TOTS ELS ÀUDIOS

  • Els homes clàssics 13: Javier Camarena interpreta "La donna è mobile", de l'òpera "Rigoletto"
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 13: Javier Camarena interpreta "La donna è mobile", de l'òpera "Rigoletto"

    I com no pot ser d'una altra manera, després de sentir l'entrevista a Javier Camarena, us convidem a sentir el tenor mexicà cantant l'ària més coneguda de "Rigoletto" de Giuseppe Verdi: "La donna è mobile".

    I com no pot ser d'una altra manera, després de sentir l'entrevista a Javier Camarena, us convidem a sentir el tenor mexicà cantant l'ària més coneguda de "Rigoletto" de Giuseppe Verdi: "La donna è mobile".

  • Els homes clàssics 13: entrevista al tenor Javier Camarena
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 13: entrevista al tenor Javier Camarena

    Entrevista al tenor Javier Camarena, que fins al 6 d'abril protagonitza les representacions de l'òpera "Rigoletto", de Giuseppe Verdi, al Gran Teatre del Liceu, on, precisament, ha debutat en el rol de duc de Màntua. Alhora, el mes de maig, el tenor mexicà serà Tonio en la coneguda òpera "La fille du régiment", de Gaetano Donizetti, temuda per la mítica escena dels 9 dos de pit. Amb Camarena faran un repàs de la seva trajectòria artística a través de les músiques que més l'han marcat.

    Entrevista al tenor Javier Camarena, que fins al 6 d'abril protagonitza les representacions de l'òpera "Rigoletto", de Giuseppe Verdi, al Gran Teatre del Liceu, on, precisament, ha debutat en el rol de duc de Màntua. Alhora, el mes de maig, el tenor mexicà serà Tonio en la coneguda òpera "La fille du régiment", de Gaetano Donizetti, temuda per la mítica escena dels 9 dos de pit. Amb Camarena faran un repàs de la seva trajectòria artística a través de les músiques que més l'han marcat.

  • Programa 13: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 13: Els homes clàssics

    Aquesta setmana entrevisten el tenor Javier Camarena, que fins al 6 d'abril protagonitza les representacions de l'òpera "Rigoletto", de Giuseppe Verdi, al Gran Teatre del Liceu, on, precisament, ha debutat en el rol de duc de Màntua. Alhora, el mes de maig, el tenor mexicà serà Tonio en la coneguda òpera "La fille du régiment", de Gaetano Donizetti, temuda per la mítica escena dels 9 dos de pit. Amb Camarena faran un repàs de la seva trajectòria artística a través de les músiques que més l'han marcat. I com no pot ser d'una altra manera, us convidarem a sentir Javier Camarena cantant l'ària més coneguda de "Rigoletto": "La donna è mobile".

    Aquesta setmana entrevisten el tenor Javier Camarena, que fins al 6 d'abril protagonitza les representacions de l'òpera "Rigoletto", de Giuseppe Verdi, al Gran Teatre del Liceu, on, precisament, ha debutat en el rol de duc de Màntua. Alhora, el mes de maig, el tenor mexicà serà Tonio en la coneguda òpera "La fille du régiment", de Gaetano Donizetti, temuda per la mítica escena dels 9 dos de pit. Amb Camarena faran un repàs de la seva trajectòria artística a través de les músiques que més l'han marcat. I com no pot ser d'una altra manera, us convidarem a sentir Javier Camarena cantant l'ària més coneguda de "Rigoletto": "La donna è mobile".

  • Programa 12: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 12: Els homes clàssics

    El periodista i presentador del "TN migdia" de TV3, Carles Prats, ens rep a la redacció de TVC per confessar la seva passió per la música clàssica. Una relació que va començar de jove cantant en un cor i ha mantingut al llarg de la seva vida, en bona part gràcies a Catalunya Música, emissora que li permet descobrir nou repertori. En Carles va fer-nos saber per les xarxes socials que ens segueix, i per això volem descobrir quines són les obres clàssiques que més li agraden. Ja que el programa l'hem començat al carrer, amb l'audició del "Pie Jesu" del Rèquiem de Fauré, interpretat per la soprano Júlia Ferrés i acompanyat al piano pel Pedro Pardo, acabem l'emissió amb el fragment final del Rèquiem del compositor francès: "In Paradisum", una obra que agrada especialment a Carles Prats.

