Cinema, amb Violeta Kovacsics

  • Karra Elejalde: "La comèdia no és com les mates; 2+2 no sempre són 4"
    Escolta àudio

    Karra Elejalde: "La comèdia no és com les mates; 2+2 no sempre són 4"

    Ens visiten els dos actors protagonistes de la comèdia "Que baje Dios y lo vea" (òpera prima de Curro Velázquez): Karra Elejalde i Alain Hernández

  • "Wonderstruck" i tots els cinemes de Todd Haynes
    Escolta àudio

    "Wonderstruck" i tots els cinemes de Todd Haynes

    El cineasta americà, autor de hits com "Carol" i "Lejos del cielo", i ja de per si proper a fer evolucionar el cinema dels 50, s'atreveix amb dos protagonistes separats en el temps, inspirant-se en la dècada dels 20 i dels 70. La Violeta Kovacsics ens analitza la seva nova pel·lícula i ens tria la filmografia essencial de Haynes.

  • Top 5: les millors pel·lis del 2017
    Escolta àudio

    Top 5: les millors pel·lis del 2017

    La Violeta Kovacsics ha triat el top 5 de les millors pel·lis de l'any: D'autor, d'aventures, europees, asiàtiques... Diu que ha estat un any força productiu. Quina creieu que ha quedat en primera posició?

  • Per què "The Room" és la pitjor pel·lícula de la història
    Escolta àudio

    Per què "The Room" és la pitjor pel·lícula de la història

    El divendres 29 de desembre és el dia de l'estrena de "The disaster artist", de James Franco, un film sobre l'esperpèntic rodatge de "The Room", de Tommy Wiseau, considerada la pitjor pel·li de la història. Per entrar a l'univers d'aquesta cinta tan dolenta i fascinant parlem amb la crítica de cinema Desirée de Fez.

  • "Una vida a lo grande", la cinta més compromesa d'Alexander Payne
    Escolta àudio

    "Una vida a lo grande", la cinta més compromesa d'Alexander Payne

    Violeta Kovacsics ens porta tres pel·lícules: "Una vida a lo grande" d'Alexander Payne, la seva pel·lícula més ambiciosa, crítica i compromesa. Comença amb un descobriment científic revolucionari: la possibilitat d'encongir la gent, un punt de partida per tractar temes com ara l'escalfament global i la capacitat del sistema capitalista de devorar-ho tot. Woody Allen segueix en la seva línia de presentar-nos una pel·lícula cada any. En aquesta ocasió és "Wonder wheel", situada a Coney Island durant els anys cinquanta. Protagonitzada per Justin Timberlake, que fa de narrador i de personatge clau en la història. Kate Winslet fa de cambrera que somnia a ser actriu i, en comptes de viure amb un marit alcohòlic, a conèixer un altre tipus d'amor. A "Demasiado cerca", Kantemir Bagalov aprofundeix en el tema de la violència latent a l'est del continent a través d'un segrest en una família jueva d'un poble del sud-oest de Rússia.

  • De princesa perseguida a guerrera total
    Escolta àudio

    De princesa perseguida a guerrera total

    La Violeta Kovacsics es basa en el personatge de Rey Skywalker (que avui torna a la gran pantalla a "Els últims Jedi") per repassar la transformació dels rols femenins en el cinema d'acció de les dues últimes dècades.

  • El coreà Hong Sang-soo es marca la pel·lícula de l'any
    Escolta àudio

    El coreà Hong Sang-soo es marca la pel·lícula de l'any

    El director d'"Ahora sí, antes no" i "Lo tuyo y tú" estrena aquest cap de setmana "En la playa sola de noche". Es tracta del coreà Hong Sang-soo, considerat per molts, entre ells la Violeta Kovacsics, el millor director d'aquesta generació. "En la playa sola de noche" és la pel·lícula més íntima de Hong Sang-soo i, segurament, la millor pel·lícula d'aquest any. Està vinculada, més que mai, a la pròpia experiència del cineasta, entre altres coses per la presència de Min-hee Kim, protagonista de les últimes pel·lícules de Hong i actual companya del director, que encarna a una actriu que viatja a Hamburg, on espera, en va, el director (un home casat) amb el qual manté una relació.

