Sans i estalvis, amb Adam Martín

  • Els 10 manaments de la salut
    Escolta àudio

    Els 10 manaments de la salut

    Menja com menjaven els teus avis, aliments de veritat, poca quantitat i més vegetals que animals. En vols saber més? L'Adam Martín fa una llista de les 10 coses que has de fer si vols tenir bona salut.

    Menja com menjaven els teus avis, aliments de veritat, poca quantitat i més vegetals que animals. En vols saber més? L'Adam Martín fa una llista de les 10 coses que has de fer si vols tenir bona salut.

  • Aliments per protegir la pell
    Escolta àudio

    Aliments per protegir la pell

    Els consells de l'Adam Martín: per protegir-vos dels efectes perjudicials del sol mengeu aliments d'origen vegetal, com fruites i verdures, però també fruits secs, busqueu molta varietat de colors i oblideu-vos dels suplements. També és important combinar verdures crues amb verdures cuinades amb oli d'oliva, alvocat o altres greixos de qualitat.

    Els consells de l'Adam Martín: per protegir-vos dels efectes perjudicials del sol mengeu aliments d'origen vegetal, com fruites i verdures, però també fruits secs, busqueu molta varietat de colors i oblideu-vos dels suplements. També és important combinar verdures crues amb verdures cuinades amb oli d'oliva, alvocat o altres greixos de qualitat.

  • Córrer abrigat i quatre errors més que cometem quan ens volem cuidar
    Escolta àudio

    Córrer abrigat i quatre errors més que cometem quan ens volem cuidar

    Adam Martín ens fa la llista dels errors que cometem quan volem tenir cura de la nostra salut: comprar productes light, confondre pes amb salut, fer coses com córrer abrigat per perdre greix, saltar-se àpats per aprimar-se i gastar-se diners en dietes miraculoses.

    Adam Martín ens fa la llista dels errors que cometem quan volem tenir cura de la nostra salut: comprar productes light, confondre pes amb salut, fer coses com córrer abrigat per perdre greix, saltar-se àpats per aprimar-se i gastar-se diners en dietes miraculoses.

  • Una investigació del New York Times diu que la tonyina del Subway no és tonyina
    Escolta àudio

    Una investigació del New York Times diu que la tonyina del Subway no és tonyina

    Una investigació del New York Times revela a través d'una anàlisi que l'entrepà de tonyina de la cadena de menjar ràpid Subway no té cap ADN de tonyina. L'Adam Martín ho explica: "Dues persones van posar una denúncia perquè van dir que la tonyina no era tonyina. El NY Times va fer analitzar la tonyina en un laboratori. La conclusió va ser que la tonyina que havien enviat no ho era i no sabien exactament què era." En tot cas, la reflexió és: "no cal menjar ultraprocessats".

    Una investigació del New York Times revela a través d'una anàlisi que l'entrepà de tonyina de la cadena de menjar ràpid Subway no té cap ADN de tonyina. L'Adam Martín ho explica: "Dues persones van posar una denúncia perquè van dir que la tonyina no era tonyina. El NY Times va fer analitzar la tonyina en un laboratori. La conclusió va ser que la tonyina que havien enviat no ho era i no sabien exactament què era." En tot cas, la reflexió és: "no cal menjar ultraprocessats".

  • Diguem no a l'operació biquini
    Escolta àudio

    Diguem no a l'operació biquini

    L'Adam Martín diu tres vegades no a fer dietes per aprimar-se ràpid de cara a l'estiu: "L'operació biquini és un resum de tot el que no hem de fer. No hem de posar noms a les dietes ni posar-nos en mans de gurus que ens diuen que perdrem pes en poques setmanes. Això no és sa." Combinar el menjar i l'activitat física, exercicis de força, és el millor que podem fer per perdre pes.

    L'Adam Martín diu tres vegades no a fer dietes per aprimar-se ràpid de cara a l'estiu: "L'operació biquini és un resum de tot el que no hem de fer. No hem de posar noms a les dietes ni posar-nos en mans de gurus que ens diuen que perdrem pes en poques setmanes. Això no és sa." Combinar el menjar i l'activitat física, exercicis de força, és el millor que podem fer per perdre pes.