    El periodista i presentador del "TN migdia" de TV3, Carles Prats, ens rep a la redacció de TVC per confessar la seva passió per la música clàssica. Una relació que va començar de jove cantant en un cor i ha mantingut al llarg de la seva vida, en bona part gràcies a Catalunya Música, emissora que li permet descobrir nou repertori. En Carles va fer-nos saber per les xarxes socials que ens segueix, i per això volem descobrir quines són les obres clàssiques que més li agraden. Ja que el programa l'hem començat al carrer, amb l'audició del "Pie Jesu" del Rèquiem de Fauré, interpretat per la soprano Júlia Ferrés i acompanyat al piano pel Pedro Pardo, acabem l'emissió amb el fragment final del Rèquiem del compositor francès: "In Paradisum", una obra que agrada especialment a Carles Prats.

  • Els homes clàssics 12: Conversa amb Carles Prats
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 12: Conversa amb Carles Prats

    El periodista i presentador del "TN migdia" de TV3, Carles Prats, ens rep a la redacció de TVC per confessar la seva passió per la música clàssica. Una relació que va començar de jove cantant en un cor i ha mantingut al llarg de la seva vida, en bona part gràcies a Catalunya Música, emissora que li permet descobrir nou repertori. En Carles va fer-nos saber per les xarxes socials que ens segueix, i per això volem descobrir quines són les obres clàssiques que més li agraden.

    El periodista i presentador del "TN migdia" de TV3, Carles Prats, ens rep a la redacció de TVC per confessar la seva passió per la música clàssica. Una relació que va començar de jove cantant en un cor i ha mantingut al llarg de la seva vida, en bona part gràcies a Catalunya Música, emissora que li permet descobrir nou repertori. En Carles va fer-nos saber per les xarxes socials que ens segueix, i per això volem descobrir quines són les obres clàssiques que més li agraden.

  • Els homes clàssics 12: "In paradisum" del Rèquiem, op. 48 de Gabriel Fauré
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 12: "In paradisum" del Rèquiem, op. 48 de Gabriel Fauré

    Ja que hem començat el programa al carrer, amb l'audició del "Pie Jesu" del Rèquiem de Gabriel Fauré, interpretat per la soprano Júlia Ferrés, acompanyada al piano pel Pedro Pardo, acabem amb l'audició del "In paradisum", el fragment final del Rèquiem del compositor francès. Una obra que agrada especialment al periodista Carles Prats.

    Ja que hem començat el programa al carrer, amb l'audició del "Pie Jesu" del Rèquiem de Gabriel Fauré, interpretat per la soprano Júlia Ferrés, acompanyada al piano pel Pedro Pardo, acabem amb l'audició del "In paradisum", el fragment final del Rèquiem del compositor francès. Una obra que agrada especialment al periodista Carles Prats.

  • Els homes clàssics 11: què fa de Volodos un pianista excepcional?
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 11: què fa de Volodos un pianista excepcional?

    En Pedro ens explica que la tècnica del pianista rus és prodigiosa, i ho fa ajudant-se del piano.

    En Pedro ens explica que la tècnica del pianista rus és prodigiosa, i ho fa ajudant-se del piano.

  • Els homes clàssics 11: Conversa amb el pianista Arcadi Volodos
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 11: Conversa amb el pianista Arcadi Volodos

    Entrevistem al cèlebre pianista Arcadi Volodos, amb ell fem un repàs a la seva trajectòria musical i reflexionem sobre la funció de la música, la creació musical actual, i com la paternitat li ha canviat la percepció del seu ofici. Conversem amb ell dies abans dels concerts a L'Auditori de Barcelona.

    Entrevistem al cèlebre pianista Arcadi Volodos, amb ell fem un repàs a la seva trajectòria musical i reflexionem sobre la funció de la música, la creació musical actual, i com la paternitat li ha canviat la percepció del seu ofici. Conversem amb ell dies abans dels concerts a L'Auditori de Barcelona.

  • Els homes clàssics 11: "Damunt de tu només les flors" de Frederic Mompou
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 11: "Damunt de tu només les flors" de Frederic Mompou

    Atès que l'any 2013 Arcadi Volodos va publicar un disc dedicat a Frederic Mompou, escoltem la seva versió de "Damunt de tu només les flors".

    Atès que l'any 2013 Arcadi Volodos va publicar un disc dedicat a Frederic Mompou, escoltem la seva versió de "Damunt de tu només les flors".

  • Programa 11: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 11: Els homes clàssics

    Entrevistem el cèlebre pianista Arcadi Volodos, amb ell fem un repàs de la seva trajectòria musical i reflexionem sobre la funció de la música, la creació musical actual, i com la paternitat li ha canviat la percepció del seu ofici. Conversem amb ell dies abans dels concerts a L'Auditori de Barcelona. Què fa de Volodos un pianista excepcional? El Pedro ens explica que la tècnica del pianista rus és prodigiosa, i ho fa ajudant-se del piano. Atès que l'any 2013 Arcadi Volodos va publicar un disc dedicat a Frederic Mompou, escoltem la seva versió de "Damunt de tu només les flors".

    Entrevistem el cèlebre pianista Arcadi Volodos, amb ell fem un repàs de la seva trajectòria musical i reflexionem sobre la funció de la música, la creació musical actual, i com la paternitat li ha canviat la percepció del seu ofici. Conversem amb ell dies abans dels concerts a L'Auditori de Barcelona. Què fa de Volodos un pianista excepcional? El Pedro ens explica que la tècnica del pianista rus és prodigiosa, i ho fa ajudant-se del piano. Atès que l'any 2013 Arcadi Volodos va publicar un disc dedicat a Frederic Mompou, escoltem la seva versió de "Damunt de tu només les flors".

  • Programa 10: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 10: Els homes clàssics

    Ens fixem en com les sonates de Beethoven van fer evolucionar (i ampliar) el nombre de tecles del piano, per això repassem les més destacades i les analitzem asseguts al piano de l'estudi. També volem posar de manifest com n'és de difícil compondre sense sentir la música que fas, per això farem un experiment per a demostrar-ho. "Fidelio" és l'única òpera de Beethoven, i de ben segur que un dels projectes més complicats que va assumir. Explicarem la història de les quatre obertures d'aquesta òpera, i les escoltarem per entendre com és cadascuna. I acabem amb el món simfònic de Beethoven per veure com els seus ideals de llibertat estan presents en les seves simfonies, i més concretament en el missatge de llibertat ocult en el 4t moviment de la 5a simfonia del gran compositor de Bonn.

    Ens fixem en com les sonates de Beethoven van fer evolucionar (i ampliar) el nombre de tecles del piano, per això repassem les més destacades i les analitzem asseguts al piano de l'estudi. També volem posar de manifest com n'és de difícil compondre sense sentir la música que fas, per això farem un experiment per a demostrar-ho. "Fidelio" és l'única òpera de Beethoven, i de ben segur que un dels projectes més complicats que va assumir. Explicarem la història de les quatre obertures d'aquesta òpera, i les escoltarem per entendre com és cadascuna. I acabem amb el món simfònic de Beethoven per veure com els seus ideals de llibertat estan presents en les seves simfonies, i més concretament en el missatge de llibertat ocult en el 4t moviment de la 5a simfonia del gran compositor de Bonn.

