La classe del mestre Pardo

  • "Falstaff" de Giuseppe Verdi
    Escolta àudio

    "Falstaff" de Giuseppe Verdi

    La darrera òpera de Verdi, "Falstaff", significa un canvi radical en l'estil del compositor italià, i els Homes clàssics s'han fixat en el final, una fuga. L'analitzem amb l'ajuda del piano.

    La darrera òpera de Verdi, "Falstaff", significa un canvi radical en l'estil del compositor italià, i els Homes clàssics s'han fixat en el final, una fuga. L'analitzem amb l'ajuda del piano.

  • El poema simfònic "El Moldava"
    Escolta àudio

    El poema simfònic "El Moldava"

    Al programa dedicat a Smetana analitzem la seva obra més popular, el poema simfònic "El Moldava", que forma part dels sis poemes de "La meva pàtria".

    Al programa dedicat a Smetana analitzem la seva obra més popular, el poema simfònic "El Moldava", que forma part dels sis poemes de "La meva pàtria".

  • La Simfonia n. 38 en re m "Praga"
    Escolta àudio

    La Simfonia n. 38 en re m "Praga"

    Com a mostra d'agraïment per la bona acollida de "Le nozze di Figaro" a Praga, Mozart hi va estrenar la seva simfonia número 38 en re menor "Praga". El mestre Pardo s'asseu al piano per tal d'analitzar-la.

    Com a mostra d'agraïment per la bona acollida de "Le nozze di Figaro" a Praga, Mozart hi va estrenar la seva simfonia número 38 en re menor "Praga". El mestre Pardo s'asseu al piano per tal d'analitzar-la.

  • El concert per a violí en re major de Beethoven
    Escolta àudio

    El concert per a violí en re major de Beethoven

    El mestre Pardo s'asseu al piano per, amb l'ajuda de l'Albert Galceran, analitzar el concert per a violí en re major de Beethoven.

    El mestre Pardo s'asseu al piano per, amb l'ajuda de l'Albert Galceran, analitzar el concert per a violí en re major de Beethoven.

  • El Quartet de corda en mi m de Giuseppe Verdi
    Escolta àudio

    El Quartet de corda en mi m de Giuseppe Verdi

    Pedro Pardo s'asseu al piano per analitzar el Quartet per a corda en mi menor (1873) de Giuseppe Verdi, una obra que demostra el seu geni compositiu.

    Pedro Pardo s'asseu al piano per analitzar el Quartet per a corda en mi menor (1873) de Giuseppe Verdi, una obra que demostra el seu geni compositiu.

  • Els homes clàssics 85: el mambo
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 85: el mambo

    El mestre Pardo s'asseu al piano per a explicar, amb la col·laboració de l'Albert Galceran, un ritme molt present en les obres de Leonard Bernstein: el mambo.

    El mestre Pardo s'asseu al piano per a explicar, amb la col·laboració de l'Albert Galceran, un ritme molt present en les obres de Leonard Bernstein: el mambo.

  • Els homes clàssics 80: la quarta espanyola
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 80: la quarta espanyola

    El mestre Pardo s'asseu al piano per, amb l'ajuda de l'Albert Galceran, explicar-nos com una successió d'acords poden traslladar-nos fins a la identitat musical d'un país, i en concret ens explica què és la quarta espanyola.

    El mestre Pardo s'asseu al piano per, amb l'ajuda de l'Albert Galceran, explicar-nos com una successió d'acords poden traslladar-nos fins a la identitat musical d'un país, i en concret ens explica què és la quarta espanyola.

  • El do de pit
    Escolta àudio

    El do de pit

    Gilbert Duprez va ser el primer tenor de cantar el "do de pit" com l'entenem avui en dia. El mestre Pardo s'asseu al piano i ens explica les particularitats d'aquesta famosa nota musical.

    Gilbert Duprez va ser el primer tenor de cantar el "do de pit" com l'entenem avui en dia. El mestre Pardo s'asseu al piano i ens explica les particularitats d'aquesta famosa nota musical.

  • Selecció de temes de la banda sonora de "Fantasia"
    Escolta àudio

    Selecció de temes de la banda sonora de "Fantasia"

    El mestre Pardo s'asseu al piano per analitzar algunes de les peces que formen la banda sonora de la pel·lícula "Fantasia" de Walt Disney.

    El mestre Pardo s'asseu al piano per analitzar algunes de les peces que formen la banda sonora de la pel·lícula "Fantasia" de Walt Disney.

  • Els homes clàssics 68: el poema simfònic "Així parlà Zaratustra" de Richard Strauss
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 68: el poema simfònic "Així parlà Zaratustra" de Richard Strauss

    El mestre Pardo agafa la batuta per analitzar el poema simfònic "Així parlà Zaratustra" de Richard Strauss.

    El mestre Pardo agafa la batuta per analitzar el poema simfònic "Així parlà Zaratustra" de Richard Strauss.

  • L'havanera de l'òpera "Carmen"
    Escolta àudio

    L'havanera de l'òpera "Carmen"

    El mestre Pardo s'asseu al piano per explicar d'on li va sorgir la inspiració a Bizet per compondre la mítica havanera de l'òpera "Carmen".

    El mestre Pardo s'asseu al piano per explicar d'on li va sorgir la inspiració a Bizet per compondre la mítica havanera de l'òpera "Carmen".

  • Els homes clàssics 62: les danses de J. S. Bach
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 62: les danses de J. S. Bach

    El mestre Pardo s'asseu al piano per analitzar les danses que apareixen en algunes de les suites angleses i franceses de J. S. Bach.

    El mestre Pardo s'asseu al piano per analitzar les danses que apareixen en algunes de les suites angleses i franceses de J. S. Bach.

  • Els homes clàssics 60: el contrapunt i la fuga
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 60: el contrapunt i la fuga

    El mestre Pedro Pardo s'asseu al piano i explica a l'Albert Galceran què és i per a què serveixen el contrapunt i la fuga.

    El mestre Pedro Pardo s'asseu al piano i explica a l'Albert Galceran què és i per a què serveixen el contrapunt i la fuga.

  • Els homes clàssics 58: analitzem el "Glòria en re major"
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 58: analitzem el "Glòria en re major"

    En el programa dedicat a Antonio Vivaldi, "Els homes clàssics" es fixen en una de les seves obres més aplaudides, el "Glòria en re major". Anem al piano per repassar-ne alguns dels aspectes més destacats.

    En el programa dedicat a Antonio Vivaldi, "Els homes clàssics" es fixen en una de les seves obres més aplaudides, el "Glòria en re major". Anem al piano per repassar-ne alguns dels aspectes més destacats.

  • Els homes clàssics 57: 7a, 9a i 11a
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 57: 7a, 9a i 11a

    Pedro Pardo s'asseu al piano per explicar a Albert Galceran per què els acords de 7a, 9a i 11a són característics de la música d'Erik Satie.

    Pedro Pardo s'asseu al piano per explicar a Albert Galceran per què els acords de 7a, 9a i 11a són característics de la música d'Erik Satie.

Anar al contingut