  • "El sacrificio de un ciervo sagrado" i el cinema de Yorgos Lanthimos
    Escolta àudio

    "El sacrificio de un ciervo sagrado" i el cinema de Yorgos Lanthimos

    Violeta Kovacsics ens parla de l'estrena d'"El sacrificio de un ciervo sagrado", de Yorgos Lanthimos. En aquesta pel·lícula, el director grec de "Canino" i "Langosta", planteja un conflicte que avança al ritme d'un demolidor crescendo i d'una asfixiant banda sonora. Aprofitem la novetat per parlar del cinema d'aquest director, considerat la punta de llança del nou cinema grec. Recordem "Canino", on trobem una família formada per pare, mare i tres fills ja grans, que viuen tancats en una casa d'alt stànding, apartats del món en tots els sentits. A "Langosta", el director situa la parella en el centre de l'entramat social. La pel·lícula es trasllada a un futur no gaire llunyà, en què els solters es veuen forçats a passar un temps tancats en un hotel on, si no troben parella, seran transformats en animals.

  • "Art per a dummies": Què fa l'actriu doble?
    Escolta àudio

    "Art per a dummies": Què fa l'actriu doble?

    Esther Ballesteros és professional del que es coneix com a "stunt double", és a dir, els actors que roden les escenes perilloses al cinema. Els "stunt doubles" solen tenir l'ordre de procurar que no se'ls vegi gaire la cara quan apareixen en escena saltant des de molt amunt o conduint un vehicle de manera temerària. Avui, per fi, posem cara a aquesta professió.

  • Tres pel·lis veneçolanes actuals imperdibles
    Escolta àudio

    Tres pel·lis veneçolanes actuals imperdibles

    La cinta "El amparo", de Rober Calzadilla, està fent gira per Espanya aquests dies, buscant l'atenció dels acadèmics per aconseguir la nominació als premis Goya en la categoria de cinema iberoamericà. Últimament, la filmografia de Veneçuela ens ha donat títols imperdibles, i aquesta és la nostra tria.

  • Violeta Kovacsics: "Kenneth Branagh es creu el més llest"
    Escolta àudio

    Violeta Kovacsics: "Kenneth Branagh es creu el més llest"

    El britànic, afirma la nostra crítica de cinema, acaba de demostrar que, en realitat, "no ha entès res". El director i actor ha adaptat el llibre més conegut de l'escriptora de novel·la negra més famosa: "Assassinat a l'Orient Express", d'Agatha Christie i li ha sortit una cinta fallida en gairebé tots els aspectes. La resta de pel·lícules que repassem avui són "Tierra firme", de Carlos Marques-Marcet i "En realidad nunca estuviste aquí", de Lynne Ramsay.

  • Marques-Marcet: "És una pel·li molt orgànica que parla de com tenir un fill afecta la parella"
    Escolta àudio

    Marques-Marcet: "És una pel·li molt orgànica que parla de com tenir un fill afecta la parella"

    "10.000 km" va ser una de les pel·lis amb més bona acollida del cinema espanyol dels últims anys. Després d'aquest èxit, avui s'estrena "Tierra firme", la segona cinta de Carlos Marques-Marcet, que avui passa per "Els experts" a presentar-la.

  • "Jupiter's moon" i el cinema hongarès actual
    Escolta àudio

    "Jupiter's moon" i el cinema hongarès actual

    La Violeta Kovacsics analitza la cinta guanyadora de la passada edició del Festival de Sitges, "Jupiter's moon" de Kornél Mundruczó, que arriba avui a sales. Es tracta d'un drama fantàstic sobre la crisi dels refugiats a Hongria, amb un protagonista que desenvolupa superpoders. A més, la Violeta, d'ascendència hongaresa, us tria més pel·lícules d'aquest país que val la pena recuperar.

  • "Los Nadie", un homenatge al punk i a les ganes de marxar del lloc on naixem per descobrir món
    Escolta àudio

    "Los Nadie", un homenatge al punk i a les ganes de marxar del lloc on naixem per descobrir món

    El cineasta colombià Juan Sebastián Mesa estrena demà als cinemes "Los nadie", la seva òpera prima, basada en el poema d'Eduardo Galeano de títol homònim. Una cinta rodada en blanc i negre amb 5 protagonistes + 1 (el punk), que explica la història d'un grup de joves que troben en l'art urbà i en la música una via d'escapament a la falta d'oportunitats de la seva ciutat natal, Medellín (Colòmbia).

  • Carlo Padial: "Algunes de les pel·lícules que més m'interessen no s'han fet"
    Escolta àudio

    Carlo Padial: "Algunes de les pel·lícules que més m'interessen no s'han fet"

    "Algo muy gordo" és una pel·lícula sobre el rodatge d'una superproducció que mai veurem. Carlo Padial és el director de les dues i ens visita per presentar-nos aquesta comèdia en superfície, que en realitat amaga molts més significats.