  • La majoria de persones tenen problemes digestius. Què s'ha de fer per corregir-ho?
    Escolta àudio

    La majoria de persones tenen problemes digestius. Què s'ha de fer per corregir-ho?

    Analitzem els resultats d'una enquesta d'hàbits saludables que ha fet la revista Ets el que menges: 6 de cada 10 persones tenen problemes digestius. L'Adam Martín en parla amb la Núria Coll, directora de la revista: "La majoria de persones tenen molèsties cada dia de la seva vida i no tenen un diagnòstic clar. Són problemes petits que poden provocar problemes més grans de salut. S'han de canviar els hàbits. Per exemple, entre el sopar i l'esmorzar han de passar 12 hores".

    Analitzem els resultats d'una enquesta d'hàbits saludables que ha fet la revista Ets el que menges: 6 de cada 10 persones tenen problemes digestius. L'Adam Martín en parla amb la Núria Coll, directora de la revista: "La majoria de persones tenen molèsties cada dia de la seva vida i no tenen un diagnòstic clar. Són problemes petits que poden provocar problemes més grans de salut. S'han de canviar els hàbits. Per exemple, entre el sopar i l'esmorzar han de passar 12 hores".

  • Consells per menjar de manera més sostenible
    Escolta àudio

    Consells per menjar de manera més sostenible

    Adam Martín ens dona quatre consells per menjar de manera més sostenible: menjar productes de proximitat; comprar aliments de temporada, "no es poden comprar tomàquets al gener"; comprar a granel i reduir el consum de carn.

    Adam Martín ens dona quatre consells per menjar de manera més sostenible: menjar productes de proximitat; comprar aliments de temporada, "no es poden comprar tomàquets al gener"; comprar a granel i reduir el consum de carn.

  • Trucs per no tenir gana quan fem dieta
    Escolta àudio

    Trucs per no tenir gana quan fem dieta

    Adam Martín ens explica com ens podem aprimar sense passar gana, perquè "si fas dieta i passes gana no està bé. Vol dir que cal ajustar alguna cosa". Per això és important menjar aliments saciants, com els que tenen molta fibra, entre d'altres, que redueixen la sensació de gana.

    Adam Martín ens explica com ens podem aprimar sense passar gana, perquè "si fas dieta i passes gana no està bé. Vol dir que cal ajustar alguna cosa". Per això és important menjar aliments saciants, com els que tenen molta fibra, entre d'altres, que redueixen la sensació de gana.

  • Consells nutricionals i hàbits per evitar l'insomni
    Escolta àudio

    Consells nutricionals i hàbits per evitar l'insomni

    Adam Martín ens dona alguns consells per dormir millor. "Hem de dormir de 7 a 8 hores al dia, és el més sa. Si no és així, hi ha més risc de malalties." Què podem fer? Hàbits i consells nutricionals per agafar el son de seguida i dormir tota la nit d'una tirada: la importància del triptòfan i el magnesi i els aliments rics en proteïnes, entre d'altres.

    Adam Martín ens dona alguns consells per dormir millor. "Hem de dormir de 7 a 8 hores al dia, és el més sa. Si no és així, hi ha més risc de malalties." Què podem fer? Hàbits i consells nutricionals per agafar el son de seguida i dormir tota la nit d'una tirada: la importància del triptòfan i el magnesi i els aliments rics en proteïnes, entre d'altres.

  • Què en sabem (i què no hem après encara) sobre els hidrats de carboni?
    Escolta àudio

    Què en sabem (i què no hem après encara) sobre els hidrats de carboni?

    L'Adam Martín fa un examen a David Olivares: què ha après sobre els hidrats? Repassem quatre conceptes bàsics sobre els hidrats de carboni: grups d'aliments, la seva funció o els hidrats de carboni simples i complexos, entre altres preguntes de fàcil (o no) resposta.

