-ràpida) del renaixement fins a la suite per a orquestra.Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec del conjunt Musica Antiqua Köln que dirigeix Reinhard Goebel.

    Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Suite núm. 1, en Do Major
    Guia d'orquestra

    "La suite de danses del barroc" En aquest episodi fem un repàs de les característiques bàsiques de la suite de danses del barroc: des de les parelles de danses (lenta-ràpida) del renaixement fins a la suite per a orquestra.Per a la il·lustració musical d'aquest programa hem usat una versió a càrrec del conjunt Musica Antiqua Köln que dirigeix Reinhard Goebel. Johann Sebastian Bach (1685-1750) Suite núm. 1, en Do Major Guia d'orquestra

Anar al contingut