La pintura i sepultura de l'homo sapiens, els primers símbols que parlen d'una cosmovisió universal
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La pintura i sepultura de l'homo sapiens, els primers símbols que parlen d'una cosmovisió universal

La pintura i sepultura de l'homo sapiens, els primers símbols que parlen d'una cosmovisió universal

"Les pintures i la sepultura son les primeres "marques", els primers símbols de l'homo sapiens sapiens, i que ens diferencien dels bonobos". Agustí Pàniker, escriptor i editor, especialista en història i antropologia de la religió explica que aquestes pintures, que trobem en indrets amagats, des de la península ibèrica, passant per França, Àfrica, i fins a l'altra extrem del món, a Austràlia, ens parlen d'una cosmovisió universal. Segurament de l'esperit animista i xamànic. Des dels temps més pregons els xamans s'han valgut d'estats alterats de consciència per entrar en contacte amb els esperits d'animals i deixar-ne constància en les pintures. Seguim el rastre de l'art rupestre, amb Agustí Pàniker, escriptor i editor, especialista en història i antropologia de la religió.
El Wat Rong Khun, més conegut pels estrangers, com el temple blanc, és una mostra d'art i alhora santuari religiós budista, propietat privada de Chalermchai Kositpipat, l'artista que el va dissenyar, finançar i construir a Chiang Rai, al nord de Tailàndia. Recorrem aquest lloc singular amb Josep Maria Romero, a l'espai "El viatger de la gran Anaconda en marxa". Completarem el viatge resseguint el riu la Muga, que serpenteja per indrets del Pirineu poc coneguts, que guarden una enorme bellesa. Amb Joan Portell, pedagog, escriptor i viatger. A l'espai "Camins de casa".

Anar al contingut