  • Els homes clàssics 10: 4t mov. de la Simfonia núm. 5 en do m, op. 67, de Ludwig van Beethoven
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 10: 4t mov. de la Simfonia núm. 5 en do m, op. 67, de Ludwig van Beethoven

    Si al llarg del programa hem parlat de les sonates i la seva òpera, cal acabar amb el món simfònic de Beethoven, i com els seus ideals de llibertat són presents en les seves simfonies, i més concretament en el missatge de llibertat ocult en el 4t mov. de la Simfonia núm. 5 en do m, op. 67, de Ludwig van Beethoven.

    Si al llarg del programa hem parlat de les sonates i la seva òpera, cal acabar amb el món simfònic de Beethoven, i com els seus ideals de llibertat són presents en les seves simfonies, i més concretament en el missatge de llibertat ocult en el 4t mov. de la Simfonia núm. 5 en do m, op. 67, de Ludwig van Beethoven.

  • Els homes clàssics 10: Beethoven, una revolució musical
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 10: Beethoven, una revolució musical

    Ens fixem en com les sonates de Beethoven van fer evolucionar (i ampliar) el nombre de tecles del piano, per això repassem les més destacades i les analitzem asseguts al piano de l'estudi. També volem posar de manifest com n'és de difícil compondre sense sentir la música que fas, per això farem un experiment per a demostrar-ho.

    Ens fixem en com les sonates de Beethoven van fer evolucionar (i ampliar) el nombre de tecles del piano, per això repassem les més destacades i les analitzem asseguts al piano de l'estudi. També volem posar de manifest com n'és de difícil compondre sense sentir la música que fas, per això farem un experiment per a demostrar-ho.

  • Programa 9: Els homes clàssics
    Escolta àudio

    Programa 9: Els homes clàssics

    La tristesa ha estat inspiradora per a molts compositors, i hi ha moltes maneres d'expressar-la a través de la música, ja sigui amb la modalitat o el tempo, i amb l'us d'alguns instruments. En aquest sentit, ens fixarem en alguns cèlebres laments, per arribar al més popular, tot i que allunyat de la clàssica: el blues. El blues ens porta fins a un instrument poc habitual a la clàssica, per bé que present, el saxo. És per això que rebem el saxofonista Joan Martí-Frasquier, amb qui coneixerem la història de l'instrument i ens interpretarà una peça en directe amb el seu saxo baríton. Acabarem el programa escoltant el saxo en la clàssica, i més concretament en el "Concert per a saxo alt i orquestra de cordes" d'Aleksander Glazunov.

    La tristesa ha estat inspiradora per a molts compositors, i hi ha moltes maneres d'expressar-la a través de la música, ja sigui amb la modalitat o el tempo, i amb l'us d'alguns instruments. En aquest sentit, ens fixarem en alguns cèlebres laments, per arribar al més popular, tot i que allunyat de la clàssica: el blues. El blues ens porta fins a un instrument poc habitual a la clàssica, per bé que present, el saxo. És per això que rebem el saxofonista Joan Martí-Frasquier, amb qui coneixerem la història de l'instrument i ens interpretarà una peça en directe amb el seu saxo baríton. Acabarem el programa escoltant el saxo en la clàssica, i més concretament en el "Concert per a saxo alt i orquestra de cordes" d'Aleksander Glazunov.

  • Els homes clàssics 9: "Concert per a saxòfon i corda en Mi b", d'Aleksandr Glazunov
    Escolta àudio

    Els homes clàssics 9: "Concert per a saxòfon i corda en Mi b", d'Aleksandr Glazunov

    El compositor rus Aleksandr Glazunov va escriure dues obres per a saxòfon: el "Quartet de saxòfons en Si b", l'any 1932, i el "Concert per a saxòfon i corda en Mi b", l'any 1934

    El compositor rus Aleksandr Glazunov va escriure dues obres per a saxòfon: el "Quartet de saxòfons en Si b", l'any 1932, i el "Concert per a saxòfon i corda en Mi b", l'any 1934

Anar al contingut