    L'Adam Martín fa un examen a David Olivares: què ha après sobre els hidrats? Repassem quatre conceptes bàsics sobre els hidrats de carboni: grups d'aliments, la seva funció o els hidrats de carboni simples i complexos, entre altres preguntes de fàcil (o no) resposta.

  • Com podem menjar satisfent els sentits sense perjudicar la salut
    Escolta àudio

    Com podem menjar satisfent els sentits sense perjudicar la salut

    Existeix la Nocilla sana? L'Adam Martín ens porta una recepta per fer-ne a casa: només es necessiten avellanes, beguda d'avellanes o ametlles sense sucre, cacau pur en pols i dàtils.

    Existeix la Nocilla sana? L'Adam Martín ens porta una recepta per fer-ne a casa: només es necessiten avellanes, beguda d'avellanes o ametlles sense sucre, cacau pur en pols i dàtils.

  • Els llegums tenen proteïnes?
    Escolta àudio

    Els llegums tenen proteïnes?

    Els llegums són una font important de proteïnes. Si tens dubtes sobre les proteïnes i no saps on trobar-les, l'Adam Martín t'explica tot el que cal saber sobre un dels nutrients més importants per a la salut humana: "Són les peces de recanvi del cos".

    Els llegums són una font important de proteïnes. Si tens dubtes sobre les proteïnes i no saps on trobar-les, l'Adam Martín t'explica tot el que cal saber sobre un dels nutrients més importants per a la salut humana: "Són les peces de recanvi del cos".

  • Quants minuts d'activitat física es necessiten per contrarestar 10 hores de sedentarisme?
    Escolta àudio

    Quants minuts d'activitat física es necessiten per contrarestar 10 hores de sedentarisme?

    La diferència entre estar malalts o sans també depèn de quant ens movem cada dia. L'Adam Martín ens ho explica: "Amb 40 minuts d'exercici moderat o alt cada dia en tenim prou per contrarestar 10 hores de sedentarisme. N'hi ha prou de córrer o caminar ràpid."

    La diferència entre estar malalts o sans també depèn de quant ens movem cada dia. L'Adam Martín ens ho explica: "Amb 40 minuts d'exercici moderat o alt cada dia en tenim prou per contrarestar 10 hores de sedentarisme. N'hi ha prou de córrer o caminar ràpid."

  • Per què mengem malament? El pes de la nostàlgia, les emocions i la pressió social
    Escolta àudio

    Per què mengem malament? El pes de la nostàlgia, les emocions i la pressió social

    Per què passa que mengem malament malgrat ser-ne conscients? L'Adam Martín ens n'explica les raons: ho fem per satisfer necessitats emocionals immediates, perquè considerem normal un producte que no és normal i perquè la nostàlgia pot més que la salut.

    Per què passa que mengem malament malgrat ser-ne conscients? L'Adam Martín ens n'explica les raons: ho fem per satisfer necessitats emocionals immediates, perquè considerem normal un producte que no és normal i perquè la nostàlgia pot més que la salut.

  • Dejuni intermitent: els últims estudis rebaixen, i molt, els suposats beneficis de la dieta de moda
    Escolta àudio

    Dejuni intermitent: els últims estudis rebaixen, i molt, els suposats beneficis de la dieta de moda

    El dejuni intermitent és la dieta de moda. Es tracta de deixar de menjar durant certes hores al dia o menjar molt poc determinats dies de la setmana. Els últims estudis rebaixen els suposats beneficis d'aquesta dieta: no està desmostrat que vagi bé per aprimar-se, ni per prevenir malalties cardiovasculars. Ens ho explica l'Adam Martín.

    El dejuni intermitent és la dieta de moda. Es tracta de deixar de menjar durant certes hores al dia o menjar molt poc determinats dies de la setmana. Els últims estudis rebaixen els suposats beneficis d'aquesta dieta: no està desmostrat que vagi bé per aprimar-se, ni per prevenir malalties cardiovasculars. Ens ho explica l'Adam Martín.

Anar al contingut