Sans i estalvis, amb Adam Martín

  • Diguem no a l'operació biquini
    Escolta àudio

    Diguem no a l'operació biquini

    L'Adam Martín diu tres vegades no a fer dietes per aprimar-se ràpid de cara a l'estiu: "L'operació biquini és un resum de tot el que no hem de fer. No hem de posar noms a les dietes ni posar-nos en mans de gurus que ens diuen que perdrem pes en poques setmanes. Això no és sa." Combinar el menjar i l'activitat física, exercicis de força, és el millor que podem fer per perdre pes.

    L'Adam Martín diu tres vegades no a fer dietes per aprimar-se ràpid de cara a l'estiu: "L'operació biquini és un resum de tot el que no hem de fer. No hem de posar noms a les dietes ni posar-nos en mans de gurus que ens diuen que perdrem pes en poques setmanes. Això no és sa." Combinar el menjar i l'activitat física, exercicis de força, és el millor que podem fer per perdre pes.

  • La majoria de persones tenen problemes digestius. Què s'ha de fer per corregir-ho?
    Escolta àudio

    La majoria de persones tenen problemes digestius. Què s'ha de fer per corregir-ho?

    Analitzem els resultats d'una enquesta d'hàbits saludables que ha fet la revista Ets el que menges: 6 de cada 10 persones tenen problemes digestius. L'Adam Martín en parla amb la Núria Coll, directora de la revista: "La majoria de persones tenen molèsties cada dia de la seva vida i no tenen un diagnòstic clar. Són problemes petits que poden provocar problemes més grans de salut. S'han de canviar els hàbits. Per exemple, entre el sopar i l'esmorzar han de passar 12 hores".

    Analitzem els resultats d'una enquesta d'hàbits saludables que ha fet la revista Ets el que menges: 6 de cada 10 persones tenen problemes digestius. L'Adam Martín en parla amb la Núria Coll, directora de la revista: "La majoria de persones tenen molèsties cada dia de la seva vida i no tenen un diagnòstic clar. Són problemes petits que poden provocar problemes més grans de salut. S'han de canviar els hàbits. Per exemple, entre el sopar i l'esmorzar han de passar 12 hores".

  • Consells per menjar de manera més sostenible
    Escolta àudio

    Consells per menjar de manera més sostenible

    Adam Martín ens dona quatre consells per menjar de manera més sostenible: menjar productes de proximitat; comprar aliments de temporada, "no es poden comprar tomàquets al gener"; comprar a granel i reduir el consum de carn.

    Adam Martín ens dona quatre consells per menjar de manera més sostenible: menjar productes de proximitat; comprar aliments de temporada, "no es poden comprar tomàquets al gener"; comprar a granel i reduir el consum de carn.

  • Trucs per no tenir gana quan fem dieta
    Escolta àudio

    Trucs per no tenir gana quan fem dieta

    Adam Martín ens explica com ens podem aprimar sense passar gana, perquè "si fas dieta i passes gana no està bé. Vol dir que cal ajustar alguna cosa". Per això és important menjar aliments saciants, com els que tenen molta fibra, entre d'altres, que redueixen la sensació de gana.

    Adam Martín ens explica com ens podem aprimar sense passar gana, perquè "si fas dieta i passes gana no està bé. Vol dir que cal ajustar alguna cosa". Per això és important menjar aliments saciants, com els que tenen molta fibra, entre d'altres, que redueixen la sensació de gana.

  • Consells nutricionals i hàbits per evitar l'insomni
    Escolta àudio

    Consells nutricionals i hàbits per evitar l'insomni

    Adam Martín ens dona alguns consells per dormir millor. "Hem de dormir de 7 a 8 hores al dia, és el més sa. Si no és així, hi ha més risc de malalties." Què podem fer? Hàbits i consells nutricionals per agafar el son de seguida i dormir tota la nit d'una tirada: la importància del triptòfan i el magnesi i els aliments rics en proteïnes, entre d'altres.

    Adam Martín ens dona alguns consells per dormir millor. "Hem de dormir de 7 a 8 hores al dia, és el més sa. Si no és així, hi ha més risc de malalties." Què podem fer? Hàbits i consells nutricionals per agafar el son de seguida i dormir tota la nit d'una tirada: la importància del triptòfan i el magnesi i els aliments rics en proteïnes, entre d'altres.

  • Què en sabem (i què no hem après encara) sobre els hidrats de carboni?
    Escolta àudio

    Què en sabem (i què no hem après encara) sobre els hidrats de carboni?

    L'Adam Martín fa un examen a David Olivares: què ha après sobre els hidrats? Repassem quatre conceptes bàsics sobre els hidrats de carboni: grups d'aliments, la seva funció o els hidrats de carboni simples i complexos, entre altres preguntes de fàcil (o no) resposta.

    L'Adam Martín fa un examen a David Olivares: què ha après sobre els hidrats? Repassem quatre conceptes bàsics sobre els hidrats de carboni: grups d'aliments, la seva funció o els hidrats de carboni simples i complexos, entre altres preguntes de fàcil (o no) resposta.

  • Com podem menjar satisfent els sentits sense perjudicar la salut
    Escolta àudio

    Com podem menjar satisfent els sentits sense perjudicar la salut

    Existeix la Nocilla sana? L'Adam Martín ens porta una recepta per fer-ne a casa: només es necessiten avellanes, beguda d'avellanes o ametlles sense sucre, cacau pur en pols i dàtils.

    Existeix la Nocilla sana? L'Adam Martín ens porta una recepta per fer-ne a casa: només es necessiten avellanes, beguda d'avellanes o ametlles sense sucre, cacau pur en pols i dàtils.

  • Els llegums tenen proteïnes?
    Escolta àudio

    Els llegums tenen proteïnes?

    Els llegums són una font important de proteïnes. Si tens dubtes sobre les proteïnes i no saps on trobar-les, l'Adam Martín t'explica tot el que cal saber sobre un dels nutrients més importants per a la salut humana: "Són les peces de recanvi del cos".

    Els llegums són una font important de proteïnes. Si tens dubtes sobre les proteïnes i no saps on trobar-les, l'Adam Martín t'explica tot el que cal saber sobre un dels nutrients més importants per a la salut humana: "Són les peces de recanvi del cos".

  • Quants minuts d'activitat física es necessiten per contrarestar 10 hores de sedentarisme?
    Escolta àudio

    Quants minuts d'activitat física es necessiten per contrarestar 10 hores de sedentarisme?

    La diferència entre estar malalts o sans també depèn de quant ens movem cada dia. L'Adam Martín ens ho explica: "Amb 40 minuts d'exercici moderat o alt cada dia en tenim prou per contrarestar 10 hores de sedentarisme. N'hi ha prou de córrer o caminar ràpid."

    La diferència entre estar malalts o sans també depèn de quant ens movem cada dia. L'Adam Martín ens ho explica: "Amb 40 minuts d'exercici moderat o alt cada dia en tenim prou per contrarestar 10 hores de sedentarisme. N'hi ha prou de córrer o caminar ràpid."

  • Per què mengem malament? El pes de la nostàlgia, les emocions i la pressió social
    Escolta àudio

    Per què mengem malament? El pes de la nostàlgia, les emocions i la pressió social

    Per què passa que mengem malament malgrat ser-ne conscients? L'Adam Martín ens n'explica les raons: ho fem per satisfer necessitats emocionals immediates, perquè considerem normal un producte que no és normal i perquè la nostàlgia pot més que la salut.

    Per què passa que mengem malament malgrat ser-ne conscients? L'Adam Martín ens n'explica les raons: ho fem per satisfer necessitats emocionals immediates, perquè considerem normal un producte que no és normal i perquè la nostàlgia pot més que la salut.

  • Dejuni intermitent: els últims estudis rebaixen, i molt, els suposats beneficis de la dieta de moda
    Escolta àudio

    Dejuni intermitent: els últims estudis rebaixen, i molt, els suposats beneficis de la dieta de moda

    El dejuni intermitent és la dieta de moda. Es tracta de deixar de menjar durant certes hores al dia o menjar molt poc determinats dies de la setmana. Els últims estudis rebaixen els suposats beneficis d'aquesta dieta: no està desmostrat que vagi bé per aprimar-se, ni per prevenir malalties cardiovasculars. Ens ho explica l'Adam Martín.

    El dejuni intermitent és la dieta de moda. Es tracta de deixar de menjar durant certes hores al dia o menjar molt poc determinats dies de la setmana. Els últims estudis rebaixen els suposats beneficis d'aquesta dieta: no està desmostrat que vagi bé per aprimar-se, ni per prevenir malalties cardiovasculars. Ens ho explica l'Adam Martín.

  • Amnisties nutricionals: per què alguns aliments que abans es consideraven dolents ara són bons?
    Escolta àudio

    Amnisties nutricionals: per què alguns aliments que abans es consideraven dolents ara són bons?

    Per què fa uns anys no podíem prendre gaire cafè i ara ens diuen que no és tan dolent? Per què abans només podíem menjar tres ous a la setmana i ara en podem menjar tants com vulguem? L'Adam Martín ens explica com han canviat els estudis sobre alimentació i salut al llarg dels anys.

    Per què fa uns anys no podíem prendre gaire cafè i ara ens diuen que no és tan dolent? Per què abans només podíem menjar tres ous a la setmana i ara en podem menjar tants com vulguem? L'Adam Martín ens explica com han canviat els estudis sobre alimentació i salut al llarg dels anys.

  • Per què no és bo passar-se amb la sal?
    Escolta àudio

    Per què no és bo passar-se amb la sal?

    El consum excessiu de sal està relacionat amb moltes malalties. Adam Martín ens explica quanta sal hauríem de prendre cada dia i quins són els productes on la trobem amagada.

    El consum excessiu de sal està relacionat amb moltes malalties. Adam Martín ens explica quanta sal hauríem de prendre cada dia i quins són els productes on la trobem amagada.

  • Aprendre a cuinar és el primer pas per tenir una alimentació saludable
    Escolta àudio

    Aprendre a cuinar és el primer pas per tenir una alimentació saludable

    Cuinar no és complicat i no ha de suposar un esforç titànic. Ara que passem més temps a casa, animeu-vos a perdre la por d'entrar a la cuina! Només heu de seguir la norma de les tres "p": previsió, planificació i paciència. Ens ho explica l'Adam Martín.

    Cuinar no és complicat i no ha de suposar un esforç titànic. Ara que passem més temps a casa, animeu-vos a perdre la por d'entrar a la cuina! Només heu de seguir la norma de les tres "p": previsió, planificació i paciència. Ens ho explica l'Adam Martín.

  • Consells per estalviar quan anem a comprar menjar
    Escolta àudio

    Consells per estalviar quan anem a comprar menjar

    Adam Martín ens dona uns quants consells per gastar menys diners quan anem a comprar menjar: no anar-hi amb gana, dur una llista del que ens cal, prioritzar els aliments menys preparats (per exemple, el pollastre de la carnisseria serà més econòmic que no pas el pollastre ja cuinat i envasat) i buscar les línies blanques, que, diu, solen elaborar les grans empreses, però sense posar-hi la marca.

    Adam Martín ens dona uns quants consells per gastar menys diners quan anem a comprar menjar: no anar-hi amb gana, dur una llista del que ens cal, prioritzar els aliments menys preparats (per exemple, el pollastre de la carnisseria serà més econòmic que no pas el pollastre ja cuinat i envasat) i buscar les línies blanques, que, diu, solen elaborar les grans empreses, però sense posar-hi la marca.

Anar al contingut