La classe del mestre Pardo

  • "Els homes clàssics" 56: analitzem l'obra "Carmina Burana"
    Escolta àudio

    "Els homes clàssics" 56: analitzem l'obra "Carmina Burana"

    Més enllà de l'"O fortuna", la cantata "Carmina Burana", de Carl Orff, té grans moments musicals. Pedro Pardo s'asseu al piano per analitzar, al costat d'Albert Galceran, aquesta fantàstica obra.

    Més enllà de l'"O fortuna", la cantata "Carmina Burana", de Carl Orff, té grans moments musicals. Pedro Pardo s'asseu al piano per analitzar, al costat d'Albert Galceran, aquesta fantàstica obra.

  • Els homes clàssics 55: les claus de l'èxit del "Bolero" de Ravel
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 55: les claus de l'èxit del "Bolero" de Ravel

    El mestre Pardo s'asseu al piano per, acompanyat d'Albert Galceran, analitzar el "Bolero" de Maurice Ravel. Quines són les claus de l'èxit d'aquesta obra? Escolta-ho!

    El mestre Pardo s'asseu al piano per, acompanyat d'Albert Galceran, analitzar el "Bolero" de Maurice Ravel. Quines són les claus de l'èxit d'aquesta obra? Escolta-ho!

  • "Els homes clàssics" 53: "Ave Maria", de Charles Gounod
    Escolta àudio

    "Els homes clàssics" 53: "Ave Maria", de Charles Gounod

    Segurament l'obra més popular de Charles Gounod és el seu "Ave Maria", una peça que té la seva base en la música de J. S. Bach. Pedro Pardo s'asseu al piano per, juntament amb Albert Galceran, explicar-ne tots els detalls.

    Segurament l'obra més popular de Charles Gounod és el seu "Ave Maria", una peça que té la seva base en la música de J. S. Bach. Pedro Pardo s'asseu al piano per, juntament amb Albert Galceran, explicar-ne tots els detalls.

  • Els homes clàssics 51: l'estil impressionista
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 51: l'estil impressionista

    El mestre Pardo s'asseu al piano per explicar, juntament amb Albert Galceran, com és l'estil impressionista que defineix Debussy i tants d'altres.

    El mestre Pardo s'asseu al piano per explicar, juntament amb Albert Galceran, com és l'estil impressionista que defineix Debussy i tants d'altres.

  • Els homes clàssics 50: variacions
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 50: variacions

    Pedro Pardo s'asseu al piano i amb Albert Galceran repassen com un tema pot variar fins a compondre un conjunt de variacions.

    Pedro Pardo s'asseu al piano i amb Albert Galceran repassen com un tema pot variar fins a compondre un conjunt de variacions.

  • Els homes clàssics 42: el mètode Kodály
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 42: el mètode Kodály

    Què és el mètode Kodály? El Pedro s'asseu al piano i ens ho explica, fins i tot fent cantar l'Albert. Un mètode d'aprenentatge musical centrat, entre d'altres, en el cant, el ritme o el coneixement del repertori.

    Què és el mètode Kodály? El Pedro s'asseu al piano i ens ho explica, fins i tot fent cantar l'Albert. Un mètode d'aprenentatge musical centrat, entre d'altres, en el cant, el ritme o el coneixement del repertori.

  • Els homes clàssics 40: l'orquestra al llarg de la història
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 40: l'orquestra al llarg de la història

    Com ha evolucionat l'orquestra al llarg de la història? Pedro Pardo ens ho explica en la seva classe setmanal.

    Com ha evolucionat l'orquestra al llarg de la història? Pedro Pardo ens ho explica en la seva classe setmanal.

  • Els homes clàssics 38: Pedro Pardo compara tres rèquiems
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 38: Pedro Pardo compara tres rèquiems

    El Pedro Pardo s'asseu al piano per comprar com van concebre els seus respectius rèquiems tres grans compositors: Mozart, Verdi i Fauré. Hi haurà coincidències? Escolta-ho.

    El Pedro Pardo s'asseu al piano per comprar com van concebre els seus respectius rèquiems tres grans compositors: Mozart, Verdi i Fauré. Hi haurà coincidències? Escolta-ho.

  • "Els homes clàssics" n. 34: Els compassos i els números que els defineixen
    Escolta àudio

    "Els homes clàssics" n. 34: Els compassos i els números que els defineixen

    El mestre Pardo ens explica al piano què són els compassos i els números que els defineixen. I acabem el programa escoltant el segon moviment de la Simfonia n. 6 en si menor, op. 74, "Patètica", de Piotr Ilitx Txaikovski.

    El mestre Pardo ens explica al piano què són els compassos i els números que els defineixen. I acabem el programa escoltant el segon moviment de la Simfonia n. 6 en si menor, op. 74, "Patètica", de Piotr Ilitx Txaikovski.

  • Els homes clàssics 32: "Els Segadors"
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 32: "Els Segadors"

    Per què l'himne de Catalunya, "Els Segadors", està compost en mode menor? Quines característiques té el seu arranjament? El Pedro s'asseu al piano i ens ho explica.

    Per què l'himne de Catalunya, "Els Segadors", està compost en mode menor? Quines característiques té el seu arranjament? El Pedro s'asseu al piano i ens ho explica.

  • Els homes clàssics 31: analitzem "Finlàndia", de Jean Sibelius
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 31: analitzem "Finlàndia", de Jean Sibelius

    Acabem el programa dedicat a Jean Sibelius analitzant el poema simfònic "Finlàndia", una obra que, tal vegada, podria tenir certa relació amb Catalunya. Quina? Escolta-ho.

    Acabem el programa dedicat a Jean Sibelius analitzant el poema simfònic "Finlàndia", una obra que, tal vegada, podria tenir certa relació amb Catalunya. Quina? Escolta-ho.

  • Els homes clàssics 30: els intervals
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 30: els intervals

    El mestre Pardo, després d'escoltar un duet de Mendelssohn –que han interpretat les joves cantants del festival LIFE Victoria– ha decidit que ha d'explicar-nos un concepte: els intervals.

    El mestre Pardo, després d'escoltar un duet de Mendelssohn –que han interpretat les joves cantants del festival LIFE Victoria– ha decidit que ha d'explicar-nos un concepte: els intervals.

  • Els homes clàssics 29: "canto silabato"
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 29: "canto silabato"

    Tots els grans baixos còmics són uns mestres del "canto silabato". Però què és el "canto silabato"? En Pedro i l'Albert us ho expliquen a la classe setmanal del programa.

    Tots els grans baixos còmics són uns mestres del "canto silabato". Però què és el "canto silabato"? En Pedro i l'Albert us ho expliquen a la classe setmanal del programa.

  • Els homes clàssics 26: Quina és la diferència entre arranjar i orquestrar?
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 26: Quina és la diferència entre arranjar i orquestrar?

    El Pedro Pardo s'asseu al piano i ens explica què és cada cosa.

    El Pedro Pardo s'asseu al piano i ens explica què és cada cosa.

  • Els homes clàssics 25: "La consagració de la primavera", d'Ígor Stravinski
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 25: "La consagració de la primavera", d'Ígor Stravinski

    Ja que en el programa d'avui parlem de rituals, ens fixem en "La consagració de la primavera", d'Ígor Stravinsky, i Pedro al piano ens explica per què va ser un compositor trencador.

    Ja que en el programa d'avui parlem de rituals, ens fixem en "La consagració de la primavera", d'Ígor Stravinsky, i Pedro al piano ens explica per què va ser un compositor trencador.

Anar